Jeg ser at Sidane forsøker å stresse på for en tidligere død av baluba, men etter en gangs sjokk utvikler jeg stort sett immunitet mot denslags kulturdrap. Da er pinadø den Fredrikstad-plata mindre farlig for sjelen. De er i alle fall harmløse. Men dere får kose dere med deres mangel på karakter og naturlig smak. Igjen må jeg si at en Sidane i klar bedring dag etter dag får lov til å ha sine feilskjær, men denne gang overdriver han litt med gjentakelser for å irritere oss med smak, tror jeg. Det er nok best å forholde seg til det som når minsten får et kick på Drømmehagen. La barna få kose seg, selv om du personlig nesten føler at du blir dummere for hvert minutt som går.
Her gir jeg en av årets små overraskelser, som vel egentlig burde vært en av fjorårets overraskelser: Band of Horses. Jeg synes at de med Infinite Arms har begått et album med varige kvaliteter. Den har ikke fått så mye spilletid enda, for jeg har kjøpt litt annen musikk også i det siste. Selv om jeg er en pusling sammenlignet med de fleste her inne som innkjøper, så har jeg hatt en bra periode med minst et par plater ukentlig. Og så er det jo fortsatt endel lite og ikke spilte plater i f.eks. den første DGG111-boksen som fortsatt må sjekkes nærmere. Derfor er det bare tredje eller fjerde gang jeg hører den, og om den ikke vokser stort så holder den i alle fall det positive inntrykket oppe. Umiddelbare kvaliteter som holder seg blir gjerne ikke spilt så altfor ofte, men jeg tror det er et album som vil passe å dra fram hver gang jeg ikke helt vet hva jeg vil høre på. Uansett så er cd-en nesten tyveri til under femtilappen på kompaniet. Er tilbudet fortsatt gjeldende så er det verdt å stikke innom ditt nærmeste kompani etter jobb i morgen, men ikke forvent noe spesielt utfordrende.
Så kjekt at du har funnet fram kassettsamlingen igjen, Jan. Det ser alltid ut til å ha en sunn effekt på sjelen og sinnet ditt.