Impulse H6 - et forsøk på en clone.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Til alle dere som har bestilt elementer av meg.
    De skal forhåpentligvis bli sendt i dag. Dette har drøyd litt i tid, men håper det går bra. Egentlig skulle disse bli sendt på fredag, men pakken var for tung for postvesenet (over 20kg). Han skulle istedefor sende pakken gjennom jobben i dag. Venter på sporingsnummmer fra han.

    Håvard
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Det skal ikke være enkelt.

    Mail fra selger
    NYE problemer
    Man kan ikke sende "poste restante" med et fragtfirma
    Jeg er igen hjemme fra sygehuset og pakken står igen hos mig.
    Jeg forsøger igen i dag med posthuset går det ikke så pakker jeg det om sådan er kommer en STOR pakke og en med nogle få enheder.
    NU skal vi have det på plads


    Kom i dag.

    Håvard
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    Fint du holder oss oppdatert. Ingen problemer med forsinkelser for min del.
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.438
    Antall liker
    2.874
    Torget vurderinger
    3
    Det går så fint :) ser jo ut til å ordne seg selv om det ble litt vanskelig.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Har vel litt kalde føtter sjøl, men velger å stole på folk.
    Har tross alt sendt over en del penger, og føler et stort ansvar for de som har betalt meg også.
    De skal jo tross alt ikke tape på dette. Men han har alltid vært flink til å svare på email, og holdt meg oppdatert.

    Håvard
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Dette går nok bra Haavard, du gjør en kjempejobb! Takker så mye :)
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Fikk ny mail
    Han prøvde igjen å få posthuset til å sende de, det var jo bare 600 gram over.
    Desverre må han pakke om å sende i to forsendelser.

    Håvard
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Da er de på vei fra Danmark

    Håvard
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    Haavard skrev:
    Han prøvde igjen å få posthuset til å sende de, det var jo bare 600 gram over.
    Desverre må han pakke om å sende i to forsendelser.
    Firkanta folkeslag disse danene, har selv litt for mye slikt blod i årene.
    Godt at elementene er på vei, Haavard.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Da er de ankommet Sverige.

    Håvard
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    du får si fra når vi skal hærta svensken kong H
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Da er elementene i Strømstad.
    Blir hentet ut fra postkontoret når anledningen byr seg. Har en vennlig fyr i Halden som har tatt på seg jobben, så nå er det bare å ta turen fra Toten til Halden for å hente kassene. Skal prøve å få gjort dette så fort som mulig. Håper før helga. Hvis det er noen det haster noe inni granskauen for, så si i fra.

    Nå husker jeg ikke hvem jeg har sendt delefilter etc til.
    De som vil ha mer info, så send en pm.
    Ellers rapporteres det om sein service hos speakercity i USA ang Focal diskanter. Det er flere der ute som selger, så evt finn en annen levrandør. Jeg har et sett, men det ska Andreas her ha. Sitter også på et ekstra sett Vifa C17 om noen vet om noen som skal ha.

    Håvard
     

    Clintern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    6
    Heisann folkens!

    Etter en runde med ht sjekk til naim elektronikk (bytte av ht pga nytt og større rom, n-sats er musikalsk morro, men monitoriske, og et ønske om gulvstående meldte seg), tok jeg kontakt med en av de musikalske veiledere på forumet som tidligere har fått på plass en micro seiki DQX hos meg (en av oss vil overleve den andre, og jeg tror det blir seiki`en for å si det slik)

    Trond Impuls gjorde kort prosess og ga sin ærlige mening om saken - kjøp H6 by H!

    Leste tråden og sjekka børsen - H6 klonen til "the clone master" var solgt!!! MEN etpar sms og en hyggelig tlf samtale senere er avtale om et siste sett H6 fra Håvards hånd seglet!

    Nikko - du bruker min tidligere rotel pre (fin sak -og så med radio attpåtil!), og er den eneste jeg finner på denne tråden som bruker transistor. Hører gjerne fra deg!

    Jeg starter altså med naim elektronikk, enhver mening/erfaring rundt H6 + Naim mottas med takk.

    Du verden som jeg gleder meg ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    clintern skrev:
    Heisann folkens!

    Etter en runde med ht sjekk til naim elektronikk (bytte av ht pga nytt og større rom, n-sats er musikalsk morro, men monitoriske, og et ønske om gulvstående meldte seg), tok jeg kontakt med en av de musikalske veiledere på forumet som tidligere har fått på plass en micro seiki DQX hos meg (en av oss vil overleve den andre, og jeg tror det blir seiki`en for å si det slik)

    Trond Impuls gjorde kort prosess og ga sin ærlige mening om saken - kjøp H6 by H!

    Leste tråden og sjekka børsen - H6 klonen til "the clone master" var solgt!!! MEN etpar sms og en hyggelig tlf samtale senere er avtale om et siste sett H6 fra Håvards hånd seglet!

    Nikko - du bruker min tidligere rotel pre (fin sak -og så med radio attpåtil!), og er den eneste jeg finner på denne tråden som bruker transistor. Hører gjerne fra deg!

    Jeg starter altså med naim elektronikk, enhver mening/erfaring rundt H6 + Naim mottas med takk.

    Du verden som jeg gleder meg ;D
    Gratulerer! sjekk denne linken: http://www.acoustica.org.uk/impulse/impulse.html hvis du scroller nedover finner du H6 og Laly (som er identisk bortsett fra ytre design) mener det står noe om transistor i noen av de testene
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Hei, Tommy! Gratulerer! Jeg har både hørt og lest om mange som bruker Impulsehøyttalere og Naim-elektronikk med usedvanlig stort hell, så det var ikke særlig vanskelig å anbefale deg dem, for å si det så... ;)

    Godt at Microen funker så bra, da. Det er forresten en av tre platespillere som er representert ved Museum Of Modern Art, så den er ikke bare en veldig bra platespiller.... ;D
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    Hei, Tommy! Gratulerer! Jeg har både hørt og lest om mange som bruker Impulsehøyttalere og Naim-elektronikk med usedvanlig stort hell, så det var ikke særlig vanskelig å anbefale deg dem, for å si det så... ;)

    Godt at Microen funker så bra, da. Det er forresten en av tre platespillere som er representert ved Museum Of Modern Art, så den er ikke bare en veldig bra platespiller.... ;D
    Et sett H6 cloner skal også dit, til Museum of modern art. ;)
    Ikke de lilla, men de hvite med to dråper svart.

    Håvard
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.438
    Antall liker
    2.874
    Torget vurderinger
    3
    clintern skrev:
    Heisann folkens!

    Etter en runde med ht sjekk til naim elektronikk (bytte av ht pga nytt og større rom, n-sats er musikalsk morro, men monitoriske, og et ønske om gulvstående meldte seg), tok jeg kontakt med en av de musikalske veiledere på forumet som tidligere har fått på plass en micro seiki DQX hos meg (en av oss vil overleve den andre, og jeg tror det blir seiki`en for å si det slik)

    Trond Impuls gjorde kort prosess og ga sin ærlige mening om saken - kjøp H6 by H!

    Leste tråden og sjekka børsen - H6 klonen til "the clone master" var solgt!!! MEN etpar sms og en hyggelig tlf samtale senere er avtale om et siste sett H6 fra Håvards hånd seglet!

    Nikko - du bruker min tidligere rotel pre (fin sak -og så med radio attpåtil!), og er den eneste jeg finner på denne tråden som bruker transistor. Hører gjerne fra deg!

    Jeg starter altså med naim elektronikk, enhver mening/erfaring rundt H6 + Naim mottas med takk.

    Du verden som jeg gleder meg ;D
    Jeg er kjempe fornøyd med rotel pre'en og rotel effekten min på H6 klonene nå skal det sies at jeg ikke har hørt på
    allverden av forsterkeri og høytalere ,men har da vært litt kringomrundt ;D

    Ikke hørt så mye rør heldigvis ellers er jeg redd jeg kunne blitt fattig og skilt. :) For det trur jeg låter stort.

    Men for å beskrive litt hva som skjer når jeg lytter til H6 må jeg nesten dra frem en liten konsert her oppe på Rjukan.
    Med Bjørn Berge, den foregikk i ett lite bedehus vil jeg nesten kalle det. Lite lokale og stort anlegg det ble en fysisk opplevelse.
    Oppe på scena satt Berge med sigaretten i munnen og spilte noe vannvittig på gitaren ,og jeg var i en annen verden.
    Trampa takten og var helt oppslukt i musikken.
    Det er det geniale med H6 de får frem noe av den samme opplevelsen jeg hadde da. Ett driv og en live følelse jeg aldri har opplevd maken til.
    De spiller så stort at jeg blir litt forundra hver gang.
    Gled deg og lykke til.
     

    Clintern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    6
    Nikko: Thanks! - kjenner tålmodighetsnerva begynner å tendere mot spasmer i pur glede ;D Det er nettopp dette med musikalsk driv i et parameterløst univers der lukten av svette kropper og dype riff regjerer jeg ønsker. Naim er gode på det!

    Impuls: Jeg vet! Nettopp fått inn en Aavik A4 rack i cherry som løfter mikroen på plass i stuen. Her om dagen glimtet solen inn i stuen gjennom morgendisen og ga mikroen magiske krefter :D

    Og sammen med H6 - Olala! Jeg har forøvrig blitt enig med H om en Bård "kopi" - samme hvite finish og oppgradert. De skal visstnok spille bedre i hvitt også etter hva jeg har forstått... ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    De spiller vesentlig bedre i hvitt! oppgradert delefilter er et must! hører du Nikko :)
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.438
    Antall liker
    2.874
    Torget vurderinger
    3
    65finger skrev:
    De spiller vesentlig bedre i hvitt! oppgradert delefilter er et must! hører du Nikko :)
    Oppgradert delefilter blir det etterhvert ,men hvitt blir litt for ærlig for en type som meg.
    Med sneipen i gjeipen planla vi raid ute på Hadeland mot H2 eiere å greier.
    Jeg fatter ikke at du kan ha dem i hvitt var nå helt sikker på at jeg fikk deg inn i gråsona der.
    Men det er tydeligvis ikke enkelt å ødelegge ærlige mennesker. ;D ;D ;D ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Hvite høytalere med et svart kjeltringhjerte Nikko. Det perfekte skalkeskjul Nikko. Skjerpe seg!!
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.438
    Antall liker
    2.874
    Torget vurderinger
    3
    65finger skrev:
    Hvite høytalere med et svart kjeltringhjerte Nikko. Det perfekte skalkeskjul Nikko. Skjerpe seg!!
    Ja stemmer det ,jeg å min middelmådige utdanning da vet du. ;D
    Det er jo selfølgelig det som kalles hvitsnipp forbrytelser.
    Ser det jo klart for meg nå.
    Kan jo hende det er håp for meg enda.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Da er elementene ankommet, og jeg er litt forbanna.
    Jeg ettersøkte C17WH16-08. Jeg har fått C17WH09-08.
    Er dette krise, nei. Sannsynligvis ikke. Vas, qts og Fs er mer eller mindre identisk, og tar jeg ikke feil så er denne høyttaleren enda nærmere de originale Seas en WH16-08. Akkurat nå har jeg sendt en mail til Norbert i Ungarn.

    Det som gjør meg enda mer forbanna er at to elemnter har fått npen bulker i foamen. Disse tar jeg og får de evt fiset i Ungarn. De er ikke ødelagt, eller hull på dem.

    Det positive er at det ser ut som om de er produsert i 2005. Med andre nyere enn de C17WH16-08 som har vært å få tak i.

    I min annonse i Danmark etterlyste jeg C17WH16-08.
    Fyren i Danmark spurte om jeg mente de som er omtalt på Troels sine sider og de som sitter i Living Voice Auditorium. Dette bekreftet jeg. Nå snakker vel Troels mes om 16-08 på sine sider. Men i den første artikkelen sier han at 09-08 sitter i LV. Han har i ingen av mine email sagt noe om hva han hadde på lager, jeg tok det som en selvfølge at det var 16-08.

    Hvis elementet kan brukes håper jeg at dere som har bestilt av meg fremdeles vil ha det. Jeg er ganske så sikker på at dette elementet ikke vil låte annerledes en det som var tiltenkt.

    Håvard
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.438
    Antall liker
    2.874
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vil iallefall ha mine. Det går sikkert helt fint :)
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Norbert har bekreftet at de vil være ok. :p

    Håvard
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Andreas skrev:
    Innebærer det endringer i delefilteret?
    Neppe.
    Delefilteret blir nok det samme.
    6db filter og zobel + L-pad til diskanten.

    Håvard
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Tar det for gitt at elementene virker best med hvite høytalere H?
     

    davalex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    124
    Antall liker
    0
    Antageligvis aller best hvis du har to dråper svart i!
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Da drar jeg og 65finger til Halden i dag.
    Det rapporteres om fine elementer, finere enn de vi opprinnelig skulle ha.

    Håvard
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.438
    Antall liker
    2.874
    Torget vurderinger
    3
    Det er godt å vite at vi har slike genuint dedikerte menn på saken.
    Det er slike vi kaller Norges sønner. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn