Diverse Hva leser du i dag.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.089
    Torget vurderinger
    0
    Zomby_Woof skrev:
    Spiralis skrev:
    Oddgeir,
    Det mest økonomiske båtlivet er det man "lever ut" gjennom kulørt fagpresse. Vanvittig mye billigere å kjøpe blader enn å kjøpe båt! ;D I og med at båtene i "mitt" blad er sinnsvakt mye dyrere enn båtene i "ditt" blad, og bladene koster omtrent det samme, er det fra et rent økonomisk synspunkt mere fornuftig å kjøpe Boat International enn PBO ! Det bør du som økonom være den første til å inrømme!! ;D ;D ;D Nå er det nok en fortid på Skipsteknisk avd på NTH som er årsaken til facinasjonen for de STORE lystbåter, mer enn en praktisk-økonomisk vurdering. ::)

Nå må det inrømmes at jeg dog har BPO, Båtmagasinet og de fleste andre "båtporr" bladene på markedet på nattbordet. Når man reiser langt lenge og meget med SAS er dette det mest fornuftige å bla i, ved siden av tilsvarende "literatur" som omhandler flymaskiner. :D
    Hvor mye sparer jeg på å lese om lettkledde damer?

Beklager at jeg ikke har sett denne tidligere. Prøver jo i det minste å svare når folk stiller enkle greie spørsmål. :p

Nå er svaret ikke like enkelt som tidligere da man ikke lenger på lovlig vis kan "kjøpe" - nå er det er vel rent teknisk mer snakk om leasing, men likevel, ::) lettkledde damer. Men fra et rent økonomisk synspunkt kan man nok anta at slik "leasing" var noget rimeligere i det lange løp enn kjøp med skjøte og tinglysning. 8)

Som utgangspunkt kan man nok utgå fra at en kvinne er en av de mere kostbare hobbyer en mann kan ha.

Den klart mest kostbare måten å ha en slik hobby på er nok det før nevnte "kjøp" med tinglysning og skjøte.

I bilterminologi kan man vel se på dette som å kjøpe en ny bil.

Man kan også gå til anskaffelse av en kvinne med medfølgnede ekstrautstyr ( barn ).

I bilterminologi må man vel her snakke om en bruktbil.

Ekspertene er tidvis uenige om hvilken av disse to varianter som er mest økonomisk. Alder på avkommet som kommer inn i forholdet vil nok ha en viss innvirkning på regnestykket.

En rimeligere variant er å være "på utkikk", "i markedet" eller hva det nå kan kalles. Tråle ekvivalenten til bilverdenens utstillinger og bruktbilhaller. Det går vel en tid før du blir avslørt som en som nok likevel ikke har alvorlige planer. Baluba kan muligens opplyse om kostnader i dette segmentet. ( Jeg har forstått at han har noe historisk erfaring på slikt ;D )

Og så har vi det som når det gjelder bil gjerne omtales som det mest fornuftige, økonomiske og miljøvennlige alternativet, nemlig kollektivtransport. Men dette er når det gjelder kvinner blitt forbudt !? :eek: ???

Til slutt står man igjen med "light" varianten, nemlig den kulørte presse. Klart det billigste alternativet, men antakelig det minst tilfredstillende også. :p

Konklusjonen må vel bli at man på dette feltet som ellers i livet gjerne får det man betaler for. ::)

Så jo, du sparer nok mye penger på å innskrenke deg til å kun lese om lettkledde damer, men det store spørsmålet er nok heller om du i lengden vil finne det videre tilfredstillende ??

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.089
    Torget vurderinger
    0
    I dag har jeg lest denne:

Kurs til CEVNI sertifikatet. Forøvrig med godt resultat, bestått med 96,43%.
    Bommet på ett av 28 spørsmål. ;)

Og da er det denne som blir lesestoff resten av kvelden:

ABC for kanal- og elvefart.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er bare et sølle øyevitne til andres og mitt eget liv. Siden jeg er en fattig faen har jeg åpenbart lært lite av det, så mine ord bør ikke tillegges annen kraft enn de som kommer fra en gjennomsnittlig apokalyptisk svovelpredikant, uten moralske anfektelser. ::)

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    a gut-wrenching, side-splitting lament about the glorification of ignorance in the United States, and how a country founded on intellectual curiosity has somehow deteriorated into a nation of simpletons more apt to vote for an American Idol contestant than a presidential candidate.

