Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Siste før jeg tar en bytur. De har bøker på biblioteket, og jeg har tenkt og låne et par.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    Siste før jeg tar en bytur. De har bøker på biblioteket, og jeg har tenkt og låne et par.

Fin plate, men jeg skjønte ikke helt hva det var du skulle finne i byen. Bøker? Er det et av disse gamle analoge greiene som skal ta knekken på den moderne og ufyselige digitalteknologien? Litt sånn vinyl, liksom. ;)

Costellos Almost Blue er også en fin plate. Hoppet over det første sporet i dag, unnskyld Hank In The Sky.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    rolfozzy skrev:

Fin plate, men jeg skjønte ikke helt hva det var du skulle finne i byen. Bøker? Er det et av disse gamle analoge greiene som skal ta knekken på den moderne og ufyselige digitalteknologien? Litt sånn vinyl, liksom. ;)

Costellos Almost Blue er også en fin plate. Hoppet over det første sporet i dag, unnskyld Hank In The Sky.

Veldig bra plate, men akkurat den låta syns eg faktisk Eric Andersen har gjort en bedre versjon av :)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Fikk lyst å høre denne igjen, baluba - selv om du prøver å få lars_erik med på å disse meg bare fordi jeg ikke er like lettskremt som du, verken av musikk eller på hovedbanestasjonen. Det kan vanke store opplevelser begge plasser.

Elvis Costello - Almost blue

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.922
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:
    Porcupine Tree - The Incident Blir jo helt knadden i knollen av alt gnålet her i tråden. Får spille litt PT sjøl.
    Akkurat som når du møter en suspekt person på hovedbanegården skal du si Nei Takk!
    Nja, det kommer helt an på hvem som spør og hva personen vil det, baluba.
    ::)
    Jeg tror sannelig det er på tide at jeg tar kontakt med den onde doktoren som vår felles venn har en form for kontorfellesskap med, lars_erik. Stadig mer irrasjonell oppførsel og tendenser til substansmissbruk (eller hvilke andre behov som tilfredsstilles av suspekte personer på en hovedbanegård) gjør at jeg føler for en profesjonell vurdering. Du er vel med på en intervensjon hvis det blir nødvendig? Alt for å berge vår venn, som muligens lider av skjærsildangst? Et stadig tilbakevendende musikalsk omen kan tyde på det.

Hmmm, hva skal jeg spille nå som jeg er alene. Mark Knopfler og Emmilou Harris, All The Roadrunning.
    Ja, det er på tide vi tar situasjonen rundt denne villfarne mannen? alvorlig. Intervensjon iverksettes onsdag kveld, om det ikke allerede er for sent da.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.524
    Better living through chemistry, det er da mange år siden det ble slått ettertrykkelig fast. Makan.
    Dessuten har Dag suveren anledning til å bedrive selvmedisinering, mannen er jo en vandrende reseptblokk, så dere trenger ikke bekymre dere for at han er nødt til å ty til andresortering kjøpt ved hjelp av hemmelige tegn og kodeord.

Nick Lowe - Impossible Bird

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø

Man kan si hva man vil om Peart, men tekster kan han.

The Weapon

We've got nothing to fear...but fear itself?
    Not pain, not failure, not fatal tragedy?
    Not the faulty units in this mad machinery?
    Not the broken contacts in emotional chemistry?

With an iron fist in a velvet glove
    We are sheltered under the gun
    In the glory game on the power train
    Thy kingdom's will be done

And the things that we fear are a weapon to be held against us...

He's not afraid of your judgment
    He knows of horrors worse than your Hell
    He's a little bit afraid of dying
    But he's a lot more afraid of your lying

And the things that he fears are a weapon to be held against him...

Can any part of life be larger than life?
    Even love must be limited by time
    And those who push us down that they might climb
    Is any killer worth more than his crime?

Like a steely blade in a silken sheath
    We don't see what they're made of
    They shout about love, but when push comes to shove
    They live for the things they're afraid of

And the knowledge that they fear is a weapon to be used against them...

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Roberten skrev:
    Better living through chemistry, det er da mange år siden det ble slått ettertrykkelig fast. Makan.
    Dessuten har Dag suveren anledning til å bedrive selvmedisinering, mannen er jo en vandrende reseptblokk, så dere trenger ikke bekymre dere for at han er nødt til å ty til andresortering kjøpt ved hjelp av hemmelige tegn og kodeord.

At baluba som kunne finne på å gå på jernbanestasjonen for å kjøpe dop. Uforståelig. Han som vet så mye og så mange ting. Det er nok noe helt annet man kan ta med hjem derfra.

Mer Elvis Costello - Goodbye Cruel World

Vedlegg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Tobin Sprout - The bluebirds of happiness tried to land on my shoulder

Akk. Flere og flere ting går meg hus forbi tydeligvis...

Tor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Antall liker
    603
    Thinkerbell - Thinkerbell

Ny skive kommer i mars

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.922
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Intervensjon onsdag!
    Vi må gjøre oss klare. Mye som må på plass innen den tid. Ikke minst logistikken.

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.524
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:

At baluba som kunne finne på å gå på jernbanestasjonen for å kjøpe dop. Uforståelig. Han som vet så mye og så mange ting. Det er nok noe helt annet man kan ta med hjem derfra.

For eksempel ? Jeg spør utelukkende av nysgjerrighet nå, jeg har aldri vært der før.

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Supertramp: Breakfast in America (1979) De Luxe (2010)

Det er vel bare å glede seg til resten kommer i De Luxe utgaver, men remastringene fra 2002 er heller ikke så dårlige ;)

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:

For eksempel ? Jeg spør utelukkende av nysgjerrighet nå, jeg har aldri vært der før.
    Visse menn skaffer seg sex med andre menn der, for penger eller just for kicks, og tar med seg hjem gleden ved det og andre tar med seg sykdommer som kan være vanskelig å snakke vekk. For eksempel.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.524
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:

Visse menn skaffer seg sex med andre menn der, for penger eller just for kicks, og tar med seg hjem gleden ved det og andre tar med seg sykdommer som kan være vanskelig å snakke vekk. For eksempel.
    Merkelig. Jeg velger alltid å ta med meg gleden, det har faktisk ikke slått meg at det kan være aktuelt og givende å ta med seg en sykdom. Men i Bergen kan vel alt gå an.
    Nei, kos deg du, Dag, ikke la understreken og baluba legge noen demper på livsutfoldelsen din.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Mye Elvis Costello her i dag. Jeg tar min favoritt.

OBS. OBS. Jeg sier ikke det er den beste.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn