Honkey-Chateau
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 13.02.2007
- Antall liker
- 388
Du dreier debatten bort fra poenget mitt. Personelig driter jeg tynt i all religion, jeg mener det tilhører middelalderen, og burde være en ren privat sak, og ikke noe du kan benytte som brekkstang i en eneste sak. Og det mener jeg de som kommer til vårt land bare får se til å fatte fort som faen.Poenget er at kristendommen kanskje skildrer mye vold, men på et imaginert nivå, ikke som direkte kommandoer til den kristne. Som kristen kommer man vel til himmelen ved å være en "god kristen", i praksis nestkjærlighet. I Islam fungere vold, undertrykkelse etc. som direkte kommandoer til muslimer. Eneste måten en muslim kan komme til paradis, er å dø i strid for Allah ved å drepe infidels og selv bli drept. I tillegg har Islam et helt lovverk, Sharia, som er eneste tillate lovverk. Noe slikt eksisterer vel ikke i kristendommen?For å sette et visst perspektiv på ting, er det greit å vite at selv om "muslimene" er fæle, konstant krenkede og flyter over av trusler mot annerledes tenkende, viser det seg altså at "de kristne" (dvs "oss") ikke er så innmari mye bedre.
Sigrid Bonde Tusvik sa offentlig at hun mente A/S Norge burde hente syriske flyktninger med fly, ta de hit til steinrøysa, og gi dem opphold. Kall det gjerne naivt og radikalt, men det er en ytring som ikke burde være problematisk, i det minste. Men "de kristne" takler åpenbart ikke ytringer som krenker dem. Derfor gjorde Bonde Tusvik et intervju i dag (PK-media, ARK, Ukeslutt), der hun fortalte litt om mengde og innhold i truslene hun får fra "de kristne". Drap og massevoldtekt synes å være de mest benyttede begreper blant "de kristne", når de skal utdele straff til de som ikke følger normene for hva man kan uttale seg om.
Det kan virke på meg som om det finnes en del nordmenn som er dårlig integrert.
Honkey
Er dette en del av kristen lære? Er dette eksempler på etterfølgelse av Jesus Kristus?
Tror det. Jesus sa en del om det der i Bergprekenen.
Fleip til side; Ørkenreligionene er fulle av trusler, synes det er lite interessant å finne ut hvilken av dem som er verst som grunnidé. Liten tvil om at Islam har den værste fan-skaren for tiden, men det var forsåvidt ikke hele poenget med innlegget mitt.
Honkey
Poenget mitt er: Det finnes såkalt gode nordmenn som benytter nøyaktig de samme metoder som de beskylder andre for å gjøre, for å få meningsmotstandere til å holde kjeft. Spesielt er kvinner utsatte for den slags primitiv, seksualisert nettvold. Vi skal ikke finne oss i at også "vi" er på den måten vi beskylder "dem" for å være.
Honkey