Terje Berg
Hi-Fi freak
Men er ikke det for mye nivå på t500? Synes også det ser ut som den faller veldig.
Helt klart. Men et kjapt FIR Romkorreksjonssveip kan jeg påkoste meg?Midbassen ja... Ikke sikkert du skal styre for mye før du har akustiske tiltak på plass. er vel i deres arbeidsområde tiltakene du har planlagt har mest påvirkning
Tom Browne var noe av det første jeg hørte bevisst på av "trompet-musikk" i tidlig undgomstid. Ei av låtene sitter fremdeles i fingrene - bruker de som demo for elever av og til: "The closer I get to you" fra 1979-albumet.Da legger jeg de bort med ditt bumerke på - kommer sikkert en julaften til! Maynard Ferguson, Ian Carr, Doc Severinsen, Tom Browne m.fl. i bunken.
Way to go! Soft night.Blir litt Tom Browne her også i kveld faktisk, "Browne Sugar" er klar!
Du glemte enMeget elementær fysikk - bare ikke i Drøbak Jeg har alltid fått kjeft fordi jeg har mast på folk om slikt - men nå maser jeg ikke lenger. Poenget med diskanter som går til 40-50K er ikke å høre så langt opp, men å høre KVALITET i det området vi tross alt hører helt greit - for min del opp til drøyt 16k.
Det handler som alltid om headroom og no free lunch... Låter kjent?
Dette vet jeg litt om faktisk, etter å ha prøvd ut følgende diskanter med skikkelig kapasitet i frekvensomfang;
TAD ET-703
Fostex T500A mk I, mk II, T90A-EX, T900
RAAL alle mod. inkl Lazy
Pioneer PT-R7 III
ESS AMT
ALE 1750DEBe
Ett jmlc 600 ( jmlc 1000 har ikke oppgitt relative lengder) har med feks jbl 2452sl. 13.6 cm inntil fasepluggen (og 2,2 cm dyp plugg designet spesielt for bedre hf spredning, egentlig ganske ekstremt fra 100 mm dia til 38 på 2,2 cm) til sammenligning vil tad 2002 ha 18 cm + ca 6 dvs 24 cm inntil fasepluggen, vi nærmer oss det dobbelte.Spørsmål tad s 2001 og 2002 har jo innebygget hornstart , vil muligens f.eks 4002/ jbl 2452/2435 med 1,5 exit gi bedre spredning i toppen ? Egen tweeter over 8-10 er bra uansett.
Oppbrytninger skjer jo uansett ikke før 15k, samtidig gir en større driver mer headroom
Ja, det er vel typisk folk rundt 60, så du har nok rettden generasjonen har jeg ikke hørt om....
sikkert utdøende