Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Hjelpe meg

Vinylen utsatt til 27.9 :(
    Tredje gang den har blitt utsatt. No gidder eg faèn ikkje vente mer. Har hatt en digital kopi liggende urørt, men den skal snurres mens eg spankulerer nedover retning sentrum for å få undersøkt den skrale skrotten for både det ene og det andre. Hadde gledet meg veldig til å slenge denne på tallerkenen og ikkje vite ka som kom, men neida. Som om eg klarer vente et halvt år totalt.

Steve Earle - I'll never get out of this world alive

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.127
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Townes skrev:
    Hjelpe meg

Vinylen utsatt til 27.9 :(
    Tredje gang den har blitt utsatt. No gidder eg faèn ikkje vente mer. Har hatt en digital kopi liggende urørt, men den skal snurres mens eg spankulerer nedover retning sentrum for å få undersøkt den skrale skrotten for både det ene og det andre. Hadde gledet meg veldig til å slenge denne på tallerkenen og ikkje vite ka som kom, men neida. Som om eg klarer vente et halvt år totalt.

Steve Earle - I'll never get out of this world alive

Enjoy ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    united59 skrev:
    rolfozzy skrev:
    Back in bisniss.

Det var ikke ampen, det var PSU. Og det spiller bra uten også.
    Så bra. Og nå går det på batteri..?
    Nei, kobla fra den eksterne BP PSU, og satte et 5u4g i ampen. Funker det.

Og da spiller jeg den beste Stonesplata siden Exile on main street.

Supert at det ikke var mer alvorlig. Ble litt bekymret noen minutter, fram til jeg kom til denne siden. Fulgte altså ikke med som en føljetong, men tok heller hele historien i ett. Den slepebrøleren fra Sony som du har låter forresten ikke så ille, tror jeg. På Karmøy har jeg en lignende stående (samme knappene, med kassett og cd), og den har en fyldig og naturlig lyd. Ingen eq eller separate bass og diskantkontroller, bare en tonekontrollknapp. Likevel er det enkelt å finne en balanse som høres grei ut. Kjøpte min brukt av en nabo som skulle flytte for 200 kroner for noen år siden. Den har gjort en svært god jobb på verandaen og badet.

Den platen av Stones har jeg ikke hørt. Siden du skriver beste etter Exile så får jeg en tanke om at den stilmessig kan sammenlignes med Exile. Litt rå og sløy bluesfeeling?

slowmotion skrev:
    roesok skrev:
    John Coltane er fin, men hører vel strengt tatt hjemme i "jazztråden".

Eller gjør den det? Synes på mange måter denne oppdelingen "Hva lytter du til idag?" som sort sett er pop/rock, tråden "Jazz, hva hører du på?" og "Klassisk, hva hører du på nå" har en del uheldige sider.

Flere, undertegnede inkludert, hører på og har interesse for alle disse sjangre, for min del ca 1/3 lytting å pop/rock, 1/3 på klassisk og 1/3 på jazz.

Det uheldige er at mange trolig er innom kun "sin" sjanger og dermed går glipp av mye strålende musikk. Om en er en ihuga rocker så kan tips om gode innspillinger på klassisk eller jazz være spiren til økt interesse.

Hva med å slå de sammen?
    Jeg har postet et par ganger i jazz eller klassisk trådene, men holder meg helst her.
    Det er da musikk alt sammen.

;)
    De må ikke slås sammen. Jazz bruker jeg riktignok lite, men klassisk bruker jeg nesten like mye som denne. Det jeg liker er at ting går fort i denne tråden, mens i de andre tar vi oss tid til å diskutere både verk, tolkning og alternativer noen ganger. Ganske ofte, faktisk. Her ville disse diskusjonene bare kokt bort.

Ofte velger jeg å kopiere posten fra den ene til den andre tråden. Det er bare å trykke ctrl+a og ctrl+c når du er ferdig med det første innlegget. Poster det og gå videre til den andre tråden. Nytt innlegg: Trykk ctrl+v. Poster det også. Det blir fem tast i tillegg til å gå fra tråd til tråd for å poste en post i hver tråd. Ikke mye arbeid det. ;)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.127
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Enig med baluba.
    Her er alt lov, og så får spesialistene holde seg her eller der, alt etter hva de selv vil. :)

På tide med litt "freak-folk":

Gemini13

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Antall liker
    114
    Torget vurderinger
    1
    NRK Sessions - Soul, Afro-Jazz and Latin from the Club 7 Scene

Vedlegg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Huh!

Nytt fra Joe Ely. Håper plata er bedre enn coveret

Joe Ely - Satisfied at last

Stemmen er like bra som alltid i alle fall.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    Og dette var dagens første.

Ahh. Det gleder meg kver gong noe spiller Long Ryders :) Må innrømme at eg trolig har et irrasjonelt forhold til den gjengen der. De er sikkert ikkje fantastiske som eg syns, men de er muligens det eneste bandet eg aldri har gått lei. Det skjer jo alltid med jevne mellomrom at man kan stirre på en vegg av plater og cd'er og bare ikkje finne noe som frister.

Da setter eg bare på denne:

The Long Ryders - Anthology

Verdt sin vekt i gull...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Townes skrev:
    rolfozzy skrev:
    Og dette var dagens første.

Ahh. Det gleder meg kver gong noe spiller Long Ryders :) Må innrømme at eg trolig har et irrasjonelt forhold til den gjengen der. De er sikkert ikkje fantastiske som eg syns, men de er muligens det eneste bandet eg aldri har gått lei. Det skjer jo alltid med jevne mellomrom at man kan stirre på en vegg av plater og cd'er og bare ikkje finne noe som frister.
    Du har ikke valgt verdens verste band til det heller. Tror endel av oss som overlevde og trivdes i paisley-perioden (Long Ryders er et band som for meg personlig forbindes med den perioden) er på mimringen for tiden. Det har vært endel åttitall av den rette typen de siste mnd. Kanskje det bare er innbilling?

Uansett skjønner jeg godt hva du mener. Har et lignende forhold til The Wagoneers, spesielt Good Fortune. Er jeg i villrede og ikke har behov for en pick-me-up på vei til fest så griper jeg ofte til den platen. Den har rett og slett en svært spesiell posisjon i mitt hjerte, og kanskje det også er litt overdrevet? Irrasjonelt kan jeg ikke se det som, heller ikke din fiksering på The Long Ryders. Og nå får jeg pinadø ikke tid til musikk før jeg går på jobb. Det får klare seg med Dennis Wilson fra robotfonen på bussen.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Long Ryders var ei av toppgruppene i min verden.
    Sikkert alt for gammelt for enkelte som ikke vet hva tidløst betyr.

Ellers har denne blitt spilt i dag.

Og denne nå.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn