Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    Til Cola Zero passer det med denne. Uten briller, selvsagt :-*
    Selv ikke ølbriller hadde hjulpet i forhod til den bønsjen der. :eek:
    Dessuten passer ingenting godt med Cola Zero. Zero passer ikke i det hele tatt.

Selv har jeg hatt meg en strekk på sofaen med cd-en A Treasury Of English Song.

Engelske liedere av bl.a. Ireland, Vaughan-Williams og Britten. Vakkert, og noen ganger vart. Uansett avslappende. Får tankene på gli.
    Hodet i sweetspot, men sidelengs og litt lavt leie. En fin måte å oppleve slik musikk på. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Dette forstår man meget godt, selv etter at det er tomt for Cola Zero :'(
    Tomt for Cola Zero er ikke noe å gråte for, din pyse. Tomt for brunt brennevin klokken et natt til søndag derimot, det er noe å gråte for.
    Ja til og med vanlig glass-Cola er verdt å gråte for, under helt spesielle omstendigheter.

Jeg har satset på Purcells Dido & Æneas, Christie med Gens fransk bande. Lurer på hvorfor plateselskapene staver operaens mannlige hovedperson forskjellig?

Jeg tror årstallet for denne Erato-innspillingen er 1985. Vet ikke helt hvor cd-boksen står akkurat nå (litt kaos for tiden), men er det noen andre som kjenner/har den som kan bekrefte årstallet? Christie spilte den også inn på Harmonia Mundi på omtrent samme tid, hvis jeg ikke tar helt feil Samme franske bande, men en annen sopran. På mange måter lik tror jeg, men er ikke helt sikker. Har bare et spor på en samle-cd med Purcell fra Harmonia Mundi. En ganske fin samling som heter Prelude Baroque, som var en serie med de største barokk-komponistene. Har også en Händel og en Charpentier i samme serie. Husker godt jeg kjøpte dem for 10 eller 20 kroner stykket på Compacthuset i Haugesund.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Tøft Trane ! Jeg har denne lp'en.Den må vel være fra '74 eller deromkring.Min eldste plate.Den lå igjen etter ei dame som hadde leid hybel hos oss.

Hey,48 crash !

mvh. s,

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Der hører jeg plutselig Dido's Lament. Jeg tror denne operaen må være den eneste nesten alle kan være enige i at er altfor kort. Den kunne godt ha tålt ti minutter til, i alle fall. Men det at den er nesten presis en time gjør den velegnet til å introdusere nye lyttere til både opera og barokk vokalmusikk. Kanskje på tide å sjekke tv for underholdning, for jeg er litt tom for ideer nå. Ikke så rart, siden jeg har hørt på favorittinnspillingen av favorittoperaen min den siste timen.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    "Bånn" Iver

Må forberede meg på det værste i tilfelle max uflaks i stafetten.
    Rigget meg til i sweet spot og det hele, etter at eg innså at eg ikkje gadd å gjøre alle pliktene mine.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Townes skrev:
    "Bånn" Iver

Rigget meg til i sweet spot og det hele, etter at eg innså at eg ikkje gadd å gjøre alle pliktene mine.
    Onkel Finger ordner opp! ikke lytt på deg influensa før stafetten. JA! stafetten!! hvor er deltagerene. "jeg vil ikke være med" platen mi fikk dårlig score. Kom igjen JENTER!!! meld dere på

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    65finger skrev:
    Townes skrev:
    "Bånn" Iver

Onkel Finger ordner opp! ikke lytt på deg influensa før stafetten. JA! stafetten!! hvor er deltagerene. "jeg vil ikke være med" platen mi fikk dårlig score. Kom igjen JENTER!!! meld dere på

Dere snakker dere bort fra det som er viktig i livet. (HINT, se teksten ovenfor i store bokstaver)

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.576
    Torget vurderinger
    4
    1973
    mikefish skrev:
    Tøft Trane ! Jeg har denne lp'en.Den må vel være fra '74 eller deromkring.Den lå igjen etter ei dame som hadde leod hybel hos oss.

Hey,48 crash !

mvh. s,
    1973 etter hva jeg kan finne ut av.

Faktisk den første artisten jeg har klare minner om. I -73 satt jeg i sandkassa og gaula til 48-chrash uten å ane hva det var eller handlet om....en av de andre småtrolla hadde en storesøster som spilte Suzi Quatro så far & mor omtrent gikk fra vettet....og det syntes vi smågutta var ganske tøft.
    Tøff dame det der.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    Townes skrev:
    "Bånn" Iver

Takk Gud for onkler.

Kom til femte låta før eg fikk akutt kjedsomhetsinfarkt.

Skifter til denne

Hacienda - Big red and barbacoa

ch

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Antall liker
    1.483
    led zep 1.
    prøver å finne ut hvilken av 2 ulike pressinger er best (vinyl)

U

utgatt60135

Gjest
    Townes skrev:
    "Bånn" Iver

Kom til femte låta før eg fikk akutt kjedsomhetsinfarkt.
    Rart med det det der. Kjedelig er det jeg forbinder mye av din musikk med. Jeg liker musikk som har det lille ekstra, ikke bare standard erkekjedelig amerikansk gubberock. Som elg i solnedgang mot det rikere coverbildet til Justin Vernon.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn