trex skrev:
vredensgnag skrev:
Fry er innom styrken i Apples tilbud - det er hele plattformen, og de utvikler og tuner hvert ledd, slik at interaksjonen blir optimal for avsender og mottaker, samme hva man bruker plattformen til.
Det er det mange som ikke har forstått enda.
Jeg har p.t. to bærbare - en MacBook og en MacBook Pro - som er i daglig bruk. Når disse skal byttes ut er iPad helt sikkert på markedet med alt jeg trenger for å kunne være funksjonell mens jeg er underveis, og jeg betviler da sterkt at jeg kommer til å trenge en ny tradisjonell bærbar.
http://venturebeat.com/2010/01/27/inkling-ipad/
Hvis du kun bruker den til hjemmemorro blir den sannsynligvis utmerket til det etterhvert. Skal man jobbe noe særlig på en sånn bærbar sak, må man ha noe mer.
Men er helt enig i at de fleste rene hjemmebrukere neppe trenger særlig mer. Bortsett fra at en 10" skjerm er altfor lite til å unngå masse scrolling, noe jeg synes er utrolig irriterende, i og med at oppløsning ikke kan være altfor høy på en liten skjerm.
Til lengre arbeidsseanser o.l. vil jeg ønske å være koblet opp til et større display, også i fremtiden. Men når jeg er ute og reiser så har jeg etterhvert oppdaget at jeg lar Mac'en ligge og heller bruker min iPhone. Så der er iPad midt i blink - filene jeg trenger ligger på iDisk, jeg laster dem lett ned om jeg ser det er noe jeg mangler eller har bruk for der og da.
Jeg hentet frem MacBook'en en tid tilbake, fordi jeg ville ha noe som var enda mindre enn min MBP når jeg var ute og reiste. MacBook'en var egentlig min datters, med fritzet harddisk. Byttet ut denne, oppgraderte minnet, og bruker den når jeg er utenfor huset.
Jeg tror iPad vil bidra til denne typen "convenience downgrading" - samt at den vil gjøre det lettere for vanlige brukere av nettet å gjøre det de ønsker å bruke nettet til.
I dag sitter folk med datamuligheter i astroklassen og bruker brøkdeler av kapasiteten, samtidig som de syns det er vanskelig å få ut det lille de gjør, selv med Apples brukervennlige løsninger. iPad vil hoppe bukk over disse problemene.