Innspillingstid ?

O

om.s

Gjest
Kos deg du om.s , dette blir helt sikkert kjempebra.  :)
Oh yehhh, helt ny "innmat", må jo modnes litt før det presterer, som med kvinner, vet du ;) ;D

mvh
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.170
Antall liker
5.082
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Det må da være tusen ting som gir mer utbytte å diskutere enn innspillingstid? Den / de som tror dette hjelper kan jo bare sitte der å vente på den store forandringen. Det finnes knapt tilsvarende situasjon der en venter så lenge på så lite. Men det er altså bare å vente. Hva andre sier og mener er vel ikke så viktig?
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Jeg har ingenting å bevise, det får eventuelt de som påstår effekten gjøre. At jeg har "snakket med én som jobber hos EC" (snakker med ham stadig vekk) er forsåvidt irrelevant i denne konkrete sammenheng, men ble nevnt mer som et tilsvar til "produsentene sier at..." eller "produsentene har svaret...". Deres svar avhenger av hvem som spør.

Nesten hver gang jeg har snakket med en som arbeider med hifi-produksjon, og da tenker jeg på tekniske fagfolk i hifi-bransjen, eller hørt fra andre som har gjort det, har jeg blitt skjøvet lengre over mot skeptikersiden. De tror ikke på det selv (tenker nå på "hifi-myter" generelt, ikke bare innspilling), men det selger.
Denne var ikke rettet mod deg, men brand-x, siden han har uropt en "vinner" her basert på dine uttalelser. Jeg var vel egentlig bare nysgjerrig på resonementet hans, da jeg synes det høres rart ut at det er grunnlag for noe slikt med mindre det finnes poenger i denne tråden jeg ikke har fått med meg. Det hadde vært kult med en konkret redgjørelse fra brand-x som er mer beskrivende, type ; "Basert på argument a, b, c, d osv, mener jeg det er grunnlag for å kunne utrope Løkkken & Co til vinner av denne debatten"

Ikke sant ;)
 
O

om.s

Gjest
Det må da være tusen ting som gir mer utbytte å diskutere enn innspillingstid? Den / de som tror dette hjelper kan jo bare sitte der å vente på den store forandringen. Det finnes knapt tilsvarende situasjon der en venter så lenge på så lite. Men det er altså bare å vente. Hva andre sier og mener er vel ikke så viktig?
Du er hjertelig velkommen og høre selv, her kommer det over 70kg ny elektronikk hjem, og det skal "kjøres inn", alt annet blir synsing og teoretisk okse skit....

obs: det er faktisk ikke så viktig i denne sammenheng, hva andre "tror" og mener......

mvh
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.775
Antall liker
3.247
Torget vurderinger
0
Det er noen meget viktige faktorer som gjelder under dette emnet.

1. Innspillingstid = Tilvenningstid

2. Innspillingstiden er proporsjonal med tilnærmingen til High-End klassifisering.

3. Produsentene lar markedskreftene tåkelegge(unnvike) faktiske forhold om dette emnet.

Og de lykkelige eierne av slike(High End) definerte produkter ønsker selvfølgelig ingen "blottlegging" av faktiske forhold.

HVIS jeg kjøpte en forsterker til en drøssillion, så er det mest sannsynlig at den ikke er verdt pengene......men den er GARANTERT High-End.........og må spilles inn over laaaaaaaaaang tid så jeg "glemmer" å trykke på angre-knappen innen tidsfristen. For i løpet av "innspillingstiden" har jeg jo blitt mere glad i den nye duppedingsen, SATAN'S dyr var den også.............. ;)
 
O

om.s

Gjest
Det er noen meget viktige faktorer som gjelder under dette emnet.

1. Innspillingstid = Tilvenningstid

2. Innspillingstiden er proporsjonal med tilnærmingen til High-End klassifisering.

3. Produsentene lar markedskreftene tåkelegge(unnvike) faktiske forhold om dette emnet.

Og de lykkelige eierne av slike(High End) definerte produkter ønsker selvfølgelig ingen "blottlegging" av faktiske forhold.

HVIS jeg kjøpte en forsterker til en drøssillion, så er det mest sannsynlig at den ikke er verdt pengene......men den er GARANTERT High-End.........og må spilles inn over laaaaaaaaaang tid så jeg "glemmer" å trykke på angre-knappen innen tidsfristen. For i løpet av "innspillingstiden" har jeg jo blitt mere glad i den nye duppedingsen, SATAN'S dyr var den også.............. ;)

;) unnskyld, men :p

mvh
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Igjen, jeg tror ikke det er så mange som sitter "og venter på den store forandringen" - det er subtile forskjeller, men viktige for de som hører dem.
Evt hører på så mye musikk at de hører dem(krever jo at man kjenner verkene man hører på)

Og nei, hva andre da sier betyr fint lite :D

Eneste effekttrinnet jeg har hatt som ikke endret seg det spøtt fra det var nytt og 100 timer ut var Tact SDA 2175 - hvorfor vet jeg ikke. Det er kanskje en stabil konstruksjon? ;)

O.
Det må da være tusen ting som gir mer utbytte å diskutere enn innspillingstid? Den / de som tror dette hjelper kan jo bare sitte der å vente på den store forandringen. Det finnes knapt tilsvarende situasjon der en venter så lenge på så lite. Men det er altså bare å vente. Hva andre sier og mener er vel ikke så viktig?
 
B

bamsemann

Gjest
Du har fortsatt stående invitasjon, feks ifbm Arken messen....

mvh
Det hadde vært veldig hyggelig å besøke deg om.s. Hvis jeg har planer om en tur på dine trakter tar jeg absolutt kontakt.

Du virker som en hyggelig kar med et veldig oppegående anlegg og en sunn innstilling til hi-fi og musikk.

M.V.H.
Bamsemann....
 
O

om.s

Gjest
Det hadde vært veldig hyggelig å besøke deg om.s. Hvis jeg har planer om en tur på dine trakter tar jeg absolutt kontakt.

Du virker som en hyggelig kar med et veldig oppegående anlegg og en sunn innstilling til hi-fi og musikk.

M.V.H.
Bamsemann....
Takk, og du og dere er velkommen....

mvh
 

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Innlegg
698
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Det er noen meget viktige faktorer som gjelder under dette emnet.

1. Innspillingstid = Tilvenningstid

2. Innspillingstiden er proporsjonal med tilnærmingen til High-End klassifisering.

3. Produsentene lar markedskreftene tåkelegge(unnvike) faktiske forhold om dette emnet.

Og de lykkelige eierne av slike(High End) definerte produkter ønsker selvfølgelig ingen "blottlegging" av faktiske forhold.

HVIS jeg kjøpte en forsterker til en drøssillion, så er det mest sannsynlig at den ikke er verdt pengene......men den er GARANTERT High-End.........og må spilles inn over laaaaaaaaaang tid så jeg "glemmer" å trykke på angre-knappen innen tidsfristen. For i løpet av "innspillingstiden" har jeg jo blitt mere glad i den nye duppedingsen, SATAN'S dyr var den også.............. ;)
Ah, godt å endelig få svaret på det hele etter en lang og repetitiv tråd.

Som et resultat av endelig å bli overbevist om tilvenningsteorien, har jeg nå bestilt en musikalsk blomstervase som skal erstatte anlegget. Etter noen måneder med tilvenning, regner jeg med at alt er såre fint. I tillegg vil jeg da både ha spart litt penger og frisket opp stua med en underholdende gjenstand som ganske sikkert fører til endeløs konversasjon i mangel av meningsfylte samtaleemner. Evt. får jeg ta fram igjen mattebøkene fra universitetet og invitere noen skikkelige nerder.

Nå må jeg si at jeg tar en sjanse her, da blomstervasen BLIR markedsført, og det derfor antakelig har blitt løyet om egenskapene. Disse lydutstyrpiratene! I mangel av skikkelig måleutsyr - hørselen er som kjent null verdt når det gjelder å differensiere mellom god og dårlig gjengivelse - håper jeg da å få testet den i et egnet laboratorium i Oslo.


Fortsettelse følger!
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Ah, godt å endelig få svaret på det hele etter en lang og repetitiv tråd.

Som et resultat av endelig å bli overbevist om tilvenningsteorien, har jeg nå bestilt en musikalsk blomstervase som skal erstatte anlegget. Etter noen måneder med tilvenning, regner jeg med at alt er såre fint.!
;D ;D ;D

jepp, sånn er det... mind over matter funker som bare juling
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.775
Antall liker
3.247
Torget vurderinger
0
Nå rullet siste melding ut av Radiobølgene:

Fugle-influensaen har nådd Sverige. Er det noen i Sverige som ønsker å selge ekslusivt High-End til en latterlig lav pris?...........send meg en PM.

...............det kan være at jeg ikke rekker å spille inn nytt utstyr, før Norge også blir rammet ?
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.775
Antall liker
3.247
Torget vurderinger
0
............Som et resultat av endelig å bli overbevist om tilvenningsteorien, har jeg nå bestilt en musikalsk blomstervase som skal erstatte anlegget. Etter noen måneder med tilvenning, regner jeg med at alt er såre fint. I tillegg vil jeg da både ha spart litt penger og frisket opp stua med en underholdende gjenstand som ganske sikkert  fører til endeløs konversasjon i mangel av meningsfylte samtaleemner.
Det virker ikke som du er helt klar over hvor seriøs og korrekt din ovennevnte vurdering EGENTLIG er ???

Stikkord: Stockholmsyndromet

Du kan lese mer om det her:
http://www.nrk.no/programmer/radio/norgesglasset/2995925.html
 
O

om.s

Gjest
Nå rullet siste melding ut av Radiobølgene:

Fugle-influensaen har nådd Sverige. Er det noen i Sverige som ønsker å selge ekslusivt High-End til en latterlig lav pris?...........send meg en PM.

...............det kan være at jeg ikke rekker å spille inn nytt utstyr, før Norge også blir rammet ?

:p fra Gøteborg....

mvh
 

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Innlegg
698
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Det virker ikke som du er helt klar over hvor seriøs og korrekt din ovennevnte vurdering EGENTLIG er ???

Stikkord: Stockholmsyndromet

Du kan lese mer om det her:
http://www.nrk.no/programmer/radio/norgesglasset/2995925.html
Takk for oppklarende link!

Det framkommer dog ikke av artikkelen om det er jeg eller stereoanlegget som er gisselet/terroristen, evt. om dette er en tredjepart.

Inntil dette er avklart vil jeg treffe tiltak om kroppsvisitering av innkommende hifi-utstyr, samt sikte mot å oppbevare cd-er og lp-er i tidsstyrt hvelv.

;)
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Det framkommer dog ikke av artikkelen om det er jeg eller stereoanlegget som er gisselet/terroristen, evt. om dette er en tredjepart.
Blomstervasen er terroristen, stereoanlegget gisselet. sånn må det bli, stereoannlegget er jo den part som utsettes for vold her (blir erstattet) og vasen er jo helt klart overgriperen. Er helt sikker på at stereoen kan lære seg å elske vasen etter et par ukers innspillingstid.....
 
B

brand-x

Gjest
Ja så har omsider det useriøse intatt også denne tråden, hva mere kunne man vente. Det er dette som gjør enkelte bidragsytere til ett langt gjesp. ha meg unnskyldt men, det har jo vist seg på andre tråder att når påstander ikke holder mot fakta så begynner tøvet uten innhold. Hold dere heller unna. Eller enda bedre, meld der inn i BRIO-KLUBBEN, etter ett år der får dere sikkert æresmedlemskap ut livet.

Nei det var ikke ment som en konkuranse, det var ment som en oppsummering. Snakk om å ta alt bokstavelig, skulle ikke tro det var mulig. Her skal det drives bevisføring fordi jeg utroppte Løkken & co til vinnere. Jeg ser heller ikke noe poeng i å redegjøre for bevisføringen fra Løkken som gjør att jeg valgte å oppsummere slik jeg gjorde, Løkken`s fakta redegjørelser ligger på tråden fremdeles det er bare å ikke være så selektiv i hva dere forstår og ikke forstår. Han har forholdt seg presis hele tråden igjennom, i motsetning til veldig mange andre.

mvh
brand-x
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Ja så har omsider det useriøse intatt også denne tråden, hva mere kunne man vente. Det er dette som gjør enkelte bidragsytere til ett langt gjesp. ha meg unnskyldt men, det har jo vist seg på andre tråder att når påstander ikke holder mot fakta så begynner tøvet uten innhold. Hold dere heller unna. Eller enda bedre, meld der inn i BRIO-KLUBBEN, etter ett år der får dere sikkert æresmedlemskap ut livet.

Nei det var ikke ment som en konkuranse, det var ment som en oppsummering. Snakk om å ta alt bokstavelig, skulle ikke tro det var mulig. Her skal det drives bevisføring fordi jeg utroppte Løkken & co til vinnere. Jeg ser heller ikke noe poeng i å redegjøre for bevisføringen fra Løkken som gjør att jeg valgte å oppsummere slik jeg gjorde, Løkken`s fakta redegjørelser ligger på tråden fremdeles det er bare å ikke være så selektiv i hva dere forstår og ikke forstår. Han har forholdt seg presis hele tråden igjennom, i motsetning til veldig mange andre.

mvh
brand-x
Den dagen hifi og lydgjengivelse blir en objektiv "utøvelse" skal jeg bry meg om dine argumenter og kåring av vinnere. Og den dagen man kan måle seg 100% frem til hvordan en anlegg vil spille FØR det er koblet sammen. Ellers kan vel formler og andre matematiske regler hjelpe deg i din egen Briobygging?
;)
 

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Innlegg
698
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Ja så har omsider det useriøse intatt også denne tråden, hva mere kunne man vente. Det er dette som gjør enkelte bidragsytere til ett langt gjesp. ha meg unnskyldt men, det har jo vist seg på andre tråder att når påstander ikke holder mot fakta så begynner tøvet uten innhold. Hold dere heller unna. Eller enda bedre, meld der inn i BRIO-KLUBBEN, etter ett år der får dere sikkert æresmedlemskap ut livet.

Nei det var ikke ment som en konkuranse, det var ment som en oppsummering. Snakk om å ta alt bokstavelig, skulle ikke tro det var mulig. Her skal det drives bevisføring fordi jeg utroppte Løkken & co til vinnere. Jeg ser heller ikke noe poeng i å redegjøre for bevisføringen fra Løkken som gjør att jeg valgte å oppsummere slik jeg gjorde, Løkken`s fakta redegjørelser ligger på tråden fremdeles det er bare å ikke være så selektiv i hva dere forstår og ikke forstår. Han har forholdt seg presis hele tråden igjennom, i motsetning til veldig mange andre.

mvh
brand-x
Ok - beklager mitt useriøse ripost på at et psykologisk fenomen som gjelder terror/gisselsituasjoner har noe som helst med fortolkning av sanseopplevelser foran et stereoanlegg å gjøre.

Siden du tydeligvis krever bevisføring for alt det andre sier, og godtar selv den mest mangelfulle bevisføring til inntekt for dine egne oppfatninger, bør du i anstendighetens navn stille med en redegjørelse når du treffer dine konklusjoner.

Du har fått mange oppriktige og velfunderte svar i løpet av tråden, men har konsekvent - ufrivillig eller frivillig - valgt å ikke bry deg om eller sette deg inn i det som har blitt lagt fram. Det har heller ikke skortet på usakligheter og polemikk, så - mens jeg antakelig blir godtatt hos Brio, er jeg redd Mensa-medlemskapet ditt ikke blir innvilget i år heller.
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Ja så har omsider det useriøse intatt også denne tråden, hva mere kunne man vente. Det er dette som gjør enkelte bidragsytere til ett langt gjesp. ha meg unnskyldt men, det har jo vist seg på andre tråder att når påstander ikke holder mot fakta så begynner tøvet uten innhold. Hold dere heller unna. Eller enda bedre, meld der inn i BRIO-KLUBBEN, etter ett år der får dere sikkert æresmedlemskap ut livet.

Nei det var ikke ment som en konkuranse, det var ment som en oppsummering. Snakk om å ta alt bokstavelig, skulle ikke tro det var mulig. Her skal det drives bevisføring fordi jeg utroppte Løkken & co til vinnere. Jeg ser heller ikke noe poeng i å redegjøre for bevisføringen fra Løkken som gjør att jeg valgte å oppsummere slik jeg gjorde, Løkken`s fakta redegjørelser ligger på tråden fremdeles det er bare å ikke være så selektiv i hva dere forstår og ikke forstår. Han har forholdt seg presis hele tråden igjennom, i motsetning til veldig mange andre.

mvh
brand-x
Da takker jeg for redgjørelsen, den var særdeles oppklarende ;)
Sier samtidig takk for meg i denne tråden, ser ut som om vi er fint ferdige her nå.
 
B

brand-x

Gjest
Viking

Den er det i den grad du forholder deg til tekniske spesifikasjoner. Og de er høyeste grad rellevant for resultatet. Matching av komponenter har ingen ting med dette å gjøre. Og heller ikke hva du måtte mene er opptimal lydgjengivelse . Det er totalt likegyldig i denne sammenhengen.

Og for ordens skyld, så hadde du vel neppe kunnet drive med denne interessen uten formler og andre matematiske regler fra Brio-byggere, som du selv har påpekt. Så du har jo i det minste rett på et punkt.

mvh
brand-x
 
B

brand-x

Gjest
Gbatokai

I anstendighetens navn ? en redegjørelse for mine konklusjoner ? Jeg gjorde en oppsumering basert på konkrete henvisniger,fakta og begrunnelser fra Løkken & co.
Men siden du henviser til at jeg konsekvent har unnlatt å bry meg eller sette meg inn i det som i følge deg er redegjørelser, så kan du jo selv redegjøre for hva du mener jeg ikke har tatt stilling til og ikke besvart. Og du leser jo særdeles selektivt hva vi andre besvarer med, når du gjør et poeng av noe jeg selv har fremsatt. Hvorhvitt jeg selv også bidrar med usakligheter.

Og en annen ting ,du sier jeg selv godtar den mest mangelfulle bevisføring til inntekt for egne oppfatninger. Hva er du selv gjør ? Hvilke bevis for innspillingsfenomenet er det du sitter på som gjør at du kan dømme andre med motsatt oppfatning ? For nå ligger bevisbyrden på deg selv.
Strengt tatt så burde du holde deg for god til å prøve å fremstille Løkken`s bidrag som det" mest mangelfulle", spesielt i lys av hva du selv har bidratt med av faktaopplysninger. For det må jo være Løkken & co`s bidrag du sikter til, med hva jeg tar til inntekt for egen oppfatning ?

mvh
brand-x
 

fibreist

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
2
Hei Brand-x
Hvor vil du hen når vi snart bunner side 9 i tråden?
 
B

brand-x

Gjest
fibreist

Jeg prøvde i går å runde av og gi takk til alle som hadde bidratt på mitt syn eller det motsatte, men så gjorde jeg den tabben att jeg oppsumerte slik jeg gjorde. Jeg har selv vært altspisende med hensyn til hifi myter og voodoo men erfaringen over tid har gjort at skepsisen har overtatt. Ett resultat av dyrt invistert utstyr som har vist seg å være uberørt av innspillingsperioden i min virkelighet og en genuin interesse for objektive fakta med hensyn til subjektive erfaringer. Jeg hadde håpet på forklaringer fra noen på innsiden for å få det mest mulig nyansert og også kjennskap til hvilke konkrete parametre som ville endres etter inspillingsperioden hvis denne var rellevant. Det har jeg ikke greid. Men jeg har hisset en del på meg av grunner jeg ikke hadde til hensikt, og det får stå for min regning.
En kombinasjon av dårlige formuleringer og sneversynthet. Men jeg står fremdeles på den siden som mener dette er konstruerte "fakta" med lite rellevans til virkeligheten. Jeg har prøvd å finne "bevis" for att temaet ikke er ett subjektivt fenomen, men føler ikke at det ligger noen konkrete fakta for at så er tillfelle. Jeg sier dette på tross av det eksisterer henvisniger til innspillingperiode fra produsenter som eks.v.ML. For det er mang en superforsterker som har blitt ribbet for troverdighet i div. pinebenker av hifi-pressen med røtter til fakta informasjon. Og det har ikke vært subjektive pinebenker. Så troverdigheten hos produsentene er uansett heller dårlig i forhold til mye av egenpropagandaen. Det er jo fåtallet som står med all ære i behold etter en del av målingene som er utført. Men det er jo den objektive siden av det hele, og det er jo ikke alle som synes det er god lesing.

mvh
brand-x





mvh
brand-x
 

fibreist

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
2
Hei Brand-x!
Dette har jeg lurt på,skrev du i starten på tråden.Men jeg mistenker at luringen ikke stakk så veldig dypt.Det er i alle fall interesant å se alle forskjellige innfalsvinkler folk har til det som tross alt er vår felles hobby og utgift.Enighet er intet mål.
En ting må vi kunne enes om,heller en forsterker som er fint innbrent ,enn fort avbrent!
Sov Godt!!
 

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Innlegg
698
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Gbatokai

I anstendighetens navn ? en redegjørelse for mine konklusjoner ? Jeg gjorde en oppsumering basert på konkrete henvisniger,fakta og begrunnelser fra Løkken & co.
Men siden du henviser til at jeg konsekvent har unnlatt å bry meg eller sette meg inn i det som i følge deg er redegjørelser, så kan du jo selv redegjøre for hva du mener jeg ikke har tatt stilling til og ikke besvart. Og du leser jo særdeles selektivt hva vi andre besvarer med, når du gjør et poeng av noe jeg selv har fremsatt. Hvorhvitt jeg selv også bidrar med usakligheter.

Og en annen ting ,du sier jeg selv godtar den mest mangelfulle bevisføring til inntekt for egne oppfatninger. Hva er du selv gjør ? Hvilke bevis for innspillingsfenomenet er det du sitter på som gjør at du kan dømme andre med motsatt oppfatning ? For nå ligger bevisbyrden på deg selv.
Strengt tatt så burde du holde deg for god til å prøve å fremstille Løkken`s bidrag som det" mest mangelfulle", spesielt i lys av hva du selv har bidratt med av faktaopplysninger. For det må jo være Løkken & co`s bidrag du sikter til, med hva jeg tar til inntekt for egen oppfatning ?

mvh
brand-x
Dette har jeg poengtert gang etter gang i denne tråden; det er ikke JEG som krever en naturvitenskapelig forklaring på alt som skjer rundt meg, jeg nøyer meg i mange tilfeller med observasjon. Jeg har gjort rede for mine oppfatninger og gjort det helt klart at det er basert på egne erfaringer.

Du, på din side, har etterhvert som tråden har utviklet seg, avslørt at du vil ha det du kaller "fakta" og vitenskapelige forklaringer. Det har blitt presentert et argument om at datamaskiner ikke ser ut til å være følsomme for innbrenning, ergo er ikke audioutstyr det heller, uten at det har blitt begrunnet i særlig grad at egenskapen er transitiv fra det diskrete til det reelle domenet. Noen reell vitenskapelig begrunnelse eller dokumentasjon har ikke blitt lagt for dagen, det er latterlig åpenbart, og noe Løkken og mange andre enn meg også forstår.

Så, for å repetere både fra dette innlegget og tidligere innlegg i tråden: Jeg påberoper meg ikke en helt vitenskapelig tilnærming til dette, men diskuterer ut fra egne erfaringer. Jeg har ikke forsøkt å gi noen vitenskapelig forklaring, og har ingen som helst slik bevisbyrde på meg.

Du påberoper deg en vitenskapelig holdning, men ser ikke ut til å skille glimmer og gull i den sammenhengen, og da må du tåle å få kritikk for det. Det henger heller ikke på greip å påberope seg en slik holdning, men samtidig presentere påstander uten noe som helst resonnement.

Der har du det med teskje, og jeg kommer ikke til å gidde gjenta meg selv ytterligere i denne tråden, okay? ;)
 
B

bamsemann

Gjest
Dette har jeg poengtert gang etter gang i denne tråden; det er ikke JEG som krever en naturvitenskapelig forklaring på alt som skjer rundt meg, jeg nøyer meg i mange tilfeller med observasjon. Jeg har gjort rede for mine oppfatninger og gjort det helt klart at det er basert på egne erfaringer.

Du, på din side, har etterhvert som tråden har utviklet seg, avslørt at du vil ha det du kaller "fakta" og vitenskapelige forklaringer. Det har blitt presentert et argument om at datamaskiner ikke ser ut til å være følsomme for innbrenning, ergo er ikke audioutstyr det heller, uten at det har blitt begrunnet i særlig grad at egenskapen er transitiv fra det diskrete til det reelle domenet. Noen reell vitenskapelig begrunnelse eller dokumentasjon har ikke blitt lagt for dagen, det er latterlig åpenbart, og noe Løkken og mange andre enn meg også forstår.

Så, for å repetere både fra dette innlegget og tidligere innlegg i tråden: Jeg påberoper meg ikke en helt vitenskapelig tilnærming til dette, men diskuterer ut fra egne erfaringer. Jeg har ikke forsøkt å gi noen vitenskapelig forklaring, og har ingen som helst slik bevisbyrde på meg.

Du påberoper deg en vitenskapelig holdning, men ser ikke ut til å skille glimmer og gull i den sammenhengen, og da må du tåle å få kritikk for det. Det henger heller ikke på greip å påberope seg en slik holdning, men samtidig presentere påstander uten noe som helst resonnement.

Der har du det med teskje, og jeg kommer ikke til å gidde gjenta meg selv ytterligere i denne tråden, okay? ;)
Bra innlegg fra Gbatokai..........

Bamsemann....
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Det er bare å slutte seg til dette.
Spesielt PC-paralellen er hysterisk :D

Håper denne tråden kan hvile i fred nå..
Til den dukker opp i ny drakt, ny trådstarter og hele kostebinneriet.

Tilbake til Dylans konsert i Royal Albert Hall(1966)! ;D

O.
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Jeg bare "måtte" innom med en "me too" kommentar her:
Glimrende Gbatokai; et bedre og mer presist utrykk for hva jeg mistenker mange her for å føle tror jeg ikke er mulig.
 
K

knutinh

Gjest
Dette har jeg poengtert gang etter gang i denne tråden; det er ikke JEG som krever en naturvitenskapelig forklaring på alt som skjer rundt meg, jeg nøyer meg i mange tilfeller med observasjon. Jeg har gjort rede for mine oppfatninger og gjort det helt klart at det er basert på egne erfaringer.

Du, på din side, har etterhvert som tråden har utviklet seg, avslørt at du vil ha det du kaller "fakta" og vitenskapelige forklaringer. Det har blitt presentert et argument om at datamaskiner ikke ser ut til å være følsomme for innbrenning, ergo er ikke audioutstyr det heller, uten at det har blitt begrunnet i særlig grad at egenskapen er transitiv fra det diskrete til det reelle domenet. Noen reell vitenskapelig begrunnelse eller dokumentasjon har ikke blitt lagt for dagen, det er latterlig åpenbart, og noe Løkken og mange andre enn meg også forstår.

Så, for å repetere både fra dette innlegget og tidligere innlegg i tråden: Jeg påberoper meg ikke en helt vitenskapelig tilnærming til dette, men diskuterer ut fra egne erfaringer. Jeg har ikke forsøkt å gi noen vitenskapelig forklaring, og har ingen som helst slik bevisbyrde på meg.

Du påberoper deg en vitenskapelig holdning, men ser ikke ut til å skille glimmer og gull i den sammenhengen, og da må du tåle å få kritikk for det. Det henger heller ikke på greip å påberope seg en slik holdning, men samtidig presentere påstander uten noe som helst resonnement.

Der har du det med teskje, og jeg kommer ikke til å gidde gjenta meg selv ytterligere i denne tråden, okay? ;)
Det er en helt holdbar holding å si:
1) Jeg mener å høre forskjeller
2) Jeg vet ikke hva de skyldes
3) Jeg har ikke tid/lyst til å gjennomføre en blindtest

"Problemet" oppstår idet man refererer til denne "troen" som objektiv fakta. Jeg beskylder ikke deg for dette.

mvh
Knut
 
O

om.s

Gjest
"Problemet" oppstår idet man refererer til denne "troen" som objektiv fakta. mvh
Knut

Jeg har personlig til gode å lese noen som hevder at deres subjektive musikk opplevelser er fremsatt slik du her sier, som "objektive sannheter", at det derimot kan være fremsatt som subjektive "fakta".

Forøvrig merker jeg meg igjen at du aldri lar en anledning gå fra deg til å gi ett lite "spark" på leggen når de hevder motsatt syn av deg.
Du vet selv i hvilken el hvilke sammenheng/er.

Du lever virkelig opptil signaturen "dedikert kverulant" ;)

mvh
 
K

knutinh

Gjest
Jeg har personlig til gode å lese noen som hevder at deres subjektive musikk opplevelser er fremsatt slik du her sier, som "objektive sannheter",  at det derimot kan være fremsatt som subjektive "fakta".

Forøvrig merker jeg meg igjen at du aldri lar en anledning gå fra deg til å gi ett lite "spark" på leggen når de hevder motsatt syn av deg.
Du vet selv i hvilken el hvilke sammenheng/er.

Du lever virkelig opptil signaturen "dedikert kverulant" ;)

mvh
Kan du nevne hvilken retning jeg sparket nå? Jeg mente oppriktig at innlegget til Gbtokai var helt greit. Det må være lov til å ha en mening uten å måtte publisere forskningsresultater.

Min subjektive mening er at det tvert imot er du, om.s. som sparker alle som ikke er enige med deg, enten det måtte være meg eller noen andre =)

-k
 
O

om.s

Gjest
Min subjektive mening er at det tvert imot er du, om.s. som sparker alle som ikke er enige med deg, enten det måtte være meg eller noen andre =)

-k
Vel, dedikert kverulant er jeg fortsatt ikke, men jeg skal innrømme at jeg kan la meg irritere over de relativt mange "sleiv" kommentarene ang feks kabler og andre såkalte emner med subjektive svar, sorry klarer bare ikke la slike kommentarer passere hvergang, prøver, men det er som du ser ikke så lett, klarer du å bære over med meg?

Ellers tar jeg resten av kommentaren din for hva den er, dedikert kverulerende ;)

mvh
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
142
Sted
Bergen
Hei

Støtter innlegget 100%.
Merker selv STOR forskjeld på utstyr som jeg selv har spilt inn. Ja, selv på rør til min CJ ACT2 er det store forskjeller etter at rørene har spilt i ca 150 timer.

Endre
Sorry, blir ikke med på den!
Lyttet til samme plate med samme volum samme tidspunkt hver kveld. Da lyttet jeg spesifikt til visse deler av lydbildet og konstaterte forskjell. Det var visse detaljer som på begynnelsen av innspillingstiden sto fram og ropte, som nesten ikke var hørbare senere.

Det var forskjell, STOR forskjell fra dag 2 til dag 5.
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
At noen på bakgrunn av sin manglende erfaring i uvitenhet velger å trekke mindre veloverveide og dermed fordummende konklusjoner får være deres problem.
Det er dog sørgelig å se hvordan deres feilaktige slutninger serveres som relative sannheter til andre mindre opplyste.

(akk & ve)


Mvh. RS
 
B

brand-x

Gjest
Og med det mener du ?

Att kildene ikke har troverdighet, og genuin interesse for å fremskaffe objektiv informasjon ikke har rellevans for hifi ?
Med det til følge at subjektivitet er eneste holdbare troverdige parameter ?

mvh
brand-x
 
Topp Bunn