Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.925
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^Helt enig med Lyngen. Man har forskjellig smak, og man bør ha respekt for det.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    lars_erik skrev:
    ^Helt enig med Lyngen. Man har forskjellig smak, og man bør ha respekt for det.
    Den beste platen i verden er ikke Abbey Road, kun i dine ører ???

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Townes skrev:
    "Bånn" Iver

Må forberede meg på det værste i tilfelle max uflaks i stafetten.
    Rigget meg til i sweet spot og det hele, etter at eg innså at eg ikkje gadd å gjøre alle pliktene mine.

Kom til femte låta før eg fikk akutt kjedsomhetsinfarkt.
    Rart med det det der. Kjedelig er det jeg forbinder mye av din musikk med. Jeg liker musikk som har det lille ekstra, ikke bare standard erkekjedelig amerikansk gubberock. Som elg i solnedgang mot det rikere coverbildet til Justin Vernon.
    Rart og rart. Det er ikkje rarere enn at du tar feil ;D

Streken er enig? Det er vel få, om noen, som utviser større arroganse overfor andres musikksmak? Med unntak av meg sjøl såklart, men eg er jo en slamp.

Lyngen vet jo at eg kødder av og til..

U

utgatt60135

Gjest
    Townes skrev:
    Lyngen vet jo at eg kødder.
    Jeg har nok tatt det litt seriøst. Jeg skjønner at jeg har ertet på deg med kjedelig "gubberock" og da må jeg forvente at du tar igjen. Det er ok. Men jeg synes du tar i litt for mye og ofte så derfor kom det en salve til deg og din smak. Erting av hverandres musikksmak er bare gøy det, men inntil et visst punkt. Jeg synes det er nådd. Håper vi kan gi oss litt :). Vi har ganske ulik musikksmak og sånn er det bare.

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Fortsetter med det fantastiske albumet til Bon Iver...årets beste?

På vinyl selvfølgelig ;)

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:
    Nick Lowe - The old magic
    Nu, hva synes De? Jeg er litt ambivalent.

dag1234 skrev:
    Gutter. Lyttetråden er kanglefri sone. ;)
    Og hvilken tråd er det du er i, sa du? :p
    Jeg synes Lowe er kjedelig, og at han har gjort det mye bedre før.
    Ellers er jeg uten en tråd.
    :-*
    Det synes jeg også. Skuffelsen begynner å ta over. Han har laget mye fantastisk, men her virker det som om han går på tomgang. Et par forsøk på å spille gjennom platen etter første gang (streames over nett) har rett og slett blitt avbrutt mitt inni, for det har blitt nok. Jeg har faktisk skiftet til en annen Lowe-plate ved den ene anledningen. Ikke et godt tegn i det hele tatt. Kommer neppe til å kjøpe, noe jeg var sikker på at jeg kom til å gjøre i starten.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Townes skrev:
    Lyngen vet jo at eg kødder.
    Jeg har nok tatt det litt seriøst. Jeg skjønner at jeg har ertet på deg med kjedelig "gubberock" og da må jeg forvente at du tar igjen. Det er ok. Men jeg synes du tar i litt for mye og ofte så derfor kom det en salve til deg og din smak. Erting av hverandres musikksmak er bare gøy det, men inntil et visst punkt. Jeg synes det er nådd. Håper vi kan gi oss litt :). Vi har ganske ulik musikksmak og sånn er det bare.

1. At du kommer med salver angående gubberock har aldri falt meg særlig tungt for hjertet, og kommer ei aldri heller til å gjøre det. Spesielt ikkje siden det du tror er gubberock ikkje har noe med den saken å gjøre. Det er forskjell på Led Zeppelin og Status Quo.

2. Synes ikkje at eg har tatt hardt i, i det hele tatt. Bon Iver plata synes eg er dræta kjedelig, men allikevel bedre enn Fleet Foxes sin siste. Det er ikkje ment som kritikk mot deg, Lyngen, det er ment som kritikk mot plata. Det blir jo nødvendigvis, indirekte, også litt kritikk av din smak, siden du synes plata er fantastisk. Du får trøste deg med at du tilhører majoriteten her, så det er nok eg som er på bærtur. Du trenger altså overhodet ikkje ta deg nær av dette. Du har nok pitchfork i ryggen på denne.

3. Synes nivået "ertinga" du kaller det er på et helt passende nivå. Både du og eg har ganske klare oppfatninger om meninger rundt musikk, og da bør vi vel tåle et lite stikk i siden dersom den andre er uenig. Det er meg revnende likegyldig om folk måtte mene at Townes Van Zandt, Bill Morrisey, Little Feat, Muddy Waters etc. etc. er gæmlismusikk, søvndyssende og gjør seg best på et aldershjem. Eg tar meg aldri nær av sånt, har heller aldri gjort det. Da eg studerte var vi en fin gjeng som delte lesesal på hovedfagsnivå. Der var det "vanlig" å latterliggjøre musikksmaken min (at mye av det var gæmlis/gubberock), det var en del av den daglige humoren. I årene etter har de fleste kommet tilbake og spurt om de tinga eg hørte på dengang, og sagt at "det er jo egentlig jævli bra". Kanskje de også har blitt gæmliser, men eg velger å tro at den gode smak har innhentet dem.

M'kay?

Dagens første gubbe-plate, som kanskje er noe for fozzy, den gubben:

Robert Earl Keen - Ready for confetti

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:
    Nick Lowe - The old magic
    Nu, hva synes De? Jeg er litt ambivalent.

dag1234 skrev:
    Gutter. Lyttetråden er kanglefri sone. ;)
    Og hvilken tråd er det du er i, sa du? :p
    Jeg synes Lowe er kjedelig, og at han har gjort det mye bedre før.
    Ellers er jeg uten en tråd.
    :-*
    Det synes jeg også. Skuffelsen begynner å ta over. Han har laget mye fantastisk, men her virker det som om han går på tomgang. Et par forsøk på å spille gjennom platen etter første gang (streames over nett) har rett og slett blitt avbrutt mitt inni, for det har blitt nok. Jeg har faktisk skiftet til en annen Lowe-plate ved den ene anledningen. Ikke et godt tegn i det hele tatt. Kommer neppe til å kjøpe, noe jeg var sikker på at jeg kom til å gjøre i starten.
    Akk

Har den stående blant platene eg sparer til en grei anledning. Eg har hatt bange anelser lenge om at dette er mer "old" enn "magic". Tviler på han når høydene fra the convincer og the impossible bird. Det er sikkert koselig og grei bakgrunnsmusikk en søndags formiddag, men at han har levert betydelig bedre før er eg helt overbevist om, og det før eg har hørt en eneste tone fra denne.

Fristende å bare dure gjennom den på spotify no, og bli ferdig med den. Ble kjøpt inn rett og slett fordi han er en vidunderlig fin fyr.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Townes skrev:
    Dazed skrev:
    lars_erik skrev:
    Fortsetter å utforske denne herlige dama :)
    Jeg har faktisk sett henne live i Sarpsborg, sammen med 40-50 andre. :)
    Åh i hælvette. Det må ha vært litt av en konsertproduksjon. Svær scene?

Sorry, trøttis-humor i dag.
    Det var vi som så henne som var 40-50 stk, i Kullåsparken i Sarpsborg.

Tror både arrangøren og artisten var litt skuffet over oppmøtet. :)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Dazed skrev:
    Townes skrev:
    Dazed skrev:
    lars_erik skrev:
    Fortsetter å utforske denne herlige dama :)
    Jeg har faktisk sett henne live i Sarpsborg, sammen med 40-50 andre. :)
    Åh i hælvette. Det må ha vært litt av en konsertproduksjon. Svær scene?

Sorry, trøttis-humor i dag.
    Det var vi som så henne som var 40-50 stk, i Kullåsparken i Sarpsborg.

Tror både arrangøren og artisten var litt skuffet over oppmøtet. :)
    Skjønte det du ;)

Eg såg Terry Lee Hale på Madam felle for en god del år siden. Tre betalende. Det var nokså spesielt.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lytte litt til lokale krefter også:

Emmerhoff & the melancholy babies - Where the pale light creeps

De virker å ha skrudd ned tempo og volum litt.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.080
    Torget vurderinger
    2
    Prøvde meg på denne, men jeg måtte gi opp. Grusomt. Bånn Iver.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn