Impulse H6 - et forsøk på en clone.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.047
    Antall liker
    2.154
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Slarssen skrev:
    Eller hva med å runde av hjørnene slik at finér-lagene synes? Kan bli ganske fint det trur jeg, har sett noen som har gjort det, dog med tykkere finér.

    - Slarssen
    Det synes så vidt på min høyttaler over.

    Håvard
     

    slarssen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2003
    Innlegg
    679
    Antall liker
    13
    Javisst, ser det nå. Det er med 5mm? ble jo ganske fint det. Sparer nok endel arbeid i forhold på å skråpusse alle platene...
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Er det noen flere H6 kloner som er produsert? i så tilfelle hvor er lytteinntrykk og bilder? Savner H6 i den aktive bose-elendigheten jeg er belemret med for tiden :mad:
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Kun på planleggingsstadiet her ennå :) Har elementer og delefilter komponenter skal snart bestilles.. Kabinettene skal snekres sammen av en pensjonert finsnekker.. Tror det blir bjørkefiner, men synes det er litt for galt å male de hvite da... Men så var det der med hvite høyttalere da....... :)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Raist skrev:
    Kun på planleggingsstadiet her ennå :) Har elementer og delefilter komponenter skal snart bestilles.. Kabinettene skal snekres sammen av en pensjonert finsnekker.. Tror det blir bjørkefiner, men synes det er litt for galt å male de hvite da... Men så var det der med hvite høyttalere da....... :)
    Bjørkefiner er så nært hvitt at det er godkjent Raist ;) Oppgradert delefilter er et must!
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Hehe, har forstått at det ikke er noen vei utenom solide kondiser...! Blir nok Jantzen skal du se :)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Raist skrev:
    Hehe, har forstått at det ikke er noen vei utenom solide kondiser...! Blir nok Jantzen skal du se :)
    En fantastisk oppgradering :)
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Ja, blir spennende dette.. Kvittet meg med mine La Scala, kjøpt MonoPulse 82A (som jeg ikke har fått hentet ennå) og holder på å "bygge" H6 kloner.. Ingen av disse har jeg hørt..... :D

    Hvordan ligger det ann med de nye "hønna" dine? Og så skulle du vel ha ett par kloner igjen også??
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Raist skrev:
    Ja, blir spennende dette.. Kvittet meg med mine La Scala, kjøpt MonoPulse 82A (som jeg ikke har fått hentet ennå) og holder på å "bygge" H6 kloner.. Ingen av disse har jeg hørt..... :D

    Hvordan ligger det ann med de nye "hønna" dine? Og så skulle du vel ha ett par kloner igjen også??
    Monopulse er bra saker! Det kan du glede deg til :) trenger en del innspilling hvis de er nye. Nye hornhøytalere kommer, en del nyutvikling så det tar litt tid. Kan snart avsløre litt... nye kloner kommer nok etter sommeren. Orange denne gangen.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Hehe, spenstig fargevalg!! ;D Men tipper det blir stilig!
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Raist skrev:
    Hehe, spenstig fargevalg!! ;D Men tipper det blir stilig!
    Har funnet en metalllakk som jeg tror blir tøff. haavardo får vel hetta når han får vite det ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    clintern skrev:
    By the way Håvard, snakke om feilskjær i disse H6`ene er nesten som om man skulle vurdert kirurgisk inngrep i Erik Bye sitt høvding ansikt! ;) Sola skinner på dem as we speak og det ligger så mye sjelstekstur i dem at de praktisk talt lever...

    MVH

    T
    Fortsatt fornøyd clintern?
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    Kanskje vi skulle lage en felles bestilling til Jantzen? Jeg tar gjerne to slike kondiser. Synes jeg har sett noen fete spoler på hjemmesidene der også.

    S: Ingen dårlig ide. Kanskje hjørnene kunne freses med et fresestål slik at man slapp å pusse dem jevne.
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Haavard skrev:
    Tror du det ;D
    Jeg tror ikke det. Vi snakker om 1 cm til sammen sidelengs.
    I filteret er det ingen baffelstepkompensasjon i det hele. egentlig har jeg ikke peiling på dette rent teksnisk, men den ene centimeteren kan vel da ikke gjøre allverden.

    Håvard
    Husker jeg rett at bredden på disse var 18cm Haavard?
    En økning fra 18 til 19cm på baffelbredde flytter (rent teoretisk) -3dB punktet for baffelstep fra 640 til 610hz, og har ingen praktisk betydning.
    Filteret har ingen BFC, men høyttalerkonstruksjonen har det. Det er hornets utforming og en kontrollert mellomtonelekkasje (som er en del av "hornlyden") som kompenserer for baffelstep.
    Den kompenseringen er nok antagelig også tildels justerbar, med valg av underlag under hornet, dempemateriale i hornet og avstand fra hornmunning til underlaget.

    Mao tweakevennlige på flere andre måter enn bare utskifting av delefilterkomponenter :)
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.047
    Antall liker
    2.154
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Da jeg finerte mine, så lag jeg finer på framsiden først. Deretter pusset/høvlet jeg kanten mot sidene og topp. På den måten ble det veldig lett å lime side og topp platene på. Bare pass på å ha nok tvinger. Norcad kan jo ta en tur i kjelleren sin og ta et bilde som viser dette bedre, det er der de står.

    Spoler er dt ikke nødvendig å bestille fra Jantzen, litt dyre.
    www.meniscusaudio.com har slike bare du spør. Billige ogsaå. Du får eksakt verdi.
    Fellesbestilling kunne vært noe, men det blir vel litt dyrt å sende det videre i NOrges land.

    Håvard
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Vi må sjekke opp hva som lønner seg mtp. bestilling Andreas. Men som Haavard så er det jo ikke sikkert det lønner seg..

    Noen tanker om Jantzen Silver Z Cap vs Superior Z Cap Haavard?

    Og de spolene fra Meniscus, er det foliespoler du har fått spesiallaget?

    Mvh Sigurd
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    Haavard skrev:
    www.meniscusaudio.com har slike bare du spør. Billige ogsaå. Du får eksakt verdi.
    Fellesbestilling kunne vært noe, men det blir vel litt dyrt å sende det videre i NOrges land.

    Håvard
    Godt poeng at frakt er dyrt. De spolene så ut som litz eller tråd spoler. Er det å foretrekke fremfor foliespoler f.eks fra dynabel/eltek? 140,- mot 70,- er jo rimelig uansett.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.047
    Antall liker
    2.154
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Raist skrev:
    Vi må sjekke opp hva som lønner seg mtp. bestilling Andreas. Men som Haavard så er det jo ikke sikkert det lønner seg..

    Noen tanker om Jantzen Silver Z Cap vs Superior Z Cap Haavard?

    Og de spolene fra Meniscus, er det foliespoler du har fått spesiallaget?

    Mvh Sigurd
    Jepp, spolene fra Meniscus er laget for meg.
    Koster 15 dollar stykket.
    Har ikke noen aning om hvilke andre kondiser som kan brukes, Men Obbligato er billigere og veldig bra.
    Se forøvrig testen til Tony Gee.
    Jantzen kondiser kan bestilles hos Caps and Coils i Nederland. De skriver sikkert ned verdien om du spør.
    Da blir det mindre moms.

    Håvard

    Håvard
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.440
    Antall liker
    2.876
    Torget vurderinger
    3
    65finger skrev:
    Hva med samme farve på det kommende H6 parret?
    Da kan du jo bare få farge koden som står på bilen så hiver du klonene i lakk boksen da bli're strøkent ;D
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.440
    Antall liker
    2.876
    Torget vurderinger
    3
    65finger skrev:
    Kong H blir vel rasende bare av tanken Nikko
    trur du det. Tenkte kongen av klonene var gira på å lære nye triks jeg ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Han er konservativ av natur den godeste Kong H. Mente at mitt forslag om å lime speilfliser på H6 var fjollete. Revepelsfinish ble pronte nedstemt
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.047
    Antall liker
    2.154
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    Han er konservativ av natur den godeste Kong H. Mente at mitt forslag om å lime speilfliser på H6 var fjollete. Revepelsfinish ble pronte nedstemt
    Faen i helvete, jævla svinepelser.
    Jeg konservativ ! Hva skal vi kalle deg da 65finger, som vil ha reveskinnsimitasjon på klonene. Råner? Totning? Skoddehauk? Nokko må og passe seg, han som kommer fra "Der ingen kunne tru at sola kunne nå".

    Ja, kanskje litt da. Litt konservativ.
    Jeg bruker jo ideene bak det eldste prinsippet om høyttalere, horn.

    Håvard
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Haavard skrev:
    65finger skrev:
    Han er konservativ av natur den godeste Kong H. Mente at mitt forslag om å lime speilfliser på H6 var fjollete. Revepelsfinish ble pronte nedstemt
    Faen i helvete, jævla svinepelser.
    Jeg konservativ ! Hva skal vi kalle deg da 65finger, som vil ha reveskinnsimitasjon på klonene. Råner? Totning? Skoddehauk? Nokko må og passe seg, han som kommer fra "Der ingen kunne tru at sola kunne nå".

    Ja, kanskje litt da. Litt konservativ.
    Jeg bruker jo ideene bak det eldste prinsippet om høyttalere, horn.

    Håvard
    Ekte vare takk. Ulvepels er ultimat
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Hvor har du henta disse aparte ideene hen, 65finger? Vært en tur i garderoben til Liberace eller Finn Schøll ? ;D ;D ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    impulse skrev:
    Hvor har du henta disse aparte ideene hen, 65finger? Vært en tur i garderoben til Liberace eller Finn Schøll ? ;D ;D ;D
    Å nei du! disse ideene er mine! bare mine!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    65finger skrev:
    impulse skrev:
    Hvor har du henta disse aparte ideene hen, 65finger? Vært en tur i garderoben til Liberace eller Finn Schøll ? ;D ;D ;D
    Å nei du! disse ideene er mine! bare mine!
    Urovekkende. Særdeles urovekkende.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    65finger skrev:
    Kuskinnfinish på H2? bare en tanke. La den vokse
    Nei, ellers takk! Det holder med to stoler i ponniskinn. Det er i det minste stoler!
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Haavard skrev:
    Faen i helvete, jævla svinepelser.
    Jeg konservativ ! Hva skal vi kalle deg da 65finger, som vil ha reveskinnsimitasjon på klonene. Råner? Totning? Skoddehauk? Nokko må og passe seg, han som kommer fra "Der ingen kunne tru at sola kunne nå".

    Ja, kanskje litt da. Litt konservativ.
    Jeg bruker jo ideene bak det eldste prinsippet om høyttalere, horn.

    Håvard
    Noen bestemt grunn til at du benytter Totning som et ukvemsord på lik linje med Råner og Skoddehauk Haavard? ??? :eek: :mad:
    Det er vel ingen totning som kler høyttalerne med alskens merkelige remedier, og nei her går det stort sett i ubehandlet furu enda selvfølgelig!
    Og som den opplyste, urbane totningen jeg er (høyttalerne mine er faktisk hvite); hva er egentlig en Skoddehauk? ;D
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.047
    Antall liker
    2.154
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    norcad skrev:
    Haavard skrev:
    Faen i helvete, jævla svinepelser.
    Jeg konservativ ! Hva skal vi kalle deg da 65finger, som vil ha reveskinnsimitasjon på klonene. Råner? Totning? Skoddehauk? Nokko må og passe seg, han som kommer fra "Der ingen kunne tru at sola kunne nå".

    Ja, kanskje litt da. Litt konservativ.
    Jeg bruker jo ideene bak det eldste prinsippet om høyttalere, horn.

    Håvard
    Noen bestemt grunn til at du benytter Totning som et ukvemsord på lik linje med Råner og Skoddehauk Haavard? ??? :eek: :mad:
    Det er vel ingen totning som kler høyttalerne med alskens merkelige remedier, og nei her går det stort sett i ubehandlet furu enda selvfølgelig!
    Og som den opplyste, urbane totningen jeg er (høyttalerne mine er faktisk hvite); hva er egentlig en Skoddehauk? ;D
    Dekk får vær tåle å bli hersa og mobbe litt, dekk totninga.
    Men jeg må innrømme at totning og reveskinnsimitasjon er litt synonymer i forhold til visse totninger jeg har møtt. Men du norcad er jo urban, det skal være sant.

    Håvard
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Haavard skrev:
    norcad skrev:
    Haavard skrev:
    Faen i helvete, jævla svinepelser.
    Jeg konservativ ! Hva skal vi kalle deg da 65finger, som vil ha reveskinnsimitasjon på klonene. Råner? Totning? Skoddehauk? Nokko må og passe seg, han som kommer fra "Der ingen kunne tru at sola kunne nå".

    Ja, kanskje litt da. Litt konservativ.
    Jeg bruker jo ideene bak det eldste prinsippet om høyttalere, horn.

    Håvard
    Noen bestemt grunn til at du benytter Totning som et ukvemsord på lik linje med Råner og Skoddehauk Haavard? ??? :eek: :mad:
    Det er vel ingen totning som kler høyttalerne med alskens merkelige remedier, og nei her går det stort sett i ubehandlet furu enda selvfølgelig!
    Og som den opplyste, urbane totningen jeg er (høyttalerne mine er faktisk hvite); hva er egentlig en Skoddehauk? ;D
    Dekk får vær tåle å bli hersa og mobbe litt, dekk totninga.
    Men jeg må innrømme at totning og reveskinnsimitasjon er litt synonymer i forhold til visse totninger jeg har møtt. Men du norcad er jo urban, det skal være sant.

    Håvard
    Skoddehauk!!! hva er no det for noget. Klinger bra i mine hører
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.047
    Antall liker
    2.154
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Det veit jo at eg er Aordøl.
    Desverre har eg mista dialekta mi. Men denne bloggen er berre fantastisk.
    Aordalsmaol pao internett. Viss du vil veta ke ein Skoddahauk e, so e re berre å sjao pao bloggakrivet frao 2007, heilt nest.

    http://aordal.blogspot.com/2009_06_01_archive.html

    Håvard
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Haavard skrev:
    Dekk får vær tåle å bli hersa og mobbe litt, dekk totninga.
    Men jeg må innrømme at totning og reveskinnsimitasjon er litt synonymer i forhold til visse totninger jeg har møtt. Men du norcad er jo urban, det skal være sant.

    Håvard
    Takk Håvard
    Bare ikke kom med påstanden om at jeg er urban mens samboeren hører på!
    Er redd jeg ikke ville like den latteren som da ville komme........................ ;D
    Men det er nok bare å innrømme at det finnes mange harry totninger, ikke noe å gjøre med det er jeg redd.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.047
    Antall liker
    2.154
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    65finger hadde bursdag lørdag sier det.
    Regner med at han har gått på et grøftefyll. ;D

    Håvard
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.440
    Antall liker
    2.876
    Torget vurderinger
    3
    Haavard skrev:
    65finger hadde bursdag lørdag sier det.
    Regner med at han har gått på et grøftefyll. ;D

    Håvard
    Da vil jeg hive meg på å gratulere 65finger så mye med dagen ;D

    Å her oppe i bergsprekken som sola sliter litt med å finne på vinterhalvåret.
    Har det vært en vellykket rocke festival. Med mye øl og god musikk, har sitti i parken hele helga å kosa meg :)
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Nikko03 skrev:
    Haavard skrev:
    65finger hadde bursdag lørdag sier det.
    Regner med at han har gått på et grøftefyll. ;D

    Håvard
    Da vil jeg hive meg på å gratulere 65finger så mye med dagen ;D

    Å her oppe i bergsprekken som sola sliter litt med å finne på vinterhalvåret.
    Har det vært en vellykket rocke festival. Med mye øl og god musikk, har sitti i parken hele helga å kosa meg :)

    Det vil jeg også ;D Grattis med fingrene gogutten ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn