Stemmer! Mulig jeg går for 2 x 1200AS1 isteden! Får litt mer powerDet der er 1200 AS2
Stemmer! Mulig jeg går for 2 x 1200AS1 isteden! Får litt mer powerDet der er 1200 AS2
Jo ble en del forskjellGå like gjerne til 2000as1. Ikke store forskjellen i pris vel?
Man kan jo legge til oppgraderinger ogsåJo ble en del forskjell
Driver han @Moet Audio ?Knedahl driver Moet nå. Travel mann.
Hvilke høyttalere har du?Har 2x2000 godt fornøyd.
Magnepan 1.7Hvilke høyttalere har du?
Hei.
Har løsninger nå med vifter internt som kan monteres på alt jeg har solgt med kjølemoduler, for de som bekymrer seg for varme.
92mm slim Noctua vifter med pwm styring brukes her, standard oppsett er med 40 % rpm, for null støy. dette kan endres ved behov. klart styring øker dette selv hvis temp overstiger mine satte parameter.
Jeg anbefaler det ikke med mindre du har plassering/oppsett der det er nødvendig.
Men klart vil noen ha og de syns det er viktig så selger jeg altså kunden får det han ønsker.
Har også løsninger med helt lukkede kabinetter der det er lufte slisser helt bak og inntakts vifte i bunnen av kabinettet, bruker bare Eloop vifter da de har noe av de beste data jeg har noen gang sett, og 160.000h forventet levetid. støy på de ved 100 % drift er 5.7db, jeg kjører de på 35 % drift og da er støy ikke målbar, blir også montert med 7mm riser mellom bunnplate og mesh filter, selvsagt filter så det ikke kommer masse støv inn.
Veldig ofte en ide og sende meg en meldig hvis man lurer på noe så svarer jeg som regel ganske så kjapt
poengterer igjen som sist gang jeg skrev her på denne tråden, disse modulene er laget for en vesentlig høyere temp en hva de som regel noen gang kan få når de er bygget i ett ventilert kabinett, og jeg har alle mine data verifisert av teknikkerne til produsent.
Største grunn til at folk får for høy varme i systemer levert av meg er at de ikke har spesifisert hva slags høytalere/system de skal drive, jo lavere ohm jo varmere vil de bli, så har man elementer som dipper langt ned så vil modulene måtte jobbe mye tyngre ergo de blir vesentlig varmere.
Har faktisk med stort hell klart og drive høytalere som dipper helt ned til under 1 ohm, men da selvfølgelig med en skikkelig kjøleløsning( 3x140mm 75 % drift)
Og alt av ting bygget av meg kan sendes inn for endringer/oppgradering/flere kanaler osv/service osv
Hyggelig og få pratet med så mange av dere på messa i Horten som var nå, fikk mange flere også hørt effekt blokker med 2000as1 x 2 i drift med helt vanlig oppsett.
Desverre så var det enormt vanskelig og få stilt inn Silent Pound Høytalerne vi hadde i det ene rommet, det var nokk noe vi muligens burde ha skippet, da vi fikk det rommet litt sånn plutselig 2 dager før messa startet burde nokk hatt med oss innstillings geniet vårt da
Sir det en gang til, lurer noen på noe gjerne skriv til meg og spør/forhør deg direkte til meg jeg svarer altids, hvis jeg ikke svarer på en dag eller 2 så skriver du på nytt for da må det ha skjedd en feil.
Vis vedlegget 1068250 Vis vedlegget 1068251 Vis vedlegget 1068252 Vis vedlegget 1068253
Hva er forskjellen på as1 og as 2 kortene bortsett fra 100% elektrisk skille ( to mono blokker ) ?
For å gjøre det ennå lettere.AS1 er monoblokk.
AS2 er stereoblokk.
Det er ikke så mange watt egentlighvor mange tusen watt trenger dere egentlig?
Og 1*2000w i 4 ohmDet er ikke så mange watt egentlig
Specifications ; Article number: 2000AS2
Rated power output:
2 x 1000 watts at 4 ohms
2 x 1400 watts at 8 ohms
Minimum load: 3 Ohm.
Har du lest om hvorfor de skal levere lavere antall watt i 4 kontra 8 ohm? Normalen på de meste av forsterkere er jo an watt-mengden øker jo lavere belastning i ohm.Det er ikke så mange watt egentlig
Specifications ; Article number: 2000AS2
Rated power output:
2 x 1000 watts at 4 ohms
2 x 1400 watts at 8 ohms
Minimum load: 3 Ohm.
Han har skrevet feilHar du lest om hvorfor de skal levere lavere antall watt i 4 kontra 8 ohm? Normalen på de meste av forsterkere er jo an watt-mengden øker jo lavere belastning i ohm.
De er vel "plombert" på ampere, som de fleste andre klasse D amper så da blir ofte 4 og 8 Ohm like på effekten på max.Han har skrevet feil
1x1400W i 8 ohm eller 1x2000W i 4 ohm
2x1000W i både 8 og 4 ohm
Maks 2000 W totalt
Hvis jeg husker riktig i farten…
Ser riktig lekkert ut!Jeg har købt PS Audio Stellar M1200 klasse D med ICEpower 1200 AS1. Tre styk. Det er fremragende forstærkere. Den tredje skulle bruges til centerhøjttaleren.
Jeg købte så også fra Andreas Knedahl, og det skulle være to ICEpower 2000 AS2. Der er to kabinetter med to ICEpower 2000 AS2 i hver. Så de kan hver spille 4 x 1000 watt i 4 ohm. Det er fremragende forstærkere. Jeg lyttede til Andreas Knedahl, der foreslog forskelligt, og jeg skulle så vælge. Jeg valgte det bedste... Men de spiller så godt.
Både PS Audio Stellar M1200 og fra Andreas Knedahl er fantastiske forstærkere og der er ikke nogen skarp diskant som jeg frygtede. De kan det hele.
Vis vedlegget 1008627
ICEpower 2000 AS2 fra Andreas Knedahl med det hele...
Stemmer, jeg husket feil.Han har skrevet feil
1x1400W i 8 ohm eller 1x2000W i 4 ohm
2x1000W i både 8 og 4 ohm
Maks 2000 W totalt
Hvis jeg husker riktig i farten…
12as1 er vel hakket vassere enn 12as2Dersom man leser spesifikasjonene nøye vil man se at den ekstra peakeffekten 2000AS leverer sammenliknet med 1200AS er over så kort tid at de i praksis er like kraftige.
Hvilken spolenei? folk bare lesser på med kilowatt og tenker det såklart er bedre. så plutselig svir de alle spolene på et par sekunder oops
Ja men viss du bare bruker ein kanal på as2 så skal den vel i praksis være prikk lik as1?Ja, én versus to kanaler på én strømforsyning.
Stemmer, det er det jeg gjør.Ja men viss du bare bruker ein kanal på as2 så skal den vel i praksis være prikk lik as1?
Innimellom ja.Er det noen her som bruker alle tilgjengelige watt?
Vet du på noe tidspunkt hvor mye effekt forsterkeren leverer?Innimellom ja.