Sleiven
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 27.12.2003
- Antall liker
- 22
Cocktail
Sleiven skrev:Cocktail
Har en arbeidsdag igjen, så er det 10 dager av. Skal tilbringes med fisking på sjøen i Trøndelag noen dager, før hytta i skauen lokker.Erland skrev:Begynte å leste Stig Larsson her forleden.
De bøkene er nærmest umulig å legge fra seg før siste side er vendt!
Menn som hater kvinnerErosLoveking skrev:Har en arbeidsdag igjen, så er det 10 dager av. Skal tilbringes med fisking på sjøen i Trøndelag noen dager, før hytta i skauen lokker.Erland skrev:Begynte å leste Stig Larsson her forleden.
De bøkene er nærmest umulig å legge fra seg før siste side er vendt!
Må beskjemmet innrømme at jeg fortsatt ikke har lest Stieg Larsson, men har faktisk et par titler liggende klar i sekken. I hvilken rekkelfølge bør (skal?) de leses? (husker ikke hvilke jeg har i farta)
Bør begynne med den ja. Den andre syntes jeg var best, men alle tre er bra. Spørs om det blir noe fisking...ErosLoveking skrev:Menn som hater kvinner husker jeg at jeg har ihvertfall
Da er det vel ingen tvil om hvor jeg starter.
Sett ut garn eller line, så kan ventetiden brukes på bokKomponenten skrev:Bør begynne med den ja. Den andre syntes jeg var best, men alle tre er bra. Spørs om det blir noe fisking...ErosLoveking skrev:Menn som hater kvinner husker jeg at jeg har ihvertfall
Hehe.emotikon skrev:Sett ut garn eller line, så kan ventetiden brukes på bokKomponenten skrev:Bør begynne med den ja. Den andre syntes jeg var best, men alle tre er bra. Spørs om det blir noe fisking...ErosLoveking skrev:Menn som hater kvinner husker jeg at jeg har ihvertfall
Må bare innrømme at i de dagene jeg leste Stieg Larsson bøkene, ble det lite søvn. Husker jeg ikke feil satt jeg opp til halv fire og halv fem ved noen anledninger. Jeg klarte ikke å legge de fra meg. Enig i at toeren er best. Beskrivelsen av Salander-dama er bare helt fantastisk.Komponenten skrev:Bør begynne med den ja. Den andre syntes jeg var best, men alle tre er bra. Spørs om det blir noe fisking...ErosLoveking skrev:Menn som hater kvinner husker jeg at jeg har ihvertfall
De fleste gode forfattere er venstrevridde, er de ikke det da?oddgeir skrev:Må bare innrømme at i de dagene jeg leste Stieg Larsson bøkene, ble det lite søvn. Husker jeg ikke feil satt jeg opp til halv fire og halv fem ved noen anledninger. Jeg klarte ikke å legge de fra meg. Enig i at toeren er best. Beskrivelsen av Salander-dama er bare helt fantastisk.Komponenten skrev:Bør begynne med den ja. Den andre syntes jeg var best, men alle tre er bra. Spørs om det blir noe fisking...ErosLoveking skrev:Menn som hater kvinner husker jeg at jeg har ihvertfall
Rart at en hardbarka kommunist kan skrive så bra. Michelet skrivel vel ok han også så det er vel mulig. ;D
Det kan du ha rett i. Kan det være at det er på det litterære området hjernecellene er konsentrert, eller har de bare god fantasi ? ;DErosLoveking skrev:De fleste gode forfattere er venstrevridde, er de ikke det da?
Tja, er vel litt som Robin Hood, stjeler fra de rike..BT skrev:Jeg leste Jenta som Lekte med Ilden nå i ferien. God underholdning, men Salander er jo minst like kriminell som skurkene i disse bøkene, så det er en litt merkelig antihelt på mange måter.
Tiltak i barne- ogKomponenten skrev:Ble ferdig med "Kafka på standen" av Haruki Murakami i helgen. Veldig bra og ganske underlig bok, har lånt et par bøker til av samme forfatter. Nå leser jeg denne:
Trist at barn i Norge i 2008 opplever slikt uten at samfunnet bryr seg.
Å indirekte ville drepe barnevernsbarn uten å så mye som å ofre det en tanke mens en moraliserer over andre kulturers mangler og vår lempfeldighet som først å fremst finnes i din fantasi der oppe på en av verdens skrøpligste pidestaller fremstår totalt latterlig. Har det noengang slått deg at det er helt sinnsykt å ville drepe samfunnets svakeste samtidig som en prøver å skjule det som for meg virker å være lite annet enn rasisme bak falsk sympati for "de fornedrede og krenkede". Å reagere på en innvendelse om at ditt eget parti ønsker å drive storskilt drap på barnevernsbarn med å unnlate å svare samt å prise partiet har gjort at jeg har mistet matlysten. Kjæresten til en venn av meg ble syk bare av tanken på at noe slikt kunne være festet til et foreslått statsbudsjett (frp sitt), mens du velger å forsøke og skyve det under teppet - hadde det ikke vært for at førstnevnte typer finnes så hadde vår verden vært et veldig mørkt sted. Det er ingen som har sagt at tingene Aden tar opp i sin bok ikke er noe å bekymre seg for deres hyklerhet - noe mer galle du vil spre fra hyklertronen så kom igjen. Her kommer det som ikke kan sies nok ganger en gang til:Komponenten skrev:Åja, så da er det altså ingenting å bekymre seg for da? Da kan vi la det fortsette som nå, med å drite i hva som skjer med disse stakkars ungene? Er det sikkert at det er et spørsmål om penger? Jeg har mer inntrykk av at det er et spørsmål om vilje, det finnes ikke vilje nå til å hjelpe disse ungene, men den viljen har faktisk Frp. Og det er de visst alene om. Frp er de som har hatt mest fokus på forsømmelsen av disse ungene, at denne boken kom nå, såpass tett på valget, var en strek i regningen, det kan faktisk føre til at Frp tjener på at sannheten kommer ut, det hadde selvsagt vært bedre om dette fortsatt ble holdt skjult. Det verste med denne boken er at Frp kan få noen flere velgere, ikke at det som skjer med somaliske unger er så grotesk at man nesten ikke kan tro det er sant. Men det er nok dessverre sant, for det samme er fortalt før, av andre mennesker med den samme kulturelle bakgrunnen.
Jenter i 13-14 års alderen giftes bort på norsk jord til gamle menn kanskje som betaling på noe faren skylder, de forsømmes av mødrene, får juling og bank, får lite mat, ser nesten ikke fedrene som tygger khat fra morgen til kveld, brukes som hushjelp og må passe på søsken, utsettes for overgrep fra diverse menn i familien og vennekretsen, får sjelden eller aldri oppleve kjærlighet fra foreldre, og heller ikke når de giftes bort til en som bare kjøper seg en fødemaskin. At ikke hele Norges land reiser seg i sinne og protest for disse stakkars jentene er for meg komplett uforståelig, at ikke de andre politiske partiene kommer på banen for disse jentene er KOMPLETT UFORSTÅELIG. Hadde de det gjort, hadde de vist litt omtanke, nestekjærlighet og rett og slett brydd seg litt om dette som skjer så kunne de og ha kapret noen velgere, men de er jo dumme som brød, og gir en gavepakke til Frp ved at de er de eneste som bryr seg om dette problemet. Så lenge det er vilje er det penger, sånn er det alltid, derfor er det ikke tvil i min sjel om at Frp kommer til å rydde opp i disse problemene. Om det blir ved å tvinge khattyggende latsabber ut i arbeid, og bruke de pengene de sparer på det på ungene deres, eller hva de har tenkt vet ikke jeg, men sånn det er nå kan det ikke fortsette.
Hadde det fantes ett eneste annet parti i dette landet som hadde tatt innvandringsproblematikken på alvor, som hadde behandlet innvandrere som likeverdige mennesker og ikke ynkelige, hjelpeløse stakkarer som ikke kan snakkes hardt til om de ikke oppfører seg, så skulle jeg gjerne stemt på de, men det finnes ikke.
