Det synes så vidt på min høyttaler over.Slarssen skrev:Eller hva med å runde av hjørnene slik at finér-lagene synes? Kan bli ganske fint det trur jeg, har sett noen som har gjort det, dog med tykkere finér.
- Slarssen
Håvard
Det synes så vidt på min høyttaler over.Slarssen skrev:Eller hva med å runde av hjørnene slik at finér-lagene synes? Kan bli ganske fint det trur jeg, har sett noen som har gjort det, dog med tykkere finér.
- Slarssen
Bjørkefiner er så nært hvitt at det er godkjent RaistRaist skrev:Kun på planleggingsstadiet her ennåHar elementer og delefilter komponenter skal snart bestilles.. Kabinettene skal snekres sammen av en pensjonert finsnekker.. Tror det blir bjørkefiner, men synes det er litt for galt å male de hvite da... Men så var det der med hvite høyttalere da.......
![]()
En fantastisk oppgraderingRaist skrev:Hehe, har forstått at det ikke er noen vei utenom solide kondiser...! Blir nok Jantzen skal du se![]()
Monopulse er bra saker! Det kan du glede deg tilRaist skrev:Ja, blir spennende dette.. Kvittet meg med mine La Scala, kjøpt MonoPulse 82A (som jeg ikke har fått hentet ennå) og holder på å "bygge" H6 kloner.. Ingen av disse har jeg hørt.....
Hvordan ligger det ann med de nye "hønna" dine? Og så skulle du vel ha ett par kloner igjen også??
Har funnet en metalllakk som jeg tror blir tøff. haavardo får vel hetta når han får vite det ;DRaist skrev:Hehe, spenstig fargevalg!! ;D Men tipper det blir stilig!
Fortsatt fornøyd clintern?clintern skrev:By the way Håvard, snakke om feilskjær i disse H6`ene er nesten som om man skulle vurdert kirurgisk inngrep i Erik Bye sitt høvding ansikt!Sola skinner på dem as we speak og det ligger så mye sjelstekstur i dem at de praktisk talt lever...
MVH
T
Husker jeg rett at bredden på disse var 18cm Haavard?Haavard skrev:Tror du det ;D
Jeg tror ikke det. Vi snakker om 1 cm til sammen sidelengs.
I filteret er det ingen baffelstepkompensasjon i det hele. egentlig har jeg ikke peiling på dette rent teksnisk, men den ene centimeteren kan vel da ikke gjøre allverden.
Håvard
Godt poeng at frakt er dyrt. De spolene så ut som litz eller tråd spoler. Er det å foretrekke fremfor foliespoler f.eks fra dynabel/eltek? 140,- mot 70,- er jo rimelig uansett.Haavard skrev:www.meniscusaudio.com har slike bare du spør. Billige ogsaå. Du får eksakt verdi.
Fellesbestilling kunne vært noe, men det blir vel litt dyrt å sende det videre i NOrges land.
Håvard
Jepp, spolene fra Meniscus er laget for meg.Raist skrev:Vi må sjekke opp hva som lønner seg mtp. bestilling Andreas. Men som Haavard så er det jo ikke sikkert det lønner seg..
Noen tanker om Jantzen Silver Z Cap vs Superior Z Cap Haavard?
Og de spolene fra Meniscus, er det foliespoler du har fått spesiallaget?
Mvh Sigurd
Da kan du jo bare få farge koden som står på bilen så hiver du klonene i lakk boksen da bli're strøkent ;D65finger skrev:Hva med samme farve på det kommende H6 parret?
trur du det. Tenkte kongen av klonene var gira på å lære nye triks jeg ;D65finger skrev:Kong H blir vel rasende bare av tanken Nikko
Faen i helvete, jævla svinepelser.65finger skrev:Han er konservativ av natur den godeste Kong H. Mente at mitt forslag om å lime speilfliser på H6 var fjollete. Revepelsfinish ble pronte nedstemt
Ekte vare takk. Ulvepels er ultimatHaavard skrev:Faen i helvete, jævla svinepelser.65finger skrev:Han er konservativ av natur den godeste Kong H. Mente at mitt forslag om å lime speilfliser på H6 var fjollete. Revepelsfinish ble pronte nedstemt
Jeg konservativ ! Hva skal vi kalle deg da 65finger, som vil ha reveskinnsimitasjon på klonene. Råner? Totning? Skoddehauk? Nokko må og passe seg, han som kommer fra "Der ingen kunne tru at sola kunne nå".
Ja, kanskje litt da. Litt konservativ.
Jeg bruker jo ideene bak det eldste prinsippet om høyttalere, horn.
Håvard
Å nei du! disse ideene er mine! bare mine!impulse skrev:Hvor har du henta disse aparte ideene hen, 65finger? Vært en tur i garderoben til Liberace eller Finn Schøll ? ;D ;D ;D
Urovekkende. Særdeles urovekkende.65finger skrev:Å nei du! disse ideene er mine! bare mine!impulse skrev:Hvor har du henta disse aparte ideene hen, 65finger? Vært en tur i garderoben til Liberace eller Finn Schøll ? ;D ;D ;D
Nei, ellers takk! Det holder med to stoler i ponniskinn. Det er i det minste stoler!65finger skrev:Kuskinnfinish på H2? bare en tanke. La den vokse
Noen bestemt grunn til at du benytter Totning som et ukvemsord på lik linje med Råner og Skoddehauk Haavard? ???Haavard skrev:Faen i helvete, jævla svinepelser.
Jeg konservativ ! Hva skal vi kalle deg da 65finger, som vil ha reveskinnsimitasjon på klonene. Råner? Totning? Skoddehauk? Nokko må og passe seg, han som kommer fra "Der ingen kunne tru at sola kunne nå".
Håvard
Dekk får vær tåle å bli hersa og mobbe litt, dekk totninga.norcad skrev:Noen bestemt grunn til at du benytter Totning som et ukvemsord på lik linje med Råner og Skoddehauk Haavard? ???Haavard skrev:Faen i helvete, jævla svinepelser.
Håvard![]()
Det er vel ingen totning som kler høyttalerne med alskens merkelige remedier, og nei her går det stort sett i ubehandlet furu enda selvfølgelig!
Og som den opplyste, urbane totningen jeg er (høyttalerne mine er faktisk hvite); hva er egentlig en Skoddehauk? ;D
Skoddehauk!!! hva er no det for noget. Klinger bra i mine hørerHaavard skrev:Dekk får vær tåle å bli hersa og mobbe litt, dekk totninga.norcad skrev:Noen bestemt grunn til at du benytter Totning som et ukvemsord på lik linje med Råner og Skoddehauk Haavard? ???Haavard skrev:Faen i helvete, jævla svinepelser.
Håvard![]()
Det er vel ingen totning som kler høyttalerne med alskens merkelige remedier, og nei her går det stort sett i ubehandlet furu enda selvfølgelig!
Og som den opplyste, urbane totningen jeg er (høyttalerne mine er faktisk hvite); hva er egentlig en Skoddehauk? ;D
Men jeg må innrømme at totning og reveskinnsimitasjon er litt synonymer i forhold til visse totninger jeg har møtt. Men du norcad er jo urban, det skal være sant.
Håvard
Takk HåvardHaavard skrev:Dekk får vær tåle å bli hersa og mobbe litt, dekk totninga.
Men jeg må innrømme at totning og reveskinnsimitasjon er litt synonymer i forhold til visse totninger jeg har møtt. Men du norcad er jo urban, det skal være sant.
Håvard
Da vil jeg hive meg på å gratulere 65finger så mye med dagen ;DHaavard skrev:65finger hadde bursdag lørdag sier det.
Regner med at han har gått på et grøftefyll. ;D
Håvard
Nikko03 skrev:Da vil jeg hive meg på å gratulere 65finger så mye med dagen ;DHaavard skrev:65finger hadde bursdag lørdag sier det.
Regner med at han har gått på et grøftefyll. ;D
Håvard
Å her oppe i bergsprekken som sola sliter litt med å finne på vinterhalvåret.
Har det vært en vellykket rocke festival. Med mye øl og god musikk, har sitti i parken hele helga å kosa meg![]()