Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.514
    Townes skrev:

The besnard lakes are the roaring night

Sliter med å høre det store i dette altså...
    Jeg er utrolig skuffet over 'are the roaring night.' Deres forrige langspiller; 'are the dark horse' er så utrolig mye bedre at man kan lure på om de i det hele tatt har vært ved bevissthet.
    Den kan du høre her: http://open.spotify.com/album/7xreY0UQ9WW72U3XaVkUXS

Jeg hører på denne

Riktignok fra harddisk, men man kan også høre på den her: http://open.spotify.com/album/6mKU4mCwPxx6hxSnu6zeGo

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er tid for litt Beatles i kveld. Venter besøk av en gammel, genuin og amerikansk hippie (som hevder at han ikke var på Woodstock!), så jeg forsøker å komme i litt sekstitallsform uten jazz-sigaretter eller lignende hjelpemidler. Derfor har jeg satt på "Magical Mystery Tour", stereo denne gang til ære for Stax. Nå begynner dere sikkert å bli lei av mitt mas om Stax-ene mine. Derfor skal jeg avslutte med en kommentar om at musikk gjør oss snille hvis vi tillater oss det. Min lavere innsats i OT skyldes nok utvilsomt at det ble liv i HeadFi-riggen. Lytt til musikk, og glem livets mørke side noen ganger. HFS må forbli et musikk og lydforum, og det er litt tragisk når det er større aktivitet på OT enn i musikk-kategoriene. Og pt tipper jeg at OT har flere ganger større aktivitet enn alle musikktrådene tilsammen. Eneste lyspunkt er albumstafetten, som er et prisverdig foretak. :)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.514
    baluba skrev:
    Og pt tipper jeg at OT har flere ganger større aktivitet enn alle musikktrådene tilsammen.
    Det vil alltid være enklere å polarisere og marginalisere enn å faktisk dele av seg selv i form av musikk/lydsnakk. Slik er nå engang livet.
    Skal man legge seg ned og gråte ?
    Slettes ikke.
    Man kan for eksempel fyre i ovnen og danse rundt på stuegulvet med et glass Riesling og synge med på denne http://open.spotify.com/track/24Xzy9LrLZsWW0vfHAj4Yy
    eller denne http://open.spotify.com/track/7EPHdNMQA9R2wrMrEWfcKW

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    46
    Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    baluba skrev:
    Og pt tipper jeg at OT har flere ganger større aktivitet enn alle musikktrådene tilsammen.
    Det vil alltid være enklere å polarisere og marginalisere enn å faktisk dele av seg selv i form av musikk/lydsnakk. Slik er nå engang livet.
    Skal man legge seg ned og gråte ?
    Slettes ikke.
    Man kan for eksempel fyre i ovnen og danse rundt på stuegulvet med et glass Riesling og synge med på denne http://open.spotify.com/track/24Xzy9LrLZsWW0vfHAj4Yy
    eller denne http://open.spotify.com/track/7EPHdNMQA9R2wrMrEWfcKW
    Jeg gråter meg i søvn hver natt, etter at jeg har bedt en aftenbønn for alle ateister på HFS' sjeler. ;D
    Og så står jeg opp etter noen timers søvn, og ser at det fremdeles er mer interessant å diskutere pedofile prester enn musikk. Da gråter jeg nok engang, og tilbringer de neste seks timene i dyp og konsentrert bønn - for de frafalne barbarene på HFS. Jeg er så glad i mennesker, ser du. South Park har jo bevist at helvetet er et utrivelig sted hvis du ikke er homofil og ikke er uhelbredelig fotfetisjist. ::)

Takk til Todd. Den står klar til avspilling nå, så jeg slipper å illustrere min post. Det er altså Rattlesnakes av Lloyd Cole & The Commotions som skal spilles nå. I sin tid var det et av årets store høydepunkt for meg. Det er alltid gøy å bli minnet på slike store album som har gjort et uutslettelig inntrykk på en ung mann.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    baluba skrev:
    Jeg gråter meg i søvn hver natt, etter at jeg har bedt en aftenbønn for alle ateister på HFS' sjeler. ;D
    du trenger ikke bruke energien på aftenbønn for meg. Vinylguden gjør meg fast og sterk. ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    baluba skrev:
    du trenger ikke bruke energien på aftenbønn for meg. Vinylguden gjør meg fast og sterk. ;)
    Beklager, men jeg får ikke sove før jeg har gjort det. Om det mot all formoding skulle medføre ubehagelig behagelige omgivelser med skjønn korsang i evigheten får du ha meg unnskyldt... ;D

Mvh
    8)

Psst: Påskeferien har begynt for meg, og jeg starter høytiden med Violent Femmes "The Blind Leading the Naked". Artig gjenhør fra åttitallet. "Old mother Reagen went to heaven and pearly gates where stopped".

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Townes skrev:

The besnard lakes are the roaring night

Sliter med å høre det store i dette altså...
    Jeg er utrolig skuffet over 'are the roaring night.' Deres forrige langspiller; 'are the dark horse' er så utrolig mye bedre at man kan lure på om de i det hele tatt har vært ved bevissthet.
    Den kan du høre her: http://open.spotify.com/album/7xreY0UQ9WW72U3XaVkUXS

Jeg hører på denne

Riktignok fra harddisk, men man kan også høre på den her: http://open.spotify.com/album/6mKU4mCwPxx6hxSnu6zeGo
    Faèn, det var godt å høre at det ikkje bare er meg... Har begynt å betvile min egen gode smak ved enkelte tilfeller i det siste. Det hender et unsiont anmelderkorps er helt fra seg av begeistring over ting eg ikkje fatter ka som er bra med...

Fjellgeitene snurres for en av de siste gangene før dommen nå...

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.514
    Det er overhodet ingen grunn til bekymring, townes.

Siden det er snakk om Besnard Lakes, og jeg av en eller annen uforståelig grunn ikke er oppsatt med platespiller på kontoret, blir det 'Are The Dark Horse,' herfra http://open.spotify.com/album/7xreY0UQ9WW72U3XaVkUXS

Spotify har brukbart utvalg av Mountain Goats, jeg er fortsatt usikker på om 'We Shall All Be Healed' var det mest formålstjenlige valget, men det blir uansett spennende å lese hva du synes.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.073
    Torget vurderinger
    2
    Denne liker jeg. God gammelt gitarøs med fengende melodier.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

Omsider dumpa feitaboogieultrasuperdupergigamegadeluxe utgåva av vinylen ned i postkassen, så ventetida er over :) (Har kunnet høre den nokså lenge, men vært disiplinert som faèn for en gangs skyld)

Kun snurret LP 1 til nå, og er positivt overrasket / lettet! Har faktisk trua på dette, sjøl om mange pålitelige kompiser har vært nokså avmålt.

Glede seg til fortsettelsen (blir tidlig kveld for kid'n) :)

pstraums

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    119
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Dette er jo GØY da !!

Litt nytt og litt gammalt (og føtti katta .. begge råkker villt!) Er vel minst 25 år mellom disse ?

&

har det blitt spillt mye fra i dag :)

\\m//

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1
    Townes skrev:

Omsider dumpa feitaboogieultrasuperdupergigamegadeluxe utgåva av vinylen ned i postkassen, så ventetida er over :) (Har kunnet høre den nokså lenge, men vært disiplinert som faèn for en gangs skyld)

Kun snurret LP 1 til nå, og er positivt overrasket / lettet! Har faktisk trua på dette, sjøl om mange pålitelige kompiser har vært nokså avmålt.

Hvordan er kvaliteten på vinylen? Mitt eks hadde en fin første side mens side 2, 3, og 4 hadde svak men konstant støy i venstre kanal.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Wergeland skrev:
    Townes skrev:

Hvordan er kvaliteten på vinylen? Mitt eks hadde en fin første side mens side 2, 3, og 4 hadde svak men konstant støy i venstre kanal.
    Nå spilte jeg på forholdsvis moderat volum for ikke å vekke den lille, men for meg virket samtlige fire sider lytefrie.
    Skal se om eg rekker gi den en snurr til i løpet av kvelden.

Wergeland: No satte eg på side 2, og jo det er faktisk en svak konstant støy i venstre kanal. Helvetes drit. La ikkje merke til det første gangen, då surret eg rundt og gjorde alt mulig annet samtidif.

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1
    Townes skrev:
    Wergeland skrev:
    Townes skrev:

Nå spilte jeg på forholdsvis moderat volum for ikke å vekke den lille, men for meg virket samtlige fire sider lytefrie.

Wergeland: No satte eg på side 2, og jo det er faktisk en svak konstant støy i venstre kanal. Helvetes drit. La ikkje merke til det første gangen, då surret eg rundt og gjorde alt mulig annet samtidif.
    Ja, det er noe helvetes drit. Hele batchen er feilpresset. Jeg venter på repress av den amerikanske utgaven.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Wergeland skrev:
    Townes skrev:
    Wergeland skrev:
    Townes skrev:

Den bør vi som bladde opp USD 100 (incl. shipping) få temmelig rabbatert... Makan.

Ja, det er noe helvetes drit. Hele batchen er feilpresset. Jeg venter på repress av den amerikanske utgaven.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn