-HP-
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 07.11.2005
- Antall liker
- 128
Aftenposten, Klassekampen, og Bill Bryson: "En kort historie om nesten alt"
Vanskeligste(tristeste) boka å lese jeg noen gang har lest :'(. Anbefales varmt.ØivindJ skrev:Skjønner ikke helt hvordan jeg skal komme meg igjennom denne. Slet litt med de første par sidene hos bokhandelen :
Idas dans
edit : men maa bare se eller lese noe som ikke er bs naa.
Tja, en smule langtekkelig er den nå også. Litt sånn at har du lest "Beatles" av LSC og litt Hamsund så har du lest mye av dette før.Burnt_Island skrev:Seierherrene ja- en bok med en skikkelig pangstart! Husker jeg likte den. Holder selv på med De velvillige av J.Littell
Får skaffe meg dette nummeret for å sjekke nærmere hva herrene i Düsseldorf bedriver tiden med. Antagelig er det annet interessant stoff også.ErosLoveking skrev:Slapper av med blad
Ja, Knausgård anbefales. De to første romanene er veldig bra. Jeg starter på Min Kamp til helga.Andreas skrev:Tja, en smule langtekkelig er den nå også. Litt sånn at har du lest "Beatles" av LSC og litt Hamsund så har du lest mye av dette før.Burnt_Island skrev:Seierherrene ja- en bok med en skikkelig pangstart! Husker jeg likte den. Holder selv på med De velvillige av J.Littell
Fikk anbefalt de to første til Karl Ove Knausgård av en kompis. Noen som har lest dem og kan bifalle, evt ikke? 5-bindsverket tror jeg ikke jeg skal starte på med det første.
Har ikke lest den der; er svak for Churchillbiografier så jeg må kanhende ta en tur innom amazon. Tilfører han noe nytt?BBking skrev:Glimrende bok om 1900-tallets mest imponerende politiker.
Vanskelig å besvare når jeg ikke har lest tidligere biografier. Nytt for meg var kunnskapen om Churchills enorme litterære produksjon utover det kjente verket om 2. verdenskrig som resulterte i Nobelprisen i litteratur. Forfatteren har selv en lang politisk karriere og skriver godt, med et svært ordtilfang. Jeg er ikke ferdig med boka ennå (nærmere 1000 sider), men vil absolutt anbefale den til historisk interesserte lesere.Fidelio skrev:Har ikke lest den der; er svak for Churchillbiografier så jeg må kanhende ta en tur innom amazon. Tilfører han noe nytt?BBking skrev:Glimrende bok om 1900-tallets mest imponerende politiker.
Skal sjekke ut denne, fått gode kritikker mange steder ser jeg.BBking skrev:Vanskelig å besvare når jeg ikke har lest tidligere biografier. Nytt for meg var kunnskapen om Churchills enorme litterære produksjon utover det kjente verket om 2. verdenskrig som resulterte i Nobelprisen i litteratur. Forfatteren har selv en lang politisk karriere og skriver godt, med et svært ordtilfang. Jeg er ikke ferdig med boka ennå (nærmere 1000 sider), men vil absolutt anbefale den til historisk interesserte lesere.
Enig! den er godFidelio skrev:Skal sjekke ut denne, fått gode kritikker mange steder ser jeg.BBking skrev:Vanskelig å besvare når jeg ikke har lest tidligere biografier. Nytt for meg var kunnskapen om Churchills enorme litterære produksjon utover det kjente verket om 2. verdenskrig som resulterte i Nobelprisen i litteratur. Forfatteren har selv en lang politisk karriere og skriver godt, med et svært ordtilfang. Jeg er ikke ferdig med boka ennå (nærmere 1000 sider), men vil absolutt anbefale den til historisk interesserte lesere.
For øvrig kan jo Churchills selvbiografi anbefales på det varmeste. Partiet der han flykter fra fangenskap under Boerkrigen beskriver han utrolig medrivende.
Var sigarsmaken hans noe å skrive hjem om?65finger skrev:Enig! den er god.Fidelio skrev:Skal sjekke ut denne, fått gode kritikker mange steder ser jeg.BBking skrev:Vanskelig å besvare når jeg ikke har lest tidligere biografier. Nytt for meg var kunnskapen om Churchills enorme litterære produksjon utover det kjente verket om 2. verdenskrig som resulterte i Nobelprisen i litteratur. Forfatteren har selv en lang politisk karriere og skriver godt, med et svært ordtilfang. Jeg er ikke ferdig med boka ennå (nærmere 1000 sider), men vil absolutt anbefale den til historisk interesserte lesere.
For øvrig kan jo Churchills selvbiografi anbefales på det varmeste. Partiet der han flykter fra fangenskap under Boerkrigen beskriver han utrolig medrivende.
65finger skrev:Enig! den er god. Var sigarsmaken hans noe å skrive hjem om?
Pundkursen er lav for tiden!! pokker har ikke nok pund WC fikk kassevis gratis fra CubaFidelio skrev:65finger skrev:Enig! den er god. Var sigarsmaken hans noe å skrive hjem om?
Lol, han røkte utelukkende RyJ Churchill (som jo ble oppkalt etter ham på syttitallet). Hvordan den smakte de årene han røkte den vet jeg ikke, men det går an å finne ut hvis man tar på seg finstasen, spaserer til J.J. Fox i London og blar opp et par tusen pund for en kasse.
Han fikk sigarene sine fra J.J. Fox så vidt jeg vet. Sjefen der måtte ringe og berolige Churchill da forretningen ble truffet av en tysk bombe under krigen - "You're cigars are safe, Sir!"65finger skrev:WC fikk kassevis gratis fra Cuba
Enig! den er god65finger skrev:For øvrig kan jo Churchills selvbiografi anbefales på det varmeste. Partiet der han flykter fra fangenskap under Boerkrigen beskriver han utrolig medrivende.
Du gjennomskuer vel Dan Brown-koden?oddgeir skrev:Akkurat nå.
Lovende.