- Ble medlem
- 30.04.2008
- Antall liker
- 1.398
Pat Metheny - One quiet night
Vedlegg
-
50.8 KB Visninger: 151
Det er godt mulig vi har hatt deler av denne samtalen før, men jeg har lært meg å sette mer og mer pris på Keep It Like A Secret med årene. I det hele tatt er jeg imponert av trioen There's Nothing Wrong With Love, Perfect From Now On og Keep It Like A Secret.Townes skrev:Built to spill - Keep it like a secret
Vi har i alle fall hatt lignende samtaler. Det slo meg nå at dette faktisk har tålt tidens tann meget godt. Her kom de som perler på en snor. Og ja, det er de samme tre du nevner jeg drar frem også. Bra du minner meg på disse tingene. Plutselig en dag snurrer eg sentridoh igjen...Roberten skrev:Det er godt mulig vi har hatt deler av denne samtalen før, men jeg har lært meg å sette mer og mer pris på Keep It Like A Secret med årene. I det hele tatt er jeg imponert av trioen There's Nothing Wrong With Love, Perfect From Now On og Keep It Like A Secret.Townes skrev:Built to spill - Keep it like a secret
Den doble live lp'en gjør seg heller ikke bort, selv om jeg synes de kunne droppet den 20 minutter lange versjonen av Cortez The Killer. Ikke at den er dårlig, men den ville gitt plass til flere av bandets egne låter.
Circulatory System - Signal Morning
![]()
Dét er jammen lenge siden det. Hørte på Bubble & Scrape for en stund siden, men Sentridoh tror jeg ikke at jeg har hørt på denne siden av tusenårsskiftet.Townes skrev:Vi har i alle fall hatt lignende samtaler. Det slo meg nå at dette faktisk har tålt tidens tann meget godt. Her kom de som perler på en snor. Og ja, det er de samme tre du nevner jeg drar frem også. Bra du minner meg på disse tingene. Plutselig en dag snurrer eg sentridoh igjen...Roberten skrev:Det er godt mulig vi har hatt deler av denne samtalen før, men jeg har lært meg å sette mer og mer pris på Keep It Like A Secret med årene. I det hele tatt er jeg imponert av trioen There's Nothing Wrong With Love, Perfect From Now On og Keep It Like A Secret.Townes skrev:Built to spill - Keep it like a secret
Den doble live lp'en gjør seg heller ikke bort, selv om jeg synes de kunne droppet den 20 minutter lange versjonen av Cortez The Killer. Ikke at den er dårlig, men den ville gitt plass til flere av bandets egne låter.
![]()
Ja, nei, sentridoh er nok neppe det første med Lou Barlow som dras fram. Snurret rett nok harmacy hin dagen, og det er jo virkelig noen flotte låter der altså.Roberten skrev:Dét er jammen lenge siden det. Hørte på Bubble & Scrape for en stund siden, men Sentridoh tror jeg ikke at jeg har hørt på denne siden av tusenårsskiftet.Townes skrev:Vi har i alle fall hatt lignende samtaler. Det slo meg nå at dette faktisk har tålt tidens tann meget godt. Her kom de som perler på en snor. Og ja, det er de samme tre du nevner jeg drar frem også. Bra du minner meg på disse tingene. Plutselig en dag snurrer eg sentridoh igjen...Roberten skrev:Det er godt mulig vi har hatt deler av denne samtalen før, men jeg har lært meg å sette mer og mer pris på Keep It Like A Secret med årene. I det hele tatt er jeg imponert av trioen There's Nothing Wrong With Love, Perfect From Now On og Keep It Like A Secret.Townes skrev:Built to spill - Keep it like a secret
Harmacy har noen go'spor ja, og spriker i alle retninger slik en Sebadoh skalTownes skrev:Ja, nei, sentridoh er nok neppe det første med Lou Barlow som dras fram. Snurret rett nok harmacy hin dagen, og det er jo virkelig noen flotte låter der altså.Roberten skrev:Dét er jammen lenge siden det. Hørte på Bubble & Scrape for en stund siden, men Sentridoh tror jeg ikke at jeg har hørt på denne siden av tusenårsskiftet.Townes skrev:Vi har i alle fall hatt lignende samtaler. Det slo meg nå at dette faktisk har tålt tidens tann meget godt. Her kom de som perler på en snor. Og ja, det er de samme tre du nevner jeg drar frem også. Bra du minner meg på disse tingene. Plutselig en dag snurrer eg sentridoh igjen...Roberten skrev:Det er godt mulig vi har hatt deler av denne samtalen før, men jeg har lært meg å sette mer og mer pris på Keep It Like A Secret med årene. I det hele tatt er jeg imponert av trioen There's Nothing Wrong With Love, Perfect From Now On og Keep It Like A Secret.Townes skrev:Built to spill - Keep it like a secret
Nå er det nok mimring for en stund:
Robert Nighthawk - Live on maxwell street
![]()
Fikk aldri fot for den, bør jeg gi den flere sjanser?Roberten skrev:Innimellom må man brette opp ermene og ta fatt på backlogen, her representert ved Dylan LeBlanc - Paupers Field.
