Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.080
    Torget vurderinger
    2
    Byrds. Blandt de største amerikanske.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.555
    Dinosaur Jr - Quest

Kanskje først og fremst for Hot Burrito #2

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    Townes skrev:
    Eg såg Terry Lee Hale på Madam felle for en god del år siden. Tre betalende. Det var nokså spesielt.
    Det er utrolig, ja. Det har blitt meg fortalt at det var bra oppmøte når han var på Blå Rock i Tromsø. Kanskje på samme turnèen?

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    jowil skrev:
    Townes skrev:
    Eg såg Terry Lee Hale på Madam felle for en god del år siden. Tre betalende. Det var nokså spesielt.
    Det er utrolig, ja. Det har blitt meg fortalt at det var bra oppmøte når han var på Blå Rock i Tromsø. Kanskje på samme turnèen?
    Aner ikkje. Tipper det må ha vært i 2003 / 2004. "Please call your friends and tell them to come down here. Please" ;D

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    Townes skrev:
    jowil skrev:
    Townes skrev:
    Aner ikkje. Tipper det må ha vært i 2003 / 2004. "Please call your friends and tell them to come down here. Please" ;D
    Ånei, da har han vært flere ganger i Norge. Den konserten jeg tenker på må ha vært i '96 eller så. Latterlig dyktig gitarist/låtskriver som fortjener stinn brakke.

Edit: Snekker er'n også! 8)

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Townes skrev:
    Lydia Loveless - Indestructible machine

Du har ihvertfall skivene med de sjukeste covera, det skal du ha. Kanskje jeg burde begynne og sjekke ut innholdet også?!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    decibelius skrev:
    Townes skrev:
    Lydia Loveless - Indestructible machine

Du har ihvertfall skivene med de sjukeste covera, det skal du ha. Kanskje jeg burde begynne og sjekke ut innholdet også?!
    :)

Dette coveret er vel helt normalt? Det skildrer nok en typisk dag på landsbygda i det rurale sør.
    Fin plate er det óg :)

U

utgatt60135

Gjest
    Townes skrev:
    At du kommer med salver angående gubberock har aldri falt meg særlig tungt for hjertet, og kommer ei aldri heller til å gjøre det. Spesielt ikkje siden det du tror er gubberock ikkje har noe med den saken å gjøre. Det er forskjell på Led Zeppelin og Status Quo.
    Det kan virke som det er to former for gubberock, type Deep Purple og type Jackie Leven (Fidelity musikk).

Jeg bruker bare gubberock stemplet om den kjedelige varianten.

Bon Iver plata synes eg er dræta kjedelig, men allikevel bedre enn Fleet Foxes sin siste. Det er ikkje ment som kritikk mot deg, Lyngen, det er ment som kritikk mot plata. Det blir jo nødvendigvis, indirekte, også litt kritikk av din smak, siden du synes plata er fantastisk. Du får trøste deg med at du tilhører majoriteten her, så det er nok eg som er på bærtur. Du trenger altså overhodet ikkje ta deg nær av dette. Du har nok pitchfork i ryggen på denne.
    Ja, Bon Iver plata har blitt kritikerrost og jeg er temmelig sikker på at den kommer til å figurere på manges topplister. Så jeg bruker mer enn gjerne det argumentet mot at den er drætkjedelig ;). Det som hadde vært interessant å vite er hva det er som gjør at du synes den er kjedelig. Er det klangeffekten du ikke liker? Stemmen? Jeg klarer overhodet ikke å ta plata som kjedelig. Han har et uttrykk som er inderlig, intim og spennende. Men dette bør vi egenlig ta opp i rette tråd når tiden er inne.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Townes skrev:
    At du kommer med salver angående gubberock har aldri falt meg særlig tungt for hjertet, og kommer ei aldri heller til å gjøre det. Spesielt ikkje siden det du tror er gubberock ikkje har noe med den saken å gjøre. Det er forskjell på Led Zeppelin og Status Quo.
    Det kan virke som det er to former for gubberock, type Deep Purple og type Jackie Leven (Fidelity musikk).

Bon Iver plata synes eg er dræta kjedelig, men allikevel bedre enn Fleet Foxes sin siste. Det er ikkje ment som kritikk mot deg, Lyngen, det er ment som kritikk mot plata. Det blir jo nødvendigvis, indirekte, også litt kritikk av din smak, siden du synes plata er fantastisk. Du får trøste deg med at du tilhører majoriteten her, så det er nok eg som er på bærtur. Du trenger altså overhodet ikkje ta deg nær av dette. Du har nok pitchfork i ryggen på denne.
    Ja, Bon Iver plata har blitt kritikerrost og jeg er temmelig sikker på at den kommer til å figurere på manges topplister. Så jeg bruker mer enn gjerne det argumentet mot at den er drætkjedelig ;). Det som hadde vært interessant å vite er hva det er som gjør at du synes den er kjedelig. Er det klangeffekten du ikke liker? Stemmen? Jeg klarer overhodet ikke å ta plata som kjedelig. Han har et uttrykk som er inderlig, intim og spennende. Men dette bør vi egenlig ta opp i rette tråd når tiden er inne.
    AMG er inne på noe i si melding om Bon Iver:

"While most of the record is underwhelming sonically, the last track, "Beth/Rest," is laughable. Sounding like it was recorded using a five-dollar Casio and featuring some of the worst dueling sax/guitar solos you’d ever imagine, it shoots for a majestic, album-ending feel but instead sounds like the theme song to a horrible '80s movie about unicorns (only not that good)"

;D ;D ;D

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    4
    Townes skrev:
    Lyngen skrev:
    Townes skrev:

AMG er inne på noe i si melding om Bon Iver:

"While most of the record is underwhelming sonically, the last track, "Beth/Rest," is laughable. Sounding like it was recorded using a five-dollar Casio and featuring some of the worst dueling sax/guitar solos you’d ever imagine, it shoots for a majestic, album-ending feel but instead sounds like the theme song to a horrible '80s movie about unicorns (only not that good)"

;D ;D ;D

Likte den omtalen :)

Pleier å orientere meg litt på Pitchfork men jeg synes en god del av musikken der inkludert Bon Iver er monoton surring.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    united59 skrev:
    Nick Lowe - The Old Magic

Er litt gammel magi igjen ja :)
    For min del begynner jeg å bli redd for at det er litt for lite igjen av den gamle magien på akkurat denne utgivelsen, men er sterk i troen på at han kommer til å gjøre det skikkelig ved en senere anledning. Når har jeg dessverre tatt denne platen av short listen min. Får dessverre ikke taket på den i lengden, noe som kan skyldes at forventningene er skyhøye når han gir ut noe. Listen har han jo lagt sabla høyt med sine tidligere plater. ;)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.080
    Torget vurderinger
    2
    dag1234 skrev:
    Home at last. Thank God Almighty, I'm home at last.

Noir Dèsir - Des Visages Des Figures Inspirert av den evig pinte Lyngen.
    Er det gubberock?

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    rolfozzy skrev:
    dag1234 skrev:

Er det gubberock?
    Kommer helt an på hva du mener med gubberock. ;) Men ikke det første som faller meg inn. Typisk Lyngen-rock, heller.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.266
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    united59 skrev:

For min del begynner jeg å bli redd for at det er litt for lite igjen av den gamle magien på akkurat denne utgivelsen, men er sterk i troen på at han kommer til å gjøre det skikkelig ved en senere anledning. Når har jeg dessverre tatt denne platen av short listen min. Får dessverre ikke taket på den i lengden, noe som kan skyldes at forventningene er skyhøye når han gir ut noe. Listen har han jo lagt sabla høyt med sine tidligere plater. ;)
    Du er for optimistisk, og forventninger er bare tull!
    Etter hver godplate man kommer over, bør man gå inn i en debriefing slik at man blir nullstillt til neste gang. :)

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    dag1234 skrev:
    atonal skrev:
    Dette forstår jeg ikke! Sikkert bare drit, uansett.
    Ganske trang i nøtta sjøl, skal jeg si deg. Helt utrolig hva jeg kan klare å ikke få inn. Bare spør lars_erik.
    Føles godt å ikke være alene om dette ;D

---
    Neida, skal vel klare å gi dette og hint en sjans ;)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.080
    Torget vurderinger
    2
    united59 skrev:
    baluba skrev:
    united59 skrev:

Etter hver godplate man kommer over, bør man gå inn i en debriefing slik at man blir nullstillt til neste gang. :)
    Jeg liker godt den gode gamle Nick Lowe, men denne syns jeg ikke noe om. Taffelpop.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.266
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    rolfozzy skrev:
    united59 skrev:
    baluba skrev:
    united59 skrev:
    Jeg liker godt den gode gamle Nick Lowe, men denne syns jeg ikke noe om. Taffelpop.
    Er det noe galt med taffelpop også nå?
    GOD taffelpop, vel og merke ;D

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:

Ah C´est trés bien Dag. Continue comme ca!

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    united59 skrev:
    baluba skrev:
    united59 skrev:

Syns det hjalp å ta noen runder med ECT mellom hver utgivelse. Det var litt som en ny start. Så lenge det varte.

U

utgatt60135

Gjest
    Anonym skrev:
    Pleier å orientere meg litt på Pitchfork men jeg synes en god del av musikken der inkludert Bon Iver er monoton surring.
    Fyyyyyyyyyyyyyyyyyy!!!

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn