Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt60135

Gjest
    Hansern skrev:
    Litt uheldig ordvalg av Lyngen ....
    Ja, nei det er bare slengt ut 8).

Noen meninger om Atlas Sound? Virker som det er beste plate fra sideprosjektet. Utvilsomt flinke musikere, men noen synes kanskje det blir litt for distansert. Jeg liker stemingen! Men liker best Microcastle fra hovedbandet(?) Deerhunter.

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    Lyngen skrev:
    united59 skrev:
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Var det så ikke??
    Musikk som får sjela mi til å vrenges, men ikke vet jeg hvorfor.
    Fordi den truer med å berøre den?

Fordi jeg nekter å la den berøre ;).

Nei, jeg klarer bare ikke køntri/americana. Det blir litt som å høre på dansemusikk. Klarer ikke ....
    Husker jeg også hadde det sånn. Alle rundt meg virret rundt i en slags låvetåke og hørte alskens harrycountry av striglete herrer med selvlysende neonskjorter og plasthatter. Klarte aldri å forstå den fascinasjonen. Men så fikk jeg høre Copperhead Road og skjønte brått at det eksisterte ekte følelser der også.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Lyngen skrev:
    united59 skrev:
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Var det så ikke??
    Musikk som får sjela mi til å vrenges, men ikke vet jeg hvorfor.
    Fordi den truer med å berøre den?

Fordi jeg nekter å la den berøre ;).

Nei, jeg klarer bare ikke køntri/americana. Det blir litt som å høre på dansemusikk. Klarer ikke ....
    Du forkaster det varme og rotekte med det kjølige og distanserte? Greit nok. Men dog ikke at du trør det ned i dansesøla.

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.062
    Sted
    Sortland
    Lyngen skrev:
    Noen meninger om Atlas Sound? Virker som det er beste plate fra sideprosjektet. Utvilsomt flinke musikere, men noen synes kanskje det blir litt for distansert. Jeg liker stemingen! Men liker best Microcastle fra hovedbandet(?) Deerhunter.
    Vel...fruen syns det var fint :)
    ikke helt min tekopp. Men flinkt og orntlig gjort, gode melodier - men kansje ikke helt der oppe?
    litt uspennende lydbilde.
    så mye å velge mellom - må være hard på hånden i den fasen jeg er i nå ;D
    - kun det eksepsjonelle slipper gjennom sensuren 8)

U

utgatt60135

Gjest
    Karma skrev:
    Du forkaster det varme og rotekte med det kjølige og distanserte?
    Nei, det handler bare om man ikke liker alle sjangre.

jowil skrev:
    Men så fikk jeg høre Copperhead Road og skjønte brått at det eksisterte ekte følelser der også.
    Ok,

Førsteinntrykket er at det går fint an å høre på dette :).

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.062
    Sted
    Sortland
    jowil skrev:
    Husker jeg også hadde det sånn. Alle rundt meg virret rundt i en slags låvetåke og hørte alskens harrycountry av striglete herrer med selvlysende neonskjorter og plasthatter. Klarte aldri å forstå den fascinasjonen. Men så fikk jeg høre Copperhead Road og skjønte brått at det eksisterte ekte følelser der også.
    ;)Word vi er vel flere som har måttet bite i hestemøkka....... ;)
    selv om jeg både kjøpte og likte 'Guitars, Cadillacs, etc' når den kom ut ::)
    skjems ikke over det, det er bare det at mesteparten av musikken som gis ut nå er kjedelig,
    når man har vært igjennom to revivalbølger blir de resterende litt kjedelige.
    Det er vanskelig å finne opp kruttet på nytt; det er langt mellom de virkelig originale artistene.
    Har man kort lyttehistorie kan originale ting dukke opp ofte, så får vi være tilgitt - vi som har hørt på musikk en stund - når vi påpeker at Dylan gjorde det først. Men vi må også forstå at det kommer av vår historie -en historie en normal 25-35 åring ikke har.
    Dessuten kan vel alle enes om at det finnes bare to typer musikk (sjangre om du vil):
    God musikk og dårlig musikk.

Det er imidlertid en artig og viktig diskusjon :D

U

utgatt60135

Gjest
    En liten dose råtøff musikk før Skavlan og pizza for å riste av meg køntrien, hehe.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    Led Zeppelin - Houses of the holy

Der går min tålegrense. Det hadde ikke jeg kommet på i komatøs tilstand å spille. Ikke i noen annen tøs heller, for den del. I min verden er det der bare heslig og stygt. Verre enn brune sko til sorte benklær. Usmakelig og utålelig.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:

Der går min tålegrense. Det hadde ikke jeg kommet på i komatøs tilstand å spille. Ikke i noen annen tøs heller, for den del. I min verden er det der bare heslig og stygt. Verre enn brune sko til sorte benklær. Usmakelig og utålelig.
    Da får en bare takke høyere makter for at vi lever i forskjellig verden...

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:

Visste ikke at du trodde på høyere makter en gang. Når står ikke verden til påske! Men hvilken verden, min eller din?

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    Visste ikke at du trodde på høyere makter en gang. Når står ikke verden til påske! Men hvilken verden, min eller din?
    Høyere makter trenger ikkje være av åndelige karakter, vel?
    Men nei, det finnes nok folk med sterkere tru enn meg.

Vi får håpe det er den verdenen kor Led Zep er heslig og stygt er den som ikkje står til over påske...

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:

Vi får håpe det er den verdenen kor Led Zep er heslig og stygt er den som ikkje står til over påske...
    Du verden.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:

Du verden.
    No begynte No quarter... En verden kor dette er heslig og stygt og ikkje direkte grisefett, må i alle fall, om ikkje annet, være en nokså surrealistisk og absurd verden. Det har jo sine sider det óg...

On another note: Dwight rules!!!!!!

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:

Du verden.
    No begynte No quarter... En verden kor dette er heslig og stygt og ikkje direkte grisefett, må i alle fall, om ikkje annet, være en nokså surrealistisk og absurd verden. Det har jo sine sider det óg...

On another note: Dwight rules!!!!!!
    Jeg sier bare: Hver mann sin fotball!

Vedlegg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn