Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Nå er det tid for å nyte innlånt Kingrex dac fra Moiz audio , og stax......med pc so kilde.

Mvh Espen

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.973
    Torget vurderinger
    4
    JanR skrev:
    aair skrev:
    Slapp av gutter! Jeg tar'n med til fastlegen på mandag. Slikt må det jo finnes piller for ;D
    Gi'n dobbel dose av det som legen skriver ut.

/jan
    Finnes piller for slikt ja!

ANGREPILLEN :eek:

Men å selge leiligheten høres ikke så dumt ut...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    kjoenik skrev:
    JanR skrev:
    aair skrev:
    Slapp av gutter! Jeg tar'n med til fastlegen på mandag. Slikt må det jo finnes piller for ;D
    Gi'n dobbel dose av det som legen skriver ut.

/jan
    Finnes piller for slikt ja!

ANGREPILLEN :eek:

Men å selge leiligheten høres ikke så dumt ut...
    Han selger jo alt annet fortløpende så ja...hvorfor ikke leiligheten også ;)

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Folks...

Det har vært mange henvendelser , men innbyttesakene er ikke noe jeg vil ah , så da blir det neppe noen deal heller .

Jeg er fortsatt usikker på om powerampen er skikkelig innspillt , og om rørene har gått seg til nok , og ikke minst kablene ( de har jeg flere par av ) og har koblet om for å høre på de alle sammen , det er ikke store endringer der.

Nå skal jeg tilbringe tiden ute med andre ting en periode fremover , og høre litt mindre på musikk , så får vi se hvordan gutsen er på å forske videre etterhvert , det går seg nok til.....

;D ;D ;D

Takker for støtten i en ellers vanskelig tid med hi-fi det nå har vært....

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Det ble en tur til the garden i dag , en del bilder er tatt , og 6 stykker hadde en hyggelig ovk tur til butikken,,,,,,,,

Med oss hjem fikk vi både Silje Nergård og flere gobiter , Vi satte ny real handlerekord siden sist også.....Mye bra var i hyllene der ,

Nå skal det snurres utover kvelden....Mvh Espen

P

Parelius

Gjest
    Har du fått testet ONTech dac?

Ellers; i en tid med konstant endring, glem kabler og deres bidrag; det er, selv for de mest ihuga av sorten etter hva jeg har forstått, bare den siste finish. Ingen grunn til å bedrive finisharbeide før gulvet er lagt.

Sånn for ordens skyld; hva er det egentlig som står i anlegget nå (jeg mister litt oversikt).

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Parelius

det som står i anlegget nå er :

Audionote m3 pre
    Audionote 2a3 power( Emmisionlabs rør)
    Klipsch La scala I
    Super(duper)scoutmaster/argo i
    Herron riia
    Micromega s3 cd snurre

Diverse lednings stumper for å binde sakene sammen.

Jeg skal utforske verden med poweramper med mere krutt , samt noen litt andre høyttalere med tiden , vi får se----

På Hvilebenken : Audionote stepup , Audionote an/e

Av ht kandidatene er

Merlin
    Atc (passiv)
    Proac
    Living voice

Men det viktigste av alt , jeg gjør noe med rommet nå fremover tror jeg , liksom ikke noe vits i å IKKE prøve heller.

Mvh Espen

argh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Antall liker
    0
    Du skulle ikke ha solgt meg uno. Se hva som skjer nå med deg vandrer fra merke til merke.... som en rassløs tiger i bur. Prøver og få tilfredsstillelse i andre oppsett, men det blir ikke det sammen som med AG.

Hehe, så litt alvor
    Jeg mente at akustikken var dårlig i mitt rom, men etter AG kom i hus er dette ikke noe tema lengere. Det virker som hornene eleminerer problemer med stående bølger i de øvre frekvenser.

Mvh

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    stående bassbølger var vel det jeg hadde mest av med UNO for så vidt....

Uno spillte bra de , jøss....Men nå vlagtejeg å selge de til deg , så får vi se hvordan det går med de nye ting etterhvert,

Kanksje på tide med helomvending til ting med litt mere krutt i og litt vanskeligere laster....

Vi får se , tar livet med ro foreløpig , til jeg får testa ut litt saker og ting med lånt utstyr .

Kommer det en kjøper på an sakene så får det reisepass.....

Jeg vil utelukkende gå for integrert amp om det blir mulig på sikt....mindre kabler , mindre bokser , mindre mismatch med gain etc.....

Det er mange flotte gode integrerte forsterkere der ute m både transistorbaserte og rørbaserte .

Jeg finner nok noe som kan passe mine kresene ører....Espen

argh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Antall liker
    0
    Jeg får håpe du finner Nirvana ;D

Fikk du solgt de Cary 300b blokkene, angrer egentlig litt på at jeg ikke kjøpte de. Alle sier at jeg burde gått for 300b. Selv om det spiller veldig bra nå, får jeg ikke skjelefred før jeg har prøved 300b virker det som.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Her går det unna! Det ligger to par Gradient Revolution på brukten...

Det ser ut til at disse har vesentlig høyere life expectancy enn de greiene du sysler med. ;D

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.308
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Hvorfor titter du ikke heller på aktive ATC? Da slipper du delefilteret.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    argh skrev:
    Jeg får håpe du finner Nirvana ;D

Fikk du solgt de Cary 300b blokkene, angrer egentlig litt på at jeg ikke kjøpte de. Alle sier at jeg burde gått for 300b. Selv om det spiller veldig bra nå, får jeg ikke skjelefred før jeg har prøved 300b virker det som.
    Neida , de er her enda de.... :D løp å kjøp-.----Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei folkes.....

Jeg skylder dere trofaste tittere av denne tråd å redegjøre for min utskeielse med salg av en rekke greier på brukten de siste dagene , og kommende dager.

Jeg har gått på en smell , skikkelig , og motivasjonen er ikke lengere på topp , jeg har jobbet og slitt mye med anlegget de siste tre månedene , uten at jeg føler at jeg kommer helt i mål , ny bestillt amp er nå solgt , antakelig jævlig dumt gjort , men gjort .... ;)

An/e har fått ny eier , og jeg står på stupet for å la de siste høyttalerne gå også.....rommet er helt pyton , og må gjøres noe med , hver gang jeg setter meg ned med ei plate , irriterer jeg meg over ett eller annet , og deretter får jeg ikke lyst til å spille musikk.

Det har vært ekstreme mengder spilling det siste halvåret , så kanskje jeg er litt fedup hele greia , kanskje jeg har dratt dette langt nok.....?

For øyeblikket vet jeg ikke om jeg skal bygge opp igjen rundt restrerende komponenter , eller selge rubbel og bit...

( ikke platespillern ) den selger jeg aldri ;D , om den så skal stå nedpakket selges ikke den.....jeg får ikke tak i bedre til det jeg har råd å betale uansett.

Vi får se , jeg får tenke litt....men det er fare for at Ixos sin lyttestue tråd tar slutt her , at det blir en tid for restitusjon og til ettertanke , kanskje er det lurt , for så ....med dagens erfaring å starte litt på bunn igjen , en god platespiller kommer alltids med....

Jeg takker for alle flotte innlegg , og diskusjoner vi har hatt i tråden....kanskje retter dette seg i marsjen , kanskje ikke.

Tiden får vise , uansett , tusen takk for støtte råd og diskusjoner vi har hatt de 2 siste årene så langt.....

Beste hilsner

Espen Saatvedt.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Høres ikke bra ut. Ikke gi opp Espen.

Er det et utslag av overdrevent lytting etter lyder og feil i anlegget mon tro?

Begynn å lytt til musikken istedenfor. ;)

Helt seriøst.
    Hører selv mye på musikk, og kan forstå at man faktisk blir temmelig musikklei innimellom. Den beste restitusjon som fungerer kjempegodt for min del, er variasjon mellom sjangere musikk. Blir langt mindre mett da, og går ikke lei, som jeg sikkert ville blitt med bare èn sjanger.

Lykke til videre i din søken.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Takk 65 finger , det gjør jeg sikkert......jeg har bare hatt en følse om at det jeg har gjort av grep ikke har ført dit jeg har ønsket , samt snuing av stuen har ikke ført til rom akkurat det heller , får se om jeg bytter tilbake ved neste korsvei,,,,'

Akkurat nå skal jeg bruke tv en litt.....den støver jo ned på 2. året og er minimalt benyttet... :D

Anlegg skal jeg ha , men målestokken blir nok noe mindre vil jeg tru.

Vi får se.....Mvh Espen

P

Parelius

Gjest
    Se på det som et sunnhetstegn, ssm.

Det har vært en fin tråd.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Hvis du beholder platespilleren og tråden og tar en lang sommerpause (da er nok av annet og finne på) så kan det tenkes at lysten på litt godlyd melder seg med mørkere dager. Ble lei av hifi kjøret og hadde en 5 års pause fra HIFI (spilte på ipod anlegg) Nå er utgangspunktet å få mest glede ut av å lytte til musikk. Eros har gode råd leser jeg lenger opp i tråden :)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ;D ;D

Dæven å godt det skal bli å ha en superscoutmaster liggende å godgjøre seg ei stund.... ;D

for så å komme sterkere tilbake tenker jeg , hva det blir aner jeg ikke , ikke gidder jeg å tenke på det heller akkurat nå.

vi får se....

Jeg sliter mest med tanken om jeg skal selge m3 preamp eller ei , jeg var lykkelig dengang jeg hadde integrert amp også , men når det er sagt har utviklingen vært stor på kort tid , og man venner seg til ting , ergo er det ikke sikkert at jeg er like happy med oppsettet jeg spillte på for 2 år siden nå....

Om to dager skal jeg forsøke integrert amp igjen.....på la scala.....

en 60watter skamrost i siste fidelity , så får vi se da... ;)

Espen

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Trist med motivasjonssmellen, Espen. Jeg tror det blir bra igjen med en liten pause, og en litt mer forsiktig start om en liten stund. Glem hifien litt, men la aldri musikken bli borte.

Jeg kommer til å være hjemme neste uke. Torfinn har skaffet seg en gammel racer. Kanskje vi skal ta oss noen sykkelturer?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    ASR Emitter og Tannoy Glenair 15. ;) ;) ;)

Spiller svært levende og med funfaktor på 11.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja hvorfor ikke......jeg pumper opp racerdekka jeg på oppfordring,,,, 8)

Espen

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg har ingen tro på at du backer helt ut, ssm.
    du får kose deg i finværet, så kjører vi igang igjen utpå høstparten. ;)

på hvilket nivå du kommer til å legge comebacket ditt, skal jeg ikke si noe om.
    men: en gang audiofil, alltid audiofil. ;D

snakkas!

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Faen , der fant jeg noe spennede på børsen gitt...... ;D

Neida , jeg backer ikke ut.....men binder armene litt nå , når jeg har kavet en del....anlegg skal jeg ha , og jeg har ett kriterie , det må passe til mine ører og mitt rom...!

Så er det slevsagt lettere å velge litt om man nå frigjør seg fra en del låste parametere her og der....

Vi får se....det spillte for siste gang her i kveld med eget utstyr , i morra reiser Vindicator , jeg angrer sikkert ræva av meg , men gjort er gjort...

Mvh Espen

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ps!

sa jeg virkelig "utpå høstparten"?

jeg mente selvfølgelig "maks et par uker". ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    det er vel for sent å ringe på en annonse nå...... ;D faen og

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    slutt å dille rundt, ssm.

kjøp deg living voice, ffs.
    den beste kuren mot hi-fi nevrosa.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gago skrev:
    slutt å dille rundt, ssm.

kjøp deg living voice, ffs.
    den beste kuren mot hi-fi nevrosa.
    Støttes!
    Ikke noe mer å tenke på ;)

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Du trenger ny leilghet først. Det ryktes om at det står en tom brakkerigg på romerike etter at eieren var tvunget til å sende alle pola..ene på dør. Gunstig leie, ingen naboer og masse gratis dempemateriale ;D

Tenk positivt og at det alltid er grønnere på den andre siden, for du er på vei (du er bare ikke klar over det enda ;))

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja vi får se , jeg har ikke gitt helt opp håpet enda her , kunne trengt ny kåk selvsagt.....men det koster på ei lønn , dvs ingen hi-fi på lenge-.

jeg kan spille her ,men må satse på lav golyd og tilstedeværelse , fremfor are u nuts nivå på sakene....

moro å spille høyt , men jaggu moro med dynamikk på lave volumer også....

Jeg har mailet litt med Gary Dews i kveld , og vi får se hva som kommer ut av litt mailing både her og der .

Videre har jeg vært innom LMC i dag , fantastisk oppsett han har , og ikke bare det , med selvbyggde greier , og stor kunnskap er det en fryd å komme som gjest til Leif....der jeg ble tatt hyggelig i mot og tildelt sweetspot ( det låt himmelsk selv litt på siden av sweeten hørte jeg ) ;D

Dette anlegget er nok ett av de aller beste jeg har hørt noen gang , så enormt detaljert med trio , ikke bare oppover , men også nedover .....noe som hører til skjeldenhetene med de ag oppsettene jeg har hørt.

Så skal det legges til det at Leif ikke akkurat har slått seg til ro med ag s egene basser , men fått spesialbygget supertårn og down under x 2 ( 2x 18") basser , og 4 x 15" basser i ventilerte kasser....

DÆVEN skjære og dette skyver......8 watt på hønna , og andre amper til drift av subbene , effektive store membraner er nok nøkkelen til luftigheten som opplevdes i dette oppsettet , bassen spiller enormt godt , og detaljene høres også godt under 100hz ( kan plukke ut tonene , og flott stereoperspektiv..)

DETTE VAR KONGESAKER.......

Leser du dette Leif , så tusen takk for besøket , gjestfriheten og din evne til å forklare en novise på feltet byggeteknikk og ellers kompliserte ting.....

jeg fikk litt å tenke på i bilen hjem....

Bare å sitte å se på dette og attpåtil høre den flotte uanstrengte lyden , to ord passer nok bra,........HELT RÅTT !

Mvh Espen

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jasså, har du vært en tur innom lmc?

vel, da kommer du nok ikke til å slutte med hi-fi med det første. ;D

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har sagt det før.......det er både dyrt og tungt å tråkke for lenge rundt grøten. ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , da sitter jeg her , med ett halvt anlegg , har ikke flere par høyttalere igjen da alt er solgt , både an-e og la scala har fått reisepass.

Nå er fase 1 i hi-fi karriæren over , jeg har sylta ned en masse gryn i ett anlegg , som jeg tilslutt ikke var fornøyd med , flotte komponenter , men spiller ikke på lag , med andre komponenter/rom..

Jeg har igjen vinylriggen , herronriaaen , to cd spillere og M3 preamp.

Jeg står nå og vet ikke hva jeg vil ha.....eller dvs jeg vil ha noe som er musikalsk , spiller fyldig og passer ett rom på 20kvm.

i og med at jeg nå er så usikker så lar jeg det stå til en tid uten høyttalere og effekt/ integrert......

For når sant skal sies kunne jeg tenke meg en integrert forsterker , kanskje cary eller copland , eller noe annet bra , men først får jeg finne ut hva jeg lander på av høyttalere , det blir uansett lettdrevene saker slik at vil muliggjøre triode amp spilling en gang i fremtiden.....

la scala er høyttalere som leverer som pokker , men man må dra på litt , det passer dårlig her om nettene når jeg spiller , så jeg får se hva jeg gjør.....

tråden skal leve , og jeg være her på sentralen , jeg vil gjerne ha noen tips på komboer som spiller med fylde og oppløsning , på rørbaserte saker , dersom noen vil bidra så setter jeg pris på det.......

Frem til noe nytt kjøpes , blir det å nyte musikk på stax og cd spiller/ vinylriggen på stax ene...

fordelen med stax er at det låter knall uavhengig av rommet.

Mvh Espen.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Been there... done that! (X-ganger) ;D

Du finner deg nok noe spennende etterhvert. Nå har du kvittet deg med mye greier, og har penger på bok.
    Deilig å være klar til å handle om noe du virkelig vil ha krysser din vei!
    Nyt det fine været, og hør på musikk gjennom det du har tilbake. Får du koblet opp vinylriggen til Staxene? ;)

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Et lite hint ;):

http://www.audioreview.com/mfr/primaluna/integrated-amplifiers/dialogue-two/PRD_371212_2717crx.aspx

http://www.primaluna.nl/products_subpage1b2rev3.htm

http://www.primaluna.nl/products_subpage1b2g.htm (her må du dra siden nedover for å lese alt)

http://www.primaluna.nl/products_subpage1b2s.htm

Trolig den forsterkeren som har fått flest utmerkelser de siste 2 årene og som blir ansett som beste < best buy> i rørverden i dag. Har lest i en test at den nesten mangler konkuranse opp til 6000 dollar ::)

Denne vil du neppe selge igjen, da den veier 32 kg! Og du kan kjøre triode med høyttalere langt mer krevende enn Klipsch ;), uten at den svetter.

Dette VIL bli min neste forsterker og kommer jeg over et par Gradient senere, så har nok jeg funnet mitt nirvana om lytterommet tilater det ;)

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ikke sett den der på ett par klipsch i allefall.....tynn lyd.

Jeg har mine tvil om at dette parkerer cary , copland og andre gode forsterkere med pentoder....for ikke å snakke om OTO som spiller fantastisk til røverpris ny , fra audionote men somsagt lite power....bare 12watt.

Det hadde gått an å teste en sånn en , effektrinnene går jo grisebillig de og , men det er kanskje en grunn til det.

At en amp som koster ny 13k spiller fletta av en til 3 ganger prisen har jeg vel tilgode å høre , men jeg har hørt diy som spiller flatta av svindyre greier.....så alt er vel mulig.

takker uansett for tipset Jonas.

Jeg skal begynne leitingen i ht enden , for så og finne power , det vil bli en tidkrevende prosess.....jeg ser ikke bort fra at det vil ta en tid som kan fort rekke frem mot messene til høsten , horten etc....

Uten å høre eller å ta hensyn til rommet har jeg nå tenkt ut noen ht som jeg kunne være interesser i å få hørt på.

Snell b-minor
    WLM s modeller
    Merlin
    Proac
    Living voice.

Tror ferden går til TAA import til uken og først ut blir proac.

Mvh Espen

Pilsern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    890
    Torget vurderinger
    35
    Hva med Monopulse høyttalere ?
    Må være et av hifi'ens største røverkjøp!

mvh

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Pilsern skrev:
    Hva med Monopulse høyttalere ?
    Må være et av hifi'ens største røverkjøp!

mvh
    Ja selvsagt kan monopulse legges til listen,,.,, ;D takk skal du ha.....

mteinum har vel disse.....Mteinum....låter disse bra ?

Espen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn