Zomby_Woof skrev:
Spiralis skrev:
Oddgeir,
Det mest økonomiske båtlivet er det man "lever ut" gjennom kulørt fagpresse. Vanvittig mye billigere å kjøpe blader enn å kjøpe båt! ;D I og med at båtene i "mitt" blad er sinnsvakt mye dyrere enn båtene i "ditt" blad, og bladene koster omtrent det samme, er det fra et rent økonomisk synspunkt mere fornuftig å kjøpe Boat International enn PBO ! Det bør du som økonom være den første til å inrømme!! ;D ;D ;D Nå er det nok en fortid på Skipsteknisk avd på NTH som er årsaken til facinasjonen for de STORE lystbåter, mer enn en praktisk-økonomisk vurdering. :
Nå må det inrømmes at jeg dog har BPO, Båtmagasinet og de fleste andre "båtporr" bladene på markedet på nattbordet. Når man reiser langt lenge og meget med SAS er dette det mest fornuftige å bla i, ved siden av tilsvarende "literatur" som omhandler flymaskiner.
Hvor mye sparer jeg på å lese om lettkledde damer?
Beklager at jeg ikke har sett denne tidligere. Prøver jo i det minste å svare når folk stiller enkle greie spørsmål.
Nå er svaret ikke like enkelt som tidligere da man ikke lenger på lovlig vis kan "kjøpe" - nå er det er vel rent teknisk mer snakk om leasing, men likevel, :
lettkledde damer. Men fra et rent økonomisk synspunkt kan man nok anta at slik "leasing" var noget rimeligere i det lange løp enn kjøp med skjøte og tinglysning. 8)
Som utgangspunkt kan man nok utgå fra at en kvinne er en av de mere kostbare hobbyer en mann kan ha.
Den klart mest kostbare måten å ha en slik hobby på er nok det før nevnte "kjøp" med tinglysning og skjøte.
I bilterminologi kan man vel se på dette som å kjøpe en ny bil.
Man kan også gå til anskaffelse av en kvinne med medfølgnede ekstrautstyr ( barn ).
I bilterminologi må man vel her snakke om en bruktbil.
Ekspertene er tidvis uenige om hvilken av disse to varianter som er mest økonomisk. Alder på avkommet som kommer inn i forholdet vil nok ha en viss innvirkning på regnestykket.
En rimeligere variant er å være "på utkikk", "i markedet" eller hva det nå kan kalles. Tråle ekvivalenten til bilverdenens utstillinger og bruktbilhaller. Det går vel en tid før du blir avslørt som en som nok likevel ikke har alvorlige planer. Baluba kan muligens opplyse om kostnader i dette segmentet. ( Jeg har forstått at han har noe historisk erfaring på slikt ;D )
Og så har vi det som når det gjelder bil gjerne omtales som det mest fornuftige, økonomiske og miljøvennlige alternativet, nemlig kollektivtransport. Men dette er når det gjelder kvinner blitt forbudt !?
???
Til slutt står man igjen med "light" varianten, nemlig den kulørte presse. Klart det billigste alternativet, men antakelig det minst tilfredstillende også.
Konklusjonen må vel bli at man på dette feltet som ellers i livet gjerne får det man betaler for. :
Så jo, du sparer nok mye penger på å innskrenke deg til å kun lese om lettkledde damer, men det store spørsmålet er nok heller om du i lengden vil finne det videre tilfredstillende ??