Av rein, pur nysgjerrighet, har jeg lest bind 1 av Knausgårds skriblerier. For min del blir det evig nok med denne ene. Det er mulig at det er noe i hans forfatterskap som jeg ikke seg, men samtidig har jeg blitt såpass voksen, at ingen litteratur-guru eller bokklubb, skal fortelle meg hva jeg liker eller ikke liker. Og når man må reklamere med sex osv. for å sprite opp salget av bind 4, eller hvor i rekken han måtte ha kommet, er det iallefall nok for meg. For å si det sånn; dette ble for mye "Big Brother" for min del.
Jo Nesbø derimot, blir bare bedre og bedre!! Jeg har nettopp avsluttet hans siste - det var gjort på to dager, og jeg klarte ikke å legge den fra meg, utenom de få timene jeg blunda. Det kaller jeg fengende krim!!
Nå har jeg så vidt begynt på denne. Rystende lesing...særlig når israelske myndigheter etterhvert må krype til korset og komme med innrømmelser om svineriet de begikk, og fortsatt begår, på Gazastripen. Hvor lenge skal verdenssamfunnet godta fremferden til sånne bandittstater? I samme åndedrag kan Åsne Seierstad's bok fra Tsjetsjenia, "De krenkede" anbefales på det sterkeste. Det er rystende lesning fra en verden så fremmed, rå og brutal at man aldri slutter å forferdes over dævelskap satt i system.
mvh. VilhelmW