Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Har hatt denne i hylla en ukes tid.På tide med en gjennomlytting :

Yo La Tengo - I'm not afraid of you

mvh. s,

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    Dimittam peccata vestra

Tror jeg, min latin er ikke engang hva den aldri har vært.
    Så tror jeg heller ikke du var så flink på søndagsskolen, Roberten.
    Man hadde da vel fri om søndagene? Da var man jo stort sett bakfull og jævli. I alle fall fra 4.klassen og utover.

Hører på denne gosaken:

Danny Schmidt - Instead the forest rose to sing. Veldig bra singer/songwriter plate. Muligens verdt en lytt, dag?

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    Dimittam peccata vestra

Man hadde da vel fri om søndagene? Da var man jo stort sett bakfull og jævli. I alle fall fra 4.klassen og utover.

Hører på denne gosaken:

Danny Schmidt - Instead the forest rose to sing. Veldig bra singer/songwriter plate. Muligens verdt en lytt, dag?
    Nei, hvordan kunne jeg tro noe annet? En stril og en østlending.

Tipset ditt Townes er lagt til spillelista på Spotify, jeg venter og venter på enda en dac som forhåpentlig kommer i løpet av en dag eller to. Da skal det spilles!

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.505
    Først og fremst, takk for tilliten, Fingern ! Slikt varmer.

dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    Dimittam peccata vestra

Hører på denne gosaken:

Tipset ditt Townes er lagt til spillelista på Spotify, jeg venter og venter på enda en dac som forhåpentlig kommer i løpet av en dag eller to. Da skal det spilles!
    Jaha, jeg antar at det er fra sine fjerneste man skal høre det.

Where The Action Is!, Los Angeles Nuggets

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Tipper Roberten var en praktelev, boka full av stjerner, fikk spille Jesusbarnet under juleforestillingen og 40 studiepoeng i flanellografi.

Kom i dag:

Laura Marling - I speak because I can

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.505
    Hellsongs - Songs In The Key of 666

noen ganger trenger jeg deres versjon av Symphony Of Destruction

@Dag, jeg var sjelden hjemme, eller i landet for den saks skyld, i helgene, så det ble svært lite søndagsskole på meg. Sannsynligvis ikke en eneste én faktisk. Så din skepsis ovenfor meg er nok godt begrunnet.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:

@Dag, jeg var sjelden hjemme, eller i landet for den saks skyld, i helgene, så det ble svært lite søndagsskole på meg. Sannsynligvis ikke en eneste én faktisk. Så din skepsis ovenfor meg er nok godt begrunnet.
    Som din selverklærte imagekonsulent arbeider jeg stenhårdt. Og du bidrar ikke positivt :mad:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    Dimittam peccata vestra

Hører på denne gosaken:

No er eg bare sånn middels oppegående når det kommer til datamaskiner og denslags, men eg trodde det var nok med én dac?

Denne nå:

John Mellencamp - No better than this

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.505
    65finger skrev:
    Roberten skrev:

Som din selverklærte imagekonsulent arbeider jeg stenhårdt. Og du bidrar ikke positivt :mad:
    Fillern, her må jeg bare beklage, Fingern, det er en knallhard og utfordrende oppgave du har tatt på deg.
    Så alt dette snakket om at ærlighet varer lengst og viser karakter er bare bambus og vissvass ?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    65finger skrev:
    Roberten skrev:

Fillern, her må jeg bare beklage, Fingern, det er en knallhard og utfordrende oppgave du har tatt på deg.
    Så alt dette snakket om at ærlighet varer lengst og viser karakter er bare bambus og vissvass ?
    Dette vet du Roberten, du er jo kommunikasjonsekspert!!

golyngset

Medlem
    Ble medlem
    23.11.2007
    Antall liker
    0
    Sted
    Kaupanger, Sogn
    Gorillaz - Plastic Beach ;D
    Ei skikkeleg godplate, Damon Albarn og gjengen i kjend stil. Gode samarbeid med bla. gamlekara i Clash. Tips: spor 7

Bon Iver - For Emma, Forever Ago på vinyl.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.505
    65finger skrev:
    Roberten skrev:
    65finger skrev:
    Roberten skrev:

Joda, men det er jo i arbeidslivet, dette er internettet, trodde alt som ble skrevet på nettet var nødt til å være sant jeg.
    Grov bom der altså.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    65finger skrev:
    Roberten skrev:
    65finger skrev:
    Roberten skrev:

Joda, men det er jo i arbeidslivet, dette er internettet, trodde alt som ble skrevet på nettet var nødt til å være sant jeg.
    Grov bom der altså.
    Neida! alt på nettet blir sant!
    spiller forøvrig denne

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    No er eg bare sånn middels oppegående når det kommer til datamaskiner og denslags, men eg trodde det var nok med én dac?

Denne nå:

Stemmer det, tenger bare en. Men det må jeg også ha.

Nå er jeg forresten dypt vonbråten. Har du ikke fulgt med på mitt mac-dac-prosjekt? Tror du er alt for opptatt av å sette unger til verden og oppdra dem.

I rein desperasjon spiller jeg samme plate som du, i mp3.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:

Denne nå:

Nå er jeg forresten dypt vonbråten. Har du ikke fulgt med på mitt mac-dac-prosjekt? Tror du er alt for opptatt av å sette unger til verden og oppdra dem.

Jo, har jo skjønt at noe er på gang, men ikkje fått med meg alle detaljer.
    Skal love deg at å oppdra trassige 5-åringer med en attitude fra helvetes 7.sirkel, er alt annet enn ein tur i parken ein solskinnsdag i mai.

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Etter en kveld med telling og arkivering (lettere å digitalisere etterhvert ;)) av musikk og film, slapper jeg av litt med denne fra Spotify:

Saybia - The Second You Sleep.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:

Denne nå:

Jo, har jo skjønt at noe er på gang, men ikkje fått med meg alle detaljer.
    Skal love deg at å oppdra trassige 5-åringer med en attitude fra helvetes 7.sirkel, er alt annet enn ein tur i parken ein solskinnsdag i mai.
    Been there, done that, Townes. Trøsten er at det går over, det virker bare ikke sånn når det står på. Men er det noe man med sikkerhet kan si om unger, så er det jo at de utvikler seg (ikke alltid i den retning foreldrene ønsker, da :-\).

Nå har jeg funnet henne her, eller hun ble funnet for meg, om ikke akkurat på match.com så jammen ikke langt unna, for det var kjærlighet ved første blikk okke som:

Laura Marling - I speak because I can

Vedlegg

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Geir Kristiansen skrev:

Som balsam for sjelen!
    Den setter jeg på etterpå. ;D

Sett i litt andre tråder at du hører på i alle fall Katatonia. Da regner jeg nesten med at Opeth og Anathema også lyttes til? ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sidane skrev:
    Nei nå får det faenmeg holde! Dette sluttet å være underholdende med dette innslaget, Sidane. Når jeg først forlater sottesengen for å menge meg med min kjære berm så bli jeg møtt med en slik vederstyggelighet som å se ManU bli nevnt et sted der man trodde det var trygt for de røde djevlene der. Satan steike, gå og skam deg i lang tid fremover! Og jeg som begynte å få tro på deg. :mad:

Sotteseng er et lite trivelig sted, men små slurker whisky og en Francoise Hardy som overøser meg med trøstende småkyss hele tiden blir det nesten overlevelig å ha øyne og nese som renner, og halvveis tette ører. Men kyssene er søte, kjærligheten virker gjensidig og utover kroppens skrøpelighet kan livet igjen leves en stakket stund. Egentlig b urde jeg også danset Valiumsdansen etterpå. Det er låten som er umulig å overgå for en stakkars artist som kommer med ny plate. Og de aller fleste andre, vil jeg mene. Snufs snufs, hente meg et nytt glass tenker jeg. Det går ikke an å danse valium, bare danse på valium. Og den luksusen er nok vanskelig for meg å få tak i nå, hvis ikke pilletrilleren i Sør-Rogaland tar turen nordover med den tiltrengte fortrengelseshjelpen.

Det er ikke dagens første Francoise. ;)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    baluba skrev:
    Sidane skrev:
    Nei nå får det faenmeg holde! Dette sluttet å være underholdende med dette innslaget, Sidane. Når jeg først forlater sottesengen for å menge meg med min kjære berm så bli jeg møtt med en slik vederstyggelighet som å se ManU bli nevnt et sted der man trodde det var trygt for de røde djevlene der. Satan steike, gå og skam deg i lang tid fremover! Og jeg som begynte å få tro på deg. :mad:

Sotteseng er et lite trivelig sted, men små slurker whisky og en Francoise Hardy som overøser meg med trøstende småkyss hele tiden blir det nesten overlevelig å ha øyne og nese som renner, og halvveis tette ører. Men kyssene er søte, kjærligheten virker gjensidig og utover kroppens skrøpelighet kan livet igjen leves en stakket stund. Egentlig b urde jeg også danset Valiumsdansen etterpå. Det er låten som er umulig å overgå for en stakkars artist som kommer med ny plate. Og de aller fleste andre, vil jeg mene. Snufs snufs, hente meg et nytt glass tenker jeg. Det går ikke an å danse valium, bare danse på valium. Og den luksusen er nok vanskelig for meg å få tak i nå, hvis ikke pilletrilleren i Sør-Rogaland tar turen nordover med den tiltrengte fortrengelseshjelpen.

Det er ikke dagens første Francoise. ;)
    HAN LEVER, HAN LEVER ENNU!

Men med den språkbruken din er jeg jammen ikke sikker på hvilken avdelling av dødsriket du har været henfaren til. Og slettes ingen piller før du vasker munnen - og whisky-vask teller ikke!

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn