Vidar P
Æresmedlem
Rød Ch. Musar 2001 her. Synes den er god jeg.
Vidar P skrev:Rød Ch. Musar 2001 her. Synes den er god jeg.
Lyst til å fortelle litt mer om denne? Litt nysgjerrig på disse vineneVidar P skrev:Rød Ch. Musar 2001 her. Synes den er god jeg.
http://www.chateaumusar.com.lb/english/home.aspxTorek skrev:Lyst til å fortelle litt mer om denne? Litt nysgjerrig på disse vineneVidar P skrev:Rød Ch. Musar 2001 her. Synes den er god jeg.
Denne ble flasket i tre omganger; den første ble flasket før de bestemte seg for ikke å slippe Riservaer, de to siste etter, dvs. at disse siste to tappingene inneholdt 50/50 standardssaft og single cru-saft ment for Riservaene. Den første tappingen er 100% standardsaft. Mulig du har hatt en flaske fra sistnevnte flasking? De jeg har smakt i det siste er helt suverene i alle fall.Vidar P skrev:Produttori sin 2006 standard barbaresco var en nedtur. Nylig lansert, men det smaker overmodent og bløtt, nesten så man skulle tro de har blandet i endel primitivo. Stor kontrast til den veldig stramme 2005.
"Smaker det, så koster det"....Vidar P skrev:Det er bare det at de virkelig gode vinene, dvs de som er både komplekse og fokuserte med en solid struktur, koster flere ganger hva man må betale for samme nivå andre steder ifra.
Spennende vin Fidelio. Som vanlig fra deg. Det heter forresten vinifikasjon og vinifisering siden du spør.Fidelio skrev:90% carignan fra 100 år gamle stokker, og 10% grenache. Vinen kommer fra carignansaft vinifiert (heter det det på norsk?) separat..
Takk Vidar, har rettet det Alt foregår stort sett på engelsk (holdt på å skrive det med stor E nå....) om dagen, så man blir noe språkforvirret.Vidar P skrev:Spennende vin Fidelio. Som vanlig fra deg. Det heter forresten vinifikasjon og vinifisering siden du spør.Fidelio skrev:90% carignan fra 100 år gamle stokker, og 10% grenache. Vinen kommer fra carignansaft vinifiert (heter det det på norsk?) separat..
http://no.wikipedia.org/wiki/Vinifikasjon
Spiralis skrev:Sør Afrikansk i dag.
Two Oceans
Grei vin dette, men har godt av litt lufting. Var rimelig sur sånn med en gang, men etter litt tid i glasset var det faktisk helt grei drikke.
Problemet med vinlotteri på jobb er at jeg vinner og vinner og vinner og vinner. Og det må jo drikkes opp også! : 16 flakerpå de siste 12 måneder, hadde det ennå vært Lotto Jackpot skulle jeg ikke ha sagt noe, men rødvin!? Fruen drikker ikke mye rødvin så resultatet er at jeg får store problemer med å skrive forståelig på HFS.
Litt info hentet fraVidar P skrev:Hadde en positiv opplevelse med en Vriesenhof Paradyskloof Pinotage 2008 for noen uker siden, men hva er Kallista?
Nja... helt grei, kanskje litt for saftig/fruktig etter min smak...Rik og bærpreget duft av solbær, plommer og preg av lakris. Smak av modne røde bær og preg av krydder. Saftig, med god fylde.