Diverse Hva leser du i dag.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

Tølper

Gjest
    Komponenten skrev:
    Ikke vet jeg hvor Atle har tallene sine fra, men det er neppe fra Frps alternative statsbudsjett for 2008, for der står det da svart på hvitt at de vil øke støtten til private barneverntjenester med 200 millioner.

http://www.frp.no/filestore/Alternativtbudsjettoppdatert27.11.072.pdf

Årer er sikkert kjekt, men noen ganger er det mer nyttig med briller.

Ikke jeg som begynte denne avsporingen av tråden, men jeg må da få lov å svare på angrep.
    Jeg fortalte om hvilken bok jeg leste, det var andre som dro inn Frp.
    2007 budsjettet. I 2008 budjettet vil de fortsatt kutte med mer enn 400 millioner, dog jeg innser at det er mindre enn tidligere forslag på trekvart milliard (2007). Å kutte ned over 600 millioner et sted for så å plusse på 200 millioner (hvor de bare året før ville trekke fra ytterligere 150 millioner, en forskjell på 350 millioner) et annet sted er fortsatt et sinnsykt kutt, faktisk 400 millioner for oss som ikke har gått frpmatte-skolen. Det er forøvrig enkelt å se at de har gjort denne justeringen på grunn av møtt motstand, takk og pris. Bash the fash.

Mvh

T

Tølper

Gjest
    Grunnen til at du ikke får noen treff i klassekampen er at det er uhyre begrenset hva de faktisk legger ut på nett. Som leser av avisen har jeg sett Ali Esbati, Kristin Halvorsen og flere har uttalt seg om saken relativt grundig. At du tilsynelatende ikke beveger deg særlig utenfor honest-thinking/rights/document.no kan ikke jeg stå til ansvar for. Kjære deg, det har til og med vært tv-debatter om emnet (du vet, NRK).

Partiet som bryr seg, også utover å drepe barnevernsbarn, http://web3.aftenbladet.no/debatt/article622791.ece

Mvh
    Atle "nå har du fått meg til å svi maten min" K

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Du milde! Diskuteres FrP her også? Har vi ikke en tråd eller to om dette fra før?

Ellers leser jeg Marta Breens biografi om Radka Toneff. Den preges av et irriterende barnslig språk, men historien må jeg lese.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Zomby_Woof skrev:
    Du milde! Diskuteres FrP her også? Har vi ikke en tråd eller to om dette fra før?

Ellers leser jeg Marta Breens biografi om Radka Toneff. Den preges av et irriterende barnslig språk, men historien må jeg lese.
    Alle som skriver bøker kan jo ikke være forfattere.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    rolfozzy skrev:
    Zomby_Woof skrev:

Alle som skriver bøker kan jo ikke være forfattere.
    Så sant, så sant. Noen av dem må jo være journalister... ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Tølper skrev:
    Grunnen til at du ikke får noen treff i klassekampen er at det er uhyre begrenset hva de faktisk legger ut på nett. Som leser av avisen har jeg sett Ali Esbati, Kristin Halvorsen og flere har uttalt seg om saken relativt grundig. At du tilsynelatende ikke beveger deg særlig utenfor honest-thinking/rights/document.no kan ikke jeg stå til ansvar for. Kjære deg, det har til og med vært tv-debatter om emnet (du vet, NRK).

Partiet som bryr seg, også utover å drepe barnevernsbarn, http://web3.aftenbladet.no/debatt/article622791.ece

Mvh
    Atle "nå har du fått meg til å svi maten min" K

http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=33&tekstid=2043

Dette er ikke en diskusjon om penger men om vilje. Hvor er BARNE-OG FAMILIEMINISTEREN?
    Hvorfor driver de andre politikerne personer som Aden rett i armene på Frp?

Nå er jeg ferdig med denne:

En bok som anbefales på det sterkeste. Man får et svært positivt og troverdig inntrykk av Suaad, og man får et sterkt innblikk i hva lemlestingen forårsaker for de som utsettes for det. At dette ennå ikke blir tatt alvorlig av politikerne våre er rett og slett ikke til å fatte. All ære til Tormod Strand som har brukt så mye krefter på å belyse dette.

Nå er jeg begynt på denne:

Prøvde meg på Hardkokt eventyrland og verdens ende, men den likte jeg ikke, virket i overkant virkelighetsfjern.

Synd med maten, alt skal nå jeg beskyldes for... ;)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.807
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jaggu fant jeg ikke en ulest Murakami på biblå. After dark.

Hyggelig at Murakami ga mersmak, Kompo.

OS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    19
    Torget vurderinger
    3
    Jeg leser "The Great Crash - 1929". Interessant lesing i disse tider selv om situasjonen i markedet nå minner mere om bankpanikken i 1907 (bankpanikk = folk tar ut alle penger i banken, bankene går tom for penger osv.)

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Valentino skrev:
    Jaggu fant jeg ikke en ulest Murakami på biblå. After dark.

Hyggelig at Murakami ga mersmak, Kompo.
    Ble litt skuffet av de jeg har begynt på etter Kafka da..

Saueboken fenget ikke den heller... Men skal ikke gi opp mannen ennå.

niha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    407
    Torget vurderinger
    7
    Hei!
    Er akkurat ferdig med Ken Follett: Sverdet og Korset og har begynt på Katedralen av samme forfatter.
    Tusen strålende soler av Khaled Hosseini ligger og venter. Leser endel med litt rolig klassisk musikk som følgesvenn.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.807
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Avsluttet akkurat "Rommels Pansersjef" av Hans von Luck. (Originaltittel "Panzer Commander: The Memoirs of Colonel Hans von Luck". Kaktus til den som fant på den norske tittelen.)

von Luck sloss i Polen i '39, Frankrike i '40 og '44, Nord-Afrika i '42, og foran Berlin i '45. Så satt han 5 år i russisk fangenskap. Steven Ambrose ("Band of Brothers" bl.a.) overtalte ham til å skrive.

Er du bare bittelitt interressert i verdenshistorie leser du denne. Glimrende.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Akkurat ferdig med "Mannen som elsket Yngve" (Helt fabelaktig skrevet og beskrevet :)), og har startet på Kompani Orheim. Jeg burde selvfølgelig ha startet i motsatt rekkefølge, men jeg hadde ingen anelse om at boken var så god, ei heller at det fantes en "tid før Yngve" ;)

Mange musikalske referanser blir nevnt og beskrevet! ;)

Mannen som elsket Yngve, er det blitt film av, hvordan den er aner jeg ikke, men jeg tviler på at den når opp til boka.
    En liten "Teaser" gjør meg nysgjerrig!

Glimrende sitat fra boken:
    "Hey... P-piller.... Det kan jo røigas"
    ;D

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.579
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, von Luck-boka var flott. Her er den midterste under arbeid; de to andre er nylest. Stephenson forbløffer som vanlig:

Bernt K

Vedlegg

Sniff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Antall liker
    94
    Tales of the Alhambra av Washington Irving. Har vært i Alhambra et par ganger. Dette er et av de mest magiske steder jeg har besøkt, til tross for turisttrykket. Irvings historier bidrar til å dra fantasien til en annen setting enn den jeg har besøkt. Fantastisk.

Mvh
    Sniff

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Mikhail Bulgakov - "Mesteren og Margerita".
    Eneste boka jeg har lest flere ganger - Den er ihvertfall IKKE politisk korrekt for å si det mildt...

P.S Har ikke lest den i dag, så det var litt jug.

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.387
    I dag begynte jeg på Mark Haddons "Den merkelige hendelsen med hunden den natten". Virker meget bra så langt. Stålet/lånt fra madammens svært omfangsrike boklager. Begynner å nærme seg et lite bydelsbibliotek snart, men det finnes tross alt verre ting man kan være omgitt av. Dessuten er det greit å dele på "kulturutgiftene", hun holder litteraturen og jeg holder musikken ;D

EDIT: benytter anledningen til å anbefale denne til ALLE som har barn fra 4-5 års alderen og oppover. Suveren!

Sniff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Antall liker
    94
    epi skrev:
    I dag begynte jeg på Mark Haddons "Den merkelige hendelsen med hunden den natten". Virker meget bra så langt. Stålet/lånt fra madammens svært omfangsrike boklager. Begynner å nærme seg et lite bydelsbibliotek snart, men det finnes tross alt verre ting man kan være omgitt av. Dessuten er det greit å dele på "kulturutgiftene", hun holder litteraturen og jeg holder musikken ;D

EDIT: benytter anledningen til å anbefale denne til ALLE som har barn fra 4-5 års alderen og oppover. Suveren!

mustafas kiosk er stor! Erlend Loe har gjort den norske oversettelsen om jeg ikke husker feil.
    gutta mine kan ikke få nok.

mvh
    sniff

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Nettopp ferdig med 'Mediestrategier og fiendebilder i internasjonale konflikter. Norske medier i skyggen av Pentagon' av Rune Ottosen. Meget leseverdig analyse av norsk presses behandling av internasjonale konflikter. Så leste jeg 'Gud er norsk' av Aslak Nore, god bok det og. Nå går det i 'The grand chessboard av' Zbigniev Brzezinsky, som så langt virker interessant.

Pokker så deilig det er å være ferdig på skolen, så man får lest og lært litt igjen. ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg leste 'Monster' av Knut Nærum i går. Strålende absurditeter fra Norges kanskje morsomste mann.

Det går Nærumsk galt når polarisen smelter og isbjørnene migrerer sørover, i stedet for å bli i arktis i til de drukner.

Det hele fortelles i klassisk Nærum-karikert thrillerstil med mye dialog. Den lar seg lese på en dag, hvis du ikke har annet å gjøre.

belia

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Antall liker
    4
    I ferd med å pløye gjennom Sigurd Hoels forfatterskap.
    "Veien til verdens ende" fra '33 er boken jeg leser nå. Interessant fra en pedagogs ståsted å lese Hoels forsøk på å skildre barnesinnet og hvordan barn opplever verden rundt seg.
    Hoel er etter min mening en av de bedre forfatterne fra forrige århundre.

OS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    19
    Torget vurderinger
    3
    Jeg leser eldre årganger av Fidelity! Artig lesing!

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.504
    Torget vurderinger
    4
    En herlig klassiker det der Slubbert...har fortsatt et og annet å lære mange.

Jeg leser denne i dag.

Ledig annonseplass

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    0

Veldig god serie om en vil lære noe om et emne eller holde sin kunnskap vedlike ved en kort gjennomgang/oppsummering. Finnes utgaver om et bredt spekter av emner.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Leser denne i julen, passe fornøyelig

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…