Jeg er veldig i stuss om motivasjon her.
Situasjon: Et bilde viser en 3 åring død i vannkanten, på en strand i Tyrkia. Flere andre har dødd i et forsøk på å nå EU fra Tyrkia. Herfra begynner min undring. Noen har åpenbart tenkt at "her må det foreligge noe juks"! Hvorfor kommer man på en slik tanke? En 3-åring er død, bror og mamma døde samtidig!! Er det slik at flyktninger ikke finnes? Ingen nød, ingen fortvilelse som ser stor nok til å satse alt?
Så sier altså Avpixlat at 3 åringen døde fordi pappa ville ha gratis tannlege... Dessuten tillegger de CNN dette utsagnet. Det vrenger seg i meg. Avpixlat's lesere vil med stor sannsynlighet ikke en gang gidde å lese CNN-artikkelen det er linket til, og der står selvsagt ikke et jævla ord om den svenska tandvården, eller pappas tannhelse. Jeg forstår ikke med min beste vilje hva som driver dette desperate behovet for å sverte og mistenkeliggjøre den familien som har blitt rammet så brutalt. Hva er problemet med folk?!?
Dette legger egentlig bare enda en dimensjon til det tragiske, og gjør meg uendelig trist på menneskehetens vegne. Jeg vet at når ting blir emosjonelt, blir det vanskelig å beholde saklighet, men her er det noen som trår farlig nær opptil flere grenser for menneskelighet.
Og selvsagt har du helt rett. Den manipulasjon avpixlat bedriver er hjerteskjærende, kynisk og umenneskelig.
Honkey