Vedlegg

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Av en eller annen merkelig grunn er jeg ikke overrasket over bokvalget til hr Nado. Vi liker å lese om så forskjellig.

A

asvaberg

Gjest
    Holder på med denne - 7.bind i serien om Aubrey/Maturin - ramsalt!

Og ja, jeg NEKTER å lese annet enn norsk!!

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.407
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Tor Nado skrev:
    a gut-wrenching, side-splitting lament about the glorification of ignorance in the United States, and how a country founded on intellectual curiosity has somehow deteriorated into a nation of simpletons more apt to vote for an American Idol contestant than a presidential candidate.
    Takk, kjøpt på Kindle!

B

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Spiralis skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Hvor mye sparer jeg på å lese om lettkledde damer?
    (...) Så jo, du sparer nok mye penger på å innskrenke deg til å kun lese om lettkledde damer, men det store spørsmålet er nok heller om du i lengden vil finne det videre tilfredstillende ??
    For å ta det i HiFi-termer: Det er kanskje best å gå på messer, titte litt rundt, og benyttte seg av gratis hjemlån når anledningen byr seg....  ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    deilig å slenge seg ned på sofaen, Roky på anlegget, og siste nummer av Stereophile den neste timen.

Ikke det at jeg finner så ekstremt mye å lese i blekka, men de skal ha for enkelte av musikkreportasjene de gjør. Ganske utypiske valg til hifipressen å være av artister og tema. Denne gangen Daptone Records, som huser bl.a Sharon Jones & the Dap-Kings. :) (tror nesten jeg må sette på sisteskiva etterpå)

dere får fortsatt ha en god arbeidsdag dere som sysler med slikt en mandag...... 8)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Samhandlingsreformen til Pølse-Hansen og brukermedvirkning – psykisk helsefeltet Ma?l, anbefalinger og tiltak i Opptrappingsplan for psykisk helse

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Hobbystuderer litt kriminologi innimellom (en venninde som studerer seriøst lar meg låne bøkene etterhvert som hun er ferdig med dem). Mye svada og litt innteressant innimellom - får følelsen av att det er skrevet på slutten av 70-tallet av og til ;)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.803
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Et herlig gjenlese.

Jeg tar utstyret mitt ut av bilen og setter sammen sykkelen. På terrassene står turister og innbyggere og ser på. Ikke-sykkelryttere. Tomheten i livet deres sjokkerer meg.

Krabbé har skrevet endel om sjakk også.

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Trondheim
    AK27 skrev:
    OAlex skrev:
    Salman Rushdie - Klovnen Shalamar
    http://www.nrk.no/nyheter/kultur/1.540607

God bok.
    Synes den foregående (Vrede) var langt bedre. Men det er ikke gitt at du vil være enig. Vil nå uansett anbefale den.

...
    Jeg gikk rett på Sataniske Vers (SV). Vrede har jeg ikke lest, men SV er foreløpig (ca 1/4 inn i boka) bedre enn Klovnen Shalamar. SV minner endel om Bulgakovs Mesteren og Margarita.

Mvh Ola

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    For den som ønsker å mene noe om innvandring, integrering, segregering, politisk korrekthet og samfunnsutviklingen som følge av dette, er dette mandatory.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Siste utgave av Fidelity, så venter nyeste Pondus som ligger i plasten enda! En god dag....

S

Supertramp

Gjest
    Herlig bok om kommafeil og annen grammatikk:

Legg merke til tittelen:
    Eats, shoots & leaves.

Uten komma: eats shoots & leaves....

Vesentlig forskjell :)

A panda walks into a café. He orders a sandwich, eats it, then draws a gun and proceeds to fire it at the other patrons.
    'Why?' asks the confused, surviving waiter amidst the carnage, as the panda makes towards the exit. The panda produces a badly punctuated wildlife manual and tosses it over his shoulder.

'Well, I'm a panda,' he says, at the door. 'Look it up.'

The waiter turns to the relevant entry in the manual and, sure enough, finds an explanation. 'Panda. Large black-and-white bear-like mammal, native to China. Eats, shoots, and leaves.'

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.342
    Har begynt på Tom Egelands "Fedrenes løgner". Praktisk med samboer som får fingrene i lesereksemplarer ;)

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.778
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Mesterlig ferielektyre

Lånt av neste generasjon, de har jo peiling av og til.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.746
    Torget vurderinger
    1
    Kommentarer overflødig ;D

Vedlegg

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.786
    Sted
    Trondheim
    Denne:

Kan på det sterkeste anbefale TV-serien med samme navn (QI), der Stephen Fry og et panel på 4 skuespillere/komikere diskuterer forskjellige "fakta".

Og i tillegg denne:

Blir spennende å se hvordan sykepleiere og farmaseuter reagerer på å lære Java på denne måten.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gateavisa #188:

Cannabis, karikaturstrid, mannegruppen Blottar, antisemittisme/israelkritikk, hijab, konspirasjonsteorier, datalagringsdirektivet og overvåkning, klimaskeptikere, ateisme og avholdsmentalitet, barnevern, india, musikk og bøker og kunst, islamister, Jesus, veganmat.

Minner meg om et eller annet... men jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva? :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    August-nummeret av Stereophile, isvann i glasset, en bunke vinyl ved alteret og lummert ute. En helt grei mandagskveld i tiggerstaden

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Noen ganger forvirrer du meg, Eros. På den ene siden utbasunerer du en form for nonchalant holdning til hifi utover behovet for riktig gjengivelse av musikken du elsker, men på den annen side virker det som om du abonnerer på Stereophile. Hmmmm...

Finnene på forsiden av Stereophile virker interessante. Liker de amerikanske herrer det de hører?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Schizofrenien lenge leve ;)

36 nummer for svimlende 380.- norske oljepenger.
    Måtte jo bare teste ut et abonement for gøy. Rimelig lettlest lektyre for min del, det skal jeg innrømme, men noe er det alltids.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.746
    Torget vurderinger
    1
    Denne her:

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:

Måtte jo bare teste ut et abonement for gøy. Rimelig lettlest lektyre for min del, det skal jeg innrømme, men noe er det alltids.
    He he he. Så du Snapper det ikke opp på Narvesen altså. ;)
    Hvordan like de finnene? Har du ikke kommet så langt enda?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    baluba skrev:
    ErosLoveking skrev:

He he he. Så du Snapper det ikke opp på Narvesen altså. ;)
    Hvordan like de finnene? Har du ikke kommet så langt enda?
    Nei, og ikke gjør jeg "Do the Shrimp" foran kassa heller. ;)
    Å betale fullpris for så mange sider annonser ville nesten være det samme som å godta stjæleri. ::)

Ikke mye som fenget i dette nummeret. Skumleste Gradient Helsinki-testen. Konklusjonen er vel at de krever mye jobb med plassering.

Avrunder kvelden med ymse anmelderi i siste nummer av Mojo

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    Hola.

Acclaimed national security columnist and noted cultural critic Fred Kaplan looks past the 1960s to the year that really changed America

Vedlegg

V

vredensgnag

Gjest

Min datter og jeg nyter å se QI sammen. De ulike årgangene finnes på YouTube.
    Et program om "general ignorance" der poenget er å ikke gi opplagte svar på spørsmål. Just my ticket.

Nå leser jeg om Kopernicus.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.503
    Thor Heyerdahl - Kon-Tiki ekspedisjonen. Heyerdahl var ingen Ingstad i pennen, men god ekspedisjonslitteratur åkkesom.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Jeg leser om Erik Tysse som er tatt i doping. :mad:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn