Hva skjer i 2006?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Hva gjelder bildene: Jeg forstår ikke helt provokasjonen for provokasjonens egen del. En gjemmer sin manglende respekt bak ytringsfrihetens fane.
    En holdning om at det skal være straffbart og syndelig å fornærme profeten gjennom ord eller bilder, - bør den virkelig respekteres?

Personlig mener jeg at man bør utvise nettopp manglende respekt for slike holdninger, for å understreke at de i vårt sekulariserte samfunn ikke er akseptable. De strider mot lovverket såvel som rettsprinsippene og ytringsfriheten, derfor bør de alt annet enn respekteres. De bør knuses.

Tresko

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2006
    Antall liker
    0
    hmm. Parelius.

Vi er ganske enige. Poenget mitt er at mennesket ikke er en fastfrossen statisk masse. Ting er ikke svart.

Det er viktig å huske at den vestlige verden ikke har behandlet den muslimske verden særlig pent. Oljerikdom, for hvem? Anyone?

Jeg liker ikke religiøse stater. Religion knyttet til styring og makt er en forferdelig negativ faktor.

Men jeg tror ikke de muslimske hordene kommer til å overta europa med det første av den grunn.
    Det er tross alt mulig å diskutere med Om.S, Bjerkaas, Komponenten, fantaikere i sin religion på samme måte som noen muslimer er fanatikere i sin.

Har du vært i et land i midtøsten? Har du vært i Libanon, Israel, Pakistan?

Det er på tross av helt reelle forskjeller ikke så forbi vår fatteevne hvordan ting fungerer i de landene. Og det er ikke en grå masse av fanatiske, sinte mennesker med våpen i hånd som bare har det for øye å ta kontroll over norsk laksemærer.

Det er i stor grad levende, oppegående samfunn med en dynamikk som er sterkt befestet, men jevnt over tar til seg svært mye av det den vestlige verden er opptat av.

Det gåt dubbede amerikanske såpeoperaer på TV i Pakistan også, for å si det slik.

P

Parelius

Gjest
    En holdning om at det skal være straffbart og syndelig å fornærme profeten gjennom ord eller bilder, - bør den virkelig respekteres?

Personlig mener jeg at man bør utvise nettopp manglende respekt for slike holdninger, for å understreke at de i vårt sekulariserte samfunn ikke er akseptable. De strider mot lovverket såvel som rettsprinsippene og ytringsfriheten, derfor bør de alt annet enn respekteres. De bør knuses.
    Hva straffbarhet angår, så skal jeg ikke ha noen formening. Men; hvis det er slik at du akspterer et menneskes rett til tro, og du selv ikke tror denne tro, hvorfor skal du da bedrive praksis som bare er rettet mot å fornærme denne tro. Hvilken interesse har du som ikke-muslim i å tegne profeten for all verden? Han tilhører jo ikke din vedvarende betenkning likevel.

Når det gjelder fornærmelsen som utøves gjennom slik avbildning, så bør vel den straffes på samme måte som andre fornærmelser av liknende art, skulle jeg tro.

Tresko

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2006
    Antall liker
    0

Men Ivar, vi vet jo at forskjellene finnes. Og vi vet at den eneste måten å leve fredlig sammen på er å holde kommunikasjonen levende. Hva er da vitsen med å foreta seg noe så non-komunikativt?
    Vi har vel ingen særskilte behov for å avbilde Muhammed i avisen har vi?
    Er han en Nyhet, liksom? Er det så vanskelig å se for seg hvordan en araber noen hundre år etter kristus så ut?

Det viktigste for å utvikle en felles fremtid er å komunisere, hvorfor gjøre noe mot dette.
    Dette handler ikke om muslimer i vårt land, det handler om å utrykke noe om ting som står de nær. Der de er. Vi angriper deres hjemmebane. Som allerede flommer over av amerikanske soldater.

Også er det liksom vi som skal føles oss truet?

Hvorfor skal vi bruke våre rettigheter til å slå andre i hodet BARE fordi vi KAN?
    Æddabææda, liksom, hva er vitsen?

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Men jeg tror ikke de muslimske hordene kommer til å overta europa med det første av den grunn.
    Det er tross alt mulig å diskutere med Om.S, Bjerkaas, Komponenten, fantaikere i sin religion på samme måte som noen muslimer er fanatikere i sin.
    Har Om.S. eller Bjerkås noengang truet med å drepe ikke-troende? Har de ført krig mot noen? Har de vært medvirkende til eller uttrykt støtte for målrettede angrep mot sivile, uskyldige mennesker? Har de eller deres meningsfeller sprengt seg selv i luften på en bussholdeplass eller en T-bane? Har de kappet hodet av folk fordi de underviser kvinner? Har de voldtatt jenter fordi de mistenker dem for å være utuktige? Har de pisket eller drept noen for å vanære deres familie eller deres religion? Har de truet sine meningsmotstandere til stillhet?

Unnskyld språket, men nå får du faen meg gi deg. Dette er så bak mål at det er nesten ufattelig.

J

jekri

Gjest
    God is a Concept by which
    we measure our pain
    I'll say it again
    God is a Concept by which
    we measure our pain
    I don't believe in magic
    I don't believe in I-ching
    I don't believe in Bible
    I don't believe in Tarot
    I don't believe in Hitler
    I don't believe in Jesus
    I don't believe in Kennedy
    I don't believe in Buddha
    I don't believe in Mantra
    I don't believe in Gita
    I don't believe in Yoga
    I don't believe in Kings
    I don't believe in Elvis
    I don't believe in Zimmerman
    I don't believe in Beatles
    I just believe in me...and that reality

The dream is over
    What can I say?
    the Dream is Over
    Yesterday
    I was the Dreamweaver
    But now I'm reborn
    I was the Walrus
    But now I'm John
    and so dear friends
    you'll just have to carry on
    The Dream is over

Dette ble skrevet for snart 40 år siden

eliasen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2005
    Antall liker
    0
    er det noen som er såppass historiske av seg og vet hvordan islam ble praktisert for hundre-tohundre år siden i forhold til idag?

Med mine meget begrensede kunnskaper på feltet, har jeg litt inntrykk av at ekstremismen har eskalert mer i den moderne tid...

Tresko

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2006
    Antall liker
    0
    Og i forhold til antallet muslimer i verden.

Hvor mange driver med dette?

Jeg gjentar spørsmålet Ivar.

Hvor mange Muslimer har blitt drept av europeere/amerikanere siden 2000?
    Hvor mange amerikanere/europeere har blitt drept av muslimer siden 2000?

eliasen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2005
    Antall liker
    0
    de har jo olje jo!!!

hmm....hvor mange muslimer har blitt drept av muslimer?

J

jekri

Gjest
    de har jo olje jo!!!
    Nå må det ikke komme ut av vi har olje i nord, eller så kommer Onkel Sam og skal hjelpe oss å bli befridd fra samene. Ondskapens akse tar seg en avstikker gjennom Finmark :eek:

eliasen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2005
    Antall liker
    0
    bare vent, snart drar den unge og lovende herr busk junior en hitler og starter "slamsuging"

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.229
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    bare vent, snart drar den unge og lovende herr busk junior en hitler og starter "slamsuging"
    ...og unge Hr. Montanus og Affa står i veikanten i stram giv-akt og venter...

K.

O

om.s

Gjest
    Hyggelig selskap man har havnet i, men du blander kortene litt her Tresko, eller du skiller ikke snørr og bart som noen andre ville sagt det.
    Som sagt andre steder også, mye kan man kanskje kalles men det du her mer enn antyder "fanatiker" er faktisk å gå for langt.
    Hva er fanatisk med det jeg har nevnt? at jeg tror på noe? eller er det det at jeg ikke er enig i dine betrakninger?
    I dine øyne virker det som enhver som hevder de tror på noe er fanatikere, det synet er ikke engang svar/hvitt, det er dårlig syn.....
    I mine øye derimot fremstår jo du også som en fanatiker for ditt syn, så der er kanskje ikke så langt mellom oss alikevel til tross for motsatte fortegn.
    Det er lite imøtekommende og respekterende av deg å stemple andre bare for at de har andre synspunkter enn en selv.
    Når det er sagt har jeg nok lite tilfelles det med livssynet som Geir Bjerkaas tilkjennegir, til tross for at man tror på noe er ikke det ensbetydende med at man tror og mener likt om de samme tingene alikevel, men det vi har felles er at vi har gitt uttrykk for å tro på noe, selv om dette i utgangspunktet er forskjellig, den ene mer enn den andre men alikevel....

Hva Komponenten angår så kan jeg ikke med min beste evne forstå at du kan komme til å nevne henne i samme åndedrag som du kaller oss, alle tre for fanatiske, hun har gitt uttrykk for sin "kulturelle" bekymring og det er vel strengt tatt hva jeg også har gjort underveis i de siste postene her ang temaet.
    Du finner ikke mye, om noe i det hele tatt, signert meg, hvor jeg forteller andre om hvordan de skal leve sine liv eller hva de skal tro på?
    Du er flink å stemple folk, men du er ikke like flink el mottagelig selv for korrigeringer hva feil i livs anskuelsen gjelder.
    Du biter deg selv litt i halen med å prate forståelse og sameksistens, men du praktiserer det ikke i noen større grad.

Men jeg har hatt en undrende tanke underveis etter å lest både dine, mine og andres tanker i bla denne tråden, og det styrker min tanke om at man ikke nødvendigvis trenger være troende av noe slag for å være fanatiker.

mvh

Tresko

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2006
    Antall liker
    0
    Mulig jeg tok feil av deg OMS, og isåfall beklager jeg.

Det eneste jeg er fanatiker på er musikksmak, og den deler vi tydeligvis ganske lang vei.

O

om.s

Gjest
    Mulig jeg tok feil av deg OMS, og isåfall beklager jeg.

Det eneste jeg er fanatiker på er musikksmak, og den deler vi tydeligvis ganske lang vei.
    Der ser du! det var ikke så vanskelig å være enig (musikk smaken) alikevel  ;)

No hard feelings from here..........
    (Kvalmende ydmykt av meg selv, om jeg selv får si det ;D )

mvh

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Vel, nå har jeg talt til 8592 og har fått roet meg litt ned, så da kan jeg muligens fortsette...

Vel det var ikke meningen å bli ufin, men holdningene til enkelte her skremmer meg.
    I alle andre sammenhenger hyles og skrikes det høyt om ytringsfrihet, alt skal kunne sies, skrives og vises i ytringsfrihetens navn. Men nå er det visst ikke så viktig lenger.
    Javel, noen vil ikke at enkelte bilder ikke skal trykkes, har de da rett til å true med å drepe folk som likevel gjør det? Skal vi liksom forstå og godta dette?
    Hva om det var motsatt, at noen kristne truet med å drepe f. eks muslimer? Hadde dere reagert litt annerledes da?
    Det finnes nok eksempler på at dette ikke er tomme trusler, Theo van Gogh, Nygård osv.

Mulig jeg fremstår som kristenfundamentalist, men det er jeg ikke. Jeg går ikke i kirken mer enn folk flest, og leser ikke bibelen, men har tross alt lært dette på skolen i min barndom og det sitter da litt i. Jeg ønsker bare å forsvare de kristne verdiene dette landet er bygget på, mot noe jeg anser som skremmende. Og jeg synes vi ser nok av eksempler i dag på at landet vårt er i forandring til noe verre.

At enkelte i reint hat mot kristendommen med åpne armer tar i mot hva som helst bare for å knekke kristendommen kan jeg bare ikke fatte og forstå.

At folk kjemper mot å drepe ufødte unger har jeg faktisk mye mer respekt for enn at andre dreper de de ikke liker /er uenige med.
    For ikke snakke om de som dreper sine egne barn for å redde sin egen ære.

Jeg har respekt for alle som har respekt for meg. Problemet er at mange av de som er kommet til Norge de siste årene ikke respekterer hverken kvinner eller vanntro, og i så måte er det faktisk verre med ateister enn kristne, for de har i alle fall en gud til felles.

akto

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.10.2005
    Antall liker
    48
    Sted
    Akershus
    Så mikroskopiske oljefelt som vi har, er det liten fare for det ;)

Vi bare eksporterer mye, fordi vi har så mye i forhold til innbyggertallet. Vi trenger ikke mer :-D

P

Parelius

Gjest
    Javel, noen vil ikke at enkelte bilder ikke skal trykkes, har de da rett til å true med å drepe folk som likevel gjør det? Skal vi liksom forstå og godta dette?
    HELT KLART IKKE! Har noen hevdet det?
    Jeg ønsker bare å forsvare de kristne verdiene dette landet er bygget på, mot noe jeg anser som skremmende. Og jeg synes vi ser nok av eksempler i dag på at landet vårt er i forandring til noe verre.
    Hvilke verdier er det du tenker på her?
    At enkelte i reint hat mot kristendommen med åpne armer tar i mot hva som helst bare for å knekke kristendommen kan jeg bare ikke fatte og forstå.
    Hvem tenker du på? Jeg har ikke sett dem.
    Jeg har respekt for alle som har respekt for meg. Problemet er at mange av de som er kommet til Norge de siste årene ikke respekterer hverken kvinner eller vanntro..
    Der er vi tildels enige. Og du tror vi lærer dem denne respekten gjennom hån, om enn aldri så lovelig med basis i ytringsfriheten? Hvordan lære noen respekt gjennom å provosere for provokasjonens del? Det forstår jeg ikke.

Tillegg: Den remsen som Ivar hadde i sitt siste innlegg, har jeg stor forståelse for. Men dette avbildningsopplegget, hva er relevansen i forhold til de ting vi ikke aksepterer?

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Antall liker
    2
    Jeg synes du er helt utrolig. Du gjør det å være unyansert til en OL gren. Å sammenligne meg og de andre du nevner med folk som sprenger seg selv i lufta er bare sååå langt ute. Den største fanatikeren her må jo være deg, som klarer å se verden på en slik måte.
    Når det gjelder å komme med utsagn som minner om ekstremisme ligger du også nærmest med:

Søk hjelp! Snarest!!
    Du må vekk fra gaten

Jeg påtvinger ikke deg mitt religiøse syn, nå skal du la være å påtvinge meg ditt!
    Forstått?

Det har blitt jævlig moderne å gå med kors blant etnisk norsk ungdom også, jeg er tilsvarende bekymret for det.

den 01/10/06 klokken 00:23:47, skrev oddgeir :
    Det vitner om massiv kvinneundertrykkelse i disse miljøene.
    Du svarer:
    Dette bør Kristne uttale seg om med STOR forsiktighet.

den 01/10/06 klokken 00:23:47, skrev oddgeir :
    .
    Når det gjelder muligheten for å tone ned religionen, og leve et mer sekulært liv, så er det en umulighet for muslimer. Det er dødsstraff for frafall.

Du svarer:
    Koranen skiller seg ikke nevneverdig fra bibelen i så måte.
    Har du sett kristne som praktiserer dette? Det finnes ingenting i min bibel som oppfordreer til dette. Jeg er kristen, ikke jøde, lever i den nytestamentlige forståelse hvor Jesus, hele grunnlaget for kristendommen sier om spørsmålet hvor mange ganger skal man tilgi en som gjør noe galt mot deg? En gang, eller 7 ganger? 7 ganger 70 sier Jesus.
    Om noen slår deg på det venstre kinnet, snu det andre til, elsk dine fiender osv.

Ivar Løkken skrev:
    Når små barn står i flokk og ser på, og får inn med morsmelken at avrettelse av vantro og andre ikke gode muslimer er en morsom aktivitet, - da er det verre.

Du svarer:
    Vi hadde offentlige henrettelser i norge også frem til 1865, med picninckurv på etterstadsletta. Halshugging. Det er ikke så veldig lenge siden.

Jo, det er faktisk temmelig lenge siden.Ut fra en slik argumentasjon ville jo f.eks tyskere være diskvalifisert fra å ha en eneste mening om verdier da det jo var fullt av nazister der i 1940, som gasset jøder osv..

Tresko

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2006
    Antall liker
    0
    I alle andre sammenhenger hyles og skrikes det høyt om ytringsfrihet, alt skal kunne sies, skrives og vises i ytringsfrihetens navn. Men nå er det visst ikke så viktig lenger.
    En søker da ikke å fornærme andre mennesker bare fordi man har ytringsfrihet?

Skal vi liksom forstå og godta dette?
    Nei, man godtar da heller ikke det?
    Hva om det var motsatt, at noen kristne truet med å drepe f. eks muslimer? Hadde dere reagert litt annerledes da?
    Hvor mange kristne blir drept av muslimer, og hvor mange muslimer blir drept av kristne?
    Mulig jeg fremstår som kristenfundamentalist, men det er jeg ikke. Jeg går ikke i kirken mer enn folk flest
    Folk flest går ikke i kirken.
    Jeg ønsker bare å forsvare de kristne verdiene dette landet er bygget på, mot noe jeg anser som skremmende.
    1/Vi er da et sekularisert samfunn, eller?
    2/Da må du ta grep for å prøve å forstå og for å prøve å komunisere.
    Frykt skaper bare konflikt.

Jeg misliker kristendommen, like mye som jeg misliker Islam. Jeg trenger ikke å velge mellom to onder.
    Jeg respekterer dog din rett til å velge ditt livssyn.

At folk kjemper mot å drepe ufødte unger har jeg faktisk mye mer respekt for enn at andre dreper de de ikke liker /er uenige med.
    Abort handler ikke om å drepe ufødte unger. Abort skjer før de har blitt unger, det er hele poenget.

Forøvrig er det fint at du ikke liker drap.

Jeg har respekt for alle som har respekt for meg. Problemet er at mange av de som er kommet til Norge de siste årene ikke respekterer hverken kvinner eller vanntro, og i så måte er det faktisk verre med ateister enn kristne, for de har i alle fall en gud til felles.
    Har du komunisert mye med våre nye landsmenn? Eller skummer du overskriftene i avisen?

Tresko

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2006
    Antall liker
    0
    Jo, det er faktisk temmelig lenge siden.Ut fra en slik argumentasjon ville jo f.eks tyskere være diskvalifisert fra å ha en eneste mening om verdier da det jo var fullt av nazister der i 1940, som gasset jøder osv..
    Hallai, Geir.

Tyskland er ihvertfall et godt bilde på at mennesker ikke er en statisk masse, og at det i så måte er håp for både kristne og muslimer.
    Det er ingen grunn til å isolere seg i hytter og hus langs norskekysten, bevæpnet med hakapikk og vendte på at den svartmuskete mannen skal komme rundt hjørnet.

T-banen er vel også rimelig trygg så lenge kona til Krekar liker å handle frukt på Majorstua, og således trenger den for å komme seg hjem til grønland for å lage kake til mannen.

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Wow! jeg må bare skyte inn at dette ligger ann til å bli en av sentralens lengste tråder...

Tresko

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2006
    Antall liker
    0
    Og vi har ikke kommet ordentlig igang om abortspørsmålet enda :)

akto

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.10.2005
    Antall liker
    48
    Sted
    Akershus
    Da starter jeg.

Abort har noe med moral å gjøre. Dvs individuelt.

Er ett foster et fullverdig liv eller kjøtt?

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Antall liker
    2
    Hallai, Geir.

Tyskland er ihvertfall et godt bilde på at mennesker ikke er en statisk masse, og at det i så måte er håp for både kristne og muslimer.
    Det er ingen grunn til å isolere seg i hytter og hus langs norskekysten, bevæpnet med hakapikk og vendte på at den svartmuskete mannen skal komme rundt hjørnet.

T-banen er vel også rimelig trygg så lenge kona til Krekar liker å handle frukt på Majorstua, og således trenger den for å komme seg hjem til grønland for å lage kake til mannen.
    Mitt poeng gikk mer på din måte å argumentere på, enn for eller imot muslimer/innvandrere. De jeg KJENNER som kommer fra muslimske land har gjort godt inntrykk, fine folk. :)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Da starter jeg.

Abort har noe med moral å gjøre. Dvs individuelt.

Er ett foster et fullverdig liv eller kjøtt?
    Hvor gammelt foster er det du refererer til...? Eller er det ikke noen forskjell? Starter livet når egget befruktes?

Mvh Vidar P

Tresko

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2006
    Antall liker
    0
    Ang. abort.

En går fra å være to sammensmeltede celler, til å bli et menneske.

Når blir man menneske?

Dette er det forskerne som best kan uttale seg om, og demed følger min mening også deres.

Noe jeg også håper lovverket gjør.

Forutsatt at det gjør det, har jeg ingen problemer med abort, overhodet.

Tresko

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2006
    Antall liker
    0
    No hard feelings from here..........
    (Kvalmende ydmykt av meg selv, om jeg selv får si det ;D )
    Helt enig, her savner jeg litt sinne og aggresjon ;D

Unplugged

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Antall liker
    0
    Ser den positive tanken du forsøker å formidle, men er redd den er for naiv i denne sammenheng, når den ene parten ikke vil komunisere eller tilpasse seg, men underlegge seg.
    imho

mvh
    Eller er det du som er naiv? Er det virkelig bare den ene parten som ikke vil kommunisere eller tilpasse seg? Og frykten for underleggelse er sannsynligvis mye større og reell i den muslimske verden.

Når man leser denne tråden får man lett inntrykk av at alt er krise i forholdet mellom muslimer og kristne. Slik er det heldigvis ikke, det er mye positivt som skjer også. Og det er vel det man bygge på, og ikke stigmatisere hverandre hele tiden.

Unplugged

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Antall liker
    0

Hvis man prøver å knuse noe så massivt som en hel muslimsk verden, kan det hele lett bli som en boomerang, som man får midt i fleisen. Det er uklokt å knuse noe som helst. Kommunikasjon er og blir den beste veien, selv om det tar lang tid. Vi må nok regne med et tidsaspekt langt utover vår levetid. I mellomtiden håper jeg ikke folk med Løkkens holdninger vinner frem. Det kan få katastrofale konsekvenser.

Unplugged

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Antall liker
    0
    Begynner dere å diskutere abort også nå? Det har vært diskutert her før, og da fikk jeg inntrykk av at det var et klart flertall av abortmotstandere her, i motsetning til den gjengse oppfatning blant det norske folk flest.

Så jeg får vel banne i kjerka, og erklære meg som tilhenger av abortloven. Død over alle motstandere av abortloven! ;D

Neida, ærlig talt: Jeg er klar tilhenger av at kvinnen selv skal bestemme dette, og at hennes ord også står over farens.

Fjo, tre innlegg på rad! Nå slår jeg vel snart kommentatorrekorden til oms litt lenger opp i tråden........ :)
    I motsetning til mange andre her har jeg ikke tid til å sitte hele dagen og diskutere verdensproblemene. Har sjuk unge hjemme, så da får jeg samle opp trådene når jeg har tid. Det går kjapt unna i denne tråden nå!

eliasen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2005
    Antall liker
    0
    hva med "lydforurensing"? kirkeklokke søndag morran eller moske fem ganger i døgnet?

aborr?

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.229
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig selskap man har havnet i, men du blander kortene litt her Tresko, eller du skiller ikke snørr og bart som noen andre ville sagt det.
    Som sagt andre steder også, mye kan man kanskje kalles men det du her mer enn antyder "fanatiker" er faktisk å gå for langt.
    Hva er fanatisk med det jeg har nevnt? at jeg tror på noe? eller er det det at jeg ikke er enig i dine betrakninger?

mvh
    Du må tåle å bli kalt fanatiker du også, om.s.
    Spesielt når du omtaler andre som fanatisk...

Her:
    "Tenke selv? vel mange av dine tanker fremstår også som halv fabrikert sosialistisk/humanistisk svada men kanskje ikke så religiøst, men alikevel med ett snev av fanatisme..."

og her:
    "I mine øyne fremstår din anti-religiøse propaganda nesten som fanatisk ja..."

Hva er fanatisk med det jeg har nevnt? At jeg IKKE tror på noe? Eller er det det at jeg ikke er enig i dine betrakninger? ;D

Kabeldragern

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.597
    Han er en idiot, og de som sender han trussler er idioter.

Hvorfor trykke opp igjen det Jyllandsposten allerede har trykket? For å provosere? Og hvor troverdig blir det når en kristen redaktør begrunner dette med å kjempe for ytringsfriheten?
    Dette er ikke med på å komunisere og bryte ned fordommer og barrierer, dette gjør avstandene større. Og hva i all verden er meningen med det?

Det finnes ingen redaksjonell eller  nyhetsmessig mening med å trykke disse bildene, annet en ren PR kåthet og en beleilig anledning til å demonisere muslimer.

Noe som igjen flytter fokus vekk fra den massivt negative inflytelsen de selv har i det norske samfunnet.

Triste greier, begger parter.
    For første gang i tråden er jeg uenig med deg Tresko :)

Han er kanskje idiot i den forstand at han utsettere seg for stor fare. Men ytringsfriheten er kjempeviktig, og vi kan ikke akseptere at rasende religiøse grupper setter seg over den.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.229
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Og vi har ikke kommet ordentlig igang om abortspørsmålet enda :)
    Etterpå kan vi fortsette med barnedåp, som jeg hadde en liten intro til på side 12 i tråden...

Kabeldragern

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Hvis man prøver å knuse noe så massivt som en hel muslimsk verden, kan det hele lett bli som en boomerang, som man får midt i fleisen.
    Hvem har sagt noe om å knuse noen verden? På hjemmebane kan de utøve den kultur og det lovverk de vil for min del. Det man bør slå ned på er denne kulturens utbreden her i vestlige land, da den er radikalt annerledes og inkompatibel med vår egen. Vil de ha Sharia i Iran, så er det greit for meg, men det er ikke greit om de innfører tilsvarende praksis hos oss. Derfor må man i mine øyne forhindre at religiøse, islamske subkulturer får makt eller politisk innflytelse her. Og knuse deres muligheter til å etablere et borgervern for håndhevelse av islamsk lov i vår del av verden. Man bør også demme opp for den radikale demografiske omveltningen som den storstilte innvandringen og populasjonsutviklingen i Europa nå medfører. Sin verden kan de få ha i fred.

P

Parelius

Gjest
    Jeg kunne tenkt meg å snakke litt om kristenfolkgrupperinger og sex. Om ikke annet, så for litt info., nå når en begynner å dra litt på åra, og gjerne begynner å tenke på omvendelsen. Vil jo så gjerne havne i de rette hender ...

(Og nå som vi var så godt igang!)

eliasen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2005
    Antall liker
    0
    50 ave maria og stange hodet i veggen ett trettitalls ganger og koke suppe til en uteligger burde rense sjelen....

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Det er i stor grad levende, oppegående samfunn med en dynamikk som er sterkt befestet, men jevnt over tar til seg svært mye av det den vestlige verden er opptat av.

Det gåt dubbede amerikanske såpeoperaer på TV i Pakistan også, for å si det slik.
    Dette er i beste fall unyansert.

1. Det er et faktum at i muslimske land er vanlige menneskerettigheter fraværende.
    Man skulle tro at når de kommer til Vesten, så er det bl.a. for å nyte godt av slike rettigheter.
    Det er ikke det inntrykket jeg sitter med.

2. Det er et faktum at når andelen muslimer i en nasjon kommer opp mot 8-10%, så starter urolighetene. Ingen steder på jorden lever muslimer i et slikt mindretall i fred med sine naboer. Kom gjerne med eksempler hvis du er uenig.

3. Hvis man er usikker på hvordan utviklingen i Norge blir fremover, er det ikke naturlig å sammenligne seg med land som har hatt innvandring mye lenger enn oss?

Hvordan er situasjonen i India etter mange 100 år med muslimer? Borgerkrig og deling av landet.
    Hva med Spania, Italia, Tyskland, Sverige, Danmark?
    Er de muslimske enklavene i Malmø og Stockholm et eksempel til etterfølgelse?
    Steder der politi og brannvesen ikke tør og bevege seg.
    Der lyshårede tenåringsjenter må farge håret svart for ikke å bli banket opp eller voldtatt? Google litt på Rosengård i Malmø, så skjønner du.

4. Hvorfor er det slik at muslimer, uansett nasjonalitet ikke integeres like lett som innvandrere fra andre religioner?
    Indere ser likedan ut, er fra samme område, har like vanskelige navn, men har en høyere yrkesdeltagelse enn etniske nordmenn. Myten om vanskeligheter på arbeidsmarkedet for innvandrere, er feilaktig. Stort sett bare muslimer sliter her.

Det gjelder å identifisere problemet. Det er ikke innvandring generelt som er problemet, det er innvandring av muslimer. For mange over for kort tid, uten tilstrekkelig integrering.

Takk for oppmerksomheten.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn