baluba skrev:
RojohII skrev:
Perfekt søndag morgen-plate:
Som en som kjente Kenneth, så gjør det meg glad å tenke på at han opplevde slik produksjoner som dette. Han var faktisk en veldig fin person, selv når han var på snøvla. Jeg har bare gode minner om Kenneth, som den gangen vi jammet med Zippo-lightre på ølglass under en konsert med noe etno-greier på slutten av åttitallet. En kjernekar som led en tragisk skjebne.
Jeg har faktisk aldri hørt denne platen. Kan du gi en beskrivelse? Er det typisk westcoast?
Ja, Kenneth Sivertsen fremstod i mine øyne som en særdeles sympatisk kar, som til tross for sine problemer, var et undervurdert multitalent vi ikke har for mange av.
Derfor er jeg glad jeg har denne platen som et minne, da den viser Sivertesen på sitt lyseste. Et stjernelag han har med seg, men det låter ikke überavansert og avantgardisk. Veldig lette og fine melodier som gjør seg med så stødige musikere. Synes musikerne kler hverandre vedlig godt på denne produksjonen. Samspillet mellom Sivertsen, Mainieri og Levin er helt topp. Plata skaper i det hele en lun og lett stemning, om man kan si det slik. Litt westcoast kansje, men med det luftige nordiske i tillegg. En annen ting jeg tenker om denne platen, er hvordan den balanserer mellom det laidbacke, og det mer frempå og dramatiske. Behagelig og spennende samtidig.
Lyden er også bra. Klar, ren og med passe varme/fylde. Anbefales.
Har en MasVis av den også: