Hver sin tilnærming. Personlig så vil jeg aldri tone ned lyden. Fri flyt, og det får jeg med icepower og hornGull er visst det beste metallet til å tone ned lyden. Litt mer om kobberbehandling. Ofc kobber trenger en spesial varmebehandling for å få til occ kvalitet. Dermed øker prisen betraktelig.
…. og slik eg les @Andreas Knedahl så er mange hifi-kabler IKKJE er så ‘Oxygen free’ som dei vert markedsført som.Forskjellige metaller har ingen egenlyd til tross for at mange audiofile tror det.
De har derimot forskjellige elektriske og mekaniske egenskaper.
Det er opp til en hver å bestemme selv!God nok kabel og Neutrik Speakon er best vei til den biten av en forsterker og høyttaler!!
Selfølgelig !! Du betaler for det du liker, ikke noe problem med det.Det er opp til en hver å bestemme selv!
Enig, og mitt syn er at man ikke trenger å forsvare sitt valg overfor andre lyd entusiaster uavhengig av hva vitenskapen er i stand til å måle i dag. Sannheten i dag er ikke nødvendigvis sannheten om 50 år da vitenskapen og målemetoder skrider stadig fremover. Min tilnærming er en sunn dose skepsis iblandet en dose åpenhet for at vi ikke vet alt per i dag. Så får andre eie sin egen tilnærming og det aksepterer jeg fullt ut. Jeg har ikke noe behov for å argumentere i mot det du mener er det beste valget for deg. Det er din foretrukne måte å løse forbindelser på. Og det er helt greit. Hvis andre ønsker å gjøre det på annet vis, så er det helt ok det også. En hver sitt valg.Selfølgelig !! Du betaler for det du liker, ikke noe problem med det.
Men argumenter gjerne imot min påstand.
Det der er kun og gå rundt grøten, rett ut et dårlig svar. God bedring!Enig, og mitt syn er at man ikke trenger å forsvare sitt valg overfor andre lyd entusiaster uavhengig av hva vitenskapen er i stand til å måle i dag. Sannheten i dag er ikke nødvendigvis sannheten om 50 år da vitenskapen og målemetoder skrider stadig fremover. Min tilnærming er en sunn dose skepsis iblandet en dose åpenhet for at vi ikke vet alt per i dag. Så får andre eie sin egen tilnærming og det aksepterer jeg fullt ut. Jeg har ikke noe behov for å argumentere i mot det du mener er det beste valget for deg. Det er din foretrukne måte å løse forbindelser på. Og det er helt greit. Hvis andre ønsker å gjøre det på annet vis, så er det helt ok det også. En hver sitt valg.
Dette opplever jeg som et umodent og lite voksent svar. Lar det bli med det.Det der er kun og gå rundt grøten, rett ut et dårlig svar. God bedring!
Selfølgelig !! Du betaler for det du liker, ikke noe problem med det.
Men argumenter gjerne imot min påstand.
Du ber han om å argumentere imot deg, og når du får tilsvar så mener du svaret er dårlig?Det der er kun og gå rundt grøten, rett ut et dårlig svar. God bedring!
Forskjellige metaller har ingen egenlyd til tross for at mange audiofile tror det.
De har derimot (og naturlig nok) forskjellige elektriske og mekaniske egenskaper.
Hva er det som gjør at Neutrik har bedre kontakt en spader for eksempel vil jeg gjerne vite.God nok kabel og Neutrik Speakon er best vei til den biten av en forsterker og høyttaler!!
Og flere kontaktpunkter blir det med nautrik, og viss en kommer borti kabelen løsner ikke en kabelsko heller…Mindre gods og en kontaktflate som blir låst i en posisjon. Selv om du kommer borti kabelen så vil det ikke skje noenting i kontaktpunktet.
Din mening er feil her, Neutrik kan brukes til mer strøm og spenning enn man trenger i en høyttaler (250V og 30A RMS, men det skal ikke brukes til 230V AC som de selv skriver). Man har også sikret god kontakt med Neutrik speakon, noe man ikke har med kabelsko. Neutrik vet hva de holder på med. Har brukt kabelsko, det var kun pga. Høyttalere tett imot vegg så det lot seg ikke å bruke banan. Makan til makkverk kabelsko er, selv om man strammer til ordentlig så kan man vente i 5 min så har man mer å gå på igjen så jo kabelsko løsner lett nok de selv om man ikke "kommer borti".Og flere kontaktpunkter blir det med nautrik, og viss en kommer borti kabelen løsner ikke en kabelsko heller…
og regner med viss Nautrik hadde vært så bra, ville di vel blitt brukt der det går mye strøm…og jo flere kontaktpunkter jo dårligere blir det….det er min mening uansett.
Har ingen intensjoner med og omvende deg, Neutrik har og PowerCon om du vil ha noe for argumentet ditt om "mye strøm".Og flere kontaktpunkter blir det med nautrik, og viss en kommer borti kabelen løsner ikke en kabelsko heller…
og regner med viss Nautrik hadde vært så bra, ville di vel blitt brukt der det går mye strøm…og jo flere kontaktpunkter jo dårligere blir det….det er min mening uansett.
Så du vil at forsterkere og høyttalere skal leveres med Wago ?
Var en nyttårs spøk unge mannSå du vil at forsterkere og høyttalere skal leveres med Wago ?
Wago sitter godt, uten tvil, men forsterkere DSP og whatever ser jeg på som en ABSOLUTT fordel, om har Neutrik kontakter - hvis det skal handles !!Var en nyttårs spøk unge mann
Og må si det er lite utvalg av høytalerkabler å få kjøpt med Neutrik, sitter litt fast med det som eneste utgang på forsterker eller inngang på Høytaler også vil jeg si, viss en absolutt ikke vil terminere om da.Har ingen intensjoner med og omvende deg, Neutrik har og PowerCon om du vil ha noe for argumentet ditt om "mye strøm".
Ja og da er det minst koblingspunkter også, så ja hvorfor ikkeHva med å rett & slett bare avisolere høyttalerkabelen, vri de litt sammen og skru de fast i terminalen (?). Kan ikke komme på at noen slike har løsnet for meg. Kabelsko derimot...
Ja, om man klarer og få på seg skoa og komme seg ut av døra, så klarer man og håndtere Neutrik på korrekt måte.Og må si det er lite utvalg av høytalerkabler å få kjøpt med Neutrik, sitter litt fast med det som eneste utgang på forsterker eller inngang på Høytaler også vil jeg si, viss en absolutt ikke vil terminere om da.