Innspillingstid ?

fibreist

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
2
Hei Brand-x.
Jeg kan ikke fremlegge noen dokumentasjon,men forholder meg til produsentenes anbefalinger og selvsagt egne erfaringer.Forøvrig har Mark Levinson egne kapittel om innspillingstid for sine forsterkere,se hjemmesiden.Jeg er ikke noen elektronikkekspert ,men jeg tror neppe seriøse produsenter ville bruke tid og papir på anbefalinger som bare er svada,eller.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Sorry, det var visst 2-10 timer han skrev der, jeg er relativt klar for forskjellen. :D

Men er altså av den oppfatningen av at elektronikk må spilles inn også, og det langt mer enn oppvarmingstid. Har vel ikke hørt noe særlig forskjell på cd-spillere(etter de har blitt varme vel og merke), men effekttrinn mener jeg(understreker MENER, da jeg ikke har utstyr til hverken måle eller analysere) tydelig å høre forskjell på etter et par hundre timer.

Kabler må jeg vel si at jeg aldri har klart å høre forskjell på før og etter innspilling...selv om jeg virkelig har forsøkt! ;D


O.
Det er stor forskjell på forsterkere og høytalere......

;)
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
9.016
Antall liker
4.457
Hei Brand-x.
Jeg kan ikke fremlegge noen dokumentasjon,men forholder meg til produsentenes anbefalinger og selvsagt egne erfaringer.Forøvrig har Mark Levinson egne kapittel om innspillingstid for sine forsterkere,se hjemmesiden.Jeg er ikke noen elektronikkekspert ,men jeg tror neppe seriøse produsenter ville bruke tid og papir på anbefalinger som bare er svada,eller.
Jeg regner med at skeptikerne ikke gidder å sjekke - de har jo fasiten allerede. Så jeg tok en kikk i manualen til ML 33H: 300 timer innspilling står det i manualen.
 
S

slowmotion

Gjest
Sko, Ja...

Høytalere og pickuper, Ja....

Men 300 timer for en ML 33H......hva mer er det de juger om...?

;D
 
T

Thomas_Lutro

Gjest
Jeg mener Ivar allerede har sagt noe om hvordan produsentene kan ha nytte av å anbefale 'innspilling', selv hvis det ikke har noen effekt. Seriøse eller ikke, de driver bissniss. Inspilling før testing og salg kan også tenkes å avsløre feil ved produktet, og dermed redusere returprosenten. Reklamasjoner er dyrt for en leverandør, så å unngå dette er virkelig god bissniss.
 
B

brand-x

Gjest
Skeptikern og trådstartern har også sjekket, så sorry Bx jeg gadd. Det var vel dette jeg bla. etterlyste i svaret til fibreist og jeg er som sagt ikke redd for å svelge en kamel eller to. dette var jo saklig henvisning og dokumentasjon fra produsent. Den første i denne tråden. Men jeg skulle gjerne vist hva det er som forandres. Det var jo samme "break in" periode på forsterkerne, på tross av att de ikke er oppbygd på samme måte og har samme specene.
Har begynt å tygge i hvertfall på en kamel allerede.
Er det mulig å få Mr.Midgard på banen, han sitter jo som produsent.

mvh
brand-x
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg tror de fleste som kjøper elektronikk i den klassen vi snakker om, hører med EN GANG om dette er helt mismatch eller ikke. Er det ikke det, så beholdes den i oppsettet og spilles inn etter alle kunstens regler, eller ikke :)(skeptikerne er med andre ord knallfornøyd med en gang ;D).

Så dette med å unngå reklamasjon er et tullete konspiratorisk argument, med mindre det er direkte feil på produktet så vil ikke dette skje i mine øyne.

[Edit] Dette vil ikke skje pga endringer eller i innspillingstiden, for de er for subtile, men like fullt viktige. Når jeg skriver "den klassen", så gjelder dette sikkert for all elektronikk, men folk som er såpass interessert i lydgjengivelse tenderer til å bruke litt mer penger på boksene sine...
O.
 

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
630
Antall liker
26
Sted
Bergen
Alle komponenter drifter litt med tiden, dette har jeg erfart selv. Målbart? Den fantastiske og viktige eksakte målingen av endringene for å på papiret kunne verifisere en klinkende klar endring. Nei det har jeg ikke engang tenkt på at kunne bli et tema av. Jeg har selv bygget en drøss forsterkere og andre elektronikkprodukter, både med rør og transistor. At disse måtte brukes en 40- 50 timer før alt var på plass var en så klar kjennsgjerning og så lett hørbart at hele denne diskusjonen er for meg uforståelig. Derav også forskjell i lydegenskapene til brukte komponenter og ferskvare.

Samleren
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.775
Antall liker
3.247
Torget vurderinger
0
Innspillingstid = Tilvenningstid

Til sammenligning...............er det noen som marinerer "middagen" i 300 timer ?

Sagt på en annen måte: Liker du fortsatt ikke lyden etter 48 timer...........kjøp noe annet!
 
B

brand-x

Gjest
Flageborg den der skal du ha honør for. Meget bra må jeg si.

Det store spørsmålet i denne tråden er hvorfor har ikke noen fra den hjemmlige bransjen kommet på banen med henvisninger til virkningen av "innspilling" ? Her er jo personer fra EC bla. og Bent Holter HEGEL har jo også vært innom, da i forbindelse med hans eget produkt. Er det av frykt for at salgsstedene de har, også henviser til "innspilling" og at de da må sette troverdigheten på prøve ? Hvis det er noen som kan kaste lys over dette, må det jo være bransjen selv.(produsentene)

mvh
brand-x
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Morsom diskusjon dette, det skal dere ha ;D Jeg lærer noe nytt om hifi hver dag takket være dette forumet, og det jeg har lært idag er at det faktisk er uenighet om hvorvidt innspillingstid er av betydning. Er det forresten noen som vet om det finnes produsenter som sier eksplisitt at komponentene IKKE trenger innspillingstid? La merke til at Leif Erntsen ble sitert og tatt til inntekt for dette synet, på tross av at sitatet vitterlig åpnet for at produktene hans faktisk endrer seg etter en innspillingsperiode ("Mer finkornet").
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Delvis enig OG uenig :D

Tror ikke det handler om kun tilvenning(siste gang jeg gjorde noe slikt var nå i helgen, hørte et par timer innledningsvis, satte så dyret til å jobbe hardt med døren lukket i 2 døgn, 24/7..uten at jeg var mye i rommet). Og det er hørbare forskjeller etter dette, spesielt i diskant og mellomtone i dette tilfellet - bassen var der med en gang ;D. Mer om akkurat det senere i en annen tråd.

Dette med 48 timer er jeg derimot enig i, tror ikke det skjer stort etter det.

O.
Innspillingstid = Tilvenningstid

Til sammenligning...............er det noen som marinerer "middagen" i 300 timer ?

Sagt på en annen måte: Liker du fortsatt ikke lyden etter 48 timer...........kjøp noe annet!
 

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Innlegg
698
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Flageborg den der skal du ha honør for. Meget bra må jeg si.

Det store spørsmålet i denne tråden er hvorfor har ikke noen fra den hjemmlige bransjen kommet på banen med henvisninger til virkningen av "innspilling" ? Her er jo personer fra EC bla. og Bent Holter HEGEL har jo også vært innom, da i forbindelse med hans eget produkt. Er det av frykt for at salgsstedene de har, også henviser til "innspilling" og at de da må sette troverdigheten på prøve ? Hvis det er noen som kan kaste lys over dette, må det jo være bransjen selv.(produsentene)

mvh
brand-x
Pga. de "sterke følelsene" dette vekker hos kundemassen, tror jeg ikke produsentene vil ta i temaet med ildtang - i alle fall ikke i en tråd som det her. Det blir umulig å ikke irritere på seg folk, og m.a.o. en tap-tap-situasjon. Men nå manglet det vel faktisk ikke på anerkjente konstruktører som anbefaler innspilling, uten at jeg kan garantere for at motivene er de beste.

Veldig bra påstand, Flageborg. En konkurrerende hypotese kan jo være at de som ikke registrerer noen forskjeller enten hører litt dårlig eller har et anlegg som ikke makter å formidle forskjellene. ;)

Jeg skal generelt sett være enig i dette med at man ikke behøver å vente til en transistorforsterker er helt innspilt før man skjønner om den er bra eller ikke. Rørforsterkere, derimot, kan forandre seg betydelig den første uka om de er helt nye og med helt ferske rør...
 

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
1.690
Antall liker
8
Huff,Huff ayaboh. hadde forventet litt mere.
det er vel slik det blir når man går tom for argumenter, men du kan jo alltids bidra med usakligheter uten annet innhold enn å se deg selv representert på forumet . Men start gjerne en ny tråd der du kan debatere med deg selv. Og så må du jo kjære ayaboh, ikke ta alt så personlig . Men hvis du føler deg bedre av "drite"meg ut så har du jo fått noe positivt ut av denne tråden. Selvfølelsen vokser vel på slikt hos noen. Jeg personlig synes slikt mest vitner om umodenhet og patetisk oppførsel .

mvh
brand-x
Neida brand-x, jeg har ikke gått tom for argumenter, og jeg tar ikke dette personlig. Hvis du gidder å lese tråden fra starten igjen vil du se at det er mange som forteller at ting trenger innspiling, men ettersom dette er ting man "hører" kan det ikke godtas av rasjonalister og objektivister som deg selv. Hvis du faktisk er ute etter en teknisk holdbar teori for at dette fenomenet eksisterer/ikke eksisterer er ikke dette forumet det riktige stedet. Send heller mail til Nelson Pass, John Curl, Mark Levinson eller deres like.

Har du noen gang selv hørt en komponent som forandrer seg ved innspilling? Hvis du har det, kan det jo forklare hvorfor du prøver å finne en logisk forklaring. Hvis du ikke har det, er du kanskje usikker på om alt er som det skal?
 

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.035
Antall liker
406
Torget vurderinger
7
Hei!
Jeg er imponert over kunnskapsnivået til medlemmene i forumet. Det spenner tydeligvis over mange fagområder. Likevel ser det ut til at mange i denne diskusjonen setter produsentenes kompetanse under tvil. I brukermanualen til mine Sonus Faber høyttalere høyttalere står det " Sound will improve with age thanks to proper running in of the moving parts (diaphragms, suspensions) and the acoustic chamber will respond better and better the more it is used: just the same principles as apply to stringed instruments."
Dette betyr vel at produsenten antyder at høyttalerne vil bli bedre og bedre med tiden. Vil ikke dette si det samme som innspillingstid?
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Hei!
Jeg er imponert over kunnskapsnivået til medlemmene i forumet.  Det spenner tydeligvis over mange fagområder.  Likevel ser det ut til at mange i denne diskusjonen setter produsentenes kompetanse under tvil.  I brukermanualen til mine Sonus Faber høyttalere høyttalere står det " Sound will improve with age thanks to proper running in of the moving parts (diaphragms, suspensions) and the acoustic chamber will respond better and better the more it is used: just the same principles as apply to stringed instruments."
Dette betyr vel at produsenten antyder at høyttalerne vil bli bedre og bedre med tiden.  Vil ikke dette si det samme som innspillingstid?
Hei

Jo det vil si innspillingstid, men det er først og fremst elektroniske komponenter som diskuteres her. At høyttalere trenger innspillingstid er det vel 100% enighet om.
 
K

knutinh

Gjest
Hei!
Jeg er imponert over kunnskapsnivået til medlemmene i forumet.  Det spenner tydeligvis over mange fagområder.  Likevel ser det ut til at mange i denne diskusjonen setter produsentenes kompetanse under tvil.  I brukermanualen til mine Sonus Faber høyttalere høyttalere står det " Sound will improve with age thanks to proper running in of the moving parts (diaphragms, suspensions) and the acoustic chamber will respond better and better the more it is used: just the same principles as apply to stringed instruments."
Dette betyr vel at produsenten antyder at høyttalerne vil bli bedre og bedre med tiden.  Vil ikke dette si det samme som innspillingstid?
Produsentenes kompetansenivå vil vel akkurat som dette forums medlemmer spenne fra svært lavt til veldig høyt. Nå er ikke alltid kompetansenivået til de som skriver brosjyrer eller lager reklamemateriell representativt for det totale kunnskapsnivået i en bedrift.

Sånn sett kan en høyttalerprodusent ha utrolig flinke folk som designer høyttalere, og svada-mennesker som tar seg av kunde-kontakt.

Det du snakker om er helt klart innspillings-tid. Det er liten tvil om at nettopp høyttaler-elementer kan påvirkes målbart eller hørbart av vanlig bruk. Det er derimot litt uenighet rundt hvilken størrelses-orden dette har (mao hvorvidt det er signifikant).

mvh
Knut
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Hei!
Jeg er imponert over kunnskapsnivået til medlemmene i forumet.  Det spenner tydeligvis over mange fagområder.  Likevel ser det ut til at mange i denne diskusjonen setter produsentenes kompetanse under tvil.  I brukermanualen til mine Sonus Faber høyttalere høyttalere står det " Sound will improve with age thanks to proper running in of the moving parts (diaphragms, suspensions) and the acoustic chamber will respond better and better the more it is used: just the same principles as apply to stringed instruments."
Dette betyr vel at produsenten antyder at høyttalerne vil bli bedre og bedre med tiden.  Vil ikke dette si det samme som innspillingstid?
Det er vel ingen som bestrider at høyttalere trenger innspillingstid. Diskusjonen går vel helst på hvor lang innspillingstiden er. Noen produsenter leverer ferdig innspillte høyttaler, andre ikke ser det ut til.
Om et høyttaler kabinett modnes på samme måte som en fiolin, er nytt for meg.

Når det gjelder elektronikk derimot, er det vel større uenighet. Jeg har brukt mye elektronikk opp gjennom årene, alt fra digre PA-rigger, med forsterkere på 1000-vis av watt, til hjemmeelektronikk ala min nåværende Denon. Jeg har til å gode å registrere hørbare forskjeller på forsterkere etterhvert som de har fått flere timer på baken.
Når det gjelder rør, så er saken annerledes. Her har jeg erfaring fra mine mange gitar rørforsterkere. Etterhvert
som rørene slites ut(?), forandrer lyden seg, den blir slappere i fisken, ikke så spenstig, og vrengen blir styggere. (Vanskelig dette med ord gitt).
Bytter man rør, så er problemet løst.
 

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.035
Antall liker
406
Torget vurderinger
7
Jeg er enig i at kompetansenivået til produsentene sikkert er varierende, likeledes produsentenes lydfilosofi. Jeg har imidlertid fått et inntrykk av at kompetansenivået hos Sonus Faber er rimelig høyt, og jeg tolker produsenten dithen at innspilling av høyttalerne nærmest er en kontinuerlig prosess, og ikke noe som tar noen få timer. Forøvrig er jeg jo helt enig i at hoveddiskusjonen til dette temaet er elektronikken og der vet jeg neimen ikke hva jeg skal mene, for det jeg har erfart der er ikke i samsvar med vitenskapelige tester. Ønsketenkning og tilvenning er vel ganske stor kanskje? Dette overlater jeg imidlertid til dere som vet bedre enn meg.
 

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
512
Antall liker
128
Hei!
Jeg er imponert over kunnskapsnivået til medlemmene i forumet. Det spenner tydeligvis over mange fagområder. Likevel ser det ut til at mange i denne diskusjonen setter produsentenes kompetanse under tvil. I brukermanualen til mine Sonus Faber høyttalere høyttalere står det " Sound will improve with age thanks to proper running in of the moving parts (diaphragms, suspensions) and the acoustic chamber will respond better and better the more it is used: just the same principles as apply to stringed instruments."
Dette betyr vel at produsenten antyder at høyttalerne vil bli bedre og bedre med tiden. Vil ikke dette si det samme som innspillingstid?

Jo, dette er innspillingstid.

Driverne og kabinettet i en høyttaler er begge mekaniske deler som beveger seg. Og disse vil forandre seg etter hvor mye de blir brukt. Det er akkurat som en fiolin: en fiolin som blir spilt på ofte, vil ha en bedre egenklang i "kabinettet" enn en fiolin som har ligget nedpakket lenge.
 
B

Back_Door

Gjest
Hjelpe og trøste meg!! Hvilken betydning kan innspillingstid EGENTLIG ha, dersom så mange glupe hoder er uenig om det faktisk finnes en hørbar forskjell ??? ???Det minner om parodier på vitenskap slik man ser i enkelte tegneserier ;D
 
B

brand-x

Gjest
Jeg synes det både er betenkelig og underlig att man godtar å kjøpe produkter som er uferdige. For det må de jo nødvendigvis være, hvis det med "innspilling" har hørbar/målbar effekt. Er det andre bransjer der kundene får uferdige produkter og må betale full pris ? Hvis det er slik som noen påstår, skal man ikke da kunne kreve en forholdsvis reduksjon i pris ? Men, Løkken med flere henviser jo til fakta/viten med hensyn til at det må dreie seg om særdeles ustabile konstruksjoner og det må jo da også kunne forventes å gå begge veier. Effekten etter tids bruk vil jo reverseres tilbake til utgangspunktet, hvis da ikke hifi produkter har en skjult intelligens som styrer begivenhetene selv. Hvis ikke det er ett fenomen, så får noen forklare hva fenomen er. Kunstig intelligens hos hifi produkter tror jeg neppe noen vil prøve å forklare som FAKTA.

mvh
brand-x
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Vet ikke hvorfor jeg gidder, men skitt au :)

Det er jo ikke snakk om "ustabile konstruksjoner" eller "uferdige produkter" hvis noen mener å merke subtile endringer i karakteristikk etter noen timers "innspilling"/bruk, som da stort sett er til det bedre? Som VPI sier i sine manualer,
"the more you use your VPI turntable, the better it sounds"(eller noe i nærheten)

Noen mener å høre det, andre ikke - big deal. Endrer neppe på økonomien hos produsentene noen av delene.

;)
 
B

brand-x

Gjest
Nei Dog, jeg skjønner heller ikke at du gidder.

Det er noen som har deltatt på denne tråden som mener at å sende henvendelse til produsent/konstruktør er eneste måte å komme til bunns i hvorvidt det er forskjell før og etter. Jeg har prøvd å få innspill av våre egne, men enten har de ikke lest på tråden eller så gidder de ikke av en eller annen grunn å bidra med info/fakta om det med "innspilling". Det kan være to grunner, den ene at de synes det hele er så" idiotisk" at det ikke fortjener oppklaring eller så er bevisføringen fra Løkken med flere såpass korekt at det går på troverdigheten løs i forholdet produsent/detaljist og til slutt det de lever av, at noen til syvende og sist velger å kjøpe deres produkt fremfor andres. Myter og voodoo utgjør en stor prosent av hifi verdenen daglig og å bli kvitt noen må jo være til det beste for alle. Se utvalget av passive duppedingser med overnaturlige evner som strider mot alt av fysiske lover. Det hadde neppe vært der hvis bransjen ikke viste at hifi folk "kjøper" alt som sannheter. Bare prislappen er høy nok . Jeg håper virkelig at Løkken og co greier å redusere mengden av usanne påstander med sine bidrag. For undersøkende skepsis er en mangelvare i denne formen for lydinteresse. Her svelges det meste over en lav sko.
Det er sikkert noen nå som føler for å komme med usaklige kommentarer og slenge dritt. Velbekomme sier jeg bare, og må bare beklage for at bevisføringen så langt har vist seg å komme Løkken og co til fordel.

mvh
brand-x
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Det er fint det, tror de fleste er litt lei problemstillingen..det kan være grunnen til manglende respons. Eller at det er vanskelig å produsere tekniske "bevis" for dette, selv om svært mange produsenter, lydhoder, musikkelskere, journalister - og gjerne de med svært lang erfaring etc etc mener bestemt å høre forskjeller før og etter. Men jeg er ydmyk nok til å si at jeg ikke aner om det er målbart.

Samtidig er det relativt mange produsenter som anbefaler innspilling. Og antagelig like mange som ikke gjør det. Meridian f.eks, sier at når deres produkter forlater fabrikken har det vært gjennom burn-in, og skal spille optimalt etter maks et par timer(de trenger å varmes opp), ikke noe mer å styre med der. :)

Dette er jo ikke en ny diskusjon. Det er vel ikke mange nummer mellom hvert Stereophile & TAS m.fl hvor denne polariseringen blir kommentert(skeptikere vs subjektivister). Slik har det vært lenge. Og det er vel ingen grunn til å tro at det vil stoppe heller.

Frustrerende? Ikke for meg, har stor respekt for teknisk know-how på det nivået Løkken og andre opererer, men det betyr ikke at de alltid har rett. Eller at jeg må være enig. Til sjuende og sist er det vel en miks av teknisk grunnforståelse og lytteerfaring(der dybdekunnskap til musikken man bruker som referanse er en stor del i mine øyne) vi navigerer etter.

All in good faith,

O.
 

olechr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2004
Innlegg
101
Antall liker
0
Brand-x, du har fått svar fra Bamsemann tidligere i tråden om hva som skjer ved innspilling. Har ikke lest hele tråden, men det er vel noen andre som også har svart deg.....

Electrocompaniet sier ca. 72 timers innspillingstid for deres produkter. Et tall som stemmer godt overens med min erfaring til deres cd spiller.
Den trengte også ca. 72 timer etter oppgradering av ny DAC til versjon 1-up.
 

fibreist

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
2
Hei Brand-x!!
Det kan virke som du er kommet til en konklusjon i tråd med Løkken og co,som du sier,sine konklusjoner.det er jo helt fint.
Det kan virke som en del andre har en annen mening. Det gjør vel ikke noe.Du venter vel ikke at vi andre plutselig skal endre totalt opfatning. Slike ting er ikke så lett å enes om,men er det et mål at alle skal nikke synkront?
Alle ører hører forskjellig.Hjernen som skal tolke er forskjellig.Opfatning av rett lyd for meg er neppe det samme som deg.Muligens er det litt psykologi med i bildet.Gleden av å få nye greier i heimen og vissheten om at det blir bedre og bedre og roen som senker seg når man har lurt husholdningspengene tilbake på plass.Ikke bruk så mye energi på dette med tilspilling,jeg synes det er godt belyst i denne tråden.Det er så mye annet...
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Electrocompaniet sier ca. 72 timers innspillingstid for deres produkter. Et tall som stemmer godt overens med min erfaring til deres cd spiller.
Jeg kjenner én som arbeider som produktutvikler hos nettopp EC, og har snakket med andre aktører, og det produsentene sier i brosjyrene er noe ganske annet enn det man får høre i samtale fagmann til fagmann. Jeg kommer ikke til å utbrodere siden jeg ikke har til hensikt å, i noen sammenheng, bryte tillit mellom venner, men du skulle bare visst.
 
B

brand-x

Gjest
fibreist og alle dere andre med motsatt holdning av meg selv til innspillingsfenomenet. Jeg har fremdeles stor respekt for deres bidrag til å holde tråden i gang. Mye av innleggene hadde neppe blitt besvart av løkken og andre likesinnede uten deres argumentasjon. Det er mye jeg er enig om med ayaboh f eks. men det betyr ikke at jeg på andre hold ikke er uenig. Det jeg vil en slik tråd mest av alt skal inneholde er saklig argumentasjon over uenigheten. Nå skal det i rettferdighetens navn sies at jeg selv ikke bestandig bidrar med saklighet, men jeg prøver. Uansett meninger og fakta, temaet har i allefall medført mye subjektive og objektive vinklinger med verdien av innspilling. Enig eller ikke,men jeg våger meg å påstå at det ble 1-0 til løkken å co. Så får vi se hvis det blir omkamp hva resultatet blir. Og sist men ikke minst, takker jeg for alle bidragsytere enten de har uderbygget mitt syn eller ei. Håper bare ingen legger meg for hat fordi jeg er skeptisk til det jeg velger å kalle myter eller voodoo. En side må man tillhøre og alle fortjener like mye respekt for sine bidrag.

mvh
brand-x
 

olechr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2004
Innlegg
101
Antall liker
0
Jeg kjenner én som arbeider som produktutvikler hos nettopp EC, og har snakket med andre aktører, og det produsentene sier i brosjyrene er noe ganske annet enn det man får høre i samtale fagmann til fagmann. Jeg kommer ikke til å utbrodere siden jeg ikke har til hensikt å, i noen sammenheng, bryte tillit mellom venner, men du skulle bare visst.
Jeg kjenner en som har agenturet for et merke som uttalte at; Vi trodde produktet var sönder. Den(produktet) låter pyton de første 3 døgn. Vi har aldri hørt et produkt som endres i så stor grad vedrørende innspilling.

Uansett, dette er et tema som kan diskuteres til dommedag uten at jeg har tenkt å bidra mer i denne tråd....
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Uansett meninger og fakta, temaet har i allefall medført mye subjektive og objektive vinklinger med verdien av innspilling. Enig eller ikke,men jeg våger meg å påstå at det ble 1-0 til løkken å co.
Kan du ikke ta en kjapp oppsummering av argumentene som gjør at du er i stand til å kåre en vinner? Har blitt noen sider lang denne tråden, så det er mulig å gå glipp av enkelte detaljer ;) Jeg har bare fått med meg at Løkken sier at mikroprosessorer fungerer optimalt ut fra samlebåndet og at han har snakket med en som jobber hos EC. Antar at bevismengden er større enn dette?
 
B

bamsemann

Gjest
Så dette var egentlig en konkuranse ??? Hadde jeg vist det skulle jeg ha skiftet side...

Sånt bør du opplyse om når du starter en tråd brand-x.

Jeg trodde at du lurte på hva vi "dustehuene" mente skjedde ved innspilling, men så feil kan man ta....

Unnskyld at jeg ga deg feil svar da brand-x.... :-[
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Kan du ikke ta en kjapp oppsummering av argumentene som gjør at du er i stand til å kåre en vinner? Har blitt noen sider lang denne tråden, så det er mulig å gå glipp av enkelte detaljer ;) Jeg har bare fått med meg at Løkken sier at mikroprosessorer fungerer optimalt ut fra samlebåndet og at han har snakket med en som jobber hos EC. Antar at bevismengden er større enn dette?
Jeg har ingenting å bevise, det får eventuelt de som påstår effekten gjøre. At jeg har "snakket med én som jobber hos EC" (snakker med ham stadig vekk) er forsåvidt irrelevant i denne konkrete sammenheng, men ble nevnt mer som et tilsvar til "produsentene sier at..." eller "produsentene har svaret...". Deres svar avhenger av hvem som spør.

Nesten hver gang jeg har snakket med en som arbeider med hifi-produksjon, og da tenker jeg på tekniske fagfolk i hifi-bransjen, eller hørt fra andre som har gjort det, har jeg blitt skjøvet lengre over mot skeptikersiden. De tror ikke på det selv (tenker nå på "hifi-myter" generelt, ikke bare innspilling), men det selger.
 
O

om.s

Gjest
Vel, fra og med idag har jeg noen hundre timer innspilling av Audionet AMP II MAX fremfor meg, har jeg feil?

Moro skal det iallefall bli........

mvh
 
Topp Bunn