- Ble medlem
- 02.05.2009
- Antall liker
- 3.695
Mere gammel vinyl:
![](http://www.twitteringmachines.com/wp-content/uploads/2007/03/devotion.jpg)
Enjoy ;DTownes skrev:Hjelpe meg
Vinylen utsatt til 27.9
Tredje gang den har blitt utsatt. No gidder eg faèn ikkje vente mer. Har hatt en digital kopi liggende urørt, men den skal snurres mens eg spankulerer nedover retning sentrum for å få undersøkt den skrale skrotten for både det ene og det andre. Hadde gledet meg veldig til å slenge denne på tallerkenen og ikkje vite ka som kom, men neida. Som om eg klarer vente et halvt år totalt.
Steve Earle - I'll never get out of this world alive
![]()
Supert at det ikke var mer alvorlig. Ble litt bekymret noen minutter, fram til jeg kom til denne siden. Fulgte altså ikke med som en føljetong, men tok heller hele historien i ett. Den slepebrøleren fra Sony som du har låter forresten ikke så ille, tror jeg. På Karmøy har jeg en lignende stående (samme knappene, med kassett og cd), og den har en fyldig og naturlig lyd. Ingen eq eller separate bass og diskantkontroller, bare en tonekontrollknapp. Likevel er det enkelt å finne en balanse som høres grei ut. Kjøpte min brukt av en nabo som skulle flytte for 200 kroner for noen år siden. Den har gjort en svært god jobb på verandaen og badet.rolfozzy skrev:Nei, kobla fra den eksterne BP PSU, og satte et 5u4g i ampen. Funker det.united59 skrev:Så bra. Og nå går det på batteri..?rolfozzy skrev:Back in bisniss.
Det var ikke ampen, det var PSU. Og det spiller bra uten også.
Og da spiller jeg den beste Stonesplata siden Exile on main street.
![]()
De må ikke slås sammen. Jazz bruker jeg riktignok lite, men klassisk bruker jeg nesten like mye som denne. Det jeg liker er at ting går fort i denne tråden, mens i de andre tar vi oss tid til å diskutere både verk, tolkning og alternativer noen ganger. Ganske ofte, faktisk. Her ville disse diskusjonene bare kokt bort.slowmotion skrev:Jeg har postet et par ganger i jazz eller klassisk trådene, men holder meg helst her.roesok skrev:John Coltane er fin, men hører vel strengt tatt hjemme i "jazztråden".
Eller gjør den det? Synes på mange måter denne oppdelingen "Hva lytter du til idag?" som sort sett er pop/rock, tråden "Jazz, hva hører du på?" og "Klassisk, hva hører du på nå" har en del uheldige sider.
Flere, undertegnede inkludert, hører på og har interesse for alle disse sjangre, for min del ca 1/3 lytting å pop/rock, 1/3 på klassisk og 1/3 på jazz.
Det uheldige er at mange trolig er innom kun "sin" sjanger og dermed går glipp av mye strålende musikk. Om en er en ihuga rocker så kan tips om gode innspillinger på klassisk eller jazz være spiren til økt interesse.
Hva med å slå de sammen?
Det er da musikk alt sammen.
![]()
Ja, vi får holde oss til det som er trygt og kjent.lars_erik skrev:Kombi 8)
Ahh. Det gleder meg kver gong noe spiller Long Rydersrolfozzy skrev:Og dette var dagens første.
![]()
Du har ikke valgt verdens verste band til det heller. Tror endel av oss som overlevde og trivdes i paisley-perioden (Long Ryders er et band som for meg personlig forbindes med den perioden) er på mimringen for tiden. Det har vært endel åttitall av den rette typen de siste mnd. Kanskje det bare er innbilling?Townes skrev:Ahh. Det gleder meg kver gong noe spiller Long Rydersrolfozzy skrev:Og dette var dagens første.
![]()
Må innrømme at eg trolig har et irrasjonelt forhold til den gjengen der. De er sikkert ikkje så fantastiske som eg syns, men de er muligens det eneste bandet eg aldri har gått lei. Det skjer jo alltid med jevne mellomrom at man kan stirre på en vegg av plater og cd'er og bare ikkje finne noe som frister.