Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    hei som det går! KrF får kjørt seg også. Selvsagt ikke samme alvorlighetsgrad som Riise, men saksbehandlingen da!

https://www.nrk.no/ostlandssendinge...test-etter-varsler-om-trakassering-1.13863646

Etter å ha takket ja til et møte på KrF-kontoret etter varslingen, skal hun ha blitt skjelt ut av en partifelle i forkant av møtet, ifølge avisen. På dagens møte krevde Sandstø en unnskylding fra partiet.

– Først i etterkant av møtet sendte Martine Tønnesen meg en melding om at de nå har sjekket hva seksuell trakassering er, og at de tok feil. Urovekkende at de kom til den konklusjonen to år etterpå, sier Sandstø.

På møtet var det rundt 30 medlemmer til stede fra landsstyret til KrFU. Det var også en nøytral tredjepart på møtet.
    Det hele føltes som en rettssak. Jeg måtte bevise at jeg ble trakassert og at jeg hadde det vanskelig. Det var veldig tøft for meg. Møtet var nesten verre enn selve trakasseringen, sier Sandstø.
    30 personer på møte der den som er utsatt for seksuell trakassering må uttale seg. Makan! Og det hele startet med at hun før møtet blir skjelt ut.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.716
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    hei som det går! KrF får kjørt seg også. Selvsagt ikke samme alvorlighetsgrad som Riise, men saksbehandlingen da!

https://www.nrk.no/ostlandssendinge...test-etter-varsler-om-trakassering-1.13863646

Etter å ha takket ja til et møte på KrF-kontoret etter varslingen, skal hun ha blitt skjelt ut av en partifelle i forkant av møtet, ifølge avisen. På dagens møte krevde Sandstø en unnskylding fra partiet.

– Først i etterkant av møtet sendte Martine Tønnesen meg en melding om at de nå har sjekket hva seksuell trakassering er, og at de tok feil. Urovekkende at de kom til den konklusjonen to år etterpå, sier Sandstø.

På møtet var det rundt 30 medlemmer til stede fra landsstyret til KrFU. Det var også en nøytral tredjepart på møtet.
    Det hele føltes som en rettssak. Jeg måtte bevise at jeg ble trakassert og at jeg hadde det vanskelig. Det var veldig tøft for meg. Møtet var nesten verre enn selve trakasseringen, sier Sandstø.
    30 personer på møte der den som er utsatt for seksuell trakassering må uttale seg. Makan! Og det hele startet med at hun før møtet blir skjelt ut.
    Jesusmenneskene er fulle av fordommer og fordømmelser, de får det inn med morsmelken. Det er bare en ting å gjøre. Lytt til Jesus;
    Gud tilgi dem, for de vet ikke hva de gjør. Når jeg tenker meg om så gjelder dette i høyeste grad i islam også. Vi får satse på at Allah er stor og greier å rettlede sine tilhengere også.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.022
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Etter hukommelsen, fra Debatten på NRK forleden:
    Valgjerd Svarstad Haugland trakk seg i sin tid som partileder i KrF over en varslingssak der hun trodde på varsleren mens styreflertallet tok den varselet angikk sitt parti.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.110
    Torget vurderinger
    0
    Jeg kaller selv snart USA for en "banarepublikk", en betegnelse som er nedvurderende og til dels rasistisk så det holder overfor både den ene og den andre.

Disqutabel

Du virker ellers som en oppegående fyr, med et hode som synes å fungere- Men her mister du meg totalt og absolutt! Hva pokker er rasistisk med bananer eller bananrepublikker??

Mye kan selvsagt være galt men RASISTISK?? "Kan man være rasistisk overfor et "bær"? Trodde man måtte holde seg innafor sin egen art om ikke annet! Og på toppen av det hele er du (rasisten) tilhørende zologien mens den diskriminerte bananen hører hjemme i botanikken!

Ok, skal være litt mer saklig for jeg forstår deg ikke her. Bananrepublikk er nedvurderende, enig! Men rasistisk?? Mange mener Russland er en bananrepublikk, enkelte av "vasallstatene" også for den del. Men de som bor der er ikke "the coolest monkey in the jungle!".

Uttrykket "bananrepublikk" er nok inspirert av diverse sør og mellom amerikanske samt karibiske stater som var styrt av diktatorer, preget av nepotisme, byråkrati og generell udugelighet i forvaltningen. Det de hadde til felles var vel kun at det ble dyrket bananer der. Grunnen til at "Ola Dunk" kom borti fenomenet var kun fordi vi (Norge) hade båter som fraktet disse bananene til markedene der de tidligere omtale bananene ble solgt.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.639
    Torget vurderinger
    2
    Som jeg spådde en tid tilbake faller toppene nå som bowlingpinner, fra alle fløyer og sider. Tidligere fiskeriminister fra H sitter varetektsfengslet for usedelighet i Tromsø (samfunnstoppen så mange har fnyst om med mistanke om at navnet ble hemmeligholdt fordi det var en AP-topp); kommende regjeringsmedlem Skei Grande opplever at bryllupsmoroa ikke lar seg holde skjult; Unge Høyre og Høyre aksepterte at snart 30 år gamle Tonning Riise ble satt på sikker plass i Stortingsvalget, til tross for mengder av varsler om ham, og ordre i enkelte fylker om at han ikke måtte få være alene med unge kvinner.

Og snart blir spørsmål om hvilken fløy eller hvilket parti som er mest styringsdyktig allment anerkjent som det svadautsagnet det er.
    Vi har å gjøre med konsekvensen av at kvinner ikke lenger finner seg i å "tie i forsamlinger" og bli herset med. Helt naturlig nå som de faktisk inntar ledelsesposisjoner i den tro at de skal bli møtt med respekt og ikke bli behandlet som seksualobjekt. Dette går selvsagt begge veier, men det har vært tursti ene veien og motorvei den andre, så dermed er det menn dette primært går ut over.

Sist redigert:

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.412
    Torget vurderinger
    4
    Så nå sitter vi igjen med de fire ubesudlede MDG, SP, SV og Rødt ? !​

maxresdefault-1.jpg

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    4.280
    Torget vurderinger
    4
    Vi får da håpe de andre partiene klarer å rydde opp!

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    4.280
    Torget vurderinger
    4
    Kan vel si at Høyresidens saker (unge høyre, Fikserministeren, KrfU saken, Venstrelederen og Frp justistalsmann) gruser Giske + Sp mannen ganske så grundig....eller har jeg glemt noen ? Spennende tider og jaggu bar det kommer frem alt dette. Det er på tide.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Kan vel si at Høyresidens saker (unge høyre, Fikserministeren, KrfU saken, Venstrelederen og Frp justistalsmann) gruser Giske + Sp mannen ganske så grundig....eller har jeg glemt noen ? Spennende tider og jaggu bar det kommer frem alt dette. Det er på tide.
    Det er litt karma over denne tidligere fiskeriministeren. Han burde vært fengslet for å ha tatt fiskekvotene fra det norske folk og gitt de til næringslivet til odel og eie. Men det blir selvsagt på siden av tema.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    For all del, men å konfiskere ressursrenta i fiskeriene for å gi den til folket har vel aldri vært noe alternativ.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Når et stort flertall jukser, svindler og bedrar så er det jammen på overtid med en kraftig innstramming.

https://www.nrk.no/norge/omfattende-juks-i-soknader-om-familieinnvandring-fra-pakistan-1.13860102

Vel mye bedre at det blir mer fokus på kvoteflyktninger i stedet for slike opportunistiske snyltere.

Full støtte til regjeringen på dette området:

https://www.nettavisen.no/politikk/...tramme-til-familieinnvandring/3423405800.html

"VG: Regjeringsforhandlerne enige om å stramme til familieinnvandring

Venstre, Frp og Høyre skal ha blitt enige om å stramme inn familiepolitikken mot å øke antall kvoteflyktninger, ifølge VG."

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.022
    Torget vurderinger
    1
    Hvem er overasket er ikke dette en rød tråd, taxi, nav, butikk, legeerklæringer, vaskefirma og svindel mot bank/finans mm.

Å øke antall kvoteflyktninger er eller ingen god ide, lite kostnadseffektivt men sikkert fint for dem som ønsker å fremstå som gode

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hvem er overasket er ikke dette en rød tråd, taxi, nav, butikk, legeerklæringer, vaskefirma og svindel mot bank/finans mm.

Å øke antall kvoteflyktninger er eller ingen god ide, lite kostnadseffektivt men sikkert fint for dem som ønsker å fremstå som gode
    Det er en annen sak. Det er rimelig åndssvak pengebruk som ikke gavner noe annet enn folks selvgodtet. Eller som vår eminente minister sier i klare ord etter et nylig besøk i en flykningeleir:

"– For den samme kostnaden som 1000 kvoteflyktninger årlig i Norge, kan vi hjelpe flere hundre tusen her nede hvert eneste år. Dette besøket har gitt meg utrolig drivkraft til å stå på videre for å få endret denne forståelsen. Målet må være at vi hjelper flest mulig. Det er etisk riktig, sier Listhaug."

--

Men det sagt så er det tross alt hakket bedre å ødsle bort fellesskapets midler på ekte flyktninger enn svindlere og opportunister.

Northman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2017
    Antall liker
    97
    Helt enig med Listhaug på dette..

Bare på det Afrikanske kontinentet vil befolkningen 4 dobles de neste 80 årene!

4 Milliarder Afrikanere om 80 år!!

Mens Europa vil holde seg konstant rundt 6-700 Millioner..

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.629
    Venstre nå i regjering. Grande innvandringsminister og Listhaug justisminister?
    Kikket såvidt innom Resett, de fisker fortvilet rundt "sexskandalen" med Grande.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Overivrige klimahysterikere er og blir et problem

https://www.dinside.no/bolig/vil-vurdere-vedovnforbud-i-oslo/69335337

Et påbud om at ovener skal være rentbrennende er en god ide i byer som Oslo og Bergen, som har problemer med svestøv og luftkvalitet .... men som alltid er det noen helt uten magemål...

f.eks.

"Men mens bransjeorganisasjonen Norsk Varme ønsker et nasjonalt forbud og en landsdekkende panteordning for gamle vedovner, "

Det gir jo null mening at en ovn i et hus langt ute på landet skal være rentbrennende det luftkvalitet overholdet ikke er et problem. Ved er dessuten en grei og klimanøytral varmekilde. Man trenger kanskje en feier med noen års mellomrom om man fyrer hard, men det ser mer ut som korrupte bransjefolk som appellerer til naive politikere for at de skal kunne øke omsetningen på ovner ved tvungen utskifting, og samtidig vil dumpe mye av regningen på det offentlige. Forkastelig.

Det ser heldigvis foreløpig ut som politikerne ikke har latt deg dupere, men etter DAB-fadesen samt fremveksten av unge naive miljøentusiaster så er jeg ikke evig optimist.

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.295
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Overivrige klimahysterikere er og blir et problem

https://www.dinside.no/bolig/vil-vurdere-vedovnforbud-i-oslo/69335337

Et påbud om at ovener skal være rentbrennende er en god ide i byer som Oslo og Bergen, som har problemer med svestøv og luftkvalitet .... men som alltid er det noen helt uten magemål...

f.eks.

"Men mens bransjeorganisasjonen Norsk Varme ønsker et nasjonalt forbud og en landsdekkende panteordning for gamle vedovner, "

Det gir jo null mening at en ovn i et hus langt ute på landet skal være rentbrennende det luftkvalitet overholdet ikke er et problem. Ved er dessuten en grei og klimanøytral varmekilde. Man trenger kanskje en feier med noen års mellomrom om man fyrer hard, men det ser mer ut som korrupte bransjefolk som appellerer til naive politikere for at de skal kunne øke omsetningen på ovner ved tvungen utskifting, og samtidig vil dumpe mye av regningen på det offentlige. Forkastelig.

Det ser heldigvis foreløpig ut som politikerne ikke har latt deg dupere, men etter DAB-fadesen samt fremveksten av unge naive miljøentusiaster så er jeg ikke evig optimist.
    Bransjeorganisasjonen ser selvfølgelig mye penger å hente i et slikt krav om at alt skal være rentbrennende...

Jeg har byttet til en rentbrennende ovn på hytta, men det var hovedsakelig fordi det begynte å bli inn i helv.. komplisert å få tak i nye lamellglass til luka.

Greit nok - jeg bruker nå mindre ved, og har litt bedre varmekomfort, men på ei hytte tar det inn i helv. lang tid å hente inn installasjonskostnadene på forskjellen i vedforbruk...

Når jeg bytta ovn hjemme, så kasta jeg ut et udyr av en kokskamin, og der sparer jeg en god del penger på forbruk. Kokskaminen tok en time før den begynte å gi varme, og da ble det fort for varmt. Å fyre med koks funka veldig bra med den, med jevn varme og skjelden innfyring, men det er ihvertfall ikke miljøvennlig ift svevestøv. Det ble en nokså funky lukt utfor huset også...

Johan-Kr

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Koks og kull ser jeg ikke noe problem med at blir utfaset. Men ved og bruketter laget av spon og sagmugg er god ressursutnyttelse som det bør oppfordres til å bruke. Rentbrennende der det er luftproblemer men egentlig hva som helst ellers i landet. Gjerne åpen peis om du liker slikt.

Skal man først bytte ovn, er det jo dumt å velge noe annet enn nye effektive ovner, men det er hodeløs ressurssløsing å tvinge folk til å skifte ut fullt brukbare gamle gode ovner bare fordi noen vil selge deg noe nytt. Ta vare på gamle ting, kjøp gjerne brukt og ikke skift ut ting i utide er jo litt av den generelle tidsånden på en positiv måte, dette derimot er stikk motsatt ... så det er nok noen miljøvernentusiaster som møter seg selg i døren her vil jeg tro.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Mange gode tiltak i den nye regjeringsplattformen, en av dem er å båndlegge i hvor stor grad kommunene har lov til stjele penger fra folk fordi de har en plass å bo som er deres egen.

https://www.nrk.no/norge/frykter-ku...il-gi-millionhull-i-kommunekassene-1.13866661

Høyskattsfanatikeren Støre er jo selvsagt opprørt. Et godt tegn på at alt er riktig.

Dette vil spare mange mange familier i kommuner med griske politikere for tusener hvert år. God nytt for dem, og kommunene må kanskje heller se på sin egen pengesløsing og redusere den en smule. Bra med en realitycheck for kleptokratene.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.022
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    f.eks.

Norsk Varme er in it for the money.
    Får meg til å tenke på Bjørn Kjos som meningsbærer om norsk jernbaneutbygging.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.639
    Torget vurderinger
    2
    Norsk Varme er en lobbyorganisasjon for forhandlere av "rentbrennende ovner", som ivrer veldig for å bli kvitt vedovnene folk allerede har, slik at de kan få solgt flere. Betviler sterkt at det er mange klimahysterikere blant dem, men de har stor innflytelse og har fått med seg politikere på de restriksjonene som alt er innført.

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.295
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Pelletsprisen har blitt såpass høy, at når en regner inn den ekstra investeringskostnaden, så er den ikke spesielt lønnsom kontra en rimelig vedovn. De egner seg også dårlig som eneste varmekilde siden de er avhengige av strøm.

Johan-Kr

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.110
    Torget vurderinger
    0
    Koks og kull ser jeg ikke noe problem med at blir utfaset. Men ved og bruketter laget av spon og sagmugg er god ressursutnyttelse som det bør oppfordres til å bruke. Rentbrennende der det er luftproblemer men egentlig hva som helst ellers i landet. Gjerne åpen peis om du liker slikt.

Skal man først bytte ovn, er det jo dumt å velge noe annet enn nye effektive ovner, men det er hodeløs ressurssløsing å tvinge folk til å skifte ut fullt brukbare gamle gode ovner bare fordi noen vil selge deg noe nytt. Ta vare på gamle ting, kjøp gjerne brukt og ikke skift ut ting i utide er jo litt av den generelle tidsånden på en positiv måte, dette derimot er stikk motsatt ... så det er nok noen miljøvernentusiaster som møter seg selg i døren her vil jeg tro.

Enig med du, men disse typene har vel sett hvilken suksess DAB mafiaen har hatt. Der er folk med NRK bakgrunn som har tjent millioner på salg av "billige" DAB radioer i plast til folk som ikke vet bedre! Nå skal man dog ikke se helt bort fra varmeverdien i DAB radioer, de har som kjent en tendens til å ta fyr og brenne. Blir jo varme av slikt!

• Liker
    Reaksjoner: SAL

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.865
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mange gode tiltak i den nye regjeringsplattformen, en av dem er å båndlegge i hvor stor grad kommunene har lov til stjele penger fra folk fordi de har en plass å bo som er deres egen.

https://www.nrk.no/norge/frykter-ku...il-gi-millionhull-i-kommunekassene-1.13866661

Høyskattsfanatikeren Støre er jo selvsagt opprørt. Et godt tegn på at alt er riktig.

Dette vil spare mange mange familier i kommuner med griske politikere for tusener hvert år. God nytt for dem, og kommunene må kanskje heller se på sin egen pengesløsing og redusere den en smule. Bra med en realitycheck for kleptokratene.
    Det er for billig å eie eiendom i Norge, og vi med mye subsidieres av de som har lite, og samfunnet putter dermed for mye penger ned i eiendom og for lite i arbeidsplasser. Eiendomsskatten slår litt tilfeldig ut og er ingen optimal løsning, det hadde vært bedre med tiltak mot rentesubsidieringen. Hva har for øvrig Askøy sløst med i det siste? Vil du ha færre sykehjemsplasser? Dårligere utstyrte skoler, eller hva?

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Det er for billig å eie eiendom i Norge, og vi med mye subsidieres av de som har lite, og samfunnet putter dermed for mye penger ned i eiendom og for lite i arbeidsplasser. Eiendomsskatten slår litt tilfeldig ut og er ingen optimal løsning, det hadde vært bedre med tiltak mot rentesubsidieringen. Hva har for øvrig Askøy sløst med i det siste? Vil du ha færre sykehjemsplasser? Dårligere utstyrte skoler, eller hva?
    Hvordan, rent praktisk, kan man fjerne rentefradraget på boliglån? Jeg antar at skatteplikt på renteinntekter og andre kapitalinntekter, samt skattefradrag på lån til f.eks. næringseindom og aksjer skal bestå. Jeg er oppriktig nysgjerrig på hvordan et selektivt bortfall av rentefradraget som treffer mindre skjevt, om man vil kalle det det, enn eiendomsskatt vil se ut.

Færre sykehjemsplasser går nok ikke, men jeg er på det mest oppriktige for et redusert ambisjonsnivå i eldreomsorgen. At folk skal leve 30 år på pensjoner de ikke har betalt for selv og til overmål ha offentlig ansatte til å holde seg med selskap og å sørge for et sosialt og meningsfylt liv er en elendig ide.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.865
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan, rent praktisk, kan man fjerne rentefradraget på boliglån?
    .
    Nettopp. Og nettopp derfor er kanskje ikke en eiendomsbeskatning noen dårlig ide, men frikoplet fra den noe tilfeldige gjennomføringen i kommunene. Eldreomsorg får du kanskje et litt annet forhold til når du nærmer deg 70, er ute av stand til å arbeide og det er forbudt å avlive deg? Jeg synes i hvert fall ikke det er noen god ide å senke nivået på eldreomsorgen for at folk skal kunne bo i boliger som er mye større enn de har bruk for, og betaler eiendomsskatt på mine eiendommer med glede, selv om jeg synes det er en del lemfeldigheter i kommunenes praktisering av denne.

G

Gjestemedlem

Gjest

Dette vil ikke hjelpe Askøys beboere. Her er nivået 0.2 som fremdels vil være lov. Det mest graverende her er at Arbeiderpartiet høyt og tydelig lovert at det ikke skulle bli eiendomsskatt på bolig... før valget, en av grunnene til at de ble valgt. Med en gang de kom i posisjon så innfører de dette likevel, og sender regninger på mange mange tusen til de som bor her og som kanskje stolte på deres løfter.

Gigantiske utbyggingsplaner på Kleppestø som sikkert vil koste en formue, samme om det blir delfinansiert av private. Det vrimler av asylbarn på kjøpesentrene og det svært aggressiv veibygging til øyens mest grisgrendte kroker. ... Men ... det er nå uansett ikke det det handler om.

Eiendomsskatt på egen bolig, når du selv bor der burde være forbudt ved lov, og jeg håper dette er første steget på veien. Kan forsåvidt forstå at de vil ta det i to omganger siden endel vannstyrte kommuner sikkert har budgettert med å få bruke tyvegodset.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Hvordan, rent praktisk, kan man fjerne rentefradraget på boliglån?
    .
    Nettopp. Og nettopp derfor er kanskje ikke en eiendomsbeskatning noen dårlig ide, men frikoplet fra den noe tilfeldige gjennomføringen i kommunene. Eldreomsorg får du kanskje et litt annet forhold til når du nærmer deg 70, er ute av stand til å arbeide og det er forbudt å avlive deg? Jeg synes i hvert fall ikke det er noen god ide å senke nivået på eldreomsorgen for at folk skal kunne bo i boliger som er mye større enn de har bruk for, og betaler eiendomsskatt på mine eiendommer med glede, selv om jeg synes det er en del lemfeldigheter i kommunenes praktisering av denne.
    Jeg er blodfan av nasjonal eiendomsskatt. En våt drøm av et fiskalt skatteobjekt.

Om det en gang blir politisk mulig med stor og statlig eiendomsskatt så håper jeg inderlig at de pengene blir brukt på noe annet enn å lønne folk som skal snakke med en halvsenil totte og ta ham med på aktiviteter. At store deler av arbeidsstyrken skal bruke voksenlivet sitt på å sosialisere horder av avmektige pensjonister vil være en like urimelig ide når jeg er 70 som den er nå.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Synd vi ikke har kommet lenger i Norge enn at folk mener det er viktig hvilken rase. Kjønn eller legning noen har og ikke bare velge utifra egnethet og meritt.

Nå ønsker jeg virkelig Raja får plass (sammen med Rotevatn, det er de to beste i Venstre), men det er fordi han er en dyktig politiker og ikke fordi han er av pakistansk opprinnelse, eller tilhører en offergruppe for identitetspolitikere.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qnRQkz/han-kan-sikre-at-det-ikke-blir-en-blendahvit-regjering

Dette innkvoteringskonseptet er dypt rasistisk, feministisk og diskriminerende for alle parter. Som om det skulle spille noen rolle om at alle partilederne er kvinner.. who cares så lenge de gjør en god jobb, og vis ikke .. ha det.

Tror også det hadde vært en god ide å skille innvandring og integrering. Listhaug er bra som innvandringsminister, og det er rom for kraftige innstramminger på menge områder her. Men det kan kombineres med en raus og inkluderende integreringspolitikk, så da kunne det passet å legge den rollen under f.eks. kulturdepartementet.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Samme hvem de velger av venstreledelsen. Absolutt ingen av dem har ryggrad så de vil bare synke sammen som en pudding, alle som en.

Raja er blant de verste. Listhaug og FrP er uspiselige, ropte han. Såpass uspiselig at han mer en gjerne har de som bordmakker ved kongens bord.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Samme hvem de velger av venstreledelsen. Absolutt ingen av dem har ryggrad så de vil bare synke sammen som en pudding, alle som en.

Raja er blant de verste. Listhaug og FrP er uspiselige, ropte han. Såpass uspiselig at han mer en gjerne har de som bordmakker ved kongens bord.
    Grunnlaget for mitt spørsmål tidligere om det finnes prinsipper V ikke er villige til å løpe fra.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

Grunnlaget for mitt spørsmål tidligere om det finnes prinsipper V ikke er villige til å løpe fra.
    Det er bare ett prinsipp de har, og det er hatet mot AP. Alt annet havner i søppelbosset sålenge Raja får en slikkepinne å suge på.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det tristeste for Norsk landbruk er at den sentimentale gråteklubben fikk gjennomslag for å avvikle en eksportnæring med lange tradisjoner. Av og til der Venstre like bortreiste som de verste MDGere og andre storbybyfeminister. Emokratiet lenge leve.

Nationen – distriktenes næringsavis

G

Gjestemedlem

Gjest
    Emokratiet, se der! Du klarte endelig å komme opp med et nidord som det svinger litt av. ;)
    Skal ikke ta æren for det, men det et et godt nyord med innhold.

En liten intro. og det er flere andre gode om tema.. .bare å google litt.

https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/deobo/Vi-har-skapt-eit-kjenslemonster

Kjenslefokuset blir fryst til problem når det vert brukt som retorisk grep av dei som alt har tilgang til media, og evner og ressursar til å bruka dei strategisk. Til dømes politikarar og redaktørar, meiner Kolshus.

Eg er langt på veg samd, men ikkje heile vegen. For der Kolshus ser kjenslene i samfunnsdebatten som tett kopla til «store samfunnsspørsmål», ser eg tvert om ei tilsløring av desse store spørsmåla. Og der Kolshus ser nærast ei heroisk, folkeleg rørsle («ikkje fordi de vil, men fordi de må»), ser eg ei lettvint handsaming av nyansar og kompleksitet som har resultert i ein «det einaste relevante er det eg føler»- logikk.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn