- Ble medlem
- 23.11.2008
- Antall liker
- 672
Alt er kun aroma. Våt varm skifer har en spesiell og ganske markert aroma imo.Griffenfeldt skrev:Jøss, det minner om smaken av våt skifer! Imponerende hva anmeldere egentlig har smakt..
|
Alt er kun aroma. Våt varm skifer har en spesiell og ganske markert aroma imo.Griffenfeldt skrev:Jøss, det minner om smaken av våt skifer! Imponerende hva anmeldere egentlig har smakt..
Gratulerer med bil og med å ha fylt levra med rosèVidar P skrev:I anledning feiring av ny bil avhentet idag så hadde kona en flaske Moet Rose champagne klar, må si jeg ble skikkelig imponert av vinen! Som ikke-kjenner par excellence av rose champagne (har aldri smakt de før, da jeg har tenkt jeg burde spare levra for mer verdige formål) så hadde jeg sikkert en slags forventning til en feminin knise- og fnisedrikk, men den gang ei.
Kjøpte på inpuls etter annbefaling av lokal polarbeider "La buvette"...Xevious skrev:Lindeman's Shiraz-Cabernet 2010 - rett fra 3 liters dunken
Helt grei, men det finnes bedre for å si det sånn...
Capitel De Roari er en av mine absolutt favoritter når vi snakker om Amarone-viner. Enjoy! ;Dpahf skrev:Puttet en Berberana Gran Reserva 2003 og en Capitel de Roari Amarone della Valpolicella Classico 2008 i polposen idag.
Tror ikke de skal være det verste å kose seg med i helga.
Veldig god mtp pris.Organoleptic characteristics:
Colour: Deep ruby red with marked purple edges.
Bouquet: Very fruity with clear hints of blackberry and blueberry that make it particularly pleasant.
Taste: Full-bodied but velvety and well- balanced because of the elegant softness of the tannins.
Vidar P skrev:I anledning feiring av ny bil avhentet idag så hadde kona en flaske Moet Rose champagne klar, må si jeg ble skikkelig imponert av vinen! Som ikke-kjenner par excellence av rose champagne (har aldri smakt de før, da jeg har tenkt jeg burde spare levra for mer verdige formål) så hadde jeg sikkert en slags forventning til en feminin knise- og fnisedrikk, men den gang ei.
Handlet med meg noen flasker av disse da jeg var innom Montalcino som snarest for noen uker siden. Har ikke funnet rett anledning til å sprette noen ennå, men om det blir god soppfangst til helgen, for å komplimentere villsvinsfileeten jeg har liggende, så ryker det vel til en flaske eller to.65finger skrev:Til Biff med selvplukkede kantareller. Godt balansert med god frukt
Vidar P skrev:Forsendelse fra polet idag, et lite utvalg her. De er ikke i glasset ennå, men skal nok komme dit fortløpende nå!
Luigi Righetti lager en rimelig og god valpolicella også.Xevious skrev:2008 Capitel De' Roari Amarone
Meget god![]()
Champagne egner seg til alt unntatt begravelser.Fidelio skrev:Champagnesmaking i går, Serge Mathieu Blanc de Noirs (vfm-sak, veldig fin), Jerome Prevost La Closerie Les Beguines (100% Meunier fra knøttliten produsent. 08; alt for ung og lukket men en fantastisk besnærende nese) og Legras St. Vincent 1996 (blanc de blancs, intens sak som funket perfekt til tildels kraftige oster. Nydelig vin). Tror jeg skal begynne å drikke mer champis til maten fremover.