Diverse Hva leser du i dag.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• -HP-

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    128
    Aftenposten, Klassekampen, og Bill Bryson: "En kort historie om nesten alt"

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Trondheim
    Nå leses Aksel Sandemose, Det svundne er en drøm, akkompagnert av regnet (ute) og Mozart (inne). Dette er bare deilig.

For ordens skyld: Jeg oppholder meg innendørs :)

Mvh Ola

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Leste akkurat 'Seierherrene' av Roy Jacobsen. Strålende greier.

Litt ekstra stas for meg, i og med at slekta i boka har en lignende historie som min egen slekt på morssida. Riktignok er de en generasjon eldre enn min egen familie, og langt fattigere. Men, de kommer fra mer eller minde samme området, ser de syv søstre fra øya. Fiskerbonden er et kjent fenomen, og en beundringsverdig seig gummistrikk av et menneske.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.152
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Seierherrene ja- en bok med en skikkelig pangstart! Husker jeg likte den. Holder selv på med De velvillige av J.Littell

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    leser denne for 2dre gang.

Spesielt anbefelt for Pedal. ;)

"by Paolo Maurensig (First edition, hardcover), 144pp.

At the opening of this amazing fiction, a cadaver is discovered, the body of a wealthy businessman from Vienna, apparently a suicide without plausible motivation. Next to the body is a chessboard made of rags with buttons for pieces whose positions on the board may hold the only clue. As the plot of this passionately colored, coolly controlled thriller unfolds, we meet two chess players--one a clever, persecuted Jew, the other a ruthless, persecuting German--who have faced each other many times before and played for stakes that are nothing less than life itself."

Vedlegg

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    John Wilsons Ti små cricket-gutter: aldri har hevnen vært så blodig.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Til frokost.

Kjedelig nummer, halve bladet er "Recommended Components"-listing :-\

Festet meg ved et sitat;

"The better the recording, the worce the performance, and vice versa"
    J.Gordon Holt (RIP)
    :)

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    151
    Burnt_Island skrev:
    Seierherrene ja- en bok med en skikkelig pangstart! Husker jeg likte den. Holder selv på med De velvillige av J.Littell
    Tja, en smule langtekkelig er den nå også. Litt sånn at har du lest "Beatles" av LSC og litt Hamsund så har du lest mye av dette før.

Fikk anbefalt de to første til Karl Ove Knausgård av en kompis. Noen som har lest dem og kan bifalle, evt ikke? 5-bindsverket tror jeg ikke jeg skal starte på med det første.

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    ErosLoveking skrev:
    Slapper av med blad

Får skaffe meg dette nummeret for å sjekke nærmere hva herrene i Düsseldorf bedriver tiden med. Antagelig er det annet interessant stoff også.

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1
    Andreas skrev:
    Burnt_Island skrev:
    Tja, en smule langtekkelig er den nå også. Litt sånn at har du lest "Beatles" av LSC og litt Hamsund så har du lest mye av dette før.

Fikk anbefalt de to første til Karl Ove Knausgård av en kompis. Noen som har lest dem og kan bifalle, evt ikke? 5-bindsverket tror jeg ikke jeg skal starte på med det første.
    Ja, Knausgård anbefales. De to første romanene er veldig bra. Jeg starter på Min Kamp til helga.

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5

Bunny Munroes død. Morsom bok av Nick Cave

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Pensum er da godt lesestoff. Bare det ikke er ditt eget...

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    4
    Haruki Murakami:Trekkoppfuglen.
    Holder på og leser gjennom de bøkene til Murakami som er oversatt til norsk for andre gang.
    Synes faktisk at Den store sauejakten/Dans dans dans var bedre andre gangen jeg leste dem.
    Han har veldig bra musikksmak (lik min :)), og musikken er en viktig del av bøkene hans.
    Anbefales.

Vedlegg

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    BBking skrev:
    Glimrende bok om 1900-tallets mest imponerende politiker.
    Har ikke lest den der; er svak for Churchillbiografier så jeg må kanhende ta en tur innom amazon. Tilfører han noe nytt?

A

AK27

Gjest

Har pløyd meg gjennom disse. Må vel komme meg på fote å lese noe ordentlig snart. Vakkert spill, det er det. Statistikk, spillteori og psykologi i skjønn forening med ansvarlig eller mindre ansvarlig gambling.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Fidelio skrev:
    BBking skrev:
    Glimrende bok om 1900-tallets mest imponerende politiker.
    Har ikke lest den der; er svak for Churchillbiografier så jeg må kanhende ta en tur innom amazon. Tilfører han noe nytt?
    Vanskelig å besvare når jeg ikke har lest tidligere biografier. Nytt for meg var kunnskapen om Churchills enorme litterære produksjon utover det kjente verket om 2. verdenskrig som resulterte i Nobelprisen i litteratur. Forfatteren har selv en lang politisk karriere og skriver godt, med et svært ordtilfang. Jeg er ikke ferdig med boka ennå (nærmere 1000 sider), men vil absolutt anbefale den til historisk interesserte lesere.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    BBking skrev:
    Vanskelig å besvare når jeg ikke har lest tidligere biografier. Nytt for meg var kunnskapen om Churchills enorme litterære produksjon utover det kjente verket om 2. verdenskrig som resulterte i Nobelprisen i litteratur. Forfatteren har selv en lang politisk karriere og skriver godt, med et svært ordtilfang. Jeg er ikke ferdig med boka ennå (nærmere 1000 sider), men vil absolutt anbefale den til historisk interesserte lesere.
    Skal sjekke ut denne, fått gode kritikker mange steder ser jeg.

For øvrig kan jo Churchills selvbiografi anbefales på det varmeste. Partiet der han flykter fra fangenskap under Boerkrigen beskriver han utrolig medrivende.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Fidelio skrev:
    BBking skrev:

For øvrig kan jo Churchills selvbiografi anbefales på det varmeste. Partiet der han flykter fra fangenskap under Boerkrigen beskriver han utrolig medrivende.
    Enig! den er god

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    65finger skrev:
    Fidelio skrev:
    BBking skrev:

Enig! den er god.
    Var sigarsmaken hans noe å skrive hjem om?

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    65finger skrev:
    Enig! den er god. Var sigarsmaken hans noe å skrive hjem om?

Lol, han røkte utelukkende RyJ Churchill (som jo ble oppkalt etter ham på syttitallet). Hvordan den smakte de årene han røkte den vet jeg ikke, men det går an å finne ut hvis man tar på seg finstasen, spaserer til J.J. Fox i London og blar opp et par tusen pund for en kasse.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Fidelio skrev:
    65finger skrev:
    Enig! den er god. Var sigarsmaken hans noe å skrive hjem om?

Lol, han røkte utelukkende RyJ Churchill (som jo ble oppkalt etter ham på syttitallet). Hvordan den smakte de årene han røkte den vet jeg ikke, men det går an å finne ut hvis man tar på seg finstasen, spaserer til J.J. Fox i London og blar opp et par tusen pund for en kasse.
    Pundkursen er lav for tiden!! pokker har ikke nok pund :( WC fikk kassevis gratis fra Cuba

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    65finger skrev:
    WC fikk kassevis gratis fra Cuba
    Han fikk sigarene sine fra J.J. Fox så vidt jeg vet. Sjefen der måtte ringe og berolige Churchill da forretningen ble truffet av en tysk bombe under krigen - "You're cigars are safe, Sir!"

I Foxs sigarmuseum henger et telegram fra Churchill der han bestiller sigarer til sin svigersønn. Det lyder:

"Dear Sirs,
    Confirming our telephone conversation, Winston Churchill would be much obliged if you would send a box of cigars of good quality, but not quite as good as the Romeo & Juliet, and of uniform size to his grandson for his bithday on October 10th. I enclose a note to go with this parcel Yours faithfully".

Sorry for OT.

Vedlegg

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    65finger skrev:
    Enig! den er god
    [/quote]

Bestilt!

-HP-

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    128
    Holder på med "Politi & Røver" av journalisten Kjetil S. Østli. Den handler om fremveksten av Tveitagjengen, og senere det organiserte kriminelle miljøet i Oslo. Svært god lesning!

Gunzi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Antall liker
    905
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    "På vegne av venner"
    Litt av en type han Kristoffer Schau. En smule sammensatt personlighet.
    Nakent i språket, trist, nøkternt beskrivende, nesten litt som en slags moderne Kjell Askildsen.
    En merkelig og fascinerende bok der Schau går i begravelser som av ulike årsaker taes hand om av det offentlige, og der han er eneste gjest....

Vedlegg

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.382
    Torget vurderinger
    1
    Classic Rock, november nummeret. Ute nå i de fleste bladkiosker.

Vanligvis resirkulerer CR de samme gamle LZ, DP, PF og Beatleshistoriene, men i dette temanummeret setter de fokus på 150 av de mindre kjente bandene innenfor prog- og classic rock. Her er ingen av de sedvanlige kjente utgivelsene og listetoppene. Mye snadder lesestoff her og gode tips til ny musikk. Anbefales!

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn