Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Home at last. Thank God Almighty, I'm home at last.

Noir Dèsir - Des Visages Des Figures Inspirert av den evig pinte Lyngen.
    Ah C´est trés bien Dag. Continue comme ca!
    Selv uten én time franskundervisning så tror jeg at jeg skjønner hva du skriver ;D. ("Man kan fortsatt komme seg fremover selv med trefot" eller noe i den dur. Kloke ord om å ikke la hindringene i livet stoppe oss i å stadig søke videre.)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.266
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    dag1234 skrev:
    united59 skrev:
    baluba skrev:
    united59 skrev:
    Nick Lowe - The Old Magic
    Er litt gammel magi igjen ja :)
    For min del begynner jeg å bli redd for at det er litt for lite igjen av den gamle magien på akkurat denne utgivelsen, men er sterk i troen på at han kommer til å gjøre det skikkelig ved en senere anledning. Når har jeg dessverre tatt denne platen av short listen min. Får dessverre ikke taket på den i lengden, noe som kan skyldes at forventningene er skyhøye når han gir ut noe. Listen har han jo lagt sabla høyt med sine tidligere plater. ;)
    Du er for optimistisk, og forventninger er bare tull!
    Etter hver godplate man kommer over, bør man gå inn i en debriefing slik at man blir nullstillt til neste gang. :)
    Syns det hjalp å ta noen runder med ECT mellom hver utgivelse. Det var litt som en ny start. Så lenge det varte.
    Elektrosjokk er bra ja.
    Men du må få meir strøm gjennom systemet, ikke noen småstøt bare :)

For meg er det litt motsatt, spille ny Nick Lowe gjør meg rolig og harmonisk. Slik at jeg slipper ECT og kan høre på litt aggressiv musikk..

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    united59 skrev:
    dag1234 skrev:
    united59 skrev:
    baluba skrev:
    united59 skrev:
    For min del begynner jeg å bli redd for at det er litt for lite igjen av den gamle magien på akkurat denne utgivelsen, men er sterk i troen på at han kommer til å gjøre det skikkelig ved en senere anledning. Når har jeg dessverre tatt denne platen av short listen min. Får dessverre ikke taket på den i lengden, noe som kan skyldes at forventningene er skyhøye når han gir ut noe. Listen har han jo lagt sabla høyt med sine tidligere plater. ;)
    Etter hver godplate man kommer over, bør man gå inn i en debriefing slik at man blir nullstillt til neste gang. :)
    Syns det hjalp å ta noen runder med ECT mellom hver utgivelse. Det var litt som en ny start. Så lenge det varte.
    Elektrosjokk er bra ja.
    Men du må få meir strøm gjennom systemet, ikke noen småstøt bare :)

For meg er det litt motsatt, spille ny Nick Lowe gjør meg rolig og harmonisk. Slik at jeg slipper ECT og kan høre på litt aggressiv musikk..
    Du må skru strømmen på full guffe skal den røske tilstrekkelig opp i barken.

Men jeg bretter servittene:

Cyndi Lauper - True colors

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Ane Brun - It All Starts With One

Sannsynligvis drittmusikk som jeg tror jeg forstår meg på, men noen må være masochister her i verden også.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    united59 skrev:
    rolfozzy skrev:
    united59 skrev:
    baluba skrev:
    united59 skrev:
    Jeg liker godt den gode gamle Nick Lowe, men denne syns jeg ikke noe om. Taffelpop.
    Er det noe galt med taffelpop også nå?
    GOD taffelpop, vel og merke ;D
    Nei, det er ingenting galt med god taffelpop. Slikt går rett hjem hos meg. Det gjorde også denne, men følelsen varte ikke. Riktignok hørte jeg hele albumet mens jeg holdt på med andre ting (streaming, seff). Neste dag forsøkte jeg å sette meg ned. Det endte med at jeg brøt av midtveis, for å gjøre noe som strengt tatt kunne vente. Tredje gang endte det med at jeg skiftet til The Impossible Bird, også omtrent midtveis. Det er ikke noe godt tegn at jeg skrifter til en eldre plate av samme artist, før jeg er ferdig med den platen jeg hører på. Derfor stiller jeg meg litt ambivalent. Det må være noe som kjeder meg, og det er garantert ikke det behagelige elementet. Musikk kan nesten ikke bli for behagelig for meg, sålenge det er hensikten med musikken. Det er det her, men det er noe som mangler på gjennomføringen. Jeg henger bare ikke med helt til endes, og derfor kommer jeg ikke til å kjøpe med det første.

Pianokonserter av Mozart spilte jeg utrolig lite av for 20 år siden. Da gikk det i det tyvende århundre og barokk (eller enda eldre musikk). Dårlig smak var det ikke, men altfor smal. Og ikke minst snobbete i sin samtid. Beste eksempel på åndssnobberi er å like klassisk, men ikke Mozart. Jeg har vært der, i likhet med mange andre. I dag vet jeg altfor godt hvilket skattkammer som er sørgelig underrepresentert i mitt yngre liv, og bruker det som en unnskyldning for å fryde meg over grå hår.

Vladimir Ashkenazys innspillinger av pianokonserter over 10 cd-er har jeg aldri fått høre i helhet, og har ingen planer om å gjøre det i dag heller.
    Men en dose på en cd bør være greit, før jeg begynner å orientere meg på nytt.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.925
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    Israel Nash Gripka - Barn doors and concrete floors Så blir Townes og glad. Nesten som APs valgkamp dette.
    På tide å gjøre en arme trønder glad? :-\

Mens man venter på at noen finner opp en fungerende medisin for teflonhjerner, spilles denne fabelaktige plata.

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.925
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    atonal skrev:
    Dette forstår jeg ikke! Sikkert bare drit, uansett.
    Ganske trang i nøtta sjøl, skal jeg si deg. Helt utrolig hva jeg kan klare å ikke få inn. Bare spør lars_erik.
    Jepp.
    Og det er utrolig hva den samme trønderen kan få inn i nøtta di-gjennom 64787563 meldinger om ripping og hjemmebrenning. For så å oppleve at alt går i glemmeboka igjen ??? :p :-\ :'( :'(

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    The Best of R.E.M. DVDAudio 5.1...
    DVD-A benytter PCM (som CD), men tillater økt oppløsning på 192kHz samplingsrate, 24-bit i stereo, eller 96kHz samplingsrate, 24-bit i 5.1 kanaler. CD tillater til sammenligning 44.1kHz samplingsrate, 16 bit og stereo.
    Det er omstridt hvorvidt denne økte oppløsningen faktisk fører til hørbart bedre lyd.

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    atonal skrev:
    Ganske trang i nøtta sjøl, skal jeg si deg. Helt utrolig hva jeg kan klare å ikke få inn. Bare spør lars_erik.
    Jepp.
    Og det er utrolig hva den samme trønderen kan få inn i nøtta di-gjennom 64787563 meldinger om ripping og hjemmebrenning. For så å oppleve at alt går i glemmeboka igjen ??? :p :-\ :'( :'(
    Ikke sipp lars_erik. Du kommer ingen vei med den der emotional blackmailen din.

Topp Iver - s/t

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.925
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    atonal skrev:
    Jepp.
    Du skulle ikke drikke hjemmebrenten! Ei heller røyke den :'(

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    atonal skrev:
    Jepp.
    Jeg puttet den i nesa. Det var ikke så ille som du ville ha det til.

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Townes skrev:
    decibelius skrev:
    Townes skrev:
    Lydia Loveless - Indestructible machine

Du har ihvertfall skivene med de sjukeste covera, det skal du ha. Kanskje jeg burde begynne og sjekke ut innholdet også?!
    :)

Dette coveret er vel helt normalt? Det skildrer nok en typisk dag på landsbygda i det rurale sør.
    Fin plate er det óg :)
    Synes den platen er bra jeg også, deler av den er veldig bra. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    atonal skrev:
    Jepp.
    Sålenge du ikke tar den intravenøst eller rektalt så tror jeg det går greit.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    atonal skrev:
    Jepp.
    Sålenge du ikke tar den intravenøst eller rektalt så tror jeg det går greit.
    Husker det var noen som eksperimenterte med ølklystér i oppveksten, ellers var jo klassikeren å stå på hodet og drikke. Alt for å få litt ekstase.

Girls - Father, son, holy ghost

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:
    Topp Iver - s/t
    Jeg har også hørt på Topp Vinter (Bon Iver betyr god vinter oversatt fra fransk) i kveld. Denne gangen i sweetspot og ble veldig ovverasket over meget dårlig lydkvalitet på en låt, men de påfølgende var bra igjen. Hadde teknikeren drukket da?

Vel, super plate i allefall :D.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den opprinnelige teknikeren på en produksjon jeg måtte fullføre led et slag under produksjonstiden, og miksene ble ikke helt det samme etter hendelsen. Det var derfor jeg ble bedt om å ta mastringen. Noen av miksene måtte tas på ny når han hadde kommet seg mer etter slaget.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Topp Iver - s/t
    Jeg har også hørt på Topp Vinter (Bon Iver betyr god vinter oversatt fra fransk) i kveld. Denne gangen i sweetspot og ble veldig ovverasket over meget dårlig lydkvalitet på en låt, men de påfølgende var bra igjen. Hadde teknikeren drukket da?

Vel, super plate i allefall :D.
    Etter å ha blitt gjort opperksom på det, så synes jeg lyden er ganske gneldrete på store deler av plata. Tror teknikkeren kanskje kan ha sniffet navlerusket til lars_erik.

Lars Winnerbäck - Om du lämnade mig nu

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Bent skrev:
    Townes skrev:
    decibelius skrev:
    Townes skrev:
    Lydia Loveless - Indestructible machine

Du har ihvertfall skivene med de sjukeste covera, det skal du ha. Kanskje jeg burde begynne og sjekke ut innholdet også?!
    :)

Dette coveret er vel helt normalt? Det skildrer nok en typisk dag på landsbygda i det rurale sør.
    Fin plate er det óg :)
    Synes den platen er bra jeg også, deler av den er veldig bra. :)
    Setter på denne jeg og.

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:
    Etter å ha blitt gjort opperksom på det, så synes jeg lyden er ganske gneldrete på store deler av plata. Tror teknikkeren kanskje kan ha sniffet navlerusket til lars_erik.
    Hva slags anlegg har du ´a?

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Hva slags anlegg har du ´a?
    En kasettspiller kjøpt på Nille ;D (og litt annet småsnaks raska sammen fra containere og diverse grøftekanter.)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.555
    united59 skrev:
    baluba skrev:
    united59 skrev:

Her tror jeg at jeg sier meg enig med united59, den passer i hvert fall som hånd i hanske just nu.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.555
    vargen skrev:
    På hvilken måte er dette bandet linket til porcupine tree/steven wilson, vargen ?
    For jeg tar det forgitt at det finnes en connection ;)

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Roberten skrev:
    vargen skrev:
    På hvilken måte er dette bandet linket til porcupine tree/steven wilson, vargen ?
    Ouh, der tok du meg.;) Har noen gode venner som mener jeg bør høre på litt annet enn PT og SW hele tiden.;) Men det blir nok rett tilbake til den nye SW-skiva etter denne!

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.555
    vargen skrev:
    Roberten skrev:
    vargen skrev:
    Ouh, der tok du meg.;) Har noen gode venner som mener jeg bør høre på litt annet enn PT og SW hele tiden.;) Men det blir nok rett tilbake til den nye SW-skiva etter denne!
    Vennene dine vil deg vel, du bør høre på de :) Men ja, det får være måte på sprelsk oppførsel, så det er best med en runde Wilson etterpå ;D

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Roberten skrev:
    vargen skrev:
    Roberten skrev:
    vargen skrev:
    Vennene dine vil deg vel, du bør høre på de :) Men ja, det får være måte på sprelsk oppførsel, så det er best med en runde Wilson etterpå ;D
    Hehe.;) Joda, det går faktisk i litt annet enn PT/SW/no-man/Katatonia/Anathema og Opeth her. Men, av en eller annen sær grunn er jeg relativt sjelden pålogget når jeg hører på "annet".;)

Satte forresten på en annen skive fra Spocks Beard jeg, så jeg dro en liten hvit en når jeg sa at jeg skulle sette på SW. ;D

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

laidback

Hi-Fi entusiast