Bestilt!BBking skrev:Enig! den er god65finger skrev:For øvrig kan jo Churchills selvbiografi anbefales på det varmeste. Partiet der han flykter fra fangenskap under Boerkrigen beskriver han utrolig medrivende.
Sier litt om verdien i å vise toleranse ...BBking skrev:Godt skrevet om Napoleon. Mye interessant. Han hadde italiensk som morsmål og lærte først fransk som 9-åring.
Byrjar sjølv denne veka med lesing av tentamenssvar, 21 hovudmål og 21 sidemål.Audiophile-Arve skrev:Tentamenssvar hovudmål. Ein interessant del av jobben.
Så brukar eg Alf Hellevik 9.utgåve.
Kjøpte mine på salg på Nordli I Bergen for noen år siden. Tror bare det var Harens år som var oversatt til norsk, resten er på svensk. Men svensk er et språk som på mange måter overgår det norske både når det gjelder poesi og lyrikk.Theodor skrev:"De hengte revenes skog" og "Harens år" er nok de beste jeg har lest av ham.
Men er nok blitt en stor fan av Arto etter å ha lest de som er oversatt til Norsk.
Den Finske folkesjelen er nydelig tatt på kornet i enkelte situasjoner i bøkene.
Man kan fornemme mange stenharde ansikter og komiske fyllekuler, bare avløst av
forviklinger og avmakt mot statlig inngripen; herlig
Svart humor++
Mvh Theodor
Jeg håper du også kom deg gjennom disse i din ungdom, kan ikke forestille meg en oppvekst uten. Kos deg i alle fall.Zomby_Woof skrev:
Må innrømme at jeg ikke har lest dem før. Jeg kjøpte kruttårnet på loppis i høst, og oppdaget først nylig at det er den midterste av tre. 'Samleren' kom i posten for noen dager siden.AK27 skrev:Jeg håper du også kom deg gjennom disse i din ungdom, kan ikke forestille meg en oppvekst uten. Kos deg i alle fall.