Får vel begynne på denne nå:
MvhTølper skrev:Tiltak i barne- og
ungdomsvernet -130 000 000
Statlig forvaltning av
barnevernet -350 000 000
Kjøp av private
barneverntjenester -150 000 000
Barne- og
likestillingsdepartement
et -7 000 000
Refusjon av kommunale
utgifter til barneverntiltak
knyttet til enslige
mindreårige asylsøkere og
flyktninger -50 000 000
Men du (sammen med resten av forumets frpere) har konsekvent unngått å kommentere disse punktene i ditt partis alternative statsbudsjett (jeg har tatt det opp en håndfull ganger). Kalkulert mord på safunnets svakeste. Det lukter litt hykler. Men for et lysebrunt populistparti så er disse ubetydelige da de ikke har noe sosialt nettverk som verner dem og følgelig ikke utgjør noen "relevant" velgergruppe. Drepe de svakeste, heia. Om du virkelig synes det er trist at samfunnet ikke gjør noe, begynn med deg selv og ditt eget forbanna møkkaparti. Vi kjenner alle mer eller mindre til statestikken for barnevernsbarn, de (u)menneskelige konsekvensene dette vil få bør enhver klare å resonnere seg frem til.
Mvh
Sieg Howdy
Det slår deg ikke at det ikke hjelper med vilje når man ikke har midler lenger? Mer kutt i barnevernsbudsjett = økt hjelp? Ehm....Komponenten skrev:Åja, så da er det altså ingenting å bekymre seg for da? Da kan vi la det fortsette som nå, med å drite i hva som skjer med disse stakkars ungene? Er det sikkert at det er et spørsmål om penger? Jeg har mer inntrykk av at det er et spørsmål om vilje, det finnes ikke vilje nå til å hjelpe disse ungene, men den viljen har faktisk Frp.
Hun snakker ikke om barnevernsbarn (det har hun valgt å overse), men somaliere. Og når hun hører om problemer som historisk er veldig mye tettere knyttet til fattigdom enn kultur (f.eks. rusmisbruk og familievold) fremstiller hun det som om dette er et problem som utelukkende er knyttet til deres kultur for så å formidle sin hymne om hvordan det bare er frp som vet å ta disse svinene, tilsynelatende ved å føre de mest utsatte inn i enda mindre sikre skjebner og dypere fattigdom. At det er totalt blottet for logikk og ytterst hyklersk ser ikke ut til a affektere korstoget hennes nevneverdig. Verden vil bedras, og noen trives ytterst godt med å bedra seg selv - lite nytt med andre ord. Det samme kan sies om at de mest forkvaklede ofte er de som føler seg mest skikket til å åpne andres øyne for "virkeligheten" (det vil si deres eget perspektiv). Komplekse problemer bør ikke behandles for reduksjonistisk, og reduksjonismen bør ikke være selektiv og stigmatiserende. Ingen fortjener en forferdelig oppvekst eller dårlig forhold og muligheter overhodet, men når en andel av de som opplever dette brukes for å fremme en tilsynelatende rasistisk agenda parallelt med at en ikke bryr seg nok om at sitt eget parti planlegger mord på mange av våre absolutt svakeste (barnevernsbarn) til i det hele tatt å kommentere det men heller kommer med uhemmet skryt av partiet som fremmer det er det ikke annet enn det reneste hykleri, imfho. Det gjør meg faktisk bokstavlig talt skikkelig forbanna, over internett, det burde ikke la seg gjøre. Jeg burde vel heller le:emokid skrev:Det slår deg ikke at det ikke hjelper med vilje når man ikke har midler lenger? Mer kutt i barnevernsbudsjett = økt hjelp? Ehm....Komponenten skrev:Åja, så da er det altså ingenting å bekymre seg for da? Da kan vi la det fortsette som nå, med å drite i hva som skjer med disse stakkars ungene? Er det sikkert at det er et spørsmål om penger? Jeg har mer inntrykk av at det er et spørsmål om vilje, det finnes ikke vilje nå til å hjelpe disse ungene, men den viljen har faktisk Frp.
(kursiv av meg)Komponenten skrev:[H]adde de vist litt omtanke, nestekjærlighet og rett og slett brydd seg litt om dette som skjer så kunne de og ha kapret noen velgere, men de er jo dumme som brød, og gir en gavepakke til Frp ved at de er de eneste som bryr seg om dette problemet.
Kjøp av privateKomponenten skrev:Bla bla bla Frp vil øke bevilgningene til private barneverntjenester og begrense bevilgningene til statlige bla bla bla