Da har du ikke vært lenge nok i Bergen. ;DBent skrev:Helt enig med deg der, selv om jeg aldri har brukt ordet månebedåtten før. ;Ddag1234 skrev:Jeg skal gi den flere sjanser, men ble passe månebedåtten da jeg høre de derre mazurkagreiene inni der. Da mistet jeg litt fokus.Mr-T skrev:Som hardbarket Cooder-fan vil jeg hevde det spriker mellom det fantastiske og enda mer fantastiske.dag1234 skrev:Ja, sant dette spriket i alle retninger - fra det fantastiske til det latterlige. Sopihop?
Beste nye plata jeg har hørt på årevis.
EDIT: Jeg er enig med VG's anmelder:
http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10082124
Da spiller jeg den også. Hørbar ja, er den foreløpige konklusjonen. Behagelig.rolfozzy skrev:Måtte ta denne en gang til.
Fant du ut hvilken sang det var ?Burnt_Island skrev:Har en låt på hjernen som ikke vil slippe. Kommer ikke på hva den heter eller hvem det er. Litt sånn 60-talls aktig garasje sound a la the Stems, Chesterfield kings osv. Ingen up-tempo låt. I refrenget er det noe om "wait till the summer has gone" (eller noe sånt). Kan noen her hjelpe meg?
1 kg håndvrengte rosiner til vinneren.
Takk for interessen. Ikke funnet ut enda, og har den fortsatt på hjernen. Sounden er litt Kinks, sånn som den er skrevet så "kunne" det vært en Kinks låt, sånn a la "til the end of the day" med vokalharmonier osv, men det er ikke dem men noe nyere. Den er ikke fra i år/fjor heller, for ny musikk har jeg mista oversikten på. Har gjort søk så den linja jeg "husker" er nok ikke i selve tittelen. Lurer på om det kan være noe skandinavisk men aner egentlig ikke.Roberten skrev:Fant du ut hvilken sang det var ?Burnt_Island skrev:Har en låt på hjernen som ikke vil slippe. Kommer ikke på hva den heter eller hvem det er. Litt sånn 60-talls aktig garasje sound a la the Stems, Chesterfield kings osv. Ingen up-tempo låt. I refrenget er det noe om "wait till the summer has gone" (eller noe sånt). Kan noen her hjelpe meg?
The Doors?Burnt_Island skrev:Har en låt på hjernen som ikke vil slippe. Kommer ikke på hva den heter eller hvem det er. Litt sånn 60-talls aktig garasje sound a la the Stems, Chesterfield kings osv. Ingen up-tempo låt. I refrenget er det noe om "wait till the summer has gone" (eller noe sånt). Kan noen her hjelpe meg?
I mellomtiden jobbes det:
Håper det ikke er en låt du egentlig hater. Det har jeg opplevd, og det er ytterst pinefullt.Burnt_Island skrev:Takk for interessen. Ikke funnet ut enda, og har den fortsatt på hjernen. Sounden er litt Kinks, sånn som den er skrevet så "kunne" det vært en Kinks låt, sånn a la "til the end of the day" med vokalharmonier osv, men det er ikke dem men noe nyere. Den er ikke fra i år/fjor heller, for ny musikk har jeg mista oversikten på. Har gjort søk så den linja jeg "husker" er nok ikke i selve tittelen. Lurer på om det kan være noe skandinavisk men aner egentlig ikke.Roberten skrev:Fant du ut hvilken sang det var ?Burnt_Island skrev:Har en låt på hjernen som ikke vil slippe. Kommer ikke på hva den heter eller hvem det er. Litt sånn 60-talls aktig garasje sound a la the Stems, Chesterfield kings osv. Ingen up-tempo låt. I refrenget er det noe om "wait till the summer has gone" (eller noe sånt). Kan noen her hjelpe meg?
Det er det heldigvis ikke denne gang, men jeg har opplevd det og det gjør vondt i både kropp og sjel. Jeg hadde "Mutta-spricka-polka/Neger Joe" med Johnny Bode (Bordellmammas visor) på repeat i over en uke en gang. Det er rart jeg fortsatt lever..dag1234 skrev:Håper det ikke er en låt du egentlig hater. Det har jeg opplevd, og det er ytterst pinefullt.
Hahaha. Jeg ler meg skakk. Det er så tragisk.Burnt_Island skrev:Det er det heldigvis ikke denne gang, men jeg har opplevd det og det gjør vondt i både kropp og sjel. Jeg hadde "Mutta-spricka-polka/Neger Joe" med Johnny Bode (Bordellmammas visor) på repeat i over en uke en gang. Det er rart jeg fortsatt lever..dag1234 skrev:Håper det ikke er en låt du egentlig hater. Det har jeg opplevd, og det er ytterst pinefullt.