@ baluba: Finfin den Infinite Arms.
Men du, konverterte du da du var død i fem dager? Jeg registrerte i går at du både påkalte paven, Guds Mor, ba rosenkrans og fremsa trosbekjennelsen opptil flere ganger da dødsrikets porter hadde deg i sin vold. Det hjalp tydeligvis, for nå er du atter blant oss. Men hva har skjedd med den kristlige fritenker? Ble troen for fri og lengtet tilbake til moderkirken, eller var det bare delirium tremens?
Her er jaffal suppekristen musikk med på din vei til Rom:
Gotta Serve Somebody - The gospel songs of Bob Dylan
Kaldt og jævlig ute så er må det varme til. Får sette på noe som krever litt Watt skal det være morro.
Liten lystig tekst høres også til:
Make me believe
Throw away my dreams
This fight for my life isn't getting behind me
And I've been told to scream
Where no one can hear me, it doesn't mean nothing
So make me believe
Just take me away from this hell I've created
And I'm afraid
I'm breaking my own vows knowing I'll go down in flames
I know this can't be right
There's got to be something more that I can live for
And I can only hide
Inside of this sickness for so long again
So make me believe
And I'm afraid
I'm breaking my own vows knowing I'll go down
Make me believe
Just take me away from temptation that's calling me
And I'm afraid
I'm breaking my own vows knowing I'll go down in flames
Running in circles
Confusion is calling my name
Hiding inside of this poisoning madness again
I'm tired, I'm broken
I'm walking along with the dead
Will I ever feel like I once did?
So make me...
Make me believe
And I'm afraid
I'm breaking my own vows knowing I'll go down
Make me believe
Make me believe
Make me believe
I'm breaking my own vows, knowing I'll go down in flames
Viktigste er vel at han har vokset seg på de mest strategiske stedene, det sier jo ikke bildet noe om, all den tid det er tildekket av den lekre undikken.
Viktigste er vel at han har vokset seg på de mest strategiske stedene, det sier jo ikke bildet noe om, all den tid det er tildekket av den lekre undikken.
Med den urskogen der er jeg på ingen måte sikker på hva som skjuler seg under zebratrusa. Det er rett og slett litt egoistisk å ikke ta mer hensyn til oss som som tilskuere.
Med den urskogen der er jeg på ingen måte sikker på hva som skjuler seg under zebratrusa. Det er rett og slett litt egoistisk å ikke ta mer hensyn til oss som som tilskuere.
Jeg er helt sikker på at du kommer til å få bind for øynene når du går ned på kne for å tjene til kost og losji, så jeg ser rett og slett ikke problemet. At en mann i din stilling skulle være så sart hadde jeg ikke sett for meg.
Jo, har så vidt hørt. Ei venninne, omtalt tidligere (ho som er ettes fan), er fan av Hunx and his punx også, og har såvidt spilt det for meg. Med slikt et cover så må det jo være bra.
Skal sjekkes ut ved første og beste anledning (som trolig blir på kontoret i mårra tidlig).
Jo, har så vidt hørt. Ei venninne, omtalt tidligere (ho som er ettes fan), er fan av Hunx and his punx også, og har såvidt spilt det for meg. Med slikt et cover så må det jo være bra.
Skal sjekkes ut ved første og beste anledning (som trolig blir på kontoret i mårra tidlig).
Dere er helt hektet på homoerotiske antydninger i kveld. Når jeg ser på dette coveret så forstår jeg ikke at noen ikke ser hvorfor mange finner heavy metall svært suspekt mtp latent men fortrengt seksuell legning. Det andre jeg tenker på er minner fra åttitallet, da jeg en hyggelig kveld i 1986 bodde på Hotel West samtidig som dem. De var faktisk veldig hyggelige og enkle hverdagsmennesker på jobbreise. Dette må ha vært rundt et valg i Vest-Tyskland, for de proklamerte sine politiske sympatier tydelig med sosialdemokratiske rosebuttons på jakkeslagene sine. Skikkelige, anstendige arbeiderpartifolk, med andre ord. Kanskje i kontrast til coveret her?
Det er en av fordelene å turnere med relativt kjente artister. Man bor til tider på samme hotell som andre relativt eller enda mer kjente artister av forskjellig art, og det fører ofte til uventede sosiale konsekvenser. Som å spise frokost med Thomas von Brömssen på showbiz-Hotel Victors i Gøteborg. Også en svært hyggelig kar, som ikke avslørte sine politiske sympatier for meg i alle fall. Veldig fint hotell, men på den tiden måtte man på en eller annen måte bevise at du var proff i showbiz for å booke rom. De ville ikke at deres kunder skulle plages av bermen. Men baluba har aldri vært berm, bare tidvis plagsom.
Det andre coveret med samme innhold fikk meg av en eller annen grunn kun til å tenke på Nicky Crane. Andre som fikk samme tanke, eller er det bare jeg som har det for vane med å se umulige paralleller i alt mulig rart?
@ baluba: Finfin den Infinite Arms.
Men du, konverterte du da du var død i fem dager? Jeg registrerte i går at du både påkalte paven, Guds Mor, ba rosenkrans og fremsa trosbekjennelsen opptil flere ganger da dødsrikets porter hadde deg i sin vold. Det hjalp tydeligvis, for nå er du atter blant oss. Men hva har skjedd med den kristlige fritenker? Ble troen for fri og lengtet tilbake til moderkirken, eller var det bare delirium tremens?
Mest det siste, men også et resultat av ironisk helgardering. Det er derfor jeg har to rosenkranser av ekte rosekuler (eller hva det heter), og en håndfull plastvarianter som plasseres strategisk i forskjellige kofferter og bag-er. De to som faktisk er laget av roseblader (du vet jo om dem, men kanskje hedningene er uvitende?) er deilige saker. Til og med ateister kan finner på å lire av seg en bråte Ave Mariaer på grunn av den herlige duften man får på fingrene. Noen ganger liker jeg bare å gni dem litt i håndflaten for å frigi dufter. Deilig og diskret roseduft som jeg ofte har med på reiser. Katolisismen har noe for seg for sanselige mennesker, og kan være en grei sanseopplevelse selv for Deph. Ok, kanskje ikke Deph, men de fleste andre gudløse individer både på sentralen og andre steder. Alle bør egentlig eie en slik rosenkrans av roseblader. De koster jo bare noen få dalar.
Bare synd de er så gnitne på vinen. De som forsøker seg på katolsk nattverd må ikke avsløre at de ikke tilhører moderkirken. Da blir korken satt på igjen, så bare studer hva de foran i køen gjør og oppfør deg likt dem. Da kan også en protestant få seg en liten tår, litt brød og en velsignelse. For en ateist er vel det en grei opplevelse? De tror jo ikke på det, så det kan neppe skade dem...
Det er frykten som er menneskets beste venn ifølge John Cale. Jeg har faktisk møtt flere som mener at Cale er både mindre interessant og samtidig mindre tilgjengelig enn hans gamle partner Lou Reed. Er det andre enn meg som synes det er en finurlig oppfatning, spesielt den om at Cale er "vanskelig" tilgjengelig? Samleplaten Island Years er to fulle sølvskiver som koster mindre enn en liten Whopper-meny med noe av den mest fascinerende rocken fra sytttitallet. De som har det hullet i samlingen får se til å kjappe seg innom sentralen før tilbudet er over. Seriøst, slike hull er ikke akseptable. Jeg har levd med en flau følelse de femten årene siden jeg hadde Cale i samlingen sist.