Ludo
Hi-Fi freak
Vi har en slik en for å feire litt
Enig!65finger skrev:For en superliste!erato skrev:Fredag med gode venner:
Kobe biff på tallerkenen samt svinenakke Iberico med kastanjepure.
I glassene Calon-Segur 88 og Leoville Barton 86. Og de Vogue Bonnes-Mares 98 samt Roumier Bonnes-Mares 2001.
Til forrettene Raveneau Chapelot 99 og Clos 99, samt Pol Roger 88 fra magnum og P Cotat Sancerre 96. Samt er par Zind-Humbrechter jeg ikke noterte personalia på. Edit; og en Friedrich Emile 04. Its's coming back to me now.
Til dessert et lite glass Gould Campbell 77.
Edit: Da var den komplette vinlisten mottatt på mail:
1. Pol Roger 1988 Cuvee Millesimée
2. F. Cotat Sancerre Cuvee Speciel 1996
3. Trimbach CFE 2004
4. Zind Humbrecht Gewürtztraminer Hengst 2002
5. Jadot Cote de Lechet 1997
6. J.M. Brocard Bougros 1996
7. Jamek Grüner Veltliner 1994 Ried Achleiten Auslese
8. Zind Humbrecht Riesling Clos Windsbuhl 2002
9. Fritz Haag Brauneberg Sonnenuhr Auslese Gold capsel 1989
10. Armin Diel Pittermännchen Auslese 1990
11. Raveneau Chapelot 1999
12. Raveneau Le Clos 1999
13. Jadot Beaujolais Moulin-á-Vent Champ de Cour 2002
14. Chx Yvonne 1999 Saumur-Champigny
15. Chx Montus Cuvee Prestige 1996 Madiran
16. Allemand Cornas 2006
17. Masi Amarone 2001
18. Leoville Barton 1986
19. Calon-Segur 1988
20. Bruno Giacosa Santo Stefano 2000
21. Roumier Clos de la Bussiere 1996
22. Roumier Bonnes Mares 2001
23. Comte Georges de Vogüé Bonnes Mares 1998
24. Coche-Dury Bourgogne 2007
25. Barthod Chambolle Musigny 1999
26. Lafarge Beaune Greves 2001
27. Roagna Vigna Rionda 2004
28. Mastroberardino Taurasi 99
29. Gould Campbell Vintage 77
Puh. Følte alderen tynge hele lørdag. Mye vin på 10 mann.
Eia var jeg der..............erato skrev:I kveld skal min Musigny 2001 fra Mugnier til pers!
Hadde 05 av denne forleden, ung og mineralsk og med behov for mere tid.otare skrev:Har vært stille på vinfronten en stund, men de 3 siste dagene har det blitt:
Torsdag - Ramonet, Chassagne Montrachet Prémier Cru Boudriotte 2002
De kule gir seg på toppen.65finger skrev:Jeg legger opp som vindrikker
Jeg er kul som faenC. Alshus skrev:De kule gir seg på toppen.65finger skrev:Jeg legger opp som vindrikker
Det er nok løsningen. litt fint i grunn, slipper å jage godvinene uten penger og kunnskap. Det en bratt bakke. Cheval Blanc 47 er en vin jeg aldri glemmer. Så frisk og levende, en vannvittig aroma, en smak hinsides alt jeg har vært borti.Fidelio skrev:Jeg trodde den naturlige utviklingen etter ting som Cheval Blanc 47 og Lafite 45 var å gå ned på billigvin og finne juveler der, gitt at man allerede har hatt det beste og ikke kan komme videre i dén retningen
En liten oppmuntrer på veien kan kanskje være å smatte seg igjennom sagrantino-druer, især i DOCG-klasse fra Montefalco-distriktet (Umbria). Der lages noe helt hinsides god vin for tiden, og endel er å få på polet for latterlig lave priser (fra drøye 200,- for de aller beste).Fidelio skrev:Har bestemt meg for å drikke meg gjennom det jeg kan finne av smale italienske druetyper.
Vært et godt år på jobben?65finger skrev:Føler meg som Forrest Gump men i går var jeg i middag og det ble drukket blant annet: Vega Sicilia 1964, Cheval Blanc 1947 (andre flasken jeg har vært med å drikke) Lafite 1945, Chateau Musare 1964 samt diversse champagne og en magnum hvit Burgunder og en Maderia 1901 til hjemmelaget is. Sjøtunge med iransk kaviar og langtidstekt kalkun (15 timer på 75grader)
Aiai Vidar, Sagrantino er jo en favoritt! Paolo Beas Sagrantino di Montefalco 2004 er jo en av mine all time yndlingsviner 450 spenn for en vin som er jevnbyrdig med det aller, aller beste av vin. Har du prøvd din enda?Vidar P skrev:En liten oppmuntrer på veien kan kanskje være å smatte seg igjennom sagrantino-druer, især i DOCG-klasse fra Montefalco-distriktet (Umbria). Der lages noe helt hinsides god vin for tiden, og endel er å få på polet for latterlig lave priser (fra drøye 200,- for de aller beste).Fidelio skrev:Har bestemt meg for å drikke meg gjennom det jeg kan finne av smale italienske druetyper.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sagrantino
heldig med middagsinvitasjonenepedal skrev:Vært et godt år på jobben?65finger skrev:Føler meg som Forrest Gump men i går var jeg i middag og det ble drukket blant annet: Vega Sicilia 1964, Cheval Blanc 1947 (andre flasken jeg har vært med å drikke) Lafite 1945, Chateau Musare 1964 samt diversse champagne og en magnum hvit Burgunder og en Maderia 1901 til hjemmelaget is. Sjøtunge med iransk kaviar og langtidstekt kalkun (15 timer på 75grader)
Bosch, Siemens og Gaggenau b-vare fra bsh (?) på fystikktorget, hvis du ikke bor for langt unna.Zomby_Woof skrev:Spørsmål til dere vinentusiaster.
Jeg vurderer å anskaffe et vinskap. Gjerne to temperatursoner, gjerne litt plass (siden jeg ikke har kjeller, og gjerne vil ha inn alt), gjerne hyggelig pris.
Noen forslag?
Veldig fint skap. Nydelig å se på, feelgood byggekvalitet i dør osv. Men det støyer endel, og kompressoren går "hele tiden". Så bør ikke plasseres i støyfølsomme omgivelser iallefall.Elektron skrev:Hei.
Vidar P. kjøpte vel et greit skap til velværegrotten sin. Det var såvidt jeg husker et Hoover til rundt 3k og så veldig bra ut.
mvh Elektron