Du har kanskje sjekket denne siden?AK27 skrev:Lurer på å lese noe av Gabriel Marcel, noen som har en anbefaling ?
Nesten alltid morsomt å lese hva sure og bitre menn lirer av seg. Hr Aase fikk ikke de verv han ville ha i losjen, greide ikke å få mistenkeliggjort de som fikk vervet internt, og måtte nøye seg med å fortelle "sannheten" til resten av verden etterpå.-HP- skrev:Morer meg for tiden med "Frimurernes hemmligheter fortalt fra innsiden" av Roger Karsten Aase.
Har veldig sans for Zizek, hele fyren nærmest rister av engasjement og kreativitet. Anbefaler dvd`en The Pervert's Guide To Cinema , som gir en underholdende men tankevekkende analyse av kjente filmer med utgangspunkt i Lacan. Sjekk amazon for nærmere omtale.AK27 skrev:Living in the end times av Slavoj Zizek. Forunderlig engasjerende bok. Kanskje noe ujevn (ikke at jeg er i stand til å bedømme den). Anbefales.
Hvordan var denne i forhold til de andre bøkene hans ?wotg skrev:Og denne:
Takk for tipset, men jeg ble ikke stort klokere...oddgeir skrev:Du har kanskje sjekket denne siden?AK27 skrev:Lurer på å lese noe av Gabriel Marcel, noen som har en anbefaling ?
http://gms.lemoyne.edu/contents.html
Fin film, har sett den et par ganger. Den har også åpnet øynene mine for Hitchcock.atonal skrev:Har veldig sans for Zizek, hele fyren nærmest rister av engasjement og kreativitet. Anbefaler dvd`en The Pervert's Guide To Cinema , som gir en underholdende men tankevekkende analyse av kjente filmer med utgangspunkt i Lacan. Sjekk amazon for nærmere omtale.AK27 skrev:Living in the end times av Slavoj Zizek. Forunderlig engasjerende bok. Kanskje noe ujevn (ikke at jeg er i stand til å bedømme den). Anbefales.
Den kommer sikkert til slutt, sluket. Får bare håpe at apetitten din ikke er for stor etter å ha lest den.pengesluk skrev:Vi gleder oss til oppfølgeren:
"Hvordan koke kraft på deg selv" ;D ;D ;D
Vel,vel, kunne ikke dy meg. Seriøst, sitter akkurat og blar i denne:
Denne burde leses av alle, ikke bare potensielle DIY'ere men også de som er i ferd med å investere hyggelige beløp i ferdige høyttalere.
Likte den der veldig godt. En av de bedre oppvekstskildringene jeg har lest, morsom og med et fint språk. Tykk bok, men en real page-turner!OAlex skrev:Julelektyre er anskaffet: Vi, de druknede, av Carsten Jensen.
Mvh Ola
Det var ei på bokhandelen som anbefalte den. Jeg stilte etpar kontrollspørsmål med sammenlikning av forfattere/bøker jeg ikke liker:kibsgard skrev:Likte den der veldig godt. En av de bedre oppvekstskildringene jeg har lest, morsom og med et fint språk. Tykk bok, men en real page-turner!OAlex skrev:Julelektyre er anskaffet: Vi, de druknede, av Carsten Jensen.
Mvh Ola