Bjørn ("Orso")
Bransjeaktør
JBL 2360 trenger bøttevis med EQ. Der bør man virkelig bruke FIR filter korreksjon.
Ikke aktuelt.JBL 2360 trenger bøttevis med EQ. Der bør man virkelig bruke FIR filter korreksjon.
Finnes overganger fra 1,5 til 2" som bør kunne gjøre jobben...Både K402 og SEOS 30 lar seg vel modifisere på en grei måte i throaten?
Har aldri hørt Seos, men hvorfor er ikke f.eks Seos 24 benyttet på samme måte som 2384 hele veien opp?
Både K402 og SEOS 30 lar seg vel modifisere på en grei måte i throaten?
Har aldri hørt Seos, men hvorfor er ikke f.eks Seos 24 benyttet på samme måte som 2384 hele veien opp?
En bør vel helst unngå overganger på waveguider med fast flare rate og pancake drivere.Finnes overganger fra 1,5 til 2" som bør kunne gjøre jobben...Både K402 og SEOS 30 lar seg vel modifisere på en grei måte i throaten?
Jeg brukte Seos 24 og D2430K fra 800 og til topps,fungerte hur bra som helst.
Er veldig glad i 2430 generelt.
I en sånn sammenheng er det mer et spørsmål om hvor kompromisset skal ligge...En bør vel helst unngå overganger på waveguider med fast flare rate og pancake drivere.Finnes overganger fra 1,5 til 2" som bør kunne gjøre jobben...Både K402 og SEOS 30 lar seg vel modifisere på en grei måte i throaten?
Jeg brukte Seos 24 og D2430K fra 800 og til topps,fungerte hur bra som helst.
Er veldig glad i 2430 generelt.
Vis vedlegget 529223
Et modifisert K402 horn var det første jeg vurderte. Men kommer til å prøve ett eller to andre alternativer først. Det ene blir et så vidt jeg vet et horn som ikke har vært konstruert før og er veldig spennende. Så får vi se hvordan det går. Det som er sikkert er at det ikke blir aktuelt å lansere noe som ikke er totalt sett bedre enn det beste som finnes i dag.Så fort noen har klart å fikse halsen på noe sånt så man får inn en 1,5 tommer.
Jeg kan tåle en drøy meter bredde og en ekstra røslig høyde på 60-70 æcm.
Da snakker vi ekstra «innsyn» i lydbildet
https://www.stereo.net.au/forums/topic/232459-klipsch-k402-replica-build/
Prøv denne linken:
https://www.google.no/search?q=klip...afari&prmd=isvn&hl=nb-no#imgrc=s0YT_iPBfCT-XM
MINPHASE-200 - Horns by Auto-Tech@ Orso
Når du har funnet opp et kult horn som er 1 meter bredt, har plass til det, så takler 2451be fint deling ved 600 Hz.
Bare si fra så legger jeg inn en bestilling.
Vis vedlegget 529158
Dette blir det første hornet som skal testes.@ Orso
Når du har funnet opp et kult horn som er 1 meter bredt, har plass til det, så takler 2451be fint deling ved 600 Hz.
Bare si fra så legger jeg inn en bestilling.
Eller SnoutLess i forhold til 2450 som har snute og 2" åpningVirkelig spennende ja!
Ikke at dette er særlig vesentlig, men en sak jeg har observert i flere tilfeller.
Ser at JBL 2450 med Beryllium truextent benevnes som "SL Be" flere steder, er ikke SL henvisning til det Aquaplasdempede titanmembranet i original driver?
Ser betegnelsen 2450sl/TE (truextent) benyttes. Kanskje like forklarendeJeg tror jammen du har rett, da er faktisk riktig benevnelse 2450 SL Be
"The differences between the 2450 and 2450SL are even greater than just the diaphragm. The 2450 has a "snout", a short horn if you will, on the front of the driver. Similar to the older JBL compression drivers. The 2450SL is the snoutless "pancake" design, like the more modern compression drivers."
er vel pasient på andre året nå?Hans Erik;
Det vet jeg ikke, men jeg får si så snart som mulig. Vi begynner å bli gamle menn og det er så mye som ennå står ugjort - kardioider, synergier osv, osv......
Vær pasient, Hans.
BB