Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Det skal komme flere av Herron , men jeg var for gira , så jeg måtte få den inn i racket å få på strømmen.....

Dere vil vel ha litt mere bilder..... :)

Hvem ringer på min dør....?

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Det var Postmann Pat som var på færde , han hadde med seg denne esken.... ;D

fra Tyskland den kom.....

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ti Kei skrev:
    Den sinte og umusikalske nabo?
    ;D
    Hei Ti Kei . Jeg har kikkehull i døra , det brukes flittig , både til å slippe den omtalte nabo , og filtrerer ut en god del bøssebærere ..... ;D

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jac Pakker skikkelig , men har han vært på kantina å snappa noen Tyske aviser til pakkingen , iflg nettsiden får man inntrykk på at dette er ett stort firma , stussa litt nå men....

Egentlig samme det bare varene kommer og servicen har vært ekstrem kan jeg love dere......

jeg anbefaler JAC music på mitt varmeste,....

Emissionlabs 2a3.

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Bilde viser ikke driverrørene som skal spille med men effektrørene som skal erstattes , fra Sovtek.....

en enorm forskjell i både lyd og størrelse.....

Men som alle andre rør trenger eml innspilling.

Vedlegg

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Nå mangler du bare en slik:

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ikke noe å utsette på pakkingen av rørene....

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Disse syntes jeg virkelig var fine......

Mvh Espen

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Der var bamsene jo ;D
    Fine bilder.

Ser at de står "rette" veien i ampen din, i Trafomatic'en sto de sideveis (90 grader av dine)

Grats igjen, med riia og EML :)

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Har Serberne satt soklene i gærne veien ?????? ;) ;)

Har jeg ikke tenkt på engang , men sånn som de sår her vil jeg tro er penest.

De spiller veldig mye annerledes enn sov tek , riiaen spiller bra den og.

Det ble litt mye på en gang i dag , så jeg får spre nytelsene litt utover....

Det feitere klang , men fortsatt beholdt det gjennomsiktigheten , go flott klang i disse rørene.

Når det gjelder herron , hva detaljer angår , hører jeg to plater jeg kjenner godt nå , den gjengir detaljer i enorme mengder , innspillinger fra 50 tallet , bare helt konge.... ;D
    Mvh Espen

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    Gratulerer med grom RIAA og nye rør. Flotte saker.

Og så litt malurt fra "Mr negative" igjen......
    Implementere flere ukjente parametre på en gang....har du kontroll på hva som gjør hva nå?
    For meg er dette et no-no da jeg ser det som den perfekte oppskrift for total forvirring
    Forstår dog at du er gira......

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Menijøssenavn! Har du handla igjen? :mad:

Gratulerer med nye ting ihvertfall.

argh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Antall liker
    0
    Grattis, ble jo reine juleaften på deg i dag.
    Harde store pakker det blir ikke bedre en det. ;D

Jeg synes jo det er litt synd at du begynner og bli veldig fornøyd med vindicatoren, har holdt øye med bruktbørsen og ryddet plass i racket mitt. Nå ser det ut som jeg må forandre planer. *LOL* ;D

Mvh
    Terje

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    argh skrev:

Jeg synes jo det er litt synd at du begynner og bli veldig fornøyd med vindicatoren, har holdt øye med bruktbørsen og ryddet plass i racket mitt. Nå ser det ut som jeg må forandre planer. *LOL* ;D

Mvh
    Terje
    Når man først har fått smaken på 2A3 ja da.... ;D

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    argh skrev:

Mvh
    Terje
    ;D ;D..........Jeg trodde du hadde handla 6V6 amp jeg....sikkert fin den også , eller skar det seg ?

Har jo ikke kommet til kapittel strømforsyning enda ;D....må i allefall koble til å høre denne påkoblet før jeg begynner å rote med noe nytt.... ;D

Denne ampen blir nok her lengere enn de andre jeg har hatt .

Skulle jeg revurdere , så får du PM før bruktbørsen.... ;D

Espen

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Det var jammen på tide du fikk noe nytt i hus Espen, avhengigheten min etter å se på dine nye komponenter er stor, det må du ikke glemme. ;D ;D

Gratulerer så mye! :D

Ps:Ikke la det gå så lang tid til neste bytte!

