Pink_Panther
Æresmedlem
- Ble medlem
- 23.03.2006
- Antall liker
- 10.727
Lagde Biff Stroganoff til mor og sønn i kveld. Vel og merke ikke posevarianten. Nå sitter de og smiler og klapper seg på magen. Stappmett.
De var fra Nordsjøen Irland.Gratulerer Danke.
Dog med en liten bismak.....
Dette var ikke gode nyheter. Jeg elsker krabber....
https://www.dagbladet.no/mat/nervegift-funnet-i-norske-krabber---aldri-sett-sa-hoye-verdier/68602882
Ah! Endelig en som har sans for det klassiske norske kjøkken; og ironi.
Alltid stusset på hvorfor det står à la Capri og ikke alla caprese på de der. Kanskje noen som fant det morsomt å blande inn fransk i navnet på produktet?Ah! Endelig en som har sans for det klassiske norske kjøkken; og ironi.
Capri var et meget eksotisk sted da dette ...dette....produktet kom på markedet, og spaghetti var meget eksotisk. Kanskje han som kom på navnet var meget opphengt i denne: https://www.youtube.com/watch?v=6sUnRIi13yAAlltid stusset på hvorfor det står à la Capri og ikke alla caprese på de der. Kanskje noen som fant det morsomt å blande inn fransk i navnet på produktet?
Trondhjems og Stabburet tura om å levere. Stabburet baserte vel sin på Erter, kjøtt og flesk, som er noe i samme gata, men så vidt jeg vet bare levert i store bokser. Uansett er nok ikke RSP heeeelt det samme. Hardere kokt for lengre holdbarhet, og antageligvis hakket mindre 'sortert'. For å sette pris på RSP må i det minste jeg være sulten på ordentlig, i hvert fall om den serveres kald...Trondhjem Preserving Co. hadde/har noe turistproviant som var til forveksling lik RSP, om jeg ikke husker feil. God spise!
Vis vedlegget 453715
fikk ikke med meg hovedpersonenVis vedlegget 453764
Blinis med løyrom. Synd løyrom er for dyrt ellers, gjerne hver dag
kakeblokkene var det jævligste i den pakken. spiste krigsrasjon kun på befalskolen. det var ikke mye næring i den bikkjematenJepp. Eller åpnet med samekniv, og spist med samekniv som eneste bestikk. Med lyserøde rosinfingre, under en busk, mens regnet høljer ned, og man gir faen i det aller meste, fordi man ikke har hatt søvn på mer enn et døgn, og man uansett ikke kan bli våtere enn man er.
Men, altså, om man setter pris på sånne måltider til hverdags, så har man et ganske så 'barskt' liv.