R
rr30629
Gjest
Så da er det ikke KUN etnisk norske som kan søke og bli ansatt hos dere da?Det kommer ann på hennes sikkerhetsklarering det. Som Justisminister tipper jeg den er i orden og null problem!
Så da er det ikke KUN etnisk norske som kan søke og bli ansatt hos dere da?Det kommer ann på hennes sikkerhetsklarering det. Som Justisminister tipper jeg den er i orden og null problem!
Har jeg skrevet de ordene før? Nei. Så du tillegger med meninger jeg ikke har.Så min gjengivelse av dine ord med at somaliere er noen slabbedasker er uriktig?
Jeg kan vise til dine ord.
Du skriver jo rett ut at sjefen som sier at somaliere ikke er til å stole på gjør en god jobb har et poeng.
jeg synes orde slabbedask er en svært mild oppsummering av hva du faktisk skrev.
Du linker så til at 4 av 5 somaliske kvinner er uten jobb.
Du skriver
"Selvsagt er folk fra somalia mindre villige til å ta arbeid og kvinnene er verst. På grunn av kultur og religion!"
Ta jødetesten på de ordene:
"selvsagt er jøder mindre villige til å ta arbeid og kvinnene er verst. På grunn av kultur og religion!"
Nei, men noe annet er ytterst sjelden. Nettopp på grunn av sikkerhetklarering og sikkerhet generelt.Så da er det ikke KUN etnisk norske som kan søke og bli ansatt hos dere da?
Ok, greit med en oppklaring da det var det du skrev tidligere og fikk meg til å stusse litt.Nei, men noe annet er ytterst sjelden. Nettopp på grunn av sikkerhetklarering og sikkerhet generelt.
Så det var ikke slik at kun etniske norske ble ansatt.Ok, greit med en oppklaring da det var det du skrev tidligere og fikk meg til å stusse litt.
Neste gang så får du formulere spørsmålet ditt riktig, for firmaet ditt ansetter slett ikke kun ETNISKE NORDMENN. De ansetter folk med sikkerhetsklarering strengt hemmelig, hvor en rekke personer med utenlandsk bakgrunn blir diskvalifisert, ikke pga hudfarge, men manglende sikkerhetsklarering.SIKKERHET OG KUNDE KRAV!
Jeg sier heller ikke at det aldri skjer, men i de tilfellene er det sikkerhetsmessige tatt hensyn til på andre måter. Det er bare ytterst sjelden. Jeg avstår nå fra videre diskusjon om dette med deg. Dette kommer du aldri til å skjønne. Det har ihvertfall overhodet INGENTING med rasisme å gjøre!
For all del, diskuter det så mye du vil, men vær bevisst på at du sprer rasistiske holdninger.Har jeg skrevet de ordene før? Nei. Så du tillegger med meninger jeg ikke har.
Dersom kulturen og religionen til Somaliere gjør at de ikke blir så yrkesaktive, så skal vi IKKE diskutere det? Er det slik?
Du er som de lærene som mente at man ikke kunne feire jul på skolen fordi det kunne fornærme andre med annen religion. Når de med annen religion ble intervjuet, så var de lei seg, fordi de hadde lyst til å feire norsk jul. Fantastisk!
Hvis statistikken viser at arbeidstakere fra Alta er mer arbeidsledige, så har du ikke rett hvis du påstår at folk fra Alta er noen late jævler som ikke er til å stole på.
Men det er lov å diskutere HVORFOR det er slik! Dersom statistikken viser det, hva er feil i å si det?For all del, diskuter det så mye du vil, men vær bevisst på at du sprer rasistiske holdninger.
- Samer har tilbøyelighet for alkoholisme. Statistikken beviser dette. La oss diskutere problemet samer, slik at de kan bli mer som oss!
Tror du overforstående setning er et godt utgangspunkt for en god diskusjon? Setningen over er faktisk dønn rasistisk. beklager til alle samer her inne!
Husk også at negere i afrika ikke kunne være suksessfulle. Kulturen og religionen holdt dem tilbake var unnsyldningen. De var undermennesker og de hvite måtte derfor være deres herrer. Du opererer ikke i et historisk vakuum her.
Av enkelhets årsaker, så er det kun etnisk norske her. Så neida, du hadde ikke rett. Som vanlig.Så det var ikke slik at kun etniske norske ble ansatt.
Neste gang så får du formulere spørsmålet ditt riktig, for firmaet ditt ansetter slett ikke kun ETNISKE NORDMENN. De ansetter folk med sikkerhetsklarering strengt hemmelig, hvor en rekke personer med utenlandsk bakgrunn blir diskvalifisert, ikke pga hudfarge, men manglende sikkerhetsklarering.
Jeg nektet å tro at firmaet ditt ansatte kun etniske nordmenn. Viser seg at jeg hadde helt rett.
Men det er lov å diskutere HVORFOR det er slik! Dersom statistikken viser det, hva er feil i å si det?
Jeg er enig i mye du sier, men du er så svart hvitt at det ikke er mulig å diksutere enkelte ting med deg. Denne krenkekulturen du fremmer er ødeleggende for alt.
Jeg har veldig lyst til å skrive jævla idiot, men det skal jeg jo ikke.Kanskje du bør reflektere over at hva du hevder er svært krenkende.
Somaliere er uegnet som arbeidstaker grunnet sin religion og kultur - dette er budskapet du skriver side opp og side ned. Og det fordi 1. generasjon innvandrere har lavere deltakelse (ikke 2. gemerasjon). Du hevder at hvis de endrer sin kultur og religion så blir alt så mye bedre. Deres religion og kultur er et problem. Religion og kultur står i veien for deres deltakelse i samfunnet er budskapet.
Og du evner ikke å se at det budskapet er klokkerent rasistisk.
Når noen påpeker at hva du skriver er som tatt ut definisjonen av rasisme, så flyr du i flint, fordi du anser ikke deg selv som rasist og det er ubehagelig å få den merkelappen i pannen.
Reflekter gjerne i form av historie. Kolonialisme, imperialisme. Undermennesker.
Hva du skriver er en metode brukt i århundrer for å undertrykke mennesker basert på hudfarge, religion, kultur og etnisitet.
Og det er liksom krenkelsehysteri å reagere på regelrett krenkelser?
Ja, det er lov å vise til arbeidslivsstatistikken og se at somaliere er underrepresentert i arbeidslivet (husk at 2. generasjon gjør det så mye bedre). Det er faen meg ikke lov å si at det er pga kultur og religion.
Så dere ansetter ikke nordmenn av asiatisk/afrikansk/whatever bakgrunn pga av enkelhets årsaker.Av enkelhets årsaker, så er det kun etnisk norske her. Så neida, du hadde ikke rett. Som vanlig.
*sukk*Så dere ansetter ikke nordmenn av asiatisk/afrikansk/whatever bakgrunn pga av enkelhets årsaker.
Ditt siterte innlegg beskriver en situasjon som bryter norsk lov.
Når noen diskriminerer basert på hudfarge, etnisk bakgrunn uansert så utfører de rasisme. Unnskyldningen her er piss råtten. Enkelthetens skyld.
Som sagt, jeg nekter å tro at beskrivelsen du kommer med representerer virkeligheten for bedriften din legger seg vidåpen for søksmål som de vil glatt tape.
Du har fått tilbakemelding fra minst 3-4 personer her, men kjør på.Jeg lar deg fråde over noe annet og anser meg ferdig med dette. Takk for "debatten".
Viser til denne defacto.Hvis du ikke forstår at dette er rasisme og at du selv gir uttrykk for rasistiske holdninger så har du et problem; et stort problem som du desverre ikke er alene om her i landet.
Rasisme – Wikipedia
no.wikipedia.org
Sitat fra Wikipedia-artikkelen:
Rasisme – Wikipedia
"Frem til slutten av 1900-tallet var rasisme vanligvis begrunnet i antatte biologiske og arvelige forskjeller mellom folkegrupper (i dag ofte omtalt som «klassisk rasisme»). De siste tiår er det vanlig å utvide rasismebegrepet til å omfatte nedvurdering av andre etniske, kulturelle eller religiøse grupper, uten nødvendigvis å begrunne i biologiske forskjeller som utseende («nyrasisme»). Et fellestrekk for begge forståelsene av rasisme er at personers identitet vurderes basert på fordommer knyttet til personens gruppetilhørighet.
Den internasjonale konvensjon om eliminering av alle former for rasediskriminering skjelner ikke mellom diskriminering basert på rase, hudfarge, avstamning, nasjonalitet eller etnisk opphav."
Og det er nettopp slike svar som skaper denne oss mot dere holdningen. Du burde gire ned litt...
Selvsagt er folk fra somalia mindre villige til å ta arbeid og kvinnene er verst. På grunn av kultur og religion!
Hva i hule heite er farlig med å påpeke det? Det har ihverftfall ikke noe med rasisme å gjøre!
Og som jeg sier, sjefen burde ikke ta dette i et intervju, men poenget er fremdeles der!
I riktig gamle dager, da jeg holdt på med filmproduksjon, var NRK-folk favoritter på utenlandske utstyrsmesser. Mens andre tv-selskap kjøpte "off-the-rack" versjonen, måtte NRK-folkene som regel få gjennomført modifikasjoner som var kostnadsdrivende. Moro for alle.Det sier seg da selv?? Vi kan jo ikke bruke noe som andre bruker, uten at det må lages "fornorskede" versjoner med tilpasninger for hauet og ræva, og alle politkeres ønsker og synspunkter, - for ikke å snakke om alle innleide konsulenter.... om det er helsedatabaser, helikoptre eller dataprogrammer for NAV, forsvar... samme ulla, - og samme resultat.... mangedobbel pris for AS Norge...
Er mange som går rundt og tenker at det er ikke så farlig, fordi USA er våre allierte.Kom nå dette som et sjokk da? Var vi ikke veldig klar over at USA ikke er det spor bedre enn Kina?
Lysbakken reagerer på spion-avsløring i Danmarks Radio: – Må ikke være naive
SV-politikere Audun Lysbakken mener regjeringen umiddelbart må ta kontakt med danske og amerikanske kollegaer for å finne ut om det har pågått spionasje mot norske interesser.www.nrk.no
Når det er sagt, jeg vil nok heller innvaderes av USA enn Russland.Er mange som går rundt og tenker at det er ikke så farlig, fordi USA er våre allierte.
Spionasjen koster Norge milliarder på milliarder av kroner som går rett i lommen på firmaer i USA.
For mange er dette en pris de er villige til å betale fordi Sovjet står klar til å invadere Norge og vi må ha USA på vår side.
30 ulike parallelle eksperimenter som alle måtte stanses hvis et eksperiment måtte justeres. hele forretningsideen er å legge opp til at de ansatte skal ta snarvei, fordi det blir for dyrt å gjøre det rette.Han beskriver en leder med enorm faglig tyngde. Flere andre kilder sier det samme. De beretter om en kreativ fyr som var flink til å omgås kunder.
Utover på 90-tallet strømmet det på med oppdrag. Inni reaktoren i Halden kunne de kjøre opptil 30 ulike eksperimenter samtidig.
Bare han ikke gliser mot meg med mine egne tenner....Stå ikke der på trappa og pul kona mi, kom heller inn.....
Mvh.
SAL