Bugs & Friends
Vedlegg
-
47.8 KB Visninger: 316
Trodde du var mer hardfør enn som så, decibeliusdecibelius skrev:Nå må Dere kutte ut det tigertrusebildet, jeg forsøker og spise frokost!
Du er jo en velinformert mann på mange områder, min godeste baluba, men her er du litt upresis. I den katolske nattverd, eller kommunion som det helst betegnes, deles nesten aldri vinen ut til andre enn de som har tjenste ved alteret den dagen. Sånn har det vært i mange hundre år. Det er reint praktiske grunner til det; det er ikke lov å bruke særkalker og presten må drikke opp restene etter at kommunion er ferdig. Det er ikke kjekt hvis mange hundre har drukket av samme kalk. Ved ytterst sjeldne anledninger får man kommunionen 'under begge skikkelser', og da ved at hostien dyppes i vinen.baluba skrev:Bare synd de er så gnitne på vinen. De som forsøker seg på katolsk nattverd må ikke avsløre at de ikke tilhører moderkirken. Da blir korken satt på igjen, så bare studer hva de foran i køen gjør og oppfør deg likt dem. Da kan også en protestant få seg en liten tår, litt brød og en velsignelse. For en ateist er vel det en grei opplevelse? De tror jo ikke på det, så det kan neppe skade dem...
Ikke hør på ham, Sidane! Jeg digger musikksmaken din! :-*rolfozzy skrev:Du spiller selvfølgelig det du liker, Sidane. Men har du vurdert konsulenthjelp ved innkjøp av musikk?
;DSuper skrev:Ikke hør på ham, Sidane! Jeg digger musikksmaken din! :-*rolfozzy skrev:Du spiller selvfølgelig det du liker, Sidane. Men har du vurdert konsulenthjelp ved innkjøp av musikk?
mvh
Konsulenten