|
Nja, jeg får den ikke helt opp å stå av det her. Det er som å spise karameller med skallet på. Ikke helt min greie. Til nød kan jeg gi den en sjanse til, men da må du betale meg mer.dag1234 skrev:Jada. Men du skulle bare visst hva jeg drømte om...lars_erik skrev:Huff ja, i din alder skjer vel det ofte 8)dag1234 skrev:Jeg sovnet da jeg hørte den første gang.lars_erik skrev:Hva syns du om denne? Jeg er usikker, men syns kanskje den forrige var bedre.dag1234 skrev:Laura Marling - A creature I don't know
Ex-en til Miles? Ikke verst.Jega skrev:Betty Davis - This is It!
Å ja, jøss, veldig anerkjent hobby ! Ingen grunn til ikke å kjøre det løpet fullt ut. Hifisentralen er et veldig takknemlig sted å utvikle fingerspitzgefühl i så måte.united59 skrev:Hehe, en anerkjent hobby altså ;DRoberten skrev:Being There og Summerteeth er knallgode album som det må være vanskelig å ikke like. Etter det har det gått spikrakt nedover for gutta.united59 skrev:Måtte sjekke om jeg fortsatt i det hele tatt liker Wilco. Og det gjør jeg faktisk!Roberten skrev:Godt å se at noen fortsatt finner frem til den beste Wilco lp'en og ikke bare roter seg rundt i tristessen fra dette årtusenet.united59 skrev:Wilco - Summerteeth
Vazelina Bilopphøggers - Fem Fyrer Med Ved
Samtidig nærmer jeg meg fælt kategorien "gamle grinebitere som syns at den(de) forrige platen(e) var mye bedre".
Å være gammel grinebiter som namedropper de første utgivelsene og fnyser av resten er en av de fineste hobbyene som finnes. Æresord.
Den må jeg kunne utvikle, kanskje søke offentlig støtte?
Har lenge trodd jeg ble født gammel, men at det var "gammel gris" det var.
Ble to plater på deg ja :rolfozzy skrev:Fra dagens vinylmesse.
![]()
2 spørsmål.rolfozzy skrev:Fra dagens vinylmesse.
![]()
Denne er vel annerkjent som høydepunktet av Procul Harums skiver.Roberten skrev:2 spørsmål.rolfozzy skrev:Fra dagens vinylmesse.
![]()
1. Hvordan er den Downliners Sect skiva ?
2. Er Procul Harum noe annet enn Whiter Shade Of Pale ? Noen spesielle skiver jeg bør begynne med ?
Unnskyld at jeg er helt historieløs.
Downliner Sect er urpunk. Harde raske versjoner av rythm an dblues låter. Kjøpte alt jeg kom over av de dengang tilbake i svarthvit tiden. De hadde en stor engelsk fanskare, men fansen svikta de da de ga ut ei countryplate. Ei tøff plate spør du meg, men country var ikke helt stuerent på midten av 60tallet. De var forøvrig ganske store i Sverige på den tiden. Det var på svensk tv jeg først oppdaga de.Roberten skrev:2 spørsmål.rolfozzy skrev:Fra dagens vinylmesse.
![]()
2. Er Procul Harum noe annet enn Whiter Shade Of Pale ? Noen spesielle skiver jeg bør begynne med ?
Selvsagt heter det detSaltyDog skrev:Slett ikke noe dumt forslag, lars_erik...
(For ordens skyld: Bandet heter Procol Harum)
O hoi ! Downliners Sect høres ut som noe midt i blinken for meg. Og litt country skal man aldri være redd for, i hvert fall ikke om det er gjort skikkelig.rolfozzy skrev:Downliner Sect er urpunk. Harde raske versjoner av rythm an dblues låter. Kjøpte alt jeg kom over av de dengang tilbake i svarthvit tiden. De hadde en stor engelsk fanskare, men fansen svikta de da de ga ut ei countryplate. Ei tøff plate spør du meg, men country var ikke helt stuerent på midten av 60tallet. De var forøvrig ganske store i Sverige på den tiden. Det var på svensk tv jeg først oppdaga de.Roberten skrev:2 spørsmål.rolfozzy skrev:Fra dagens vinylmesse.
![]()
Procol Harum er mye mer enn Whiter Shade of Pale. Låten var ikke engang med på den første lp som de ga ut. (den jeg fant i dag)
Jeg vil anbefale den første. (den første er ofte den beste) Salty Dog er bra syns jeg, og Shine on Brightly.
Mye bra på de andre også. Men jeg liker disse best.
Begynt å miste troen på cd'er?lars_erik skrev:Da har jeg samlet alt av mot, og legger en Anelse Brunt i snurrern :-\
Er denne ihjelkomprimert, så...
Hva koster egentlig en fult utbygd Linn LP12? Med passende riaa?
Ikke spilleren det er noe galt med, men produsenteneBent skrev:Begynt å miste troen på cd'er?lars_erik skrev:Da har jeg samlet alt av mot, og legger en Anelse Brunt i snurrern :-\
Går i en anelse brunt her også, dog i glass og ikke i CD-spillern.![]()
Selger du cd-spilleren din har du råd til en fin en, en riaa OG en ny, meeeget brukbar cd-spiller.lars_erik skrev:Da har jeg samlet alt av mot, og legger en Anelse Brunt i snurrern :-\
Råd til en fin LP12? +++?Dazed skrev:Selger du cd-spilleren din har du råd til en fin en, en riaa OG en ny, meeeget brukbar cd-spiller.lars_erik skrev:Da har jeg samlet alt av mot, og legger en Anelse Brunt i snurrern :-\
Hva koster egentlig en fullt utbygd Linn LP12? Med passende riaa?![]()
Det vil jeg tro. Var det ikke en på forumet som ga 30K i sverige for en fin en nå for en uke eller to siden. Nye kan de vel koste et par hundre tusen hvis du vil være helt verst, men det er langt fra "nødvendig".lars_erik skrev:Råd til en fin LP12? +++?Dazed skrev:Selger du cd-spilleren din har du råd til en fin en, en riaa OG en ny, meeeget brukbar cd-spiller.lars_erik skrev:Da har jeg samlet alt av mot, og legger en Anelse Brunt i snurrern :-\
Hm.Dazed skrev:Det vil jeg tro. Var det ikke en på forumet som ga 30K i sverige for en fin en nå for en uke eller to siden. Nye kan de vel koste et par hundre tusen hvis du vil være helt verst, men det er langt fra "nødvendig".lars_erik skrev:Råd til en fin LP12? +++?Dazed skrev:Selger du cd-spilleren din har du råd til en fin en, en riaa OG en ny, meeeget brukbar cd-spiller.lars_erik skrev:Da har jeg samlet alt av mot, og legger en Anelse Brunt i snurrern :-\
http://www.kontrapunkt.no/prod_lyd.htm
Go for it!lars_erik skrev:Hm.Dazed skrev:Det vil jeg tro. Var det ikke en på forumet som ga 30K i sverige for en fin en nå for en uke eller to siden. Nye kan de vel koste et par hundre tusen hvis du vil være helt verst, men det er langt fra "nødvendig".lars_erik skrev:Råd til en fin LP12? +++?Dazed skrev:Selger du cd-spilleren din har du råd til en fin en, en riaa OG en ny, meeeget brukbar cd-spiller.lars_erik skrev:Da har jeg samlet alt av mot, og legger en Anelse Brunt i snurrern :-\
http://www.kontrapunkt.no/prod_lyd.htm
Viva Last Blues er fenomenal.united59 skrev:Palace Music - Viva Last Blues
![]()
Alt for lenge siden sist ja.
Får nesten lyst på noe å drikke, men har en hals som har vært leverens beste venn i to uker ..... :'(
Er denne rushdie-punken noe å høre på da? I edru tilstand?Roberten skrev:Viva Last Blues er fenomenal.united59 skrev:Palace Music - Viva Last Blues
Får nesten lyst på noe å drikke, men har en hals som har vært leverens beste venn i to uker ..... :'(
Kanskje på tide å vise halsen hvem som egentlig bestemmer i heimen ?
Mark Sultan - Sultanic Verses
![]()
Hysterisk fengende !
O ja, Sultanic Verses er knallgod, i alle tilstander. Kors på halsen. Sultan i toppform, noe av det beste han har gjort ved siden av BBQ albumet Tie Your Noose. Mannen er fantastisk sammen med King Khan, men han gjør seg såvisst ikke bort på egenhånd heller.united59 skrev:Er denne rushdie-punken noe å høre på da? I edru tilstand?Roberten skrev:Viva Last Blues er fenomenal.united59 skrev:Palace Music - Viva Last Blues
Kanskje på tide å vise halsen hvem som egentlig bestemmer i heimen ?
Mark Sultan - Sultanic Verses
![]()
Hysterisk fengende !
Gjorde et seriøst forsøk på å beseire halsen i går, men hevnen i dag var grusom
Så bare litt cognac i dag. Og litt matvin. Foreløpig..