H
Hardingfele
Gjest
Fantastisk. Jeg anbefaler en tur innom linken. Vedkommemde kjøpte tre enheter, to til huset og en til bilen. Ingen dokumentert effekt, hverken etter de 21 dagene som må til før man får nok "nanocoating" på kobberledningene, eller etter de åtte månedene det tar før denne prosessen er fullført.Og apropos alternativmiljøet tenker jeg stadig på denne saken når jeg leser disse diskusjonene:
Test av Magrav Power Universal System hos Nyhetsspeilet.no - Nyhetsspeilet
Saken er altså at noen, basert på elendig fysikkforståelse men entusiastiske løfter og vitneutsagn, bestilte seg en generator som skulle skape fri energi, eventuelt redusere energiforbruket i et hus drastisk. Historien fikk forventet slutt ved at ingen endring ble målt. Testeren følte imidlertid litt mer velvære nær apparatet, og DET ser ut til å ha blitt viktigere under prosessen.
Det jeg tenker på her er imidlertid behandlingen av de som advarte og forklarte at dette var tull. De ble selvsagt avfeid som debunkere med påståtte agendaer og andre ting. Debunkerne er fortsatt like upopulære, selv når de åpenbart fikk rett. Spørsmålet blir vel til slutt: Verden vil bedras, men er det riktig å la den gjøre det?
Her er det gjort meget grundig dokumentasjon - over lang tid - i detalj - av ingenting.
"Oppfinneren" er litt av en luring.
Som DagT skriver er det religiøs stemning blant dem som har latt seg lure og fiendtlig holdning til alle som stiller spørsmål.