Du leser det du selv vil lese Lars Erik... I din verden, hvordan skulle så "rettferdighet" oppnås ? Hvilke løsninger ønsker du deg ? Og det uten å ta parti for noen part, eller innrømmer du at du har helt klare preferanser ?
For å være ærlig så tror jeg ikke det finnes noe annet enn 2 løsninger på denne konflikten, hvis Israel flytter seg tilbake til 1947 grensen så vil før eller senere en eller annen islamisk gruppe gjøre terror i Israel, hatet er altfor stort og det går begge veier. Så vil Israel igjen okkupere land for å få en buffersone og så er spiralen i gang igjen.Jeg har vel egentlig svart på hvorfor jeg synes den diskusjonen er håpløs og ender i dagens situasjon. Man kan ikke gå inn på partenes retorikk dersom man skal få til en løsning. Selvsagt kan vi sende Gaza palestinerne tilbake til Egypt og de jødiske innvandrerne og nybyggerne tilbake ti de landene de kom fra (det er vel bare "rettferdig"), men er dette noen vei å gå tror du?
Du har kanskje vært i en fredsstyrke i området og vet hvor enkelt det er ?Løsningen, om enn vanskelig, er at Israel trekker seg tilbake til sine fastsatte grenser fra 1947 og at FN - og gjerne USA og EU - etablerer styrker der for å opprettholde fred. Det var FN som fastsatte grensene; da bør verdenssamfunnet ta ansvar.
aha, er det på det nivå miff befinner seg ???MIFF ja.... Foss og Gilbert står nært Hamaslederne, sier lederen av MIFF, Conrad Myrland.
– Ikke tvil om hvor nær Gilbert er Hamas -itromso.no
– Men hvordan beviser det at Hamas-topper besøker sykehuset at Fosse og Gilbert står nært de samme lederne?
– Det gjør de. Det er snakk om geografisk nærhet, svarer Myrland.
Tidligere i år så var eg en tur tur til københavn, da stod eg på vesterbro og ventet på "grønn mann" sammen med 2 gatepiker og en som så ut som en transvesitt.MIFF ja.... Foss og Gilbert står nært Hamaslederne, sier lederen av MIFF, Conrad Myrland.
– Men hvordan beviser det at Hamas-topper besøker sykehuset at Fosse og Gilbert står nært de samme lederne?
Merkelig spørsmål. Når verdenssamfunnet bestemte at slik skulle det være, skulle det bare mangle at det ikke følges opp. At det vil bli vanskelig er selvsagt, men slik jeg ser det er det den eneste løsningen.Du har kanskje vært i en fredsstyrke i området og vet hvor enkelt det er ?Løsningen, om enn vanskelig, er at Israel trekker seg tilbake til sine fastsatte grenser fra 1947 og at FN - og gjerne USA og EU - etablerer styrker der for å opprettholde fred. Det var FN som fastsatte grensene; da bør verdenssamfunnet ta ansvar.
........... betyr det at eg står nært både de gatepiker og denne person eg antar er transvetitt, ................................................ ????????????????????????
Legger til dette fra artikkelen hvis det er greit:MIFF ja.... Foss og Gilbert står nært Hamaslederne, sier lederen av MIFF, Conrad Myrland.
Vel, spørsmålet avdekker vel kun om du har det i kjeften ...Eller har praktisk erfaring i dette området med slik arbeide... Synsing er helt fint det, men hold deg gjerne til ting du kan litt mer om når det gjelder konkrete ting..Merkelig spørsmål. Når verdenssamfunnet bestemte at slik skulle det være, skulle det bare mangle at det ikke følges opp. At det vil bli vanskelig er selvsagt, men slik jeg ser det er det den eneste løsningen.Du har kanskje vært i en fredsstyrke i området og vet hvor enkelt det er ?Løsningen, om enn vanskelig, er at Israel trekker seg tilbake til sine fastsatte grenser fra 1947 og at FN - og gjerne USA og EU - etablerer styrker der for å opprettholde fred. Det var FN som fastsatte grensene; da bør verdenssamfunnet ta ansvar.
Nå har drapstallene på palestinere passert 850...
Hva er det egentlig MIFF vil frem til med slike uttalelser? Det er lett å tenke at egentlig så vil de ikke at Gilbert og Fosse lapper sammen palestinske barn slik at de i hvertfall har et ben og kanskje en arm også med seg videre i det helvete de lever i. Og hvis de ikke vil at de skal få hjelp, hva vil de da skal skje med disse barna? Bare død? Jeg tror at å få medlemskap i MIFF så må man først dokumentere at man også er MFUS`er.MIFF ja.... Foss og Gilbert står nært Hamaslederne, sier lederen av MIFF, Conrad Myrland.
Vel HCS jeg var ikke med i 2 verdenskrig men det forhindrer meg ikke i å mene noe om partene og årsakene....
MIFF = med israel for fred (på israels premisser). Man kunne like gjerne kalt gruppen "vi støtter Israels krigføring". Miff er en gjeng kristensionister som ikke er i stand til å se noe feil ved Israel. De kan ikke argumentere seg vekk fra hva som skjer på bakken, så de må avspore, ta mannen og ellers ty til skitne herskerteknikker.Hva er det egentlig MIFF vil frem til med slike uttalelser? Det er lett å tenke at egentlig så vil de ikke at Gilbert og Fosse lapper sammen palestinske barn slik at de i hvertfall har et ben og kanskje en arm også med seg videre i det helvete de lever i. Og hvis de ikke vil at de skal få hjelp, hva vil de da skal skje med disse barna? Bare død? Jeg tror at å få medlemskap i MIFF så må man først dokumentere at man også er MFUS`er.MIFF ja.... Foss og Gilbert står nært Hamaslederne, sier lederen av MIFF, Conrad Myrland.
Det er faktisk, tro det eller ei, folk som er mer opptatt av Gilbert`s politiske standpunkt enn at han hjelper folk i en krigssone med livet som innsats. Kanskje det plager en at man ser at noen faktisk bidrar i konflikten mens man selv ikke gjør annet enn å google.
Kunne tenkt meg å lest deres definisjon på ordet fred. De gærningene der støtter i praksis drapene på Gaza ved å hjelpe IDF med "forefallende" arbeid. Men det gjelder jo alle av oss det, at når vi gjør et stykke arbeid så liker vi ikke at noen kommer og korrigerer resultatet, er nok det som irriterer dem mest med Fosse/Gilbert sitt arbeid.MIFF = med israel for fred (på israels premisser). Man kunne like gjerne kalt gruppen "vi støtter Israels krigføring". Miff er en gjeng kristensionister som ikke er i stand til å se noe feil ved Israel. De kan ikke argumentere seg vekk fra hva som skjer på bakken, så de må avspore, ta mannen og ellers ty til skitne herskerteknikker.Hva er det egentlig MIFF vil frem til med slike uttalelser? Det er lett å tenke at egentlig så vil de ikke at Gilbert og Fosse lapper sammen palestinske barn slik at de i hvertfall har et ben og kanskje en arm også med seg videre i det helvete de lever i. Og hvis de ikke vil at de skal få hjelp, hva vil de da skal skje med disse barna? Bare død? Jeg tror at å få medlemskap i MIFF så må man først dokumentere at man også er MFUS`er.MIFF ja.... Foss og Gilbert står nært Hamaslederne, sier lederen av MIFF, Conrad Myrland.
Det er faktisk, tro det eller ei, folk som er mer opptatt av Gilbert`s politiske standpunkt enn at han hjelper folk i en krigssone med livet som innsats. Kanskje det plager en at man ser at noen faktisk bidrar i konflikten mens man selv ikke gjør annet enn å google.
Sannhet, rettferdighet, ære betyr ingenting for dem.
Her har en bombe fra Hamas truffet et sykehus, fra tidligere år men likevel, Hamas har jo også fått større og kraftigere raketter etter det.Så å kritisere Israel i sin overdrevne maktbruk og drap av sivile er det samme som å støtte Hamas.Det var det med mor mor nille. En stein kan ikke fly. Mor nille kan ikke fly. Altså er mor nille en stein.
Hamas kjemper mot Israel. Jeg kritiserer Israels overdrevne maktbruk. altså er jeg en hamastilhenger...
Jeg skulle gjerne ha påpekt ødeleggelse av sykehus, bombing av skoler, drap av sivile og knusing av hjem i Israel. "Dessverre" er det ingen der, så da blir det svært vanskelig å påpeke det.
Så du sammenligner at Israel fjerner Hamas med tyskernes plan om å utrydde jødene, sier du at alle i Gaza er medlemmer i Hamas, Ereksjon?Endløsung heter det fjernis. Det funket ikke da, og vil ikke funke nå.
Tja. Det er ikke første prioritet i alle fall. Mange ønsker seg et gigantisk Stor Israel... som lever i fred med sine naboer. Men disse to ønskene er ikke kompatible.Israel ønsker at leve i fred med sine naboer.
Det finnes endel mennesker i Israel som innser at dette er den eneste veien til fred i regionen. Men det finne også dem som trenerer ethvert forsøk på en tostatsløsning og som ikke er interessert i noe annet enn et Storisrael over det hele Palestiske området og mere til. Og så lenge det er krig, ufred, konflikt og så spiser det litt og litt og litt inntil det har nådd sitt mål. men blir det fred og enighet er ikek denne muligheten lenger tilstede så derfor er er fred og fordragelighet det absolutt siste her i verden de ønsker seg. For det er døden for deres ambisjoner. Disse menneskenes aller herligste allierte er ... Hamas.Israel ønsker en to stats løsning.
Ja. Det er riktig og heldigvis har Egypt fått et militærkupp som har avsatt islamistene og sendt dem i galgen der de hører hjemme.Israel har lavet fred med Ægypten, der stadig holder og de samarbejder.
Forståelig. Men likevel har de et ansvar som okkupant å håndtere denne situasjonen på en annen måte. Massemord på sivile, barn og uskyldige er fullstendig uakseptabelt. Vi snakker allerede om 10 x utøya i barnedrap og massemord på sivile.Israel vil selvfølgelig ikke finde sig, at der til stadighed bliver sendt raketter ind i Israel. Det burde være logik for alle.
Israel er ikke én stemme. De finnes saklige mennesker i Israel som ønsker dette. Og det finnes religiøse galinger og høyreekstremister som ser fred og harmoni som en stopper for deres fantasi om et Storisrael. Dessverre ser det ut til at akkurat nå er sistnevnte ved makten.Israel vil leve i fred og harmoni med sine naboer.
Ja det er sikkert riktig. Det er den aller minste plikt de har som okkupant og undertrykker om de vil beholde et minimum av menneskelighet. De harr en total og fullstendig beleiring av Gaza og det å holde befolkningen i live ved å tillate dem mat, mann og de nødvendigste medisiner er deres plikt. Den dagen de svikter dem plikten opphører Israels rett til å eksistere.Israel ønsker det godt for de civile i Gaza og sender mange ting over grænsen til dem. I denne uge har Gaza modtaget 6 tons korn. De levere benzin, medicin, lægehjælp og andet.
Fatt nå en gang for alle at Israel ikke er en stat før jøder alene men for alle som bor der. Det spiller null rolle om soldatene som bomber sivilbefolkningen på Gaza er jøder, arabere eller hottentotter.Så ville de have det godt. Arabere i Israel går ind i militæret, fordi de vil kæmpe for deres land Israel.
Er så lei og se at andre skriver, Fjernis, Fjær, Fjærnis eller andre ting så jeg tenkte jeg skulle bli like barnslig, i dette tilfelle ble jeg langt mere barnslig enn jeg burde ha gjort.Ereksjon?![]()
Hva med forslaget til våpenhvile fra Hamas her om dagen?Hamas sa nei til forlengelse av våpenhvilen.
De holder på i Egypt også, hvorfor gjør de det, okkuperer Egypt land i Palestina også?
Byen el-Joura er ifølge nyhetsbyrået AFP kjent for å være et tilholdssted for militante islamister. De siste dagene har det vært flere drap og angrep mellom sikkerhetsstyrker og islamister
Hamas avviser v�penhvileforslag, har skutt mot Israel p� ny - nyheter - Dagbladet.no
Så hårsår da.Er så lei og se at andre skriver, Fjernis, Fjær, Fjærnis eller andre ting så jeg tenkte jeg skulle bli like barnslig, i dette tilfelle ble jeg langt mere barnslig enn jeg burde ha gjort.Ereksjon?![]()
Så det du sier her at hvis ikke Hamas får det som de vil så driter de i sivilbefolkningen i Gaza.Hva med forslaget til våpenhvile fra Hamas her om dagen?Hamas sa nei til forlengelse av våpenhvilen.
De holder på i Egypt også, hvorfor gjør de det, okkuperer Egypt land i Palestina også?
Byen el-Joura er ifølge nyhetsbyrået AFP kjent for å være et tilholdssted for militante islamister. De siste dagene har det vært flere drap og angrep mellom sikkerhetsstyrker og islamister
Hamas avviser v�penhvileforslag, har skutt mot Israel p� ny - nyheter - Dagbladet.no
10 års våpenhvile (med ønske om forlengelse etter det)
betingelsene fra Hamas var svært så rimelige. Oppfølging av tidligere avtaler og ellers FN-anbefalinger.
Nei, Israel er ikke uten etter våpenhvile eller fred. Da ville de faktisk vurdert Hamas sitt forslag.
Og Hamas er den som får skylda for ingen våpenhvile....