lars_erik
Rubinmedlem
Hellbillies; Leite etter lykka
Vedlegg
-
68.3 KB Visninger: 200
Når du hører på en så fin skive, av et så uomtvistelig bra band er jeg sikker på at alle, selv baluba, vil tilgi deg gjentagelsene.dag1234 skrev:rolfozzy får ha meg unnskyldt, men det er noe vel monotomt hos meg i dag.
The Decemberists - The king is dead Cd selvsagt.
Bare spell og vær glad du, dag. Det kan være et skjult mangfold i monotonien. Det monotone, det monotone det monotone, det monotone, det monotone, det monotone.......det monoooooooto. nedag1234 skrev:rolfozzy får ha meg unnskyldt, men det er noe vel monotomt hos meg i dag.
The Decemberists - The king is dead Cd selvsagt.
Det siste jeg hørte fra baluba var at han satt på bussen him te Karmøynå for noen dager siden...Roberten skrev:Hvor er baluba, forresten ? Han har jo ikke forelest om noe for oss i dag, burde vi sende ut en patrulje ?
Ja det er ikke umulig. Jeg ser du konsekvent bruker ordet "monotomi" og ikke "monotoni".dag1234 skrev:Det siste jeg hørte fra baluba var at han satt på bussen him te Karmøynå for noen dager siden...Roberten skrev:Hvor er baluba, forresten ? Han har jo ikke forelest om noe for oss i dag, burde vi sende ut en patrulje ?
Kanskje det er sånn at vi alle har en monotomi i oss, og dette er balubas. Jeg fikk høre at her hjemme i dag var vi er überskikkelige som alltid har middag til samme tid. Noen får aldri sove frempå (så godt som, jaffal), osv. Kanskje det ikke er snakk om monotomi eller ei, men heller i hvilken grad monotomien blottstilles for hele verden. Noen av oss har rett og slett en mer diskret monotomi enn andre. Kanskje det er mer hva det dreier seg om?
Ah, han bedriver selvsagt opplysning på flere fronter. Vi får forsøke å ikke føle oss forsømte.dag1234 skrev:Det siste jeg hørte fra baluba var at han satt på bussen him te Karmøynå for noen dager siden...Roberten skrev:Hvor er baluba, forresten ? Han har jo ikke forelest om noe for oss i dag, burde vi sende ut en patrulje ?
Kanskje det er sånn at vi alle har en monotomi i oss, og dette er balubas. Jeg fikk høre at her hjemme i dag var vi er überskikkelige som alltid har middag til samme tid. Noen får aldri sove frempå (så godt som, jaffal), osv. Kanskje det ikke er snakk om monotomi eller ei, men heller i hvilken grad monotomien blottstilles for hele verden. Noen av oss har rett og slett en mer diskret monotomi enn andre. Kanskje det er mer hva det dreier seg om?
Mange, mange av skattebetalernes kroner (spesielt rolfozzys og Roberten sine), langt studium, stort studielån, snart en generasjon i arbeidslivet, sikkert ett par timer med skriving hver bidige dag - og så er det her jeg endelig skal oppdage at jeg har dyseksi. Jaja, takk gutter. Så kom det noe godt ut av denne kvelden og. Monoton, som den har vært.Roberten skrev:Ah, han bedriver selvsagt opplysning på flere fronter. Vi får forsøke å ikke føle oss forsømte.dag1234 skrev:Det siste jeg hørte fra baluba var at han satt på bussen him te Karmøynå for noen dager siden...Roberten skrev:Hvor er baluba, forresten ? Han har jo ikke forelest om noe for oss i dag, burde vi sende ut en patrulje ?
Sove frempå ? Kan du oversette det for en enfoldig østlending ?
Som fozzy er jeg usikker på om jeg går glipp av noe vesentlig opp mot monotomi vs monotoni, men dersom det er det sistnevnte vi snakker om tror jeg en viss monotoni er av det gode. I hvert fall om vi oversetter det med ritualer/tradisjoner, noe skal jo forankre oss i hverdagen, gi oss faste rammer og en følelse av tilhørighet.
Vel, etter innsatsen din på off topic de siste dagene er jeg beæret over å ha vært med på å finansiere deg, Dag.dag1234 skrev:Mange, mange av skattebetalernes kroner (spesielt rolfozzys og Roberten sine), langt studium, stort studielån, snart en generasjon i arbeidslivet, sikkert ett par timer med skriving hver bidige dag - og så er det her jeg endelig skal oppdage at jeg har dyseksi. Jaja, takk gutter. Så kom det noe godt ut av denne kvelden og. Monoton, som den har vært.Roberten skrev:Ah, han bedriver selvsagt opplysning på flere fronter. Vi får forsøke å ikke føle oss forsømte.dag1234 skrev:Det siste jeg hørte fra baluba var at han satt på bussen him te Karmøynå for noen dager siden...Roberten skrev:Hvor er baluba, forresten ? Han har jo ikke forelest om noe for oss i dag, burde vi sende ut en patrulje ?
Som fozzy er jeg usikker på om jeg går glipp av noe vesentlig opp mot monotomi vs monotoni, men dersom det er det sistnevnte vi snakker om tror jeg en viss monotoni er av det gode. I hvert fall om vi oversetter det med ritualer/tradisjoner, noe skal jo forankre oss i hverdagen, gi oss faste rammer og en følelse av tilhørighet.
P.S. Sove frem på er uoversettelig til østlandsk hvor de ikke vet å stå opp til vanlig tid.
Der jeg kommer fra var det vi som ikke dugde til arbeid som ble sendt på skole.Roberten skrev:Vel, etter innsatsen din på off topic de siste dagene er jeg beæret over å ha vært med på å finansiere deg, Dag.dag1234 skrev:Mange, mange av skattebetalernes kroner (spesielt rolfozzys og Roberten sine), langt studium, stort studielån, snart en generasjon i arbeidslivet, sikkert ett par timer med skriving hver bidige dag - og så er det her jeg endelig skal oppdage at jeg har dyseksi. Jaja, takk gutter. Så kom det noe godt ut av denne kvelden og. Monoton, som den har vært.Roberten skrev:Ah, han bedriver selvsagt opplysning på flere fronter. Vi får forsøke å ikke føle oss forsømte.dag1234 skrev:Det siste jeg hørte fra baluba var at han satt på bussen him te Karmøynå for noen dager siden...Roberten skrev:Hvor er baluba, forresten ? Han har jo ikke forelest om noe for oss i dag, burde vi sende ut en patrulje ?
P.S. Sove frem på er uoversettelig til østlandsk hvor de ikke vet å stå opp til vanlig tid.
Vel anvendte kroner.
Ah, du sparker junior opp av bingen før han synes han har fått skjønnhetssøvnen. Det bygger sikkert karakter.
Eller er det omvendt ? I så fall er jeg ganske sikker på at det kan føles nedbrytende.
Det er ikke alle som duger med øks og traktor, det er klart. Og selv om du sikkert var en gedigen skuffelse på akkurat det punktet er jeg sikker på at de satt pris på alle de andre kvalitetene dine. Selv om det ikke ble til salt i maten av noen av de.dag1234 skrev:Der jeg kommer fra var det vi som ikke dugde til arbeid som ble sendt på skole.Roberten skrev:Vel, etter innsatsen din på off topic de siste dagene er jeg beæret over å ha vært med på å finansiere deg, Dag.dag1234 skrev:Mange, mange av skattebetalernes kroner (spesielt rolfozzys og Roberten sine), langt studium, stort studielån, snart en generasjon i arbeidslivet, sikkert ett par timer med skriving hver bidige dag - og så er det her jeg endelig skal oppdage at jeg har dyseksi. Jaja, takk gutter. Så kom det noe godt ut av denne kvelden og. Monoton, som den har vært.Roberten skrev:Ah, han bedriver selvsagt opplysning på flere fronter. Vi får forsøke å ikke føle oss forsømte.dag1234 skrev:Det siste jeg hørte fra baluba var at han satt på bussen him te Karmøynå for noen dager siden...Roberten skrev:Hvor er baluba, forresten ? Han har jo ikke forelest om noe for oss i dag, burde vi sende ut en patrulje ?
Vel anvendte kroner.
Ah, du sparker junior opp av bingen før han synes han har fått skjønnhetssøvnen. Det bygger sikkert karakter.
Eller er det omvendt ? I så fall er jeg ganske sikker på at det kan føles nedbrytende.
Når det gjelder Soppen, så er det nok mer enn søvn som skal til for å sikre skjønnheten. Har tenkt på sparkel, grovkirurgi og genmodifisering. Han likner nemmelig svært på sin mor.
Hehehe. Er nok alenefar, ja. Hans mor er faktisk en veldig vakker kvinne.Roberten skrev:Det er ikke alle som duger med øks og traktor, det er klart. Og selv om du sikkert var en gedigen skuffelse på akkurat det punktet er jeg sikker på at de satt pris på alle de andre kvalitetene dine. Selv om det ikke ble til salt i maten av noen av de.dag1234 skrev:Der jeg kommer fra var det vi som ikke dugde til arbeid som ble sendt på skole.Roberten skrev:Vel, etter innsatsen din på off topic de siste dagene er jeg beæret over å ha vært med på å finansiere deg, Dag.dag1234 skrev:Mange, mange av skattebetalernes kroner (spesielt rolfozzys og Roberten sine), langt studium, stort studielån, snart en generasjon i arbeidslivet, sikkert ett par timer med skriving hver bidige dag - og så er det her jeg endelig skal oppdage at jeg har dyseksi. Jaja, takk gutter. Så kom det noe godt ut av denne kvelden og. Monoton, som den har vært.Roberten skrev:Ah, han bedriver selvsagt opplysning på flere fronter. Vi får forsøke å ikke føle oss forsømte.dag1234 skrev:Det siste jeg hørte fra baluba var at han satt på bussen him te Karmøynå for noen dager siden...Roberten skrev:Hvor er baluba, forresten ? Han har jo ikke forelest om noe for oss i dag, burde vi sende ut en patrulje ?
Vel anvendte kroner.
Når det gjelder Soppen, så er det nok mer enn søvn som skal til for å sikre skjønnheten. Har tenkt på sparkel, grovkirurgi og genmodifisering. Han likner nemmelig svært på sin mor.
Ach so, vår godeste Dag er aleneforsørger. Nu vel, ikke alle kan være velsignet med et ytre som du, og om enn hvor bittert det måtte være å se andre gener enn dine i ham er jeg sikker på at du kan lære deg å akseptere ham for den han er. Med tid og stunder.
Sin mors utseende og sin fars nevroser. My name is Sue, how do you do ?!
Derom tviler jeg ikke et sekund, Dag.dag1234 skrev:Hehehe. Er nok alenefar, ja. Hans mor er faktisk en veldig vakker kvinne.Roberten skrev:Det er ikke alle som duger med øks og traktor, det er klart. Og selv om du sikkert var en gedigen skuffelse på akkurat det punktet er jeg sikker på at de satt pris på alle de andre kvalitetene dine. Selv om det ikke ble til salt i maten av noen av de.dag1234 skrev:Der jeg kommer fra var det vi som ikke dugde til arbeid som ble sendt på skole.Roberten skrev:Vel, etter innsatsen din på off topic de siste dagene er jeg beæret over å ha vært med på å finansiere deg, Dag.dag1234 skrev:Mange, mange av skattebetalernes kroner (spesielt rolfozzys og Roberten sine), langt studium, stort studielån, snart en generasjon i arbeidslivet, sikkert ett par timer med skriving hver bidige dag - og så er det her jeg endelig skal oppdage at jeg har dyseksi. Jaja, takk gutter. Så kom det noe godt ut av denne kvelden og. Monoton, som den har vært.Roberten skrev:Ah, han bedriver selvsagt opplysning på flere fronter. Vi får forsøke å ikke føle oss forsømte.dag1234 skrev:Det siste jeg hørte fra baluba var at han satt på bussen him te Karmøynå for noen dager siden...Roberten skrev:Hvor er baluba, forresten ? Han har jo ikke forelest om noe for oss i dag, burde vi sende ut en patrulje ?
Vel anvendte kroner.
Ach so, vår godeste Dag er aleneforsørger. Nu vel, ikke alle kan være velsignet med et ytre som du, og om enn hvor bittert det måtte være å se andre gener enn dine i ham er jeg sikker på at du kan lære deg å akseptere ham for den han er. Med tid og stunder.
Sin mors utseende og sin fars nevroser. My name is Sue, how do you do ?!
På Ytre Sunnmøre var det ikke mye øks og traktor du, der var det fisk og... fisk. Og man ble betraktet med dyp skepsis hvis man så mye som antydet at man kanskje ville bli til noe.