MrSpock
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 06.03.2007
- Antall liker
- 5.999
Får teste ut litt julemusikk
Var litt skuffet over denne, lite i høyden synes jeg, men bra musikk. Har hørt en del på Disturbed - Divisive i det siste, grei miks og tøff musikk, Ann Wilson er med på ett spor.Denne er nais, låter veldig bra på mitt oppsett
En favorittskive.
Vært lite stille mtp surround slipp hos Apple nå i julen - etter en veldig travel høst, håper det løsner litt nå utover.
Begrenset tilgang, kan lønne seg å være rask:New Dolby Atmos Mix
5.1 Mix (DTS HD-Master Audio 5.1)
1973 Quad Mix (DTS HD-Master Audio 4.0)
2023 Chris Kimsey Stereo Mix (48/24)
Flat transfer of the Original 1971 Mix (48/24)
Be aware, there is no pre-order window – this blu-ray is limited to 1,000 units worldwide.
Jeg var skuffet over denne, lite i høyden, da er det ikke noe for meg. Måtte sjekke noen andre Atmos mikser for å se om det var noe galt med oppsettet mitt, det var det ikke. Blir den nye Katatonia i kveld fra AM, det er musikk og miks for meg.Pyromania er fantastisk i surround, for et trykk er vel på 3 eller 4:e runden nå
Er litt forskjellig fra stereoversjonene. Den "tunge" synthen i Rock of Ages drukner litt og høres lite i stereo - i surround er den massiv og dødskul
Denne vil jeg gjerne ha i fysisk format, albumet er 40 år nå i januar - kommer det en deluxe med denne surround innspillingen handles den!
Vet ikke om jeg bestiller denne, får tenke på det, er ingen stor fan. Blir litt dyre disse SDE utgivelsene med frakt, moms og gebyr.Ny release fra SDE:
Ten Years After / A Space in Time – next in the SDE Surround Series – SuperDeluxeEdition
superdeluxeedition.com
En favoritt her, har vinyl/dvd kombien fra før - men bestilte denne, spennende utgivelse.
Ny stereo remix fra multitracks - også interessant.
Begrenset tilgang, kan lønne seg å være rask:
Som sagt Pyromania imponerte meg ikke, miksene til Giles Martin treffer meg sjelden. Nyeste Katatonia derimot, var imponerende bra både musikalsk og ikke minst miksen. Full pupp i høyde høyttalerne stort sett hele tiden, akkurat som jeg liker det. Er spent på nyeste Riverside i morgen, miksen har fått litt blandede kritikker på QQ.Ser ut til å bli en skikkelig deilig start på surround i år:
Turn of a Friendely Card - 24 februar
Deadwing - 3 mars
Dark Side of the Moon - 24 mars
og nå sist: Ten Years After - A Space in Time
Og litt titler i klasse med Pyromania på Apple Music fremover, kan dette bli veldig bra
Har også den pakken, men har knapt spilt DVD'en pga feilen, tungvint å bytte om på kablene hver gang. Bestilte SDE versjonen jeg og, da er i alle fall quad miksen fiksa. Er kommet en låt fra albumet på AM, har ikke sjekket om den er i Atmos.Ser frem til kommende Ten Years After utgivelsen fra SDE - feirer med en avspilling av quaden som kom på dvd i 2012:
Kul skive.
Her har jeg korrigert og byttet på kanalene, da de var feil på dvden.
Dette er fikset i den kommende utgaven.
Artig med dette slippet i 2012 - en LP med en medfølgende surround DVD, litt unikt. Skikkelig bra lyd i vinylen også.
Venter på kun BD, som kommer i mai. Tiden for store bokser er over for meg, spesielt uten Atmos.Bare noen få dager til The Turn of a Friendly Card deluxe slippes, venter spent - varmer opp med en gjennomlytting av "Tales"
Har bygget ny pc - den gamle hadde rundet 10 år - over på Windows 11 og en del heftigere specs - i5 13600K, 32GB DDR5 6000MHz, NVMe M.2 SSD osv.
I den forbindelse gikk jeg over til 64 bits Foobar - da fungerte ikke mitt gamle DarkOne skin - laget selv en ny layout - ikke like pen - men mer funksjonell til mitt bruk.
Vi får se, er vel bare lyd plankene deres som støtter Atmos? Har selv en Sonos Amp i stua, fungerer fint til Spotify og TV lyd, men Atmos fra Apple Music funker nok best nede på musikk/film rommet med ett 7.4.4 oppsett.Apple Music spatial audio blir nå tilgjengelig for mange flere da Sonos snart vil få support for formatet. Da trenger man ikke lenger Apple hw for å avspille dette, kan være starten på en større utbredelse av Spartial/Atmos musikk for "massene"?
Slippes 26 mai.The Tubular Bells SDE-exclusive blu-ray is packed with content and features the following audio streams:
Tubular Bells – 2023 David Kosten Dolby Atmos Mix*
Tubular Bells – 2009 Mike Oldfield 5.1 Surround Mix
Tubular Bells – 1975 Quad Mix
Tubular Bells Intro Edit – 2023 David Kosten Dolby Atmos Mix*
Tubular Bells – 2023 David Kosten Stereo Mix (48/24)*
Tubular Bells – 1973 Original Stereo Mix (96/24)
Tubular Bells Intro Edit – 2023 David Kosten Stereo Mix (48/24)*
Tubular Bells 4 Intro – Demo (48/24)
*Only available physically on this product
Hadde tenkt å holde meg unna denne. Har sacd fra 2003 og immersion boksen fra 2011. Pluss x antall Vinyl. Men atmos fristerFin fredag - cognac i glasset og denne på anlegget:
Ikke tvil her - det er Atmos - med store bokstaver
Ser nå at den er tilgjengelig i atmos hos Apple music. Skal forsøke å leve med det.Hadde tenkt å holde meg unna denne. Har sacd fra 2003 og immersion boksen fra 2011. Pluss x antall Vinyl. Men atmos frister
Det har jeg heldigvis klart, prisen på disse boksene er blitt helt hinsides. Det samme gjelder Signals boksen, men heldigvis så er den Atmos miksen også på Apple Music.Ser nå at den er tilgjengelig i atmos hos Apple music. Skal forsøke å leve med det.
Min er på vei over fjellet.Fant i postkassa i dag:
Ten Years After - A Space in Time
Flott utgave - Atmos, Quad, 5.1 & Stereo - full pakke! Atmos mixen er selvfølgelig ny - men også stereo er remixet i 2023.
Foreløpig bare lyttet til Atmos - og det låter veldig bra.
The SDE Exclusive blu-ray will feature the following audio streams:
2023 Steven Wilson Dolby Atmos Mix
2023 Steven Wilson 5.1 Surround Mix (96/24)
2023 Steven Wilson Stereo Mix (96/24)
1993 Definitive Original Stereo Mix (96/24)