Du må tåle å bli kalt fanatiker du også, om.s.
Spesielt når du omtaler andre som fanatisk...
Her:
"Tenke selv? vel mange av dine tanker fremstår også som halv fabrikert sosialistisk/humanistisk svada men kanskje ikke så religiøst, men alikevel med ett snev av fanatisme..."
og her:
"I mine øyne fremstår din anti-religiøse propaganda nesten som fanatisk ja..."
Hva er fanatisk med det jeg har nevnt? At jeg IKKE tror på noe? Eller er det det at jeg ikke er enig i dine betrakninger? ;D
Kabeldragern
Så du mener tydeligvis at det kvalifiserer til å bli kalt fanatiker bare for ar en selv påpeker at det finns andre som har tendensen, og belyser dette med eksempler?
Det er å snakke for sin syke tante og ligner mer på ett sutrete "der fikk du tilbake" enn en sakelig og poengtert diskusjon.
Isteden for bare å henvise og forsøke å tåkelegge poengene dine, savner jeg eksempler på hva jeg har sagt (mine yttringer) som hentyder, hva du skal mene, hva du skal tro, i det hele tatt noe som knytter mine meninger og personlige uttalelser til en slik påstand. Det finner du ikke!.
Derimot har jeg ganske riktig påpekt at jeg finner flere av dine påstander som jeg oppfatter som både nedlatende og fordømmende overfor de som hevder seg å tro på noe, ikke mye fanatisk idet, om ikke du da definerer påpekende som fanatisk.
Slutt å blande snørr og bart her el blande kortene og hold tunga rett i munn når du hevder at " du må tåle å bli kalt fanatiker selv når du kaller andre det".
Tåle det gjør jeg, men hvor riktig det er og hvor sant det av nevnte grunn er, det er en annen sak som du tydeligvis ikke er i stand til å bedømme.
Det fanatiske ved dine uttalelser er som du sier, ikke det at du ikke tror på noe, men den det er den forakt og nedlatenhet som kommer for dagen i dine uttalelser om de som tror på noe, du vet forresten ikke hva det er jeg tror på og hvordan, som nevnt tidligere i tråden så har jeg ikke samme syn på saker og ting som trådstarter, men vi har alikevel samme rett og krav på respekt for våre syn begge to alikevel.
Selvsagt skal du ha rett til, som alle andre å tro og mene, eller ikke, hva du vil, slik både jeg og andre skal ha.
Men å gjøre det på bekostning av av andre, det er ikke akseptabelt.
mvh