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    JanOlav skrev:
    Det var jammen på tide du fikk noe nytt i hus Espen, avhengigheten min etter å se på dine nye komponenter er stor, det må du ikke glemme. ;D ;D

Gratulerer så mye! :D

Ps:Ikke la det gå så lang tid til neste bytte!
    Men kjære deg, JanOlav. La nå gutten få ut uka ihvertfall.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Erland skrev:
    Gratulerer med grom RIAA og nye rør. Flotte saker.

Og så litt malurt fra "Mr negative" igjen......
    Implementere flere ukjente parametre på en gang....har du kontroll på hva som gjør hva nå?
    For meg er dette et no-no da jeg ser det som den perfekte oppskrift for total forvirring
    Forstår dog at du er gira......
    Det var egentlig ikke meningen , men etter å ha venta legere enn lang på nye rør , syntes jeg det var no dritt å ha de leggende i skapet.....

riiaen brukes uansett bare på platespillern , og så har jeg jo en riia til , slik at det er ikkeno vanskelig for meg å finne ut hva som <Lyder hvordan Erland,. ;)

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Litt nytt på gang som ikke er i hus er det også....

Jeg har surra med nye 2a3 rør siden før påske , ikke glem det da....

det var bare at ingen her på berget hadde noe som jeg ville ha , detfor tok det litt tid , mht å vente på å søke opp rca....som jeg ikke fikk , Nå i ettertid fikk jeg fatt i , men gadd ikke kansellere bestillingen fra Jac , fordi noen andre plutselig kan skaffe noe annet , jeg fikk en hyggelig pris på rørene om jeg tar de , så det kan hende at det blir skap-vare , kjekt å ha ett par rør til....

Riiaen spiller virkelig godt , den har ingen imponatorfaktor her eller der , men til gjengjeld gjør den absolutt ingenting feil.....den bare spiller musikk , akkurat sånn musikk skal spilles , dynamisk og superoppløst , jeg har aldri hørt vinyl bedre på klipsch høyttalere noen gang. !

Espen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Så Espen, hva syns herren om EML/Vindicator og La Scala i dag tro ? 8)

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ;)

Vi får se Fallen_a

På vei ut er det ikke , men det vurderes solgt , dette er knallbra saker , men jeg har jo flere par høyttalere , og vil således vurdere å selge med det ene paret ei pakke.

Preampen er noe av det beste jeg har vært borti av preamper , overkjørte krells cd pre , og flere andre jeg har satt den oppimot , Lector,cj,Krell

Uten at jeg har prøvd , ville det forbause meg om den ikke hamlet opp med feks Hovlands preamper også , de fleste vet hva disse er gode for....

Jeg har lyst til å slanke parken med bokser og kabler en periode , tildels for store omgjøringsplaner og ditto lagring av greiene , samtidig som flytting plutselig har blitt ett tema , kan det komme godt med med litt penger på konto når vi bikker sommerferien....

Utstyret som ligger ute på børsen nå , er alt sammen , inkl høyttalerne i Audionotes LEVEL 3

Mvh Espen

A

aair

Gjest
    Slapp av gutter! Jeg tar'n med til fastlegen på mandag. Slikt må det jo finnes piller for ;D

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    465
    Torget vurderinger
    14
    Hei Espen

Ser du snuser på Cary SLI 80. Denne har eigd i eit års tid og det er ein fantastisk god forsterker,men den vokser mykje med NOS rør over heile fjøla.

Mvh
    TAF

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.308
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    ssm skrev:
    Preampen er noe av det beste jeg har vært borti av preamper , overkjørte krells cd pre
    @

I ditt anlegg. Den Krellen spiller utrolig bra med Krell effekt. Synergieffekt er ikke til å kimse av.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    aair skrev:
    Slapp av gutter! Jeg tar'n med til fastlegen på mandag. Slikt må det jo finnes piller for ;D
    Gi'n dobbel dose av det som legen skriver ut.

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    C. Alshus skrev:
    ssm skrev:
    Preampen er noe av det beste jeg har vært borti av preamper , overkjørte krells cd pre
    @

I ditt anlegg. Den Krellen spiller utrolig bra med Krell effekt. Synergieffekt er ikke til å kimse av.

sikkert ikke , men nå var det ikke Krell effekt det ble testa imot , dessuten sier nyprisen på begge apparatene litt om hva denne preampen greier å trylle frem av golyd sammen med andre effektrinn også.

Jeg skal riktignok til fastlegen på Mandag , men klarer å gå selv.... ;D

Det er selvfølgelig ikke ofte sånt an.utstyr ligger for salg , preampen har jeg hatt lenge , og vet hva den er god for .

Men nå altså har jeg lyst til å finne på noe annet , da er det likegreit å selge sakene .

Komboen som er lagt ut spiller veldig bra den , men jeg sitter med ett par høyttalere til jeg vil vurdere å prøve å få til.....men da med en integrert forsterker,,,,

Det kan bli både rør og transistor , åpen for det meste , men har bygget amp utstyret rundt denne preen nå , Her kan vi snakke om synergi , for dette spiller storslått sammen for en ederuelig pris....

Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    aair skrev:
    Slapp av gutter! Jeg tar'n med til fastlegen på mandag. Slikt må det jo finnes piller for  ;D
    Gi'n dobbel dose av det som legen skriver ut.

/jan
    Jeg har også snakket med ssm på tlf'en i dag Aair.
    Jeg sa det med en gang - dette er SVINE-hifi-INFLUENSA

Vi snakker om pillekur ja, i dobbel dose JanR. Trolig har medik i fast form ingen virkning.
    - Her snakker vi om en langvarig kur i flytende form som det eneste saliggjørende.
    Ja, en diger hestsprøyte med tykk kanyle  ;D

Det blir ihvertfall mye lekkert å få kjøpt på Brukten da ...så noen kommer nok til å
    få anledningen til å skaffe seg TOP GEAR.

God bedring ssm  ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ;D Hei , ja det må til å selge noe en gang i mellom......Trur jeg selger leiligjeten også nå.... ;D

Er jo bare ett møkkarom for hi-fi bruk uansett , grinete naboer , harde flater , dyr husleie , ett vaskeri som aldri funker , sovende vaktmester , og i det heletatt.....

Skal vi ta en real avskjedsfest med åpent hus og , 80 pentodewatt og 120db på la scalaene når kåken er solgt folkens.....

:D :D :D

Jeg håper de potensielle kjøpere befinner seg blandt våre nye landsmenn , med friskt pågangsmot og kapitalen i orden....

Mvh Espen

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ssm skrev:
    Trur jeg selger leiligjeten også nå.... ;D

Er jo bare ett møkkarom for hi-fi bruk uansett , grinete naboer , harde flater , dyr husleie , ett vaskeri som aldri funker , sovende vaktmester , og i det heletatt.....

Jeg håper de potensielle kjøpere befinner seg blandt våre nye landsmenn , med friskt pågangsmot og kapitalen i orden....

Mvh Espen

er dette teksten du skal bruke i annonsen for leiligheten?

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    he he......nei er vel ikke det Le.

Når det gjelder å selge kåkene i omerådet her , så har det vært stor interesse fra mennesker fra utenlandsk opprinnelse , for å bosette seg her , og de jeg har snakket med som har solgt , sier at budene ofte er høyest blandt utenlandske familier , fremfor Nordbågare... ;)

Kanskje setter noen pris på fredlige omgjivelser i Rælingsåsen , fremfor byeksosen , ikke vet jeg , Hyggelige er de i allefall , de familiene vi har fått inn her hos oss , ikke klager de på musikken min heller.......

;D ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Potensielle kjøpere med Midgard Oberon og Cervin vega får rabatt på takstsummen , mot at de lover å plage livskiten ut av naboen....

;D ;D ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hva med et skikkelig kne i ballene på han "jævla nabo'n"?

Selg kåken med Klipsch'ene på kjøpet, sleng inn en monsterforsterker fra LAB-gruppen eller noe. Og så sørger du for at det hele går til en kar med turban og et tonn bangra på CD. ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ;D ;D

Morsomme dere....

Audionote settet er da stadig tilsalgs som Danskene liker å si det... :)

Nå skal jeg snurre litt bangra på Kingrex dac en , og head-fi direkte fra Youtube-linken....

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Sitat fra en mulig situasjon ved salg av leiligheten :

Er høyttalerne som følger med innspillt ? "nei , men naboen er innspillt og vel så det" ;D

Blir litt som Øystein Sunde sier det..." Har speedometeret gått rundt"........Nei , men bilen har gått runt !

Espen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn