Det er tross alt mulig å diskutere med Om.S, Bjerkaas, Komponenten, fantaikere i sin religion på samme måte som noen muslimer er fanatikere i sin.
Jeg synes du er helt utrolig. Du gjør det å være unyansert til en OL gren. Å sammenligne meg og de andre du nevner med folk som sprenger seg selv i lufta er bare sååå langt ute. Den største fanatikeren her må jo være deg, som klarer å se verden på en slik måte.
Når det gjelder å komme med utsagn som minner om ekstremisme ligger du også nærmest med:
Søk hjelp! Snarest!!
Du må vekk fra gaten
Jeg påtvinger ikke deg mitt religiøse syn, nå skal du la være å påtvinge meg ditt!
Forstått?
Det har blitt jævlig moderne å gå med kors blant etnisk norsk ungdom også, jeg er tilsvarende bekymret for det.
den 01/10/06 klokken 00:23:47, skrev oddgeir :
Det vitner om massiv kvinneundertrykkelse i disse miljøene.
Du svarer:
Dette bør Kristne uttale seg om med STOR forsiktighet.
den 01/10/06 klokken 00:23:47, skrev oddgeir :
.
Når det gjelder muligheten for å tone ned religionen, og leve et mer sekulært liv, så er det en umulighet for muslimer. Det er dødsstraff for frafall.
Du svarer:
Koranen skiller seg ikke nevneverdig fra bibelen i så måte.
Har du sett kristne som praktiserer dette? Det finnes ingenting i min bibel som oppfordreer til dette. Jeg er kristen, ikke jøde, lever i den nytestamentlige forståelse hvor Jesus, hele grunnlaget for kristendommen sier om spørsmålet hvor mange ganger skal man tilgi en som gjør noe galt mot deg? En gang, eller 7 ganger? 7 ganger 70 sier Jesus.
Om noen slår deg på det venstre kinnet, snu det andre til, elsk dine fiender osv.
Ivar Løkken skrev:
Når små barn står i flokk og ser på, og får inn med morsmelken at avrettelse av vantro og andre ikke gode muslimer er en morsom aktivitet, - da er det verre.
Du svarer:
Vi hadde offentlige henrettelser i norge også frem til 1865, med picninckurv på etterstadsletta. Halshugging. Det er ikke så veldig lenge siden.
Jo, det er faktisk temmelig lenge siden.Ut fra en slik argumentasjon ville jo f.eks tyskere være diskvalifisert fra å ha en eneste mening om verdier da det jo var fullt av nazister der i 1940, som gasset jøder osv..