R
RoDa
Gjest
Grattis clintern, og fine bilder! (gjerne flere bilder av herligheten )
R
R
Kanskje du får litt inspirasjon av denne tråden, Nikko03. Kan bare anbefale diy, spesielt et riaa kit der det (som oftest) er lave spenniger og strømtrekk er det greit å komme i mål med. http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=27877.0;allNikko03 skrev:Det høres flott ut at det kanskje kan bli enda bedre enn det er nå
Det er nesten ikke til å tro hvor engasjerende det spiller.
Men en passelig riaa til Lenco'en hadde nok vært på sin plass vil jeg tro.
Kunne jo vært gøy med noe Diy kanskje.
Tusen takk for link til en spennende tråd. Og at jeg blir inspirert er helt sikkertAndreas skrev:Kanskje du får litt inspirasjon av denne tråden, Nikko03. Kan bare anbefale diy, spesielt et riaa kit der det (som oftest) er lave spenniger og strømtrekk er det greit å komme i mål med. http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=27877.0;allNikko03 skrev:Det høres flott ut at det kanskje kan bli enda bedre enn det er nå
Det er nesten ikke til å tro hvor engasjerende det spiller.
Men en passelig riaa til Lenco'en hadde nok vært på sin plass vil jeg tro.
Kunne jo vært gøy med noe Diy kanskje.
Ikke gjør bildene så avslørende da, husk jeg er bare en amatørsnekker.RoDa skrev:Grattis clintern, og fine bilder! (gjerne flere bilder av herligheten )
R
Ikke vær så beskjeden Kong H ;D Den microglippen har jeg ikke lagt merke til når høytalerene stod hjemme hos megHaavard skrev:Ikke gjør bildene så avslørende da, husk jeg er bare en amatørsnekker.RoDa skrev:Grattis clintern, og fine bilder! (gjerne flere bilder av herligheten )
R
Focal er ikke lett å free fint.
Håvard
Å den fresinga der tåler da dagens lys å vel så det synes de er knall fine jegHaavard skrev:Ikke gjør bildene så avslørende da, husk jeg er bare en amatørsnekker.RoDa skrev:Grattis clintern, og fine bilder! (gjerne flere bilder av herligheten )
R
Focal er ikke lett å frese fint.
Håvard
65finger skrev:Savner de vakre hvite :'( Det kommer et par til i hus eller hytte etterhvert 8)
Sol i Haugesund, ikke værst.clintern skrev:By the way Håvard, snakke om feilskjær i disse H6`ene er nesten som om man skulle vurdert kirurgisk inngrep i Erik Bye sitt høvding ansikt! Sola skinner på dem as we speak og det ligger så mye sjelstekstur i dem at de praktisk talt lever...
MVH
T
Sitrongul?65finger skrev:Det har tråden blitt for lengst Kong H. En opplevelse tråd altså Kan ikke tvære forsøket på å bygge en klone ut over 40 sider Det forsøket er lykkes forlengst. Jeg vil ha en sitrongul H6
Orange.65finger skrev:Jeg skal ha et par H6 kloner impulse. Jeg funderer på om de skal farves orange eller hvite.
Good!! Jan. de blir orangeJanR skrev:Orange.65finger skrev:Jeg skal ha et par H6 kloner impulse. Jeg funderer på om de skal farves orange eller hvite.
/jan
Pigmentfascist, fantastisk tittel.impulse skrev:Er det fargepolitiet som slår til? Pigmentfascisme? Det kan vi da ikke ha, Haavard! Vil mannen ha etpar Jaffa-monitorer, er det vel det han får?? ;-)
Jeg kjøpte meg en kjeksmaskin/lamellfres på Claes Ohlson.Andreas skrev:- Når dere monterer sammen platene bruker dere da skruer og lim eller bare lim?
- Hvilket lim har dere brukt, vanlig hvitt trelim eller PU-lim?
Nei, det gjør jeg ikke.Andreas skrev:Tipper det blir lettere med slik fres, ja. 600,- er nå en ganske fin 6,8uF kondis da om man skal regne slik . Får saget et slags spor i platene fra leverandøren så jeg tror limingen skal gå uten lameller, men jeg skal vurdere det. (Kanskje jeg må tipse gamlingen om at det er et verktøy han ikke har...).
Vinterlim har jeg i uteboden. Har det overlevd Tromsøvintern der så kan det vel brukes til høytalere også. Pu-lim har jeg brukt noen ganger og det er jo et helv.. å få vekk det overflødige.
Mens jeg er igang med skrivingen: De interne platene, brukte du lameller når du monterte dem også, Haavard.
Du kan etterfinere med 5 mm mdf, i bjørk.Andreas skrev:Høres ut som en bra metode. Driver også og undersøker priser på finér flak til MDFen. Ganske dyrt det jeg har vært borti til nå. Blir fort kilokroner til et par kloner.
Fulgte også opp tipset ditt, Haavard, om bjerkefinér som platemateriale, men det hadde ikke leverandøren inne og således ble det enklere med MDF.
Det er et lite problem med mdf.Andreas skrev:Ang finish snakket jeg også med en fra sykkelklubben som eier et lakkverksted. Han mente at å selv rulle på farge og klarlakk var et godt og rimelig alternativ. Jeg skulle så slipe det ned og la det stå ca en mnd for å la alt av gasser i lakken dampe ut. Deretter kunne lakkverkstedet legge på det siste strøket med klarlakk, noe de kunne ta sånn "innimellom" for at det ikke skulle bli kostnad på det. Sluttresultatet skulle så bli ganske bra mente han. Kostnadsmessig er dette å foretrekke fremfor finér, og arbeidet med å slipe ned lakke blir tross ganske store flater kanskje ikke så mye mer jobb enn å legge finér.
Høres ut som det er gjort i håndvendig, ja. Sikkert helt problemfritt. Som alt annet du hiver deg rundt med. : ;DAndreas skrev:Ang finish snakket jeg også med en fra sykkelklubben som eier et lakkverksted. Han mente at å selv rulle på farge og klarlakk var et godt og rimelig alternativ. Jeg skulle så slipe det ned og la det stå ca en mnd for å la alt av gasser i lakken dampe ut. Deretter kunne lakkverkstedet legge på det siste strøket med klarlakk, noe de kunne ta sånn "innimellom" for at det ikke skulle bli kostnad på det. Sluttresultatet skulle så bli ganske bra mente han. Kostnadsmessig er dette å foretrekke fremfor finér, og arbeidet med å slipe ned lakke blir tross ganske store flater kanskje ikke så mye mer jobb enn å legge finér.
Hva har man da venner for... ;DMbare skrev:Nå mobber jeg deg mye, Andreas.
Tror du det ;DAndreas skrev:Hva har man da venner for... ;DMbare skrev:Nå mobber jeg deg mye, Andreas.
Haavard: Hvis man legger 5mm bjørkefinér utenpå MDF-platene (som jeg nå har i bestilling med mål fra H6-kassen) så øker jo bredde/høyde på baffelen. Det kan vel ha litt å si for konstruksjonen?
Har heller ingen peiling på konstruksjon av høytalere eller ambisjoner om å gå inn i problematikken. Hadde en slags oppfatning om at baffelens utforming var av betydning. Er fortsatt skeptisk til 5mm dog. Har lest slike finér - guider på nettet om hvordan man får det pent kant mot kant og det ser jo enkelt ut. Må bli litt mer fikling med 5mm, ikke minst når man skal pusse ned kantene til å ligge pent mot hverandre.Haavard skrev:Tror du det ;D
Jeg tror ikke det. Vi snakker om 1 cm til sammen sidelengs.
I filteret er det ingen baffelstepkompensasjon i det hele. egentlig har jeg ikke peiling på dette rent teksnisk, men den ene centimeteren kan vel da ikke gjøre allverden.
Håvard