![]()
Jeg er neimen ikke sikker, Fingern. Det er fint, nesten vakkert, bevares, men jeg kan ikke si det griper meg så hardt. Men så er jeg også på første siden, og har kun hørt litt til og fra på spotify før jeg spratt vinylen nå i kveld, så det er kanskje litt tidlig med en endelig dom.65finger skrev:Fikk aldri fot for den, bør jeg gi den flere sjanser?Roberten skrev:Innimellom må man brette opp ermene og ta fatt på backlogen, her representert ved Dylan LeBlanc - Paupers Field.
![]()
Blir litt i overkant sukkersøtt og glatt men mulig albumet trenger mere tidRoberten skrev:Jeg er neimen ikke sikker, Fingern. Det er fint, nesten vakkert, bevares, men jeg kan ikke si det griper meg så hardt. Men så er jeg også på første siden, og har kun hørt litt til og fra på spotify før jeg spratt vinylen nå i kveld, så det er kanskje litt tidlig med en endelig dom.65finger skrev:Fikk aldri fot for den, bør jeg gi den flere sjanser?Roberten skrev:Innimellom må man brette opp ermene og ta fatt på backlogen, her representert ved Dylan LeBlanc - Paupers Field.
![]()
Townes og Fozzy kommer muligens til å korsfeste oss, men det der er en uttalelse jeg stiller meg bak.65finger skrev:Blir litt i overkant sukkersøtt og glatt men mulig albumet trenger mere tidRoberten skrev:Jeg er neimen ikke sikker, Fingern. Det er fint, nesten vakkert, bevares, men jeg kan ikke si det griper meg så hardt. Men så er jeg også på første siden, og har kun hørt litt til og fra på spotify før jeg spratt vinylen nå i kveld, så det er kanskje litt tidlig med en endelig dom.65finger skrev:Fikk aldri fot for den, bør jeg gi den flere sjanser?Roberten skrev:Innimellom må man brette opp ermene og ta fatt på backlogen, her representert ved Dylan LeBlanc - Paupers Field.
![]()
Eg syns absolutt du bør gi den en sjans eller sytten til. Det er en usedvanlig sterk debut. Stemme og gitarferdigheter imponerer aller mest, men han har enda litt å gå på når det gjelder melodier og variasjon i låter.65finger skrev:Blir litt i overkant sukkersøtt og glatt men mulig albumet trenger mere tidRoberten skrev:Jeg er neimen ikke sikker, Fingern. Det er fint, nesten vakkert, bevares, men jeg kan ikke si det griper meg så hardt. Men så er jeg også på første siden, og har kun hørt litt til og fra på spotify før jeg spratt vinylen nå i kveld, så det er kanskje litt tidlig med en endelig dom.65finger skrev:Fikk aldri fot for den, bør jeg gi den flere sjanser?Roberten skrev:Innimellom må man brette opp ermene og ta fatt på backlogen, her representert ved Dylan LeBlanc - Paupers Field.
![]()
Skal ta meg sammen og lytte igjennom albumet noen gangerTownes skrev:Eg syns absolutt du bør gi den en sjans eller sytten til. Det er en usedvanlig sterk debut. Stemme og gitarferdigheter imponerer aller mest, men han har enda litt å gå på når det gjelder melodier og variasjon i låter.65finger skrev:Blir litt i overkant sukkersøtt og glatt men mulig albumet trenger mere tidRoberten skrev:Jeg er neimen ikke sikker, Fingern. Det er fint, nesten vakkert, bevares, men jeg kan ikke si det griper meg så hardt. Men så er jeg også på første siden, og har kun hørt litt til og fra på spotify før jeg spratt vinylen nå i kveld, så det er kanskje litt tidlig med en endelig dom.65finger skrev:Fikk aldri fot for den, bør jeg gi den flere sjanser?Roberten skrev:Innimellom må man brette opp ermene og ta fatt på backlogen, her representert ved Dylan LeBlanc - Paupers Field.
![]()
Litt uenig i at det er sukkersøtt. Tror den myke, balsamerende stemmen hans må ta skylden for den oppfatningen. Tekstene beveger seg i alle fall litt utenfor det eg vanligvis vil definere som sukkersøtt.
Har absolutt troen på han her fyren altså.
Korsfeste blir alt for humant. Jeg tenker mer retning dette:Roberten skrev:Townes og Fozzy kommer muligens til å korsfeste oss, men det der er en uttalelse jeg stiller meg bak.65finger skrev:Blir litt i overkant sukkersøtt og glatt men mulig albumet trenger mere tidRoberten skrev:Jeg er neimen ikke sikker, Fingern. Det er fint, nesten vakkert, bevares, men jeg kan ikke si det griper meg så hardt. Men så er jeg også på første siden, og har kun hørt litt til og fra på spotify før jeg spratt vinylen nå i kveld, så det er kanskje litt tidlig med en endelig dom.65finger skrev:Fikk aldri fot for den, bør jeg gi den flere sjanser?Roberten skrev:Innimellom må man brette opp ermene og ta fatt på backlogen, her representert ved Dylan LeBlanc - Paupers Field.
![]()
EDIT: jeg synes Conor Oberst gjør det her bedre, og mindre søtladent.
Ah, det der ser oppbyggende ut. Hmm...jeg tenkte Oberst ganske kjapt. Kanskje det er så enkelt at jeg liker Dylan bedre enn Gram. Muligens. Det kan jeg leve godt med.Townes skrev:Korsfeste blir alt for humant. Jeg tenker mer retning dette:Roberten skrev:Townes og Fozzy kommer muligens til å korsfeste oss, men det der er en uttalelse jeg stiller meg bak.65finger skrev:Blir litt i overkant sukkersøtt og glatt men mulig albumet trenger mere tidRoberten skrev:Jeg er neimen ikke sikker, Fingern. Det er fint, nesten vakkert, bevares, men jeg kan ikke si det griper meg så hardt. Men så er jeg også på første siden, og har kun hørt litt til og fra på spotify før jeg spratt vinylen nå i kveld, så det er kanskje litt tidlig med en endelig dom.65finger skrev:Fikk aldri fot for den, bør jeg gi den flere sjanser?Roberten skrev:Innimellom må man brette opp ermene og ta fatt på backlogen, her representert ved Dylan LeBlanc - Paupers Field.
![]()
EDIT: jeg synes Conor Oberst gjør det her bedre, og mindre søtladent.
![]()
Conor Oberst er en litt annen greie syns no eg da. Han er mer på Dylan-kjøret, Dylan er mer på Gram kjøret.
Ser at den siste setningen kan være forvirrende for uinvidde...
Gode råd er dyrerolfozzy skrev:Fader forlat Roberten og fingern, de vet ikke hva de